Spojka 1,8T

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Hudy
Pilot
Pilot
Příspěvky: 817
Registrován: 10.07.2008 21:52

Spojka 1,8T

Příspěvek od Hudy »

Jen se zeptám,mám na nové spojce (komplet sada včetně setrváku) najeto asi 30t.km a stále mi spojka zabírá hodně vysoko,neprokluzuje.Čím je to dáno že spojka nezabírá u podlahy?Značka dílů byla Febi,děkuji Jirka

Uživatelský avatar
amavet
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4166
Registrován: 11.02.2008 07:50
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od amavet »

nebyl pozit misto dvouhmoty jednohmonty setrvak nahodou ? :wink:
VW golf 2 GTI 16V 95kw , odtah pastika variant B5.5 2.8 V6 4motion 777539977 , Golf 4 2,8 V6 4motion , Honda CBR 600 F3

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od xerxes »

je dobře ovzdušněna?

Hudy
Pilot
Pilot
Příspěvky: 817
Registrován: 10.07.2008 21:52

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od Hudy »

Spojka mě vyšla na 31t.kč,tak že setrvák je origoš dvouhmota,na vlastní oči jsem ho viděl.Jak se odvzušňuje spojka?Není to nějak samoodvzdušnění?

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od xerxes »

celkem balik 8O ovzdušněni spojky šlapneš na pedal povoliš ovzdušnovak pustiš spojku pokud se nebude chtit vratit sama tak pedal přizvedni rukou do puvodni polohy

Hudy
Pilot
Pilot
Příspěvky: 817
Registrován: 10.07.2008 21:52

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od Hudy »

Myslím že zavzdušněním to nebude,určitě by to mělo nějaký dopad i na brzdy a to nemá,brzdí to skvěle,jen ta spojka zabírá u vrchu ale neprokluzuje,štve mě to.Jak zabítala Vám před a po výměně?

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od xerxes »

každopadně pokud jsi daval všechno nove tak musi zabirat v doni časti co ložisko taky nove?

Hudy
Pilot
Pilot
Příspěvky: 817
Registrován: 10.07.2008 21:52

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od Hudy »

Ložisko taky ale ne SKF ale NGK,jestli třeba nevydrželo,je teda fakt že se občas ozívají divné zvuky při sešlápnuté spojce,je možné aby to dělalo ložisko?A jak ložisko může zapříčinit že pedál bere až u vrchu?Díky

Uživatelský avatar
vasikpasik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 123
Registrován: 21.10.2012 17:09

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od vasikpasik »

Spojka na tomhle autě je tuším "samonastavovací" ne? Co vím, tak všem zabírá nahoře. I mně. Já teď řeším to, že mi auto sem tam blbě řadí. Třeba z 3, když chci podřadit na 2 tak to skoro ani nejde. Pak třeba z 2 na 3 cítím, jako by to šlo přes dvě polohy a přitom jak mám ruku na šajtrpáce, tak jako by mě do ní něco koplo. 1, 4, 5, zpátečka jdou v pohodě. Jinak sem tam jde ta 3ka z 2ky ve vyšších otáčkách líp. To samé z 3ky na 2ku podřazení v nižších otáčkách to jde taky líp.

Plánuju vyměnit komplet spojku i s dvouhmotou, ale nevím, jestli to ten problém vyřeší. Jinak spojka začíná jít taky trochu ztuha a když stojím na místě, tak na neutrál auto lehce vibruje (asi právě díky tomu načlému setrvačníku).

Co si o tom myslíte? Nedělalo vám to někdy někomu? Ať nevyměním komplet spojku za 11 klacků, a pak zjistím, že to jsou třeba synchrony nebo něco jinýho :D Jinak vše se takhle začlo projevovat až teď v zimě. Předtím jsem měl problém jenom s tím řazením z 2ky na 3ku- když sem chtěl přeřadit, tak tam na tu trojku šajtrpáka někdy skočila skoro až sama a měl jsem pocit, jako by do sebe "kopl" kov o kov hladce přes olej.

Jakoukoliv radu uvítám! :roll:
Volkswagen Passat V Highline, r.v. 2000 po faceliftu, 1.8T, motor AWT, 110kW, zelená metla
__________________________________

Finanční poradenství k Vaší spokojenosti

Uživatelský avatar
amavet
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4166
Registrován: 11.02.2008 07:50
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od amavet »

ja uz skoro nezaradim ani jeden kvalt , zpatecku zaradit je brutal , ostatni kvalty uz pomalu ani s mezyplynem nejdou . ale zatim neklouze , radi , neresim to :laugh: :laugh: :laugh:

spojku resim uz 4 mesice ze ji vymenim , ale nemam cas na svoje , koupena je ... kovarova kobyla chodi bosa :lol:
VW golf 2 GTI 16V 95kw , odtah pastika variant B5.5 2.8 V6 4motion 777539977 , Golf 4 2,8 V6 4motion , Honda CBR 600 F3

Uživatelský avatar
vasikpasik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 123
Registrován: 21.10.2012 17:09

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od vasikpasik »

amavet píše:ja uz skoro nezaradim ani jeden kvalt , zpatecku zaradit je brutal , ostatni kvalty uz pomalu ani s mezyplynem nejdou . ale zatim neklouze , radi , neresim to :laugh: :laugh: :laugh:

spojku resim uz 4 mesice ze ji vymenim , ale nemam cas na svoje , koupena je ... kovarova kobyla chodi bosa :lol:
no a nemůžeš tím nějak oddělat převodovku? zničit synchrony? když to pak lámeš přes zuby ty kvalty? já bych s tím teoreticky taky ještě vydržel jezdit když mi to dělá "jen" na dvou kvaltech, ale abych pak musel měnit i převodovku to ne... k autu se chovám jak k děcku :D
Volkswagen Passat V Highline, r.v. 2000 po faceliftu, 1.8T, motor AWT, 110kW, zelená metla
__________________________________

Finanční poradenství k Vaší spokojenosti

Uživatelský avatar
amavet
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4166
Registrován: 11.02.2008 07:50
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od amavet »

s autem moc nejezdim , jen kdyz jedu v civilu , coz je jednou za tyden nebo kdyz jedu do obchodu . zena uz je zvykla , je to rambo :lol: :lol: :lol:

kvalty se tam nesmi rvat silou , ale zlehka zaskoci samy . kdyz zaradis silou , jdou pres zuby :wink:
VW golf 2 GTI 16V 95kw , odtah pastika variant B5.5 2.8 V6 4motion 777539977 , Golf 4 2,8 V6 4motion , Honda CBR 600 F3

Uživatelský avatar
Bazim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 01.04.2012 17:52
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od Bazim »

vasikpasik píše:Spojka na tomhle autě je tuším "samonastavovací" ne? Co vím, tak všem zabírá nahoře. I mně. Já teď řeším to, že mi auto sem tam blbě řadí. Třeba z 3, když chci podřadit na 2 tak to skoro ani nejde. Pak třeba z 2 na 3 cítím, jako by to šlo přes dvě polohy a přitom jak mám ruku na šajtrpáce, tak jako by mě do ní něco koplo. 1, 4, 5, zpátečka jdou v pohodě. Jinak sem tam jde ta 3ka z 2ky ve vyšších otáčkách líp. To samé z 3ky na 2ku podřazení v nižších otáčkách to jde taky líp.

Plánuju vyměnit komplet spojku i s dvouhmotou, ale nevím, jestli to ten problém vyřeší. Jinak spojka začíná jít taky trochu ztuha a když stojím na místě, tak na neutrál auto lehce vibruje (asi právě díky tomu načlému setrvačníku).

Co si o tom myslíte? Nedělalo vám to někdy někomu? Ať nevyměním komplet spojku za 11 klacků, a pak zjistím, že to jsou třeba synchrony nebo něco jinýho :D Jinak vše se takhle začlo projevovat až teď v zimě. Předtím jsem měl problém jenom s tím řazením z 2ky na 3ku- když sem chtěl přeřadit, tak tam na tu trojku šajtrpáka někdy skočila skoro až sama a měl jsem pocit, jako by do sebe "kopl" kov o kov hladce přes olej.

Jakoukoliv radu uvítám! :roll:
Mám 1.8T AEB a jako kdyby jsi mi mluvil z duše. Mám najeto poctivých +- 170tkm a spojka mi také zabírá dost nahoře a to co píšeš ohledně řazení z trojky na dvojku, tak to mám také stejné někdy to tam jde opravdu těžko, ale jina kvšechno v pohodě a žádnou výměni ničeho zatím neplánuji.
Obrázek

Uživatelský avatar
vasikpasik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 123
Registrován: 21.10.2012 17:09

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od vasikpasik »

Teď jsem se někde na netu dočetl, že takové to kopání do šajtrpáky při přeřazování dělá vesměs špatný dvouhmotový setrvačník... prý podle stylu jízdy vydrží až čtvrt milionu km oproti jednohmotě, která by měla vydržet i půl mega... vesměs ale prý odchází dvouhmota kolem 80tis najetých km, jelikož pokud má moje auto najeto teď 160 klacků, tak dvojhmota může mít nalítáno klidně i dvojnásob, jelikož pracuje i když auto stojí na neutrál pokud jsem to dobře pochopil (samozřejmě motor v chodu), což by tomu čtvrt mega odpovídalo a je asi na čase ji vyměnit.

Takže moje otázka zní: poškozuje špatná dvouhmota nějak spojkovou sadu, popř. přímo převodovku?? Pokud jo, rozhodně si seženu komplet spojkovou sadu i s dvouhmotou od nějakého kvalitního výrobce (LUK, SACHS). S autem jezdím denodenně a letos s ním pojedu minimálně někam k moři, tak ať se mi to tam nevysype.

Předem dík za informace!
Volkswagen Passat V Highline, r.v. 2000 po faceliftu, 1.8T, motor AWT, 110kW, zelená metla
__________________________________

Finanční poradenství k Vaší spokojenosti

Uživatelský avatar
amavet
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4166
Registrován: 11.02.2008 07:50
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od amavet »

vadna dvouhmota presnasi spatne vibrace na lozisko spojkove , tudiz odejde driv . v par pripadech sem se setkal, ze meli dvouhmotu seklou a nesla sundat , byla pootocena a vybrace byli neustale , na volnobeh , za jizdy ... parkrat sem zazil ze se dvouhmota rozsypala tak, ze pritlacak zacal skrkat o prevodovku
VW golf 2 GTI 16V 95kw , odtah pastika variant B5.5 2.8 V6 4motion 777539977 , Golf 4 2,8 V6 4motion , Honda CBR 600 F3

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“