Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Coudak
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 23.12.2010 16:21

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od Coudak »

Díky gumit4 vám jsem hodím fotku.
Přílohy
P1010975.JPG

Uživatelský avatar
Zemi77
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 14.05.2011 22:24
Bydliště: Ústecký Kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od Zemi77 »

Abych taky přidal nějaký poznatek...
měl jsem také problém se snímačem otáček na klikovce. Jak už bylo zmíněno jde tedy o Hallův snímač.Snímač otáček dává ŘJ motoru jeden ze základních údajů pro dávkování paliva.Tento snímač nemá tzv. náhradní hodnotu. Tudíž když odejde motor nejde ubec. narozdíl třeba od snímače teploty vody či lambdy.Při poruše snímače teploty vody, má ŘJ nastavenou náhradní hodnotu.Motor tak jede stále na sytič nebo nejde sytič ubec.

Stalo se mi že jsem přijel něka, tam sem vypl motor. Pak jsem nemohl nastartovat. Nastartoval jsem třeba až na 30tej pokus.Jednou sem musel auto nechat u kamose pres noc. Druhy den slo zas nastatovat.VAG psal zatím sporadickou chybu... Snímač byl tedy asi na odchodu. Po jeho výměně bez problémů. Jinak mám motoro 1,8T. Snímač se nachází zepředu na bloku motoru a svorkovnici má vyvedenou pod sacím potrubím

Coudak
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 23.12.2010 16:21

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od Coudak »

Zdarec, tak nakonec u mě nebyl problém se snímačem, ale úplně někde jinde. Podfouklo se mi těsnění pod škrtící klapkou. Tak kdo má problém s kolísáním otáček motoru, časté zdechání při studeném motoru a při zahřátém mi to drželo 400-450 ot. Jinak díky všem za rady :)

Uživatelský avatar
Eitn
Člen klubu
Příspěvky: 414
Registrován: 13.04.2010 22:00
Bydliště: OlomouCity

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od Eitn »

Mě se stalo něco podobného. Auto nestartovalo na první pokud a mělo tendenci chcipnout..po chvíli OK (vyčištěná klapka a nastavení do zákl. polohy to vyřešilo) A dál..auto mi zdechá nad cca 4000ot pokud se zvednou rychle. Takže v praxi když tomu šlápnu tak auto zachvíli (po dosažení otáček) cukne a chcípne to samé při podřazení. Když to vytočím při stání pomalu nic se neděje. Chyba psala snímač kliky/vačky. Myslel jsem že to bude čidlama ale nevěděl jsem který tak jsem zajel za diagnostikem co má osciloskop a v těhle motorech se vyzná. Dělal několik let v Porsche diagnostika a řekl mi že čidla to bývají málokdy že většinou je to jakejsi nastavovač vaček, který při vyšších otáčkách nastaví jiný profil vačky kvůli plnění...ten nefunguje jak má..signály čidel se neshodují a motor chcípne. Musí jít víko dolů, rozdělat rozvody a vyměnit...dělal to prý několikrát tyhle závady a z 90% to byla tahle věcička..údajně jde i v některých případech vyčistit protože se zanáší olejem. Práce tak na 5 hodin pro někoho kdo to už dělal...Tak jen pro informaci kdyby jste si nevěděli po výměně čidel rady

Cyly
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 18.02.2013 18:11
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od Cyly »

Tak mám stejnej problém..nevím jestli vyměnit hallův snímač na klikovce nebo na vačce.. Hlasí mě to snímač otáček motoru tak budu asi muset vyměnit oba..Jinak auto mě taky cuká a zvýšuje si samotné otáčky...
**Podle nejnovější vyhlášky o provozu na pozemních komunikací , může žena přidávat plyn pouze na sporáku

Golf IV 1.6 74kw,

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od djrix »

Vyměn ten na klice.

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od xerxes »

dělal jsem auto a po vyměně obou snimaču za nove chyba nezmizla problem byl jen ve studenem spoji na řidici jednotce

mirin pasat
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 25.06.2013 21:14

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od mirin pasat »

Zdravým všechny. Mám 1.6 16v 77kw . Po přečtení příspěvků nejsem vůbec chytrej.mám problém s volnobehem. Kolísá většinou po ohrati motoru. Když natocim volant do strany a poklesnou otáčky tak se rozhodi volnobehem a začne kolisat a neustáli se. Někdy začne i sám od sebe. Klapka vyčištěná serizena, r.j. bez závad. Sani těsné zkouseno i tlakovanim. El vedení promereno a vše ok. Už nevím co měnit nebo zkoušet. Díky za příspěvky.

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od bifur »

Este mas dost moznosti :-) Vycisti egr, ak je elektronicky sprav aj zakladne nastavenie. Skus odpojit lambdu ci to bude OK (potom treba zmazat pamet zavad ked ju zase zapojis). Pozri MAP senzor, tiez mu pomoze precistenie. Sviecky, zapalovacie kable, modul alebo cievky (podla toho co tam mas). Podtlakove hadicky...

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od xerxes »

mirin pasat -klapku jsi nastavoval tak jak má být?tkus ji ještě jednou nastavit

VW devil
Řidič
Řidič
Příspěvky: 164
Registrován: 12.05.2011 23:13

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od VW devil »

Ahoj,

vedel by mi nekdo rici, kde se nachazi ten snimac klikovky u moheho Pasika?? 2.8 V6 kod APR. Menil jsem obe cidla na vackach a nic. Zkusil bych toto cidlo nez ho hledat, tak rad bych sel ted v zime na jistotu. Auto mi spatne startuje, nekdy na poprve, nekdy na podesate, nekdy vubec, necham pres noc a pohoda. Nekdy chcipne pri jizde, necekane, je jedno kolik jedu, kolik mam otacek, proste chcipne a az po chvili jde nastartovat.

Dekuji za odpoved, moc by mi ponohla :good:
Passat 1.9 TDi 96KW PD 6q 2002
Passat 2.8 V6 142KW 4x4 Tiptronic 1999/LPG/

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od xerxes »

kukni od škrtici klapky dolu spiš trošku na pravo,idealni přistup je zespodu

VW devil
Řidič
Řidič
Příspěvky: 164
Registrován: 12.05.2011 23:13

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od VW devil »

Kouknu, diky za odpoved.

Je divne, ze pokud mi to tedy chcipne za jizdy, tak jen, nez se auto poradne pohreje, pak mi to nechciplo ani jednou,vzdy jen do dejme tomu 5km, pak pohoda. Kdyz ujedu napr 2km a chcipnu auto, tak uz pak treba nenatocim, toci jak vzteklej, ale zadnej naznak chytnuti. Druhej den ten prvni start vzdy cajk. Kdyz ujedu dejme tomu 30km a chcipnu, tak pak sice natocim, ale chyta to blbe, jak kdyby byly svicky spatne a nebo se blbe daval benzin.

To cidlo kliky neni zaviske na teplote ne? Muze byt neco spatneho na sytici nebo tak neco? Cidlo teploty? By ukazala diagnostika, ta ale nic.
Passat 1.9 TDi 96KW PD 6q 2002
Passat 2.8 V6 142KW 4x4 Tiptronic 1999/LPG/

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od bifur »

Diagnostika (nacitanie chyb) ti nieco ukaze az ked je tam skrat (alebo ina zrada),alebo to velmi ovplyvnuje ine hodnoty. Pokial dava hodnoty (aj ked zle), tak podla diagnostiky je OK. Pozrel by som este aj to cidlo teploty, je to dvojokruh, budiky mozu ukazovat dobre a rj motora dostava bludy. Najlepsie dat logovat hodnoty pri studenom motore a ist to zahriat. Volaco sa ukazat musi..

VW devil
Řidič
Řidič
Příspěvky: 164
Registrován: 12.05.2011 23:13

Re: Snímač otáček klikové hřídele + Hallův snímač

Příspěvek od VW devil »

Zitra jedu na dilnu a dokud to nevyresim, tak nevylezu. Musi to byt to cidlo na klice,menil jsem obe na vackach a nic. Teplotni cidlo je menene a vlastne by se to i odrazilo na spotrebe, kdyby davalo jine hodnoty pri teplem motoru, nez ma. Nejdivnejsi je, ze to chcipne za jizdy max do 10km ujete vzdalenosti, pak uz vubec. Dnes jsem to dal znova napichnout a prej druhej vstrik nejaka chyba a cidlo otacek sporadicky, takze uz to musi byt ono. Pry se mam zamerit na kabelaz.

A vi nekdo, kdyz koukam do motoru, tak ktery je druhy valec? Jestli vpravo, vlavo. Zkouknu rovnou ten vstrik, podlaky, vymenim filtr palivovj apod, ale priorita je to cidlo klikovky, kdyby nekdo vedel, kde je presne a co je potreba, abych s k nemu dostal, tak budu rad, jinak dam na xerxese. (Xerxe mam automat, myslis, ze je opravdu vpravo pod sanim z pohledu zhora??)

Jinak jak zkontroluji podtlaky? Jde to jinak, nez vizualne?

:good:
Passat 1.9 TDi 96KW PD 6q 2002
Passat 2.8 V6 142KW 4x4 Tiptronic 1999/LPG/

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“