Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Takže takhle, auto je v servisu a prý silentbloky motoru jsou OK, ale jim taky věřit, to je nadlidský úkol :-). Když jim člověk řekne, že to vibruje, tak ani nic neodpoví. Už tenkrát co mi zkonili spojku na Citroenu jsem si říkal, že už tam nevlezu, ale je to nejbližší servis, takže i Pašík skončil tam.

Setrvák bych na vibrace netipoval, ten sebou na volnoběh neškube a žádný zvuky nevydává, ale jakmile vyřadím tak se rozklepe celý auto.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od M@ty »

Tak já mám za sebou výměnu skoro všech uložení motoru a převodovky. Měl jsem v háji pravé uložení převodovky, levé načaté. Hydrolůžka měněna preventivně. Teď je dojíždí kolega z práce v Sup1 AWX. Ještě jsem měnil boční silentblok na diferenciálu, ale ten ti auto neroztřese. Hydra se dají jednoduše odzkoušet a uložení převodovky bych asi fyzicky zkontroloval. Také se mi pravé tvářilo jako v pořádku a po demontáži bylo natržené.

Nějaké odkazy na konkrétní díly : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=159&t=274911
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Koukal jsem na tebou uváděný seznam silentbloků z Carda už v jiném tématu a objednal jsem to po jednom. Ted začínám zjištovat, že je to po více kusech :(

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od M@ty »

Z toho si nic nedělej. Já ty silentbloky na převodovku též kupoval po jednom a ještě mám každý od jiného výrobce. Nejprve jsem narychlo v Elitu kupoval Svag za rozsypanej pravej a po několika měsících kdy jsem pořád bádal nad cuknutím při přeřazení a kdy jsem nebyl línej si ten levej sundat, tak jsem teprve zjistil že je zvrchu naškublej. Takže jsem dokupoval LMI z Cardo dílů a ještě jsem to měnil v garáži na heveru, poněvadž jsem byl línej si dojet na rampu. Výměna je na chvilku, tak to tolik nenaštve...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Takže pokračujeme :-). Auto mám ze servisu doma - měnily se všechny oleje, rozvody, kladky, pneumatiky, chladič klímy, palivák, žhavky, řemeny, brzdová kapalina. Dneska při projíždce jsem přišel na následující:

1) Auto táhne pořádně až od 2500 ot. a v zátěži při nižších otáčkách 1800 a výš, pod plným plynem něco jakoby šolíchá z levé strany motoru od řidiče, chvílema mi to připadá jak kdyby to byla nějaká voda. I při tůrování na volnoběh a jakoby puštění plynu v tom zahučí, zafičí, hvízdne, prostě takový divný zvuk který bych já na turbo netipoval, navíc bylo před dvěma lety repasované. Na jaké je jinak straně? Přijde mi že to jde od paliváku.

2) Fičí mi do auta kolem stovky, nejspíše to bude ta klapka co hlásila diagnostika, protože i když klimu vypnu, pořád tudy fouká :-). Někde jsem na to viděl téma, tak ho zase vyhrabu.

3) Chvílemi mi přišlo, že brzdovej posilovač nedostatečně posiluje, resp. po opakovaným brždění pedál tuhne.

4) Upadlo mi ve vyšší rychlosti zrcátko, teda ta odrazná plocha se odlepila. Dá se to sehnat nějak levně?

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od M@ty »

Tak turbo je při pohledu na motor na levé straně bloku. Pokud slyšíš syčení, tak by to mohla být také díra v hadici sání nebo intercooleru. Musíš to prolézt. Ale jelikož píšeš i o ztrátě podtlaku (opakovaným brzděním pedál tuhne), tak tyto pazvuky muže vydávat i hadice podtlaku která si přisává vzduch. Prasklá hadice sání se blbě hledá. Ta prasklina může být malá a objeví se až po zmáčknutí.

S těmi klapkami bych nejdřív vyzkoušel je umravnit základním nastavením. Výměna je potom jak která klapka. Dvě ještě jdou a zbytek je za trest.

Víc o viklajícím vývodu podtlaku z tandemu zde : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... m&start=15 Zkontroluj i tu gum. průchodku požární příčkou.

Nepíšeš které zrcátko vzalo červa, tak zde levé : http://www.amd-autodily.cz/karoserie-na ... ane-2.html
a zde pravé : http://www.autodilycz.cz/zbozi/p-sklo-z ... 20/255013/
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Uff, tak to turbo nebude, když je to slyšet z pravé strany při pohledu na motor. Diagnostika žádnou chybu nehlásila, ale jelikož se ty joudové hrabali u paliváku, tak je možný že tam něco uvolnili... Zkusím to projít. Ovšem když to dělá v zátahu (nejvíc je to slyšet v kopci kolem 1800ot., ale ve městě když to zkouším tak si pomáhám ručkou a plným plynem), ale ne při bzždění, tak to asi nebude mít souvislost? Ale je fakt, že hned jak jsem do auta po opravě sednul, tak byl tvrdý pedál - dřív to nedělalo

Kouknu na to :-)

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od M@ty »

No tak začni kontrolou podtlak. vedení z tandemu. Pod tlakem je řízená i regulace turba, takže jeho ztráta může mít vliv i na výkon. Ještě si rovnou na tandemu zkontroluj, zda ti neteče nafta těsněním mezi tandemem a hlavou motoru. Je to pak od ní mastné na přírubě spojky. Jinak výměnou paliv. filtru se jen tak nedá něco posr*t. Navíc je to práce na max. 10min. Takže bych navrhoval změnit mechanika...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Určitě to projdu, ale až bude čas. Koukal jsem jen zběžně a pod palivovým a olejovým filtrem to je zaflákaný od oleje a celkově na tý straně i nosníky. Každopádně nepoznám jestli je to čerstvý, protože ted je to mastný od výměny olejů.

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Jo a jinak, zrcátko dneska koupený v Kelly za 200 Kč - vyhřívané, levé.

Taky jsem si dneska hrál s denní svícením a takhle to dopadlo https://drive.google.com/file/d/0B9Yb0z ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;

PS: tovární nastavení klapek nepomohlo... teda byl jsem v modu kdy blikal ten větrák vlevo nahoře a klapky cvakali.. Chybu i po vymazání hlásí dál

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od M@ty »

No tak DRL světla nemít mlhovky dám kulaté 4x LED do mřížek s otvorem pro mlhu. Jenže já je mám a nechtěl jsem je rušit, tak jsem to musel vměstnat bedle :
Přílohy
DRL světla.jpg
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Hezkyyy, ty tam máš takový fajnový že se ti tam vlezly hezky.. Já musel dělat víc zásahů do . Jinak tyhle mi doma ležely už půlroku, tak jsem je ted zužitkoval

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Když tam máš ty světla, tak bys mohl vědět kde najít plusovej kábl, na kterým po otočení klíčku bude 12V? Pak je tam zemnící a ještě jeden na parkovačky, tak ten asi nasvorkuju u světla.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od M@ty »

Tak u mě na těch DRL Philips je ta automatika zapojená jinak. Stálých 12V (+ -) a kabel od potkávacích. Supr jednoduchý. Spínaných 12V mě napadá leda ze spínačky nebo z pojistkové skříně a relátek. Teď mě nic lepšího nenapadá.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Jojo, jenže já šel cestou levnějších světel a tam tohle nemám a ted nevím kam to zapojit abych to nemusel tahat až do kabiny, prostě někde v motoru.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“