Spojka 1,8T

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
zanzara2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 105
Registrován: 12.04.2013 20:20
Bydliště: Plzeň

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od zanzara2 »

Hudy píše:Jen se zeptám,mám na nové spojce (komplet sada včetně setrváku) najeto asi 30t.km a stále mi spojka zabírá hodně vysoko,neprokluzuje.Čím je to dáno že spojka nezabírá u podlahy?Značka dílů byla Febi,děkuji Jirka
Minulý týden jsem si vyzvedával z autosalonu novou firemní Octavii RS.
Překvapilo mě, jak hodně vysoko zabírá spojka.
Možná máš zbytečné obavy.
Přílohy
20140212_145521.jpg
VW Bora 2.3i 110kW LPG: Obrázek

Uživatelský avatar
zanzara2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 105
Registrován: 12.04.2013 20:20
Bydliště: Plzeň

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od zanzara2 »

vasikpasik píše:Teď jsem se někde na netu dočetl, že takové to kopání do šajtrpáky při přeřazování dělá vesměs špatný dvouhmotový setrvačník... prý podle stylu jízdy vydrží až čtvrt milionu km oproti jednohmotě, která by měla vydržet i půl mega... vesměs ale prý odchází dvouhmota kolem 80tis najetých km, jelikož pokud má moje auto najeto teď 160 klacků, tak dvojhmota může mít nalítáno klidně i dvojnásob, jelikož pracuje i když auto stojí na neutrál pokud jsem to dobře pochopil (samozřejmě motor v chodu), což by tomu čtvrt mega odpovídalo a je asi na čase ji vyměnit.

Takže moje otázka zní: poškozuje špatná dvouhmota nějak spojkovou sadu, popř. přímo převodovku?? Pokud jo, rozhodně si seženu komplet spojkovou sadu i s dvouhmotou od nějakého kvalitního výrobce (LUK, SACHS). S autem jezdím denodenně a letos s ním pojedu minimálně někam k moři, tak ať se mi to tam nevysype.

Předem dík za informace!
Špatný (nevyvážený) setrvačník jednoznačně poškozuje spojku. Ve svém autě jsem měl kvůli tomu i rozpadlý zánovní kotouč s lamelou. Otázka je, zda DH s vůli způsobuje vibrace. Kdysi jsem měl Peugeota 806 HDI a při ~130tís. km špatná DH se projevovala jen drnčením, které nejvíc bylo slyšet v tunelech. Řazení bylo bez nárazů.

K životnosti samotné DH. V práci pozorují, jak za posledních několik let se vystřídalo 15-20 aut, většinou koncernové, s nájezdem 250-450tís. Ani jeden vůz neměl problém se spojkou, natož s DH.

S řazením neporadím, nejsem automechanik. Ale osobně bych se přikláněl, že problém je jinde, než kolem spojky, např. zavěšení převodovky, opotřebovaná kulisa řazení, synchrony ...
VW Bora 2.3i 110kW LPG: Obrázek

Uživatelský avatar
vasikpasik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 123
Registrován: 21.10.2012 17:09

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od vasikpasik »

zanzara2 píše:
vasikpasik píše:Teď jsem se někde na netu dočetl, že takové to kopání do šajtrpáky při přeřazování dělá vesměs špatný dvouhmotový setrvačník... prý podle stylu jízdy vydrží až čtvrt milionu km oproti jednohmotě, která by měla vydržet i půl mega... vesměs ale prý odchází dvouhmota kolem 80tis najetých km, jelikož pokud má moje auto najeto teď 160 klacků, tak dvojhmota může mít nalítáno klidně i dvojnásob, jelikož pracuje i když auto stojí na neutrál pokud jsem to dobře pochopil (samozřejmě motor v chodu), což by tomu čtvrt mega odpovídalo a je asi na čase ji vyměnit.

Takže moje otázka zní: poškozuje špatná dvouhmota nějak spojkovou sadu, popř. přímo převodovku?? Pokud jo, rozhodně si seženu komplet spojkovou sadu i s dvouhmotou od nějakého kvalitního výrobce (LUK, SACHS). S autem jezdím denodenně a letos s ním pojedu minimálně někam k moři, tak ať se mi to tam nevysype.

Předem dík za informace!
Špatný (nevyvážený) setrvačník jednoznačně poškozuje spojku. Ve svém autě jsem měl kvůli tomu i rozpadlý zánovní kotouč s lamelou. Otázka je, zda DH s vůli způsobuje vibrace. Kdysi jsem měl Peugeota 806 HDI a při ~130tís. km špatná DH se projevovala jen drnčením, které nejvíc bylo slyšet v tunelech. Řazení bylo bez nárazů.

K životnosti samotné DH. V práci pozorují, jak za posledních několik let se vystřídalo 15-20 aut, většinou koncernové, s nájezdem 250-450tís. Ani jeden vůz neměl problém se spojkou, natož s DH.

S řazením neporadím, nejsem automechanik. Ale osobně bych se přikláněl, že problém je jinde, než kolem spojky, např. zavěšení převodovky, opotřebovaná kulisa řazení, synchrony ...
Tak já nechal nakonec vyměnit komplet spojku i s dvouhmotou - dával jsem LUK. A problém víceméně vymizel. Zbývá mi ještě pořádně prokontrolovat kulisu, táhla řazení, převodovku. To zavěšení vůbec netuším taky jeslti je v cajku. Rozhodně se mi ale teď po výměně řadí o poznání líp. Možná se mi zdá ale, že když mám třeba zařazenou trojku rychle přidám, pak pustím a zase přidám plyn, že to jako by trochu cukne. Nejspíš načlý silentblok nebo nějaká prkotina. Každopádně jak budu mít zase víc času, tak nechám Honzu (Amaveta), dělat svou práci a snad se mi na to někdy pak ještě mrkne co by tam mohl být za problém. Je to přeci jen auto z roku 2000. A víceméně všechno ještě origoš :)
Volkswagen Passat V Highline, r.v. 2000 po faceliftu, 1.8T, motor AWT, 110kW, zelená metla
__________________________________

Finanční poradenství k Vaší spokojenosti

Uživatelský avatar
amavet
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4166
Registrován: 11.02.2008 07:50
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od amavet »

kovarova kobyla ... dnesni vymena moji spojky :lol: :lol: :lol:
Přílohy
WP_000023.jpg
WP_000025.jpg
WP_000026.jpg
WP_000028.jpg
VW golf 2 GTI 16V 95kw , odtah pastika variant B5.5 2.8 V6 4motion 777539977 , Golf 4 2,8 V6 4motion , Honda CBR 600 F3

Lada
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 16.10.2007 15:57

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od Lada »

ahoj mam najeto 260tis, sam 100t. nevím kuci jak jste stary ale musite s tim trošku citlivě (vzpomente na časy v3s a liazu). Když vam tam ta 2 hned nejde znovu spojka a trochu klidu. přece jen už jezdíme s dědkama:) ...tzn slušnej servis a zacházení ale ja vím....taky sem byl takovej

Uživatelský avatar
_GK_
Závodník
Závodník
Příspěvky: 552
Registrován: 09.06.2009 17:47
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od _GK_ »

Rád bych se přifařil do tohoto tématu. Mám 179 000 najeto, předchozí majitel měnil v 90 000 "spojku" ale co konkrétně neví a prej jen že se mu zdálo že zabírá moc nahoře jinak to nic nedělalo. Měl k tomu jen doklad na cca 8500 dohromady z roku 2007 na kterym neni poznat co byla práce a co materiál. To asi nevypadá že by měnil setrvačník.

A teď k tomu co se chci zeptat. Začínám se spojky už dlouho bát protože co se nám narodil prcek na tom nejsem s takovym docela velkym výdajem nejlíp.
Zdá se mi že už zabírá strašně vysoko a musí se pouštět opravdu opatrně jinak to škubne. Dřív jsem měl Fabii SDI tam se konec projevoval naprosto jasnym klouzáním na jedničce/dvojce. U Passata si ale nejsem jist. Jak poznám že už mám namále ? NA volnoběh vibrace nemám, ale je slyšet při řazení ševelení asi ložiska.

Můj servisák docela v pohodě kluk co to dřív dělal jen tak pro známý a teď už na kšeft na sebe má takovou pro mě docela podezřelou teorii. Zaprvé prý záleží jaký komplet tam je a jiný se tam nikdy nedá aby to fachalo správně, takže prý to musí nejdřív rozhodit a podle toho koupit sadu. No a zadruhé úplně odmítá měnit bez setrvačníku že ten se prostě musí měnit pokaždý i když vypadá dobře.

Tak nevím co s tím :(

Uživatelský avatar
amavet
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4166
Registrován: 11.02.2008 07:50
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od amavet »

servisak je rozumny :wink: passat ma nastaveni spojky dost vysoko . u passata klouze spojka malokdy , vesmes to neunese dvouhmta ... za 8500kc to byl set uro bez dvouhmoty
VW golf 2 GTI 16V 95kw , odtah pastika variant B5.5 2.8 V6 4motion 777539977 , Golf 4 2,8 V6 4motion , Honda CBR 600 F3

Uživatelský avatar
_GK_
Závodník
Závodník
Příspěvky: 552
Registrován: 09.06.2009 17:47
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka 1,8T

Příspěvek od _GK_ »

Mě ale úplně neprokluzuje, jen se s ní musí zacházet citlivějš a ta poloha kde zabírá byla vysoko za těch 50k co jsem najezdil pořád podobně.

Pak ještě se zařazenou rychlostí je odrazem od budov při stažených oknech slyšet takový řekněme "cvrček" jak na kole. To je nějaké ložisko nebo samotná dvouhmota ?

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“