vasikpasik píše:Teď jsem se někde na netu dočetl, že takové to kopání do šajtrpáky při přeřazování dělá vesměs špatný dvouhmotový setrvačník... prý podle stylu jízdy vydrží až čtvrt milionu km oproti jednohmotě, která by měla vydržet i půl mega... vesměs ale prý odchází dvouhmota kolem 80tis najetých km, jelikož pokud má moje auto najeto teď 160 klacků, tak dvojhmota může mít nalítáno klidně i dvojnásob, jelikož pracuje i když auto stojí na neutrál pokud jsem to dobře pochopil (samozřejmě motor v chodu), což by tomu čtvrt mega odpovídalo a je asi na čase ji vyměnit.
Takže moje otázka zní: poškozuje špatná dvouhmota nějak spojkovou sadu, popř. přímo převodovku?? Pokud jo, rozhodně si seženu komplet spojkovou sadu i s dvouhmotou od nějakého kvalitního výrobce (LUK, SACHS). S autem jezdím denodenně a letos s ním pojedu minimálně někam k moři, tak ať se mi to tam nevysype.
Předem dík za informace!
Špatný (nevyvážený) setrvačník jednoznačně poškozuje spojku. Ve svém autě jsem měl kvůli tomu i rozpadlý zánovní kotouč s lamelou. Otázka je, zda DH s vůli způsobuje vibrace. Kdysi jsem měl Peugeota 806 HDI a při ~130tís. km špatná DH se projevovala jen drnčením, které nejvíc bylo slyšet v tunelech. Řazení bylo bez nárazů.
K životnosti samotné DH. V práci pozorují, jak za posledních několik let se vystřídalo 15-20 aut, většinou koncernové, s nájezdem 250-450tís. Ani jeden vůz neměl problém se spojkou, natož s DH.
S řazením neporadím, nejsem automechanik. Ale osobně bych se přikláněl, že problém je jinde, než kolem spojky, např. zavěšení převodovky, opotřebovaná kulisa řazení, synchrony ...