G IV 1,4 - vystříkaný olej

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
davn1
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 14.07.2009 23:30
Bydliště: drsný kraj,drsní lidé...
Kontaktovat uživatele:

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od davn1 »

Tak dneska mě potkala taky příhoda s olejem :( :( ,jedu k parkovišti a začala blikat kontrolka,zaparkuji mrknu na motor a kolem měrky plno oleje,skoro všechen olej v pr--li,autu jsem dal do servisu bude to asi taky to odvětrávání klikovky ne,dík za každou radu.

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od srotty »

V tomhle mrazu a pokud jezdíš kratší trasy tak to nejspíš bude ten odlučovač.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od tomakecTD »

Chlape už sem se tě myslím ptal, asi si mi odpověděl, ale ten odlučovač je opravdu přímo pod sáním v té plastové krabičce od které vede ta hadice do filtrboxu? Co tam přesně je, jak to funguje? Já teda jezdím hlavně krátké trasy, hlavně město, zatím mi do klapky valila jen voda z toho odvětrání kliky, co tam byla nasrážená. Ale jak koukám, už dvoum lidem chrstal olej změrky, to není dobré :roll: Já olej předevčírem měnil, nalil sem tam zatím 3litry a je to mezi ryskama, tak nepřeháním :D
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od srotty »

Jo odlučovač je ta černá krabice zezadu na bloku a vede od něj tlustá hadice do filtrboxu.Co v něm přesně je nevím,neměl jsem to rozdělané,ale nejspíš nějaký filtr,který odděluje olej z výparů.Problém je v těchto velkých mrazech kdy zkondenzovaná voda zmrne a ucpe ten odlučovač.Výpary pak hledají kudy ufouknout.Já to dělám tak ,že pravidelně utírám ty kapky na víčku oleje a v té hadici.Navíc je golfík v garáži,takže se mi tam tolik té vody nehromadí.Mám dojem ,že VW dával do vozů určených pro severské země nějaké vyhřívání právě proti zamrzání kondenzátu.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od tomakecTD »

srotty píše:Jo odlučovač je ta černá krabice zezadu na bloku a vede od něj tlustá hadice do filtrboxu.Co v něm přesně je nevím,neměl jsem to rozdělané,ale nejspíš nějaký filtr,který odděluje olej z výparů.Problém je v těchto velkých mrazech kdy zkondenzovaná voda zmrne a ucpe ten odlučovač.Výpary pak hledají kudy ufouknout.Já to dělám tak ,že pravidelně utírám ty kapky na víčku oleje a v té hadici.Navíc je golfík v garáži,takže se mi tam tolik té vody nehromadí.Mám dojem ,že VW dával do vozů určených pro severské země nějaké vyhřívání právě proti zamrzání kondenzátu.
No jak bude teplo já to rozdělám a mrknu na to. Dělal jsem to už na 1.6 AEE. Ale nic zvláštního tam nebylo, nebo sem si toho aspoň nevšiml. :roll:

No jo, jak to máš v garáži to je jiná, to mě stojí chudák v -15ti nonstop a to ještě když jedu tak jen po městě :D Ale naštěstí žádný problémy s olejem nemám krom toho, že do klapky šla ta voda - to už sem vyřešil a nikdo se mě neptejte jak :)
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od bifur »

riesenie zamrzajuceho odlucovaca:
1.4 L. 16v 55Kw motor AHW

MOTOR, HLUK, ROZSVIETI SA KONTROLKA TLAKU OLEJA, ÚNIK OLEJA PRI TEPLOTE POD –8° C.

Príčina: Ak je vozidlo používané prevažne na krátke jazdy v chladnom počasí môže dochádzať ku zrážaniu a mrznutiu vody v motore.

Môže to viesť k nasledovným príznakom:
- Kontrolka tlaku oleja sa môže rozsvietiť ak je sacie hrdlo olejového čerpadla upchaté ľadom.
- Cez otvor odmerky oleja môže unikať značné množstvo oleja. Je to spôsobené zamrznutím odvzdušňovača bloku motora následkom čoho sa zvýši tlak a pretláča olej cez komoru odmerky.

Servisný zásah: Ak motor beží, vymeňte olej a olejový filter a vyčistite odlučovač oleja.
Skontrolujte kompresiu motora a tlak oleja.
Potom skontrolujte hlučnosť motora.

Bežným riešením hlučnosti motora je inštalácia servisnej sady (diel č. 036198999J) ktorá sa skladá z novej hadice odvzdušňovača (diel č. 036103474C) a servisnej kabeláže diel č. 1M0971478 ktorá napája novú hadicu odvzdušňovača.

Hadica odvzdušňovača (diel č. 036103474C) musí byť namontovaná na miesto odvetrávacej hadice kľukovej skrine ktorou je osadený motor.

- Servisná kabeláž (diel č. 1M0971478) sa pripája ku kontaktu 6 na 14-pólovom konektore predinštalovanej kabeláže motora (viď Dielenská príručka, Elektrické schémy).
- Zemniaci kábel Servisnej kabeláže treba pripojiť ku zemniacemu bodu karosérie ktorý sa nachádza pod batériou a potom ku kabeláži motora (skontrolujte, či je správne zaistený).
- Pripojte Servisnú kabeláže (diel č. 1M0971478) ku predinštalovanej kabeláži motora (od štartéra ku krytu vstrekovacieho čerpadla).
- Zasuňte Servisnú kabeláž do rozvodky kabeláže vstrekovacieho čerpadla a pripojte ku novej hadici odvzdušňovača.

soptik3507
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 29.02.2012 17:12

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od soptik3507 »

Mně se před měsícem stalo uplně to samý, taky mi vylítal olej do sání a zadřel jsem motor. Maj to špatně vyřešený, už jsem to o motoru 1.4 párkrát slyšel. Nevíte o motoru AHW?

Uživatelský avatar
Kubos32
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 08.12.2009 20:07
Bydliště: KarVWina

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od Kubos32 »

nevite nekdo jak se sundava z odlučovače ta hadice je na nem ta černa spona zacvaknuta no jenže ty packy odcvaknu a mužu za to tahat nebo pačit šroubovakem a dřiv neco křupnu než aby to povolilo ? Diky
Vw Golf 4 . 3dveř

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od majrek001 »

pokud si dobře pamatuji tak s tím musíš otočit, ale kam už nevím.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
Kubos32
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 08.12.2009 20:07
Bydliště: KarVWina

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od Kubos32 »

jo diky šlo to v sikovkach vytočit :-)
Vw Golf 4 . 3dveř

vlado897
Řidič
Řidič
Příspěvky: 63
Registrován: 01.11.2008 11:07

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od vlado897 »

golf-upravene-1.jpg
Ja som odvetravanie vyriesil takto. Kupil som tuto sadu, ktora je zvyraznena sipkami a je to vlastne dodatocne prirobene odvetravanie.cize ked zamrzne odlucovac,alebo sa zapcha, vypary prudia pomocou tohto..pre viac info piste sem

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od bifur »

Ak by ste to chceli mat uplne spravne, tak by to malo ist na opacnu stranu motora, tam este pred ventil dat "Y" a hadicku napojit na hadicu odvetravania cca 5 cm nad odlucovac. Tym padom horuci vzduch z "oflusu" veka rychlejsie rozmrazi zamrznuty odlucovac. Hadicku z ventilu potom treba priviest presne na to iste miesto ako ma Vlado. Ale uz je tam komplikacia ako napojit hadicku na stavajucu hadicu odvetravania - bud zbastlit alebo kupit taku ktora je na to urcena (hadica pre severske krajiny). Toto riesenie ktore pouzil Vlado je sikovny, jednoduchy a lacny sposob ako vyriesit striekajuci olej a netreba sa s nicim moc se.kat...

Uživatelský avatar
Thursko
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 26.01.2014 20:46

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od Thursko »

Taky patřim do klubu vylítanýho oleje.. Mně to šlo přes netěsnící víčko na dolejvání oleje. Mám motor APE verzi s jednoduchou rourou bez vyhřívání. Vyčistim to, to je jasný, koupil jsem novou hadici atp. Ale jak zamezit tomu aby se to třeba příští zimu neopakovalo? Předpokládám, že pokud to ten motor nemá v základu, nějaký alternativní odvětrání asi jen tak dodělat nejde, ne? Vidím totiž na fotce od vlado897, že mu vede z víka další hadička, tu já tam nemam.
VW Golf 1.9TDi PD 74kW, r.v. 2001, blue

Uživatelský avatar
marfy8
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2474
Registrován: 23.11.2011 22:25
Bydliště: Prostřední Bečva

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od marfy8 »

Píše pod fotkou, že je to nějaká sada... Tak mu napiš a třeba ti poradí víc podrobností. ;)

roman G IV
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 08.11.2012 19:27

Re: G IV 1,4 - vystříkaný olej

Příspěvek od roman G IV »

Zdravím pánové,tak já se taky přidávám s tímto problémem.Mám g IV 1.4 a stává se mi to samý,ale hlavněš v případě když brzdím motorem(sundám nohu z plynu) pak to nasává těžce do filtrboxu a auto hulí jak starej nákladák,o spotřebě oleje nemluvě.Až budu měnit olej,tak se taky chystám na čištění odlučovače,ale ted to řeším důchodcovskou metodou(vyřazuju při jízdě z kopce,nebo v případě brždění motorem :-) ) Olej stejně každej týden kontroluju a lehce si nasaje,někdy,ale už olej neubývá tak moc :-) Jen nápad :-) zdravím Roman

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“