Olej normy VW 505 00

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
zdenyb5
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 02.08.2011 19:47

Olej normy VW 505 00

Příspěvek od zdenyb5 »

Výrobci uvádí pod touto normou jak 10W40 tak 5W40(udávané jako kvalitnější), dál polo nebo plnou syntetiku, co tedy volit, vaše názory?

Uživatelský avatar
musli
Člen klubu
Příspěvky: 175
Registrován: 05.07.2012 13:29
Bydliště: Opava, kousek od centra

Re: Olej normy VW 505 00

Příspěvek od musli »

O oleji je tady toho napsáno celkem hodně. Ve stručnosti se drž v první řadě specifikace pro tvůj motor, pokud máš rotačku 66 nebo 81 kw tak je to norma VW 505.00 a pokud máš jakékoliv PD (74, 85 ,96 ,110 kw) tak jedině normu 505.01 nebo 506.01 (longlife servis) a pokud máš v autě DPFko tak pouze 507.00 - tahle norma je univerzální pro všechny naftové VW motory, ale do DPF se volí proto, že olej téhle specifikace produkuje při spálení méně popílku tudíž méně zanáší DPF filtr. Longlife servis se moc nedoporučuje, protože to bylo vymyšleno víceméně na Německý styl provozu - spíš dálnice a obrovský roční nájezd km, když jezdíš takové běžné trasy do 15 km po městě atd, je lepší klasický interval výměny po 15 tkm nebo 1 rok, spíš dříve pokud máš PD. A nebylo by špatné napsat, jaký motor máš ve svém vozu, ať se dá lépe poradit. :good:
A k číslům 5W-40 a 10W-40, tyto čísla neznačí, jestli je olej polosyntetický nebo plně syntetický. Rozlišuje pouze čerpatelnost oleje za studena a výdrž mazacího filmu za vyšších teplot. 5W-40 je spolehlivě čerpatelný do cca -30°C a zaručuje, že se nebude mazací film trhat i při teplotách venku okolo +30°C. Olej 10W-40 už je spolehlivě čerpatelný "jen" do -20°C a mazací film vydrží také do +30°C. A například olej 5W-50 zaručuje kvalitní mazací film i v +50°C. Ale všechny tyto oleje mohou být plně syntetické. Jestli máš čas a chuť tak na webu oleje.cz je tahle problematika přehledně a jasně rozebrána i co se týče výkonových specifikací API a ACEA :pleasantry:
Naposledy upravil(a) musli dne 22.03.2014 12:03, celkem upraveno 1 x.
ex Golf III 1.9 TDi Variant 1Z, EGR off, Sprint 764
Golf IV 1.9 TDi PD 74 KW 4motion Variant ATD, EGR off + chip by TDifun 136 HP, 308 Nm

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Olej normy VW 505 00

Příspěvek od M@ty »

Osobně volím ten co se u mě dosud používá a nedělám žádné pokusy. V mém případě tedy 505.01 5W-40 a výměna 8-10 tis.
Naposledy upravil(a) M@ty dne 22.03.2014 12:07, celkem upraveno 1 x.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

zdenyb5
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 02.08.2011 19:47

Re: Olej normy VW 505 00

Příspěvek od zdenyb5 »

motor ten nejlepší 81Kw AFN, zaráží mě polo vs. plná syntetika...

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Olej normy VW 505 00

Příspěvek od M@ty »

Výraz polo a plná syntetika je zcestný. Jinak rotačce stačí opravdu olej normy 505.00 a držel bych se pokud možno dříve používaného. Pokud to tedy víš a nebo není jiný problém.
Naposledy upravil(a) M@ty dne 22.03.2014 12:08, celkem upraveno 1 x.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

zdenyb5
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 02.08.2011 19:47

Re: Olej normy VW 505 00

Příspěvek od zdenyb5 »

M@ty píše:Osobně volím ten co se u mě dosud používá a nedělám žádné pokusy. V mém případě 5W-40 a výměna 8-10 tis.
Ok, ale ty máš 2001 a tam je 505 00 už málo...

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Olej normy VW 505 00

Příspěvek od M@ty »

Už jsem si také všimnul že tu plácám blbosti a napravil to.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

zdenyb5
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 02.08.2011 19:47

Re: Olej normy VW 505 00

Příspěvek od zdenyb5 »

M@ty píše:Výraz polo a plná syntetika je zcestný. Jinak rotačce stačí opravdu olej normy 505.00 a držel bych se pokud možno dříve používaného. Pokud to tedy víš a nebo není jiný problém.
Mohu poprosit o vysvětlení proč zcestný? Chápu dobře že to nemá vliv pokud splňuje normu? Neškodí když přejdeš při výměně s s polo na plno nebo naopak?

Uživatelský avatar
musli
Člen klubu
Příspěvky: 175
Registrován: 05.07.2012 13:29
Bydliště: Opava, kousek od centra

Re: Olej normy VW 505 00

Příspěvek od musli »

Přesně tak, v dnešní době je většina olejů plně syntetických, ale pro tvůj motor je to vcelku jedno, jestli to je plná syntetika nebo polosyntetika, alfa a omega je norma VW, kterou musí olej splňovat pro tvůj motor, aby bylo dosaženo kvalitního namazání všech třecích ploch při všech režimech, které motor při provozu absolvuje. Takže jestli je to 5W- nebo 10W- je celkem jedno, pokud bude plnit normu VW, není problém.
ex Golf III 1.9 TDi Variant 1Z, EGR off, Sprint 764
Golf IV 1.9 TDi PD 74 KW 4motion Variant ATD, EGR off + chip by TDifun 136 HP, 308 Nm

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Olej normy VW 505 00

Příspěvek od M@ty »

"Plná syntetika" bude mít stejně základový olej minerálního původu. Mrkni na olejářské fórum a tam je to pěkně napsáno. S tím přecházením na jinou viskózní třídu bych zas tak nepospíchal pokud je motor v pořádku.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

zdenyb5
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 02.08.2011 19:47

Re: Olej normy VW 505 00

Příspěvek od zdenyb5 »

M@ty píše:"Plná syntetika" bude mít stejně základový olej minerálního původu. Mrkni na olejářské fórum a tam je to pěkně napsáno. S tím přecházením na jinou viskózní třídu bych zas tak nepospíchal pokud je motor v pořádku.
Motor šlape jak němec, jen dumám nad tím, co mu dopřát za odměnu, je to mazel. Používal sem Liqui Molly Diesel... 10W40, ale už se hůř shání, lanaří mě do Shell Helix nebo Ekolube, tak právě pátrám a rozmýšlím.

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Olej normy VW 505 00

Příspěvek od FandaTDI »

no ten shell je asi dost rozšířenej, ale tomu LM bych asi věřil víc ... jinak za mě Valvoline, přešel jsem k levnějšímu Durablendu a 15tkm jako fakt strop (když je větší poměr dálek, jinak spíš k těm 10tis. a v podstatě jak mi to vyjde s výměnou) ... a co ušetříš na oleji, vraž klidně do lepšího filtru ;)

zdenyb5
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 02.08.2011 19:47

Re: Olej normy VW 505 00

Příspěvek od zdenyb5 »

FandaTDI píše:no ten shell je asi dost rozšířenej, ale tomu LM bych asi věřil víc ... jinak za mě Valvoline, přešel jsem k levnějšímu Durablendu a 15tkm jako fakt strop (když je větší poměr dálek, jinak spíš k těm 10tis. a v podstatě jak mi to vyjde s výměnou) ... a co ušetříš na oleji, vraž klidně do lepšího filtru ;)
Filtr standard UFI...

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“