Passat 1.9TDI - netočí čerpadlo nádrže - pokračování záhady
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 08.03.2014 17:08
Passat 1.9TDI - netočí čerpadlo nádrže - pokračování záhady
Mám Passat B5.5 rok 2004. 1.9TDI 96kW.
Řeším problém, který se jevil jako drobnost, ale začíná to být vážnější.
Při jízdě autem se z ničeho nic spálil sběrný kroužek pod volantem (na airbag a klakson) a to tak drsným způsobem, že byl viditelný černý kouř.
Přístrojovka zhasla a motor již nereagoval na přidáni plynu a dokonce se spustil ostřikovač předních světlometů. Po vypnutí zapalování a opětovné zapnutí se část přístrojovky (některé kontrolky) rozsvítili, ale po otočení klíčkem startér již nereagoval. Odpojil jsem tedy baterii.
Po demontáži volantu bylo již jasné, že je sběrný kroužek spálený. Koupil jsem tedy nový originál v domnění, že je to příčina problému... po namontování začalo vše normálně fungovat, proběhla i několika kilometrová testovací jízda.
Ale dnes jsem nastartoval a po chvíli (na volnoběh) nastala ta samá situace jako předtím (ostřikovač světlometu sepnul, přístrojovka zhasla a sběrný kroužek se opět uškvařil)
Nový spálený kroužek jsem tedy demontoval a zkusil znovu zapojit baterii. Přístrojovka se napoprvé tvářila jako by byl nějaký zkrat (všiml jsem si že se i rozsvítilo podsvícení tlačítka na vyhřívání zadního okna). Po zhruba hodině mi to nedalo a zkusil jsem zapojit baterii na podruhé a najednou bylo vše opět v pořádku, motor šel i nastartovat.
Dál v řešení problému jsem se zatím nedostal. Zatím jsem ještě nezkoušel jezdit bez kroužku, tak nevím jestli by výše uvedené nastalo znovu.
Neřešil někdo něco podobného?
Řeším problém, který se jevil jako drobnost, ale začíná to být vážnější.
Při jízdě autem se z ničeho nic spálil sběrný kroužek pod volantem (na airbag a klakson) a to tak drsným způsobem, že byl viditelný černý kouř.
Přístrojovka zhasla a motor již nereagoval na přidáni plynu a dokonce se spustil ostřikovač předních světlometů. Po vypnutí zapalování a opětovné zapnutí se část přístrojovky (některé kontrolky) rozsvítili, ale po otočení klíčkem startér již nereagoval. Odpojil jsem tedy baterii.
Po demontáži volantu bylo již jasné, že je sběrný kroužek spálený. Koupil jsem tedy nový originál v domnění, že je to příčina problému... po namontování začalo vše normálně fungovat, proběhla i několika kilometrová testovací jízda.
Ale dnes jsem nastartoval a po chvíli (na volnoběh) nastala ta samá situace jako předtím (ostřikovač světlometu sepnul, přístrojovka zhasla a sběrný kroužek se opět uškvařil)
Nový spálený kroužek jsem tedy demontoval a zkusil znovu zapojit baterii. Přístrojovka se napoprvé tvářila jako by byl nějaký zkrat (všiml jsem si že se i rozsvítilo podsvícení tlačítka na vyhřívání zadního okna). Po zhruba hodině mi to nedalo a zkusil jsem zapojit baterii na podruhé a najednou bylo vše opět v pořádku, motor šel i nastartovat.
Dál v řešení problému jsem se zatím nedostal. Zatím jsem ještě nezkoušel jezdit bez kroužku, tak nevím jestli by výše uvedené nastalo znovu.
Neřešil někdo něco podobného?
-
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 08.03.2014 17:08
Re: Passat 1.9TDI - netočí čerpadlo nádrže - pokračování záhady
Vážení přátelé. Výše uvedený problém byl dle všeho vyřešen, ale u cíle ještě nejsem ...
Byl problém s vadným ukostřením pod přístrojovkou, způsobovalo to to, že se dokonce natvrdo spálil stírací kroužek airbagu pod volantem (byl vypálený vodič kostry klaksonu). Tuto záhadu / závadu jsem snad odstranil, ale teď bohužel auto nejede
Tedy přesnější řečeno auto po opravě jelo, ale tak 1km, než se zcela vypnul motor a už nešel nastartovat.
Bylo zjištěno, že se netočí čerpadlo v nádrži. (při testovací jízdě jsem zřejmě dojel zbytek z palivového filtru):
- samotné čerpadlo je funkční (vyzkoušeno)
- relátko J17, které ho spouští je také funkční (vyzkoušeno)
- napětí na relátko je taky OK (vyzkoušeno)
- diagnostika nepíše nic konkrétního. Občas vyskočí na jednotce motoru chyba 18263 - datovy BUS pohonu kontrola stavu softwaru
Vypadá to, že řídící jednotka motoru nespíná ono relátko.
Co s tím? nevíte někdo kdy dává ŘJ impuls pro čerpadlo v nádrži? Jestli náhodou není problém v něčem jiném, co způsobí, že impuls vůbec z ŘJ nejde.
Byl problém s vadným ukostřením pod přístrojovkou, způsobovalo to to, že se dokonce natvrdo spálil stírací kroužek airbagu pod volantem (byl vypálený vodič kostry klaksonu). Tuto záhadu / závadu jsem snad odstranil, ale teď bohužel auto nejede
Tedy přesnější řečeno auto po opravě jelo, ale tak 1km, než se zcela vypnul motor a už nešel nastartovat.
Bylo zjištěno, že se netočí čerpadlo v nádrži. (při testovací jízdě jsem zřejmě dojel zbytek z palivového filtru):
- samotné čerpadlo je funkční (vyzkoušeno)
- relátko J17, které ho spouští je také funkční (vyzkoušeno)
- napětí na relátko je taky OK (vyzkoušeno)
- diagnostika nepíše nic konkrétního. Občas vyskočí na jednotce motoru chyba 18263 - datovy BUS pohonu kontrola stavu softwaru
Vypadá to, že řídící jednotka motoru nespíná ono relátko.
Co s tím? nevíte někdo kdy dává ŘJ impuls pro čerpadlo v nádrži? Jestli náhodou není problém v něčem jiném, co způsobí, že impuls vůbec z ŘJ nejde.
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Passat 1.9TDI - netočí čerpadlo nádrže - pokračování záhady
Čerpadlo by se mělo spustit, když otočíš klíčkem do polohy start, ale ještě ne úplně (těsně před tím, než se začne točit startér). Takže je možné, že bude chyba i někde kolem spínačky.
Ale ber to jen jako přemýšlení nahlas.
Předpokládám, že ECU normálně funguje (problikne žhavení).
Ale ber to jen jako přemýšlení nahlas.
Předpokládám, že ECU normálně funguje (problikne žhavení).
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
-
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 08.03.2014 17:08
Re: Passat 1.9TDI - netočí čerpadlo nádrže - pokračování záhady
Troufnu si říct, že ECU funguje, protože dokud se nepřerušila dodávka nafty (zbytky z palivového filtru a hadic), tak motor normálně běžel.
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Passat 1.9TDI - netočí čerpadlo nádrže - pokračování záhady
Není tam nějaký problém s immo? (také jen plácám)
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Passat 1.9TDI - netočí čerpadlo nádrže - pokračování záhady
A co paměť závad z budíků? Nemám u sebe schémata, ale je možné, že pokud bude chyba v komunikaci mezi ECU a budíkama, může to způsobovat právě nespuštění čerpadla. Když otočíš klíčkem, mělo by čerpadlo krátce "zabzučet". Pak se spustí až při startování, jak jsem psal. Pokud nenatlakuje při otočení klíčku, hledal bych chybu buď v té spínačce nebo v komunikaci mezi ECU a budíkama. Možná právě ta hláška z paměti chyb ECU je důsledkem.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
-
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 08.03.2014 17:08
Re: Passat 1.9TDI - netočí čerpadlo nádrže - pokračování záhady
Nová zjištění:
Zkoušel jsem sepnout relé čerpadla ručně a čerpadlo běželo, tudíž vodiče, čerpadlo atd. je v pořádku.
Po tomto pokusu jsem zkusil vypnout a zapnout zapalování a světe div se, relátko sepnulo již normálně. Po nastartování běžel motor několik minut úplně v pohodě (po celou dobu bylo sepnuté relé).
No, bohužel, po další vypnutí a zapnutí zapalování, relátko opět nesepnulo.
Zkoušel jsem i impuls z ŘJ a normálně dá do relátka impuls (na kostru).
Takže to vypadá na vadné relé, které občas sepne a občas nesepne.
Seženu nové relé a uvidíme...
Zkoušel jsem sepnout relé čerpadla ručně a čerpadlo běželo, tudíž vodiče, čerpadlo atd. je v pořádku.
Po tomto pokusu jsem zkusil vypnout a zapnout zapalování a světe div se, relátko sepnulo již normálně. Po nastartování běžel motor několik minut úplně v pohodě (po celou dobu bylo sepnuté relé).
No, bohužel, po další vypnutí a zapnutí zapalování, relátko opět nesepnulo.
Zkoušel jsem i impuls z ŘJ a normálně dá do relátka impuls (na kostru).
Takže to vypadá na vadné relé, které občas sepne a občas nesepne.
Seženu nové relé a uvidíme...
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Passat 1.9TDI - netočí čerpadlo nádrže - pokračování záhady
Tak ho rozdělej a uvidíš. Třeba bude stačit jen očistit kontakty.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
-
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 08.03.2014 17:08
Re: Passat 1.9TDI - netočí čerpadlo nádrže - pokračování záhady
Relé vyměněno. To původní bylo opravdu vadné (při měření odporu mezi spínacími kontakty to ukazovalo nesmysly, nové má krásných 60ohmů)
Zatím motor běží i po pár kilometrech...
Zatím motor běží i po pár kilometrech...
- Dymák
- VWexpert
- Příspěvky: 2797
- Registrován: 02.07.2011 09:22
- Bydliště: Praha
Re: Passat 1.9TDI - netočí čerpadlo nádrže - pokračování záhady
kámo, nechci strašit, ale dle mých zkušeností za to může levá páčka pod volantem...
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
-
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 08.03.2014 17:08
Re: Passat 1.9TDI - netočí čerpadlo nádrže - pokračování záhady
Prosím o upřesnění. Přepínač blinkru, ovládání tempomatu, či přepínač světel? Zkrat na některé z těchto částí?Dymák píše:kámo, nechci strašit, ale dle mých zkušeností za to může levá páčka pod volantem...