Po zahřátí chcípne

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Jenzz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 31.01.2014 20:13

Po zahřátí chcípne

Příspěvek od Jenzz »

Zdravim, prosim o radu s docela specifickým problémem (motor AVB 74kw 2002 výroba). Auto ráno normál nastartuju a bez problému jedu, po ujetí cca 5ti km a zahřátí motoru na cca 70°C mi to po vyřazení na neutrál zdechne, pokud je zařazená rychlost a auto pod plynem, tak většinou začne hrozně cukat a buď zdechne, nebo musím vyřadit a stejně zdechne. Potom musim točit jak blázen, aby to chytlo a když už to chytne ujedu 50 metrů a zas to chcípne, tohle se může opakovat několikrát za sebou, v poslední době pozoruji, že když odpojím T ventil na palivovém filtru a zas ho připojím, tak hned na poprvé (ale stejně točím jak blázen, než chytne) dojedu klidně kilometr místo 50ti metrů. Nemá tu někdo zkušenost s něčím podobným?

Sedlo01
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 02.09.2012 13:32
Bydliště: České Budějovice

Re: Po zahřátí chcípne

Příspěvek od Sedlo01 »

klasika kouknout na čidlo teploty, nemyslim si že by na palivovým filtru byl nějakej ventil kterej by přepínal palivo nebo tak něco.
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Po zahřátí chcípne

Příspěvek od M@ty »

Počítám že paměť závad je prázdná. Určitě kouknout ve VAGíně v měř. hodnotách při studeném motoru na teplotu chlad. kapaliny, teplotu paliva a teplotu nasávaného vzduchu. Pak to napíchlé projet a sledovat jak se to ohřívá. Pokud máš chlazení paliva, tak teplota paliva zhruba souhlasí s teplotou chlad. kapaliny a teplota musí růst plynule (hlavně u teploty motoru).

Druhá věc je jak je na tom sítko v nádrži u podávačky a paliv. filtr.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Jenzz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 31.01.2014 20:13

Re: Po zahřátí chcípne

Příspěvek od Jenzz »

Dnes jsme to trošku řešili a dle všeho to bude tím, že podávací čerpadlo dává pomalu naftu, takže v podstatě jedu do doby, dokud je nafta v pal. filtru, pak stačí zas naplnit filtr čerpadlem a po chvíli startování zase ujedu cca 5-6km. Co vy na to?

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Po zahřátí chcípne

Příspěvek od M@ty »

Pokud by to byla pravda, tak to chce vyčistit síto podávacího čerpadla v nádrži.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Jenzz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 31.01.2014 20:13

Re: Po zahřátí chcípne

Příspěvek od Jenzz »

Síto je čistý, jen čerpadlo a hadice jsou černý, jakoby od nějakýho uhlíku rozdrcenýho na prach.. Každopádně se chci ještě zeptat, zda na to může nějaký vliv mít klima, neb když si ráno topim, nebo odpoledne chladim, tak ujedu právě jen 5-6km, ale dnes jsem jezdil s vyplou klimou a v pohodě 15km bez chcípnutí

Sedlo01
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 02.09.2012 13:32
Bydliště: České Budějovice

Re: Po zahřátí chcípne

Příspěvek od Sedlo01 »

Chcípne to hned co zapneš klimu a nebo až po tich 5-6km co chladíš?
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP

Jenzz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 31.01.2014 20:13

Re: Po zahřátí chcípne

Příspěvek od Jenzz »

Tak ta klima na to asi neměla vliv, neb dneska jsem jel s vyplou klimou a zase mi to chcíplo.. O víkendu mi kámoš pujčí podávací čerpadlo, tak uvidím, zda to bude mít nějaký vliv

Jenzz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 31.01.2014 20:13

Re: Po zahřátí chcípne

Příspěvek od Jenzz »

Chlapi dnes jsem to pro jistotu napích na VAG a tohle se mi tam objevilo, otázka je co z toho může mít vliv na to chcípání?

Obrázek

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Po zahřátí chcípne

Příspěvek od M@ty »

Snímač teploty paliva. To dvojité čidlo sání by to mělo hodit do nouze. Chlazení paliva nevím zda za tohle může.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Jenzz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 31.01.2014 20:13

Re: Po zahřátí chcípne

Příspěvek od Jenzz »

Ok mrknu na snímač teploty a dám vědět, každopádně do nouzáku mi nic nepadá a to můžu točit klidně 4500 otáček a vše v pohodě

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Po zahřátí chcípne

Příspěvek od M@ty »

Tak to buď rád. Já měl to dvojitý čidlo v háji a nouze jak vyšitá. Jen se mi takhle pěkně nenapráskalo a jen prokecávalo.

To čidlo teploty nafty by chtělo zkusit jiný. Nemáš si od koho půjčit?
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Jenzz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 31.01.2014 20:13

Re: Po zahřátí chcípne

Příspěvek od Jenzz »

No pokud je na AVF 96kw stejný, jako že by mělo být, tak by to asi nemusel být problém.. Jen co mi nejde do hlavy, pokud by to bylo čidlem, tak dnes jsem měnil to čerpadlo podávací a na cizí čerpadlo jsem ujel 20 kilometrů bez problému a potom na to svoje zase 20 kilometrů bez problému, takže 40 kilometrů bez chcípnutí, je možný, že by se to čidlo projevovalo jen občas, nebo spíš je možný, že by to na to nemělo vůbec vliv?

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Po zahřátí chcípne

Příspěvek od M@ty »

Je to možný. Nechci kecat, ale ŘJ si bere s odpojeným čidlem nějakou pevnou hodnotu. Čidlo je stejné s AVF/AWX - OEM č. 038906081B
Ta sporadická chyba mohla naskočit při zapnutém zapalování a odpojeném konektoru. Smáznout a uvidíš.

Pokud ti to jelo 20km s jiným podávacím čerpadlem v pohodě, tak jsi asi objevil jádro pudla...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Jenzz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 31.01.2014 20:13

Re: Po zahřátí chcípne

Příspěvek od Jenzz »

No jiný čidlo mi nepomůže, dnes jsem na to koukal a je utržený plusový kabel, bohužel je utržený dost nešikovně, po opravě uvidím.
Každopádně výměnou čerpadla bych chybu neodstranil, protože po navrácení mého čerpadla do auta, jsem taky odjel 20km bez chcípnutí, takže to bych vyloučil. Spíš mám pocit, že si ze mě to auto začíná dělat srandu..
Zkusím to čidlo a vymazat to relé, zda se znovu objeví nebo ne. Pak budu asi hledat dál

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“