Jaký postup na výměnu vodní pumpy (čerpadla)?

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Tlapa
Řidič
Řidič
Příspěvky: 121
Registrován: 23.03.2008 19:05
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Jaký postup na výměnu vodní pumpy (čerpadla)?

Příspěvek od Tlapa »

Ahoj mám passat B5 1.9 TDi 81 kw, najeto 264tis. km. Rozvody měněny na 200 tis km. Ted jsem zjistil, že se mi ztrácí voda, zjistil že přes vodní pumpu (asi přes ložisko). Chci se zeptat mám vyměnit jenom tu přední část vodní pumpy nebo celé vodní čerpadlo? Jinak v knížce "Jak na to?" je jenom postup demontáže a montáže na zážehový motor 1.6 a 1.8. Je stejný postup? Nebo na co si dát bacha? Díky za jakékoliv rady ohledně výměny a nejakého postupu, moc díky.

živočich
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1387
Registrován: 07.07.2009 22:33
Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

Re: Jaký postup na výměnu vodní pumpy (čerpadla)?

Příspěvek od živočich »

žádná záludnost tam na tebe nečeká,jen na tom napínacím elementu.Šroub co drží tu kladku má levý závit,pokud bys to potřeboval třeba sundat.(je to rovnou i ten šroub,za který chytáš klíčem abys uvolnil řemen)
Naposledy upravil(a) živočich dne 05.11.2011 22:08, celkem upraveno 2 x.
Zdraví a sílu najdeš ve VW

živočich
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1387
Registrován: 07.07.2009 22:33
Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

Re: Jaký postup na výměnu vodní pumpy (čerpadla)?

Příspěvek od živočich »

taky jsem to dělal podle té knihy,ještě ale pročti víc témat co stím souvisí,tak nějak ju z lehka prolistuj .
Zdraví a sílu najdeš ve VW

Tlapa
Řidič
Řidič
Příspěvky: 121
Registrován: 23.03.2008 19:05
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký postup na výměnu vodní pumpy (čerpadla)?

Příspěvek od Tlapa »

Díky za rADU. Dnes jsem si objednal pumpu od SKF, rozvody INA a komplet klinové řemeny a o vikendu se vse pokusim udelat.

Uživatelský avatar
salik1979
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 464
Registrován: 04.08.2009 23:21
Bydliště: Karlovarský kraj

Re: Jaký postup na výměnu vodní pumpy (čerpadla)?

Příspěvek od salik1979 »

Ahoj, pridam se , me taky tece voda kolem pumpy. Koukal jsem na net a jsou tam 2 druhy.
Vodni pumpa: druh provozu mechanicky 706Kč
Vodni cerpadlo SKF 1700Kč
A jde vymenit to cerpadlo samostatne bez rozvodu? Diky za rady
VW Passat B6 125kw DSG

Uživatelský avatar
Atreyu
Závodník
Závodník
Příspěvky: 573
Registrován: 14.09.2009 23:22
Bydliště: Vyškovsko

Re: Jaký postup na výměnu vodní pumpy (čerpadla)?

Příspěvek od Atreyu »

trochu obnovím téma....
začalo mě na autě něco hučet. Po bližším ohledání jsem zjistil že vodní pumpa. Voda kape po spodním šroubu a když jsem sundal řemen a vzal za kladku, tak má vůli, tudíž asi bude kaput.
Pumpa měněna s rozvody před cca 70tis., myslím že všechno CONTITECH.
A teď velmi důležitá otázka : dá se vodní pumpa u rotačky 66kW vyměnit bez zásahu do rozvodů ?

Díky za info a doufám že dá :|
past mazda 323f 2.0 V6 24v GT

muj pasik http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=124297

Mário B5
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 26.03.2014 19:32

Re: Jaký postup na výměnu vodní pumpy (čerpadla)?

Příspěvek od Mário B5 »

Ahoj, určitě se dá vyměnit i bez rozvodů, už si to přesně nepamatuju, ale vyndaval jsem jí celou i s obalem páč mi na jeden šroub na rozpůlení vadilo to hliníkové kolo co pohání hřídel olejové pumpy a podtlak čerpadla.

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Jaký postup na výměnu vodní pumpy (čerpadla)?

Příspěvek od FandaTDI »

např. u AFN se na rozvody sahat nemusí (je na klíňáku a nevim jak to maj ty který motory, co jí maj honěnou rozvoďákem/jakej je tam prostor/překryv, ap., ale kdyby se nějak udržel správně napnutej a čistej řemen, tak by to taky neměl bejt problém, u samotný pumpy je jedno jak sednou zuby ... ), chce to předtim vypustit vodu ideálně v nejnižsím místě, obvykle u chladiče, pořádně zkouknout a očistit dosedací plochy a u nový pumpy nejdřív rukou (/nástavcem bez ráčny/páky) s citem přitáhnout všechny šrouby (+- křížově, prostě tak aby to sedlo jak "p*del na hrnec" ;) ) a pak to samý momenťákem (nebo zkušenym odhadem ;) ) a nemusí se to těsnění opatlávat žádnou s*ačkou, od který jsem to po někom dočišťoval ...

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“