Chci to uprozornit na další chybu od soudruhů od VW na motorech 2,0TDI 16V PD.Na passatech to jsou motory BKP a BMR.Když už vyřešily problém se vstřikovači svolávací akcí, tak tu máme další v podobě horší a to jest vytržení šteftu napínací kladky z hlavy motoru.Dojde k tomu vždy po výměně rozvodů,zhruha po ujetí 20tkm.Při výměně rozvodů je předepsaná výměna i šteftu napínací kladky.Dojde k tomu,že se výměnou závit uvolní,protože je to jemný závit M8 a při následném dotažení na správný moment se závit začne trhat.Pak stačí aby šteft popojel ven z hlavy a dojde k uvolnění napínací kladky a rozvody spadnou a je vymalováno.Bohužel se mi to stalo také na opravovaném autě,kdy se šteft uvolnit a kladka se povolila.Naštěstí se motor nepotkal,takže oprava nebyla tak nákladná.
Na obrázku je patrné,že celý závit se vytrhne a zustane na šteftu. U motorů 2,0TDI 8V je závit M10 s klasickým stoupaním a tam k těmto problémům nedochází.Takže doporučuji všem majitelům motorů 16V převrtat závit na M10 a je klid.
Problém s rozvody u motorů 2,0TDI PD 16V
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
- sharik4x4
- VWagenista
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Problém s rozvody u motorů 2,0TDI PD 16V
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482
- selatko
- VWagenista
- Příspěvky: 1238
- Registrován: 23.08.2013 10:46
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s rozvody u motorů 2,0TDI PD 16V
AHOJ!!
stejnej problém tady! jenže me se ten závit neposral, mě se zlomil celej šroub .. mechanik to vyresil reklamaci a ja nic neplatil .. ale stalo se mi to cca po 200-500 km ..
nicméně mechanik převrtal díru na větší závit s kterým by už neměl být problém .. nějakej ten novější typ
Jinak mě se motor taky nepotkal! naštěstí .. každopádně všem, co si budou dělat rozvody, bych doporučil převrtání závitu na ten větší průměr
Každopádně, co mi říkal mechanik, tak jeho známej dělal octávku 2, kde se jim stalo to stejný, že se jim strhl závit, kterej povolil kladku .. takže problém s totím je asi i u OII
stejnej problém tady! jenže me se ten závit neposral, mě se zlomil celej šroub .. mechanik to vyresil reklamaci a ja nic neplatil .. ale stalo se mi to cca po 200-500 km ..
nicméně mechanik převrtal díru na větší závit s kterým by už neměl být problém .. nějakej ten novější typ
Jinak mě se motor taky nepotkal! naštěstí .. každopádně všem, co si budou dělat rozvody, bych doporučil převrtání závitu na ten větší průměr
Každopádně, co mi říkal mechanik, tak jeho známej dělal octávku 2, kde se jim stalo to stejný, že se jim strhl závit, kterej povolil kladku .. takže problém s totím je asi i u OII
VW Passat 3C Variant - 2.0TDi bez DPF - manual - 125kW BMR
-----------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------
- Jirka.
- VWmaniak
- Příspěvky: 6214
- Registrován: 12.05.2010 00:53
- Bydliště: Praha
Re: Problém s rozvody u motorů 2,0TDI PD 16V
Tenhle problém už řešil autorizák někdy od r. 2OO8 to převrtávali na M10, a údajně je to tím že mekkánici přetahují, ale je zajímavé že u novějšího typu rozvodů kdy je přední kladka prošroubovaná skrz se to prý nestává, zřejmě tam nejsou takový vibrace nebo nevím proč.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
- sharik4x4
- VWagenista
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Problém s rozvody u motorů 2,0TDI PD 16V
Týká se to všech motorů 16V PD,takže i octávka II a audina také.
Není to ale přetažením kladky,ale blbostí výrobce.Závit na šteftu je ze stany kladky normální M8 a ten co je v hlavě je jemný stoupání asi 1.Takže dávat jemný závit do hliníku může jenom ko*ot.Jemný závit se používá vždy v oceli, aby se mohl šroub lépe dotáhnout na vyšší moment. Kladka se dotahuje dle výrobce 20Nm+ 45 stupnů.Což je docela dost a není šance, aby to dlouhodobě vydrželo. Kdyby byl použit celý šteft M10 ,tak by to vydrželo navěky . Je to další "kurvítko" v motoru. Tomu se říká pokrok.
Není to ale přetažením kladky,ale blbostí výrobce.Závit na šteftu je ze stany kladky normální M8 a ten co je v hlavě je jemný stoupání asi 1.Takže dávat jemný závit do hliníku může jenom ko*ot.Jemný závit se používá vždy v oceli, aby se mohl šroub lépe dotáhnout na vyšší moment. Kladka se dotahuje dle výrobce 20Nm+ 45 stupnů.Což je docela dost a není šance, aby to dlouhodobě vydrželo. Kdyby byl použit celý šteft M10 ,tak by to vydrželo navěky . Je to další "kurvítko" v motoru. Tomu se říká pokrok.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 06.12.2009 11:50
Re: Problém s rozvody u motorů 2,0TDI PD 16V
Tak me se to prave ted stalo taky a naštěstí se to neptkalo. Může mi někdo poradit kde vemu ten nový šteft s průměrem 10mm? Diky za každou radu
- Jirka.
- VWmaniak
- Příspěvky: 6214
- Registrován: 12.05.2010 00:53
- Bydliště: Praha
Re: Problém s rozvody u motorů 2,0TDI PD 16V
Bud koupit nebo vymontovat někomu na parkovišti
https://www.google.cz/webhp?sourceid=ch ... =n90905502" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.cz/webhp?sourceid=ch ... =n90905502" onclick="window.open(this.href);return false;
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA