Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od wrabesek »

Diky ti Junior
Ja dokazu jet usporne, me spis jde o to mit tu moznost jet rychle. Na to 8 prumer obetuju, ted mam 7,5 s 1,4.. S fabkou 1,4 ale bez snaxeni dam 5,8.. Jinou sem premyslel a nic kvalitmiho neni, co sem cetl
. Uvidim co se stane, diky za rady.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od majrek001 »

pokud 1.8 tak jedině s turbem.. 1.8 bez turba je jeden z nejhorších motorů co do golfa dávalo..

záleží jaký jezdíš trasy třeba na 1.6 16v/1.6 FSI doděláš bez problému temtomat za pár korun na SR to je docela palba.. papírově je 1.6 16v úspornější ne 1.6 8v. Mě ten 16v docela vyhovuje, ale ježdění po městě se seriovým sáním je docela za trest..

jel jsem jak v 1.6 8v SR (74kW) tak i ve verzi 1.6 8v 75kW (v GV) a ani jeden moc nejel, ale benzín mu chutná.

zase třeba 16v je primárně určen na N98 s těžkou nohou jezdím za 7l/100km
8v na N95 a to některý kupující hodně trápí
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od wrabesek »

Proč jeden z nejhorších ? kvuli spotřebe ? to je vše ?

já mam ted 8V a docela jsem zvyklý na "tah" od spodu, pokud se to tak dá nazvat, to 16V chybí a musí se víc řadit, ale to by nebyl problém.. Takže nejlepší je ten 16V ?? Podle tamtoho tématu to nejede, vůbce to nereaguje na přidání plynu a akorát žere tak nevim.. jezdim město venkov 1/2 na 1/2..

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od Shorty »

Nezapomeňte na ty převodovky, které zejména trápí SRka
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od majrek001 »

tak si tady najdi něco o 1.8 bez turba je toho tu dost.. dávala se do golfa jen chvíli a rychle ho stáhli.. pak ještě docela dobrý jednoduchý motor je 2.0

já rozhodně neříkám, že 16v je nejlepší 100 lidí 100 chutí (s každým motorem je potřeba se naučit jezdit), kdybych si znovu kupoval GIV v benzínu tak 1.8T 20V je jasná volba..

jen to táhnutí odspodu jsem zatím ještě už o 8v nezpozoroval, ale mohli to být oba horší kusy ono je docela těžké u 14 let starých aut porovnávat jak to jede.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od wrabesek »

Ja prave cetl.. Vsichni na ty 1,6 nadavaj, jak.sou liny.. To ze sou vsici udelany z 1,8T chapu.. Ae ztm sem se.tu o 1,8 20V nic objektivniho nedocetl.. Vsichni nadavaj a.nikdo to nemel

Pak je par lidi.co.rika ze uz by to nechteli, ae to vypada jen kvyli spotrebe. Pak tu vidam lidi co rikaj jak to je skvely a bezproblemovy motor. Tak ja uz nevim. Zatim,byxh ho doxela i bral. Podle me ho i stahli jen,kvuli spotrebe. Nevim no.

O ty 2.0 mluvili dobre, ale.ani sem zadnou nevidel. :( ae.tu chválili hodne :(

Uživatelský avatar
Thursko
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 26.01.2014 20:46

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od Thursko »

I když vim, že o takovej názor nestojíš, do jisté míry to chápu, v lednu jsem si prožil s GIV poměrně drámo, bejt Tebou, nechám si 1.4 - pokud nemá problém, jezdí. A za rok za dva, podle situace a uvážení bych řesil něco lepšího. Já v lednu koupil 1.4 16V a nenajezdil jsem s nim ani 300km, přivezl jsem ho domu jak naleštěnej a pak se to začlo sypat - ve finále byl na výměnu motoru. V tu chvíli mi bylo jasný že to nemá smysl a šel po dvou měsících s obrovskou ztrátou do pr**le. Koupil jsem Tdi PD a jsem za vodou. Prostě mi přijde hloupý prodat golfa kterej jezdí a koupit golfa, kterej třeba brzo dojezdí a brutálně se v tom utopit. Věř že já na tom byl co se auta týče finančně taky totálně v loji, ale pošetřil jsem a nakonec koupil to TDi a fakt mam pokoj a věř že tdi je na "předjíždění octavek" ideal. Když už ale chceš měnit auto, ber rady ostatních a kup si třeba to co Ti tady kluci radí, ale počkej s tim. Ty prachy co máš a navíc podle všeho ještě ani nemáš, to prostě neni jmění za který bys měl pořídit nějakej fakt dobrej kousek. Ne v týhle době, kdy Tě každej vopíchá při prodeji aby se toho sráče zbavil. A navíc mít 10 tis na opravy, za to kolikrát neuděláš ani rozvody pořádně.
VW Golf 1.9TDi PD 74kW, r.v. 2001, blue

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od wrabesek »

Bohužel nemám G4.. A ani to neni v pohodě auto.. Proto ho chci prodat a koupit něco jinýho.. Já vim že ty TDi jsou nejlepší, ale muj roční nájezd byl v průměru 2 500km a to se mi TDi těěěžce nevyplatí :( Navíc moje auto je vůči golfu snad ještě poloviční :( Mam Rover 200, pokud někdo znáte. Vzhledově je nádhernej, ale mam s nim menší problém, tak se rozhoduju to řešit prodejem a koupí něčeho většího. Já jsem koukal, co by mohlo být větší a rychlejší za slušnej peníz, ale ony žádný auta nejsou. Mondea jsou hrozný, Focusy prej taky. Astra nebo Omega sou prej popelnice. Leon je drahej. O1 nehci. Fabka už je zase pomalá, to si nepomůžu s výkonem, i když mi spíš jde o Krouták než výkon. Je to prostě složitý. Ono kdybych měl těch 50, tak neni vhodný kupovat podle mě ten 1.8T. Turba jsou fakt nachylný na chování a ježdění, takže koupit nejlevnější turbo je mnohem horší než nejlevnější atmo. Podle mě teda.

Uživatelský avatar
Vesel
Pilot
Pilot
Příspěvky: 703
Registrován: 08.07.2012 22:02
Bydliště: Moravwa

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od Vesel »

Pockej pockej dyt si protirecis. Zprvu reknes ze tdi je nej (s cimz ja nesouhlasim, ae tj kazdyho nazor) a pak reknes ze turbo je nachylny na opravy. A kde si zase byl ze fabka je pomala tvle dyt je to ten stejnej motor co je v golfu ty 1.4 1.6. Pokud ti nejde o vzhled tak kup fabku ty jsou mnohem levnejsi oproti golfu.

Pri koupi auta musis mit stesti ne vse drahy je zarukou dobreho servisu a naopak. Priklanim se k nazoru ze mnohem horsi na udrzbu jsou prave tdi pokud se o ne clovek nestaral. Takze jak je o topic vys napsane ze to koupi tdi vyhral tak mel prave to stesti.
VW Golf MK4 1.6 77kW
VW Golf MK4 1.8 GTI 110kW
VW Golf MK5 2.0 GTI 147kW
VW Golf MK7 1.2 TSI 63kW

Audi A4 B9 2.0 TDi 110kW

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od wrabesek »

Neproti řečím :D TDi co vím tak byl jeden z lepších motorů co VW vyrábělo, nepletu se ? ta 1.9 by měla být teoreticky nesmrtelná.. Ale chápu jak myslíš že si proteřečím a řeknu to takle.. koupit TDi je ještě horší než kupovat 1.8T, protože v TDi jsou horší splodiny a víc se zanáši turbo, takže je to ještě horší.. Ale chápu zmatení.. Kdyby Fábku, tak alespon tu co má 74kw a těch jezdí hodně málo.. Ostatní 1.4 jsou pomalý.. Ted mam 55Kw.. Mě ale vážně štve, že jedu do kopce s plným autem na dvojku a trojka tro prostě v 50 neutáhne.. Proto jsem nechtěl fábii.. Kdyby byla Fábka s tim motorem 2.0, pokud se nepletu, tak je to ten samí co v golfu, ne ? Ten je prý výborný na výdrž.. Sice má "jen" 85 kw ale něco kolem 190Nm a s fábií to musí pěkně cvičit.. Hlavně TDi říkám nej, kvůli kroutáku 250 (nevím přesně) Nm a s chipem to snad šlo až na 360 Nm. Táta má 1.9 TDi v O1 ve verzi 4x4 a jede to moc hezky. Jinak údržba TDi je mnohem dražší a náchylnost turba mnohem větší. Když to čtu znova, tak si protiřečím, ale snad se to z toho dá snad nějak pochopit.. Prostě 1.9 TDi je dobrý motor, když se o něj někdo staral..

To jsem zjistil ted, že ne vše drahý je kvalitní :( O vzhled auta mi samozdřejmě jde :D Navíc mi jde i o motor.. Teď mám 1.4, tak bych si mohl opravit, tak na co si kupovat Fabii v 1,4 která bude mít o 15kw míň.. A fábka podle mě pomalá je.. Mám 1.4 55kw (jiný koncern sice) mám stejnou váhu jak Fábka a prostě od 70 si troufnu říct že to nejede už vůbec.. Jestli to je tim že to je 8V.. Jezdil jsem s matky Fábii II (1,4 63kw), ono to je svižný, na dvojku to fakt vystřelí ale v konečným důsledku to je stejný jak moje 1.4 8v, když to člověk tlačí na dvojku, tak se tomu chce i s trávou kolem silnice, pak dá trojku a to auto prostě už tak nejede.. Navíc v tý II je už novější ten motor.. Možná kdyby náhodou jsem našel slušnou 74kw v dobrý výbavě tak bych přemýšlel, ale to za 35 tis taky nebude.. Za tu cenou sou samí Mpi s 40kw :( a at se mi snaží nakecat jak chce kámoška, že když sedla z 1.6 BMW do tohodle, že to jede skoro stejně, tak jí to nevěřim ..

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od wrabesek »

Rychlý projetí internetu a jediný názor co sem našel je "Fabii nekupovat, je to klump" a druhý byl "1.4 16V 74 kw je nejhorší motor kdy vyrobenej" :rofl: Takže Fábku asi nehci :D

Uživatelský avatar
Thursko
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 26.01.2014 20:46

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od Thursko »

Tak to TDIso predevsim nekupovat na tý spodní hranici za kterou se daj koupit, jinak je to standard co se prostě prodává, je to už taky starý auto (r.v 98-03?), takže se obměňuje a vzhledem k tomu, že všeobecně jsou ty TDI motory v koncernu známý svojí spolehlivostí, lidi to tak nějak maj v podvědomí a pokud to nebylo vyloženě taxikářský auto, tak dost silně hrozí, že o něj bylo v rámci mezí dobře postaráno. Prostě když někdo na auto sere, jezdí s tim jak prase a stav neřeší, je uplně jedno jestli benos, nebo diesel. Tim chci říct, že i když budeš kupovat benose, stejně můžeš narazit na sračku vyježděnou, vylítanou a budeš si zpětně drbat hlavu, žes nešel po koncernovým dieselu, kde je sice "obecně známo, že časem prostě po svojí životnosti odchází turbo atp atp", ale jak ho vyměníš máš na dalších X stovek tisíc km vystaráno. Jinými slovy, vše má svou životnost a záleží na tom, jak s tim kdo jezdil.
VW Golf 1.9TDi PD 74kW, r.v. 2001, blue

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od wrabesek »

Vždy jde o to, ja kse staral předchozí majitel a to motor může být sebensmrtelnější..

Vím že Passaty maj opačně uložený motor jako golfy, ale dá se tohle téma srovnat s Golfem ? http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=158&t=81719" onclick="window.open(this.href);return false; Tady to vypadá že kromě spotřeby ten motor každý chválí, i když jsem četl, že je to dobrý prámě kvůli opačnýmu uložení.. A někdy ještě, že mam dávat pozor, aby měl plastový sání, že železný nejede a žere.

Přesně podle této recenze http://www.tipcars.com/magazin-motor-18 ... -1159.html" onclick="window.open(this.href);return false; .. Ta mě celkem nalákala i na ten motor, pokud by to byl ten již s tím plastovým sáním, jak říkaj. Vypadá to že pisálek recenze měl to auto rád ale. Tak nevím.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od majrek001 »

rozdíl tam je hlavně ve váze a jiném podvozku atd.

né, že bych tě chtěl odrazovat od passat, ale s tvým rozpočtem bych o něm ani nepřemýšlel.. např. přední náprava je trošku dražší

passat je vyšší třída než golf (větší-lepší podvozek, ale taky je potřeba počítat s dražší údržbou).

a co se turba týče je spotřebák jako každý jiný, ale těch 200 000 km vydrží při dochlazování - je to jen a pouze o tom jak s tím člověk jezdí.. když je člověk ko*ot tak to nevydrží ani atmosférický motor..
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Koupě Golf IV - rady a nebezpečí

Příspěvek od Sonny »

Tak pokud máš 35tis. tak to radši auto neměň a spokoj se s tím co máš.I kdyby jsi měl 50 tak je to málo.I za ty peníze to bude pokladnička na peníze.
Pokud něco přihodíš tak bych ti 1,6 16v schválil,je tichý,malá spotřeba možná(N98),a je spolehlivý.Jako nevýhodu vidím "gumovej" plyn :lol: a tah odspodu.(já už se s tím smířil :laugh: ) Každopádně to taky není sprinter v kopcích!!!!
Ideál by byl asi 2.0 na LPG :)

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“