MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
-
- Řidič
- Příspěvky: 130
- Registrován: 28.08.2010 06:17
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
A ještě k tý záměně motoru z Passata nebo tam kde se dával podélně jsem narazil na další problém. Byl by s montáží pomocného hliníkového držáku na servo který se šroubuje od spodu do bloku 2 x 8 šroub. Tak na tom bloku z Passata ty odlitky taky nejsou takže další zádrhel. Místo toho jsou na spodku bloku díry jinak postavené na výztuhy co se šroubujou od motoru k převodovce (na tom Passatu). No snad to někomu pomůže při rozhodování z čeho motor do Sagu použít. Divím se tedy že mají motory stejný kódy AFN když je každý jiný alespoň co se těch odlitků týče.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
To je poměrně známá věc, že podélné motory AFN a AVG nejdou montovat do příčného uložení. Podobně je na tom třeba motor AEE 1,6i / 55kW v Octavii a Felicii - také stejný kód, ale motory konstrukčně značně rozdílné (nejen příruby a šroubové spoje, ale třeba taky ojnice jsou jiné a celá řada dalších věcí).
-
- Řidič
- Příspěvky: 130
- Registrován: 28.08.2010 06:17
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Snažil jsem se to vyzjistit a názory se lišily. Někdo tvrdil že to nejde, ale taky další názory že to pasovat bude. Ale bohužel nikde žádnej konkrétní důvod nebo fotka proč jo a nebo proč ne a proto jsem dával ty příspěvky, aby ten kdo to potřebuje vědět viděl ty konkrétní důvody. Je to holt dilema mít možnost pořídit motor stejného kodu za dobrej peníz a nevědět z čeho je a jestli bude vůbec na výměnu vhodný a pak zjistit že to byly zbytečně vyhozený peníze a čas. Mně to naštěstí nestálo žádný koruny, ale jen trochu času s vyřezáváním závitů a kompletním odstrojením. Ale aspoň mám už zkušenost a o tu jsem se chtěl podělit .Marek77 píše:To je poměrně známá věc, že podélné motory AFN a AVG nejdou montovat do příčného uložení. Podobně je na tom třeba motor AEE 1,6i / 55kW v Octavii a Felicii - také stejný kód, ale motory konstrukčně značně rozdílné (nejen příruby a šroubové spoje, ale třeba taky ojnice jsou jiné a celá řada dalších věcí).
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 26.02.2008 16:02
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Zdarec všichni,nevíte někdo jestli se nechá nahradit 2,0 Tdi BRT z Alhambry za nějaký jiný,třeba BMP z Passata,nebo BMM z Octavie ?
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Určitě to nevím, ale BMM by pasovat mohlo. Je napříč stejně jako BRT a konstrukčně se víceméně neliší.
- Premulus
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 30.01.2011 09:46
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Tak přidám svou trochou do mlýna svou praxí z autorizovaného servisu. Nejsem tu moc aktivní, ale příspěvky pravidelně pročítám a i mě jich dost pomohlo, protože ve značce se moc neřeší jak opravit rozbité, jsou to spíš výměnné stanice (a tiskárnu na peníze nevlastním ). Ale v tomto tématu je jasné, že i mistr tesař se někdy utne. Všechny dvoulitry BRT v SAG mají vyvažovací hřídele a olejové čerpadlo poháněné tyčkou viz. Etka. A je fakt, že první dvě verze této tyčky bylo ukázkové "kurvítko" a aby VWgroup zabránilo pohromě, měla se tyčka kontrolovat, případně vyměnit, při každé(!!!) výměně oleje a to u všech 2,0tdi, s tímto typem čerpadla, napříč koncernem. Po asi milionté úpravě už je to prý v pohodě. Takže o fámu tohoto fóra se rozhodně nejedná a kdo nemá poslední dvě verze, tak doporučuji výměnu za poslední verzi. To cca kilo za tyčku je pořád lepší než zadřený motor a turbo v háji (osobně sem jich za poslední dva roky viděl hned několik) a pak by měl být klid.
2017 Golf 7.5 1.4tsi R-line
- elkej
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: severni morava F-M
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Jaky nejmladsi SAG se da koupit s dieslovym motorem bez filtru pecnych castic a jakou bude mit emisni normu ?
- ajo
- Jezdec
- Příspěvky: 220
- Registrován: 26.09.2007 21:03
- Bydliště: Prešov
- elkej
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: severni morava F-M
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Kod motoru ?
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
V tomto roce se dělaly už pouze BVK 85kW, BVH 100kW a BRT 103kW.
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Když PD tak BTB(1.9 TDi 110kW), když 110kW, tak AWC
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 05.02.2012 19:13
- Bydliště: Praha 16
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Ahoj, tak vlastnil jsem Alhambru tdi 85kw, nyní mám 110kw btb. Poznatky jsou takové že: pomalá jízda pocitově zhruba stejná - stejný krouťák . 110ka má fakt pěknej zátah, a lepší vrchol krouťáku, takže předjíždění je super, i s přívěsem . Spotřeba je u 110ky o něco vyšší, ale dá se sní jet i za 5.9 ultra lehkou nohou.
Alhambra 06 1.9 TDI 110kw BTB - Prodáno.
CADDY LIFE 1.9tdi 4motion. - Prodáno.
SHARAN 7N 2.0 TDI 85kw Comfortline. CHIP 110kw - Prodáno
Passat B8 Variant TDI 110kw
Sharan 7N 2.0 tdi 103kw 4motion
CADDY LIFE 1.9tdi 4motion. - Prodáno.
SHARAN 7N 2.0 TDI 85kw Comfortline. CHIP 110kw - Prodáno
Passat B8 Variant TDI 110kw
Sharan 7N 2.0 tdi 103kw 4motion
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Kluci rozdíl mezi ASZ a BTB je jen v softwaru? Cooler by měly mít stejnej, minimálně od r.2005 má i ASZ velkej IC. Turbo stejné?
A ještě jsem se chtěl zeptat, co by bylo třeba při použití IC z BTB pro motor 1.8T AWC taky v Sharanu? Asi jen dopojení hadic, jinak nic ne? Čidlo tlaku má BTB v IC nebo někde na trubce?
Díky
A ještě jsem se chtěl zeptat, co by bylo třeba při použití IC z BTB pro motor 1.8T AWC taky v Sharanu? Asi jen dopojení hadic, jinak nic ne? Čidlo tlaku má BTB v IC nebo někde na trubce?
Díky
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Nevím jak BTB, ale většína PD má čidlo tlaku na trubce před EGR.
-
- Řidič
- Příspěvky: 130
- Registrován: 28.08.2010 06:17
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Zdravím všechny. Setkal jste se někdo s motorem 1,9 TDi PD 66 Kw v Galaxy I ? právě jsem si to dovezl a je to rok výroby 06/2000. V německém techničáku samozřejmně kod motoru není uveden a na autě jsem se ještě nekoukal. Je to 100 % PD. Nevypadá to že by to někdo bastil doma. převodovka je starý model 5 kvalt. V příručce je nakreslený předek auta s motorem a je tam vždy popis a označení. Je tam benzinový model pak klasika TDi 66/81 Kw a pak i to 1,9 TDi PD ve starým modelu tak předpokládám že je to originál od výroby. Uvidím co mi řeknou na STK a na úřadě až to budu přihlašovat. A taky jsem zvědav jakou pro to vymyslí EURO normu