Vysoká spotřeba AVF 96kw

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Vysoká spotřeba AVF 96kw

Příspěvek od M@ty »

Tak me to take na couracky okolo komina dost zere. Co me napada, tak proverit tesnost termostatu na studenem motoru a jak stoupa teplota na cidlech teploty vody a paliva. Mel bys mit chlazeni paliva a ty teploty rostou zhruba stejne - pro porovnani.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Leosprochazka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 15.09.2012 18:22

Re: Vysoká spotřeba AVF 96kw

Příspěvek od Leosprochazka »

No teploty byli myslím špatné,tak se měnily čidla......a u termostatu vlhla voda,je to přetěsněné a už myslím neutíká......Co váha vzduchu.....Spíš mě zajímá ta spotřeba na volnoběch......0,8-0,9l.....Nebude už ohoblovaná ta vačka po půl milionu kilometrů....

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Vysoká spotřeba AVF 96kw

Příspěvek od M@ty »

Trochu OT, ale taxik s pul mega km je jeste mladik. Tim chci rict je je velice pravdepodobny jeste vyssi najezd km. Vacku muzes okouknout. Ta spotreba take zalezi na stavu akumulatoru, rozsvicenych svetlech, synchronizaci vacky a kliky. Dalsi vec ze nove cidlo teploty automaticky neznamena ze je dobre. Me odeslo original za necely rok a kamosovi na O1 ted nejspis take po cca roce a pul.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Ridder
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 44
Registrován: 15.11.2012 10:56

Re: Vysoká spotřeba AVF 96kw

Příspěvek od Ridder »

Leosprochazka píše:No teploty byli myslím špatné,tak se měnily čidla......a u termostatu vlhla voda,je to přetěsněné a už myslím neutíká......Co váha vzduchu.....Spíš mě zajímá ta spotřeba na volnoběch......0,8-0,9l.....Nebude už ohoblovaná ta vačka po půl milionu kilometrů....
Mě se po výměně vačky zlepšila spotřeba na volnoběh z 0.8 - 0.9 na 0.7 - 0.8
Ale taky bych chtěl mít 0.6, známej s VW Caddy (2006 myslím) má taky PD sice jen 74kw a jeho spotřeba je taková že pod 6 jede i s těžkou nohou.

Leosprochazka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 15.09.2012 18:22

Re: Vysoká spotřeba AVF 96kw

Příspěvek od Leosprochazka »

No právě myslel jsem že ta spotřeba bude podobná,můj Touran ten jede pořád plnej a Nepřeleze 6,5 litru.....ten ukazuje na volnoběch 0,5-0-6 litrů.....Což si myslím že je motor asi v kondici.....Ale ten passat mě trápí....Když s ním jezdím tak jak s touranem je to 8-9 litů....Dobrý mám 19" kola ale to mám odskouřený na jiných autech že to neudělá víc jak 0,5 litru......Počítal jsem se spotřebou někde kolem 7-7,5 litů.....Takže to bude běh na dlouhou trat.......Jde mi o to že mám kolem sebe pár lidí s 96 kw motorama a tvrdí že to musí brát do 7 litů......A můžeš pořád jezdit plnej......

Uživatelský avatar
DJ_blueFISH
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 20.01.2010 16:01
Bydliště: Brno

Re: Vysoká spotřeba AVF 96kw

Příspěvek od DJ_blueFISH »

Leosprochazka: Ahoj, doporučil bych ti zkusit si sám seštelovat synchronizaci s vačkou - tuším v FAQ je postup. Hlavně si před rozštelováním naznačit fixou risky kde to původně bylo a pak zkoušet opatrně po mm posouvat (třeba jemným poklepáním) - hlavně to dělat na teplém motoru. Pokud by tu žádný postup nebyl, můžu zkusit nějaký napsat s obrázkem. Při seřizování se dá orientovat podle aktuální spotřeby v l/h, pak dle zvuku motoru (aby neklepaly ventily), dle vibrací motoru a taky dle startu (stačí to pootočit o něco víc a motor nenastartuje). Takže štelování se dá dělat i bez VAGu, akorát nebudeš vědět stupně seřízení vůči vačce (optimálně má být okolo 0 CF, ale každému motoru to vyhovuje trochu jinak, např. -2 CF a podobně).
Pak taky záleží na stavu EGR ventilu, pokud ještě není zaslepený, tak ho vyčistit a ideálně pak zaslepit (já ho zaslepil 2x 10 Kč mincí), ale je možné, že pak bude potřeba přes VAG upravit hodnotu v řídící jednotce (může vyskočit hláška něco jako "Emise - do dílny").
S pozdravem ><((('>

Leosprochazka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 15.09.2012 18:22

Re: Vysoká spotřeba AVF 96kw

Příspěvek od Leosprochazka »

Dobrá,EGR vyčístím a zaslepím.....No a nedávno to kluci dělaly známému u nás na dílně.....Potáčeli kolem na rozvodech a kontrolovali přes Wag....Volal jsem kamošovi co to dělal tak mi to v úterý zkontroluje.....Je pravda že mám auto pro rozvodech,praskl mi števt na klatce a šponovák to podržel.....Nepotkalo se to.......Měl jsem to u jedněch kluků,říkal jsem jim at mi to doštelujou přes Wag ale asi na to zapoměli.....Překontrolujem to a uvidíme.......

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Vysoká spotřeba AVF 96kw

Příspěvek od M@ty »

Popř. na Youtube je hromada videí - např. :
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Sedlo01
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 02.09.2012 13:32
Bydliště: České Budějovice

Re: Vysoká spotřeba AVF 96kw

Příspěvek od Sedlo01 »

Docela mě baví ty názory že s passatem můžeš jezdit furt plnej a nedostaneš se přes 7l :D a to zaslepení desetikorunou taky nemyslíte vážně ne? Ano vejde se tam ale četl jem už několik lidí že to otevřeli po roce a desetikoruna nikde, kam se asi poděla? Jestli chcete šetřit na korunových záležitostech jako záslepky na EGR tak jste si neměli kupovat passata...
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP

Uživatelský avatar
DJ_blueFISH
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 20.01.2010 16:01
Bydliště: Brno

Re: Vysoká spotřeba AVF 96kw

Příspěvek od DJ_blueFISH »

Sedlo01: jj o těch 7 L při plným plynu souhlas - to je nějaký mýtus :D ale je pravda, že se dá i tak letět třeba s průměrnou rychlostí přes 100 km/h (kombinace města a okresky - bez dálnic), takže převážně na to dupeš co to jde, pak před obcemi zase brzdíš atd. a tam jsem se u delších tras (alespoň 30 km) vždy dostal pod těch 8 L, takže možná takhle to vzniklo.
Jinak mě ta 10 Kč mince drží na obou koncích té trubky k EGR pěkně, už ji tam mám přes 120 tisíc km a ani se nehla, musel jsem ji tam pořádně zaklepat a pojistit lepidlem do vysokých teplot, hlavně dřív se ty záslepky sehnat moc nedaly, takže lidi si to vyráběli sami nebo použili tu minci...
S pozdravem ><((('>

Leosprochazka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 15.09.2012 18:22

Re: Vysoká spotřeba AVF 96kw

Příspěvek od Leosprochazka »

Ahoj tak zdravím,tak co se týče ladění spotřeby,můj servisák se na to vysral a nedoladil mi to.......Spolupracovník došel do práce minulej týden tak se mi v tom porejpal,za hodku byla poladěná spotřeba,doladil to přes wag.....klasika přes rozvodový kolo........a druhej den až byl studenej motor poladil něco pod deklem,doladil vstšiky,aby dávaly stejnoměrně naftu.....Hodnoty byly rodíly......Sice je to taxík a neznáme šílenej stav km.....ale co mě trošku potěšilo ze je tam aspon nový tandemový čerpadlo a zdvihátka s vačkou......Spotřba klesla na volnoběhu ze 0,9l-1,0l na 0,6l-0,7l......A tak celková zatím asi tímto nastavením o 1 litr.....Couračky 7-7,5 litů a dálku do 6 litrů.....

Co se ještě děje u mýho motoru že při nastartování mezi teplotou asi 35-45 stupnů.....auto začně lehce tarokovat a hulit se mi z výfuku,modrej kouř,jako nespálená nafta.....Za jízdy to nepoznám,ale když nastartuju auto a stojím na místě třeba......tak než to překoný tuto teplotu ta to třeba 1,5-3 minuty trvá......Jo a na hodnotách to začne házet rozdílný hodnoty.......Ten kluk co mi to opravoval říkal že jsou špatný gumičky na vstřikách......Když ještě nastartuju ráno auto s intervalem třeba od večera sem tam se stane že auto nenastartuje hned,až na podruhé......Prý padlá nafta.....Co vy nato.....Pomůže přetěsnit ty gumičky na vstřikách.....

Děkuji Za odpovědi.....

Uživatelský avatar
DJ_blueFISH
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 20.01.2010 16:01
Bydliště: Brno

Re: Vysoká spotřeba AVF 96kw

Příspěvek od DJ_blueFISH »

Leosprochazka: ahoj, jj to co popisuješ by právě mělo vyřešit přetěsnění vstřikovačů - to vysvětluje i ten modrý dým trochu, protože okolo vstřiku taky prosákne nějaký olej, který se pak ve válci spálí. Určitě nejdřív nechat přetěsnit všechny 4 vstřiky a pak se uvidí, věřím že to vyřeší už všechny zbývající problémy :)
S pozdravem ><((('>

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“