NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
- tomas81
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 31.07.2012 11:01
- Bydliště: Klatovy
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
Moc děkuji za radu a pouze pro upřesnění čidlo na olejovém filtru na té kostce jedno je na tlak a druhé na teplotu - víc čidel to kvůly oleji snad nemá ne - děkuji - vyzkouším a napíšu výsledek
Seat Alhambra r.v.1999 1.9 TDi 81kw AFN
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
Druhé čidlo tlaku oleje je na hlavě v zadní části. Jedno měří tlak ve volnoběhu, druhé v otáčkách. Ale to s teplotou nemá co dělat.
Ohledně teploty oleje: Teplota oleje je v principu malinko vyšší, než teplota vody. V běžném provozu se pohybuje v rozmezí 90-110°C a je to v pořádku. Pokud se teplota oleje krátkodobě (v zátěži, s přívěsem, v táhlém kopci, ve velkém hicu) vyšplhá i výše, nic se neděje, ona po chvíli opět klesně k normálu.
Navíc všechny naftové SAGy jsou sériově osazované chladiči oleje (výměníky voda-olej), takže teplo horkému oleji odebírá voda, která se chladí v náporovém chladiči. Nedramatizujte a jezděte, máte mnohdy zbytečné obavy. Uvědomte si, že 99% aut na českých silnicích teploměry oleje nemá - a řeší to někdo??? Tak se nestresujte - myslím, že v naší zemi je mnoho závažnějších problémů .
Ohledně teploty oleje: Teplota oleje je v principu malinko vyšší, než teplota vody. V běžném provozu se pohybuje v rozmezí 90-110°C a je to v pořádku. Pokud se teplota oleje krátkodobě (v zátěži, s přívěsem, v táhlém kopci, ve velkém hicu) vyšplhá i výše, nic se neděje, ona po chvíli opět klesně k normálu.
Navíc všechny naftové SAGy jsou sériově osazované chladiči oleje (výměníky voda-olej), takže teplo horkému oleji odebírá voda, která se chladí v náporovém chladiči. Nedramatizujte a jezděte, máte mnohdy zbytečné obavy. Uvědomte si, že 99% aut na českých silnicích teploměry oleje nemá - a řeší to někdo??? Tak se nestresujte - myslím, že v naší zemi je mnoho závažnějších problémů .
- tomas81
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 31.07.2012 11:01
- Bydliště: Klatovy
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
Tak jen pro info : teplotní čidlo oleje na olejovém filtru vyměněno a teplota je o cca 20°C menší než před tím - takže každé čidlo si ukazuje jinak - takže si nechám to s menší hodnotou (víc se mě líbí)
Díky
Díky
Seat Alhambra r.v.1999 1.9 TDi 81kw AFN
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
Ono by se mělo dát proměřit - je to pravděpodobně odporová závislost NTC. Jde ovšem o to, zda existuje nějaká tabulka závislosti odporu na teplotě.....
- tomas81
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 31.07.2012 11:01
- Bydliště: Klatovy
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
Kdyby se nějaká tabulka našla tak bych to proměřil jenom pro zajímavost, ale jak píšeš o příspěvek víš tak to nemá cenu moc řešit - na ostatních autech v rodině ukazatel teploty nemáme a sme spokojený - z toho plyne čím víc má auto vychytávek a takových serepetiček tím víc problémů a strašáků teď se mě trochu sype klima a odjezd na dovču se blíží takže olej nechávám napokoji, teda jenom teplotu oleje:) o spotřebě oleje se rozepíšu až po dovolený ale vůbec se mě do toho slohu nechce . Takže ještě jednou děkuji
Seat Alhambra r.v.1999 1.9 TDi 81kw AFN
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
OT: No tak pak najdi nějakou vkusnou samolepku, přelep ukazatel teploty a máš problém vyřešen ne ?tomas81 píše:na ostatních autech v rodině ukazatel teploty nemáme a sme spokojený - z toho plyne čím víc má auto vychytávek a takových serepetiček tím víc problémů a strašáků
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 05.08.2013 15:48
- Bydliště: Tábor
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli někdo neví podrobnější způsob, jak probíhá měření teploty oleje a vody u motoru 1,8 T typ AWC u Alhambry rok 2002. Zaráží mě, že teplota vody i oleje se za žádných okolností nemění, vždy a všude drží voda 90 a olej 100. Před letní dovolenou jsem prováděl výměnu termostatu a při té příležitosti jsem zkoušel správnou funkci ventilátoru na chladiči. Při tom jsem nabyl dojmu, že teplota na přístrojovce je jen taková placebo informace pro řidiče, že je vše v pořádku, ale neodpovídá skutečnosti, protože při odpojení ventilátoru chladiče se motor objektivně přehřál, ale teplota se prostě nehla ani o milimetr, stále ukazovala 90. Stejně tak v zimě při dlouhém klesání a zapnutém topení jsem z jiných aut zvyklý, že se motor lehce ochladí, tady nic, stále 90. Stejně tak teplota oleje, v zimě při klidné jízdě 100 stupňů, v létě při 35 stupních, naložené auto, 140 po dálnici do Chorvatska 100 stupňů. Ze švárovi audi A6 2,5 TDI jsem byl zvyklý, že při vedrech na dálnici začla teplota oleje vzrůstat, tak jsem lehce ubral a vrátila se zpět. Taky mi to nesedí kvůli tomu, že olej je chlazený, případně ohřívaný vodou v tom výměníku u olejového filtru, tak jak je možné že voda má 90 a olej 100. Jediné objektivní chování je rychlost zahřívání obou kapalin, které je závyslé na okolní teplotě a stylu jízdy, ale po dosažení vrcholu se už nikdy nezmění. Jde mi jen o to, jestli bych při případné závadě vůbec poznal přehřátí motoru. A teplota oleje zase člověku naznačuje, jestli už může využívat plný výkon, nebo by měl zvolnit, ale když nevím jestli je to skutečnost? Podobně se prý vypočítává i údaj palivoměru z množství při nastartování a průměrné spotřeby, nikdy jsem to nezkoušel, ale kdybych při nastartovaném motoru palivo doplnil nebo vypustil, tak bych to na měřáku prý vůbec nepoznal.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
To, co popisuješ, je bohužel problém přístrojových desek VW, resp. jejich řídících jednotek. Ukazují na střed stupnice, čili voda 90 a olej 100°C, ačkoli teplota se pohybuje v dost velkém rozmezí. Je to oblbování řidiče. Mám vyzkoušeno u Sharana II a Octavie I dvou známých, že teplota vody na ukazateli je 90°C v okamžiku, kdy skutečná teplota je 78°C až 100-103°C. To je opravdu dost velký rozptyl.
Já to u své přístrojové desky neznám - u mne na ukazateli poznáš doslova každý stupeň.
Pokud bys chtěl opravdu skutečnou a relevantní informaci o teplotě oleje a vody, musel bys použít VAG a hodnoty najít přímo v blocích naměřených hodnot, kanál 007. Přístrojová deska je údaj pouze informativní a do značné míry lživý.
Já to u své přístrojové desky neznám - u mne na ukazateli poznáš doslova každý stupeň.
Pokud bys chtěl opravdu skutečnou a relevantní informaci o teplotě oleje a vody, musel bys použít VAG a hodnoty najít přímo v blocích naměřených hodnot, kanál 007. Přístrojová deska je údaj pouze informativní a do značné míry lživý.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 23.06.2014 17:12, celkem upraveno 1 x.
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
no ja neviem marku na mojom shardovi ukazovatel teploty vody lieta od stredu az po tristvrte podla toho ci valim po dialnici idem do stupania a dokonca ked sa zavesim za nejake auto tiez mi ide teplota hore a tak tiez teplota oleja kolise podla zataze...takze ta moja pristrojovka ma vobec neoblbuje a dokonca ma niekedy strasi
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
Oba máte první generaci a tam to je jak píšete. Ostatně jako u většiny Fordů. Tento jev je až u druhé generace SAGu, kde to nahradila technologie VW
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
Přesně jak píše kubenec - jedničkové SAGy mají přístrojové desky Ford. Ty ukazují velmi přesně, až to někdy děsí (jak jsi vtipně napsal ).
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
Umím upravit tak, že budíky ukazují přesně teplotu jaká je v daný okamžik.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
A co to obnáší??trepifajxl píše:Umím upravit
Díky
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
Přijet a (více v SZ)
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 05.08.2013 15:48
- Bydliště: Tábor
Re: NÁPLNĚ, TEPLOTY: provozní teploty oleje a vody, poraďte
Docela by mě zajímalo, při jaké teplotě by mi to ukázalo, že se něco děje, to je pěkná hovadina, to už tam rovnou mohly dát jen varovné kontrolky a ušetřit za dva budižkničemu budíky. Každopádně děkuju za vysvětlení, že moje podezření bylo správné.