PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

alien629
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 22.01.2011 12:02
Bydliště: Uherské Hradistě
Kontaktovat uživatele:

PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od alien629 »

Zdarec, řeším takový problém a chtěl jsem se poradit, než se pustím do nějakých větších demontáží.
Mám AFN a když příkladně na 3ku mu dám na krk, auto jede super.. Ale když přeřadím a rychle chci pokračovat v tahu, tak turbu trvá třeba 2 vteřiny než začne opět krásně táhnout (problém zejména při předjíždění). To samé se projeví i pokud dám plný plyn, vytočím to 3 000, pustím a hned znovu sešlápnu. Turbu prostě trvá než natlakuje... Co by to mohlo byt? Žeby regulace turba? Díky za názory
PASSAT 1.9 TDI AFN

Uživatelský avatar
DJ_blueFISH
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 20.01.2010 16:01
Bydliště: Brno

Re: PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od DJ_blueFISH »

Ahoj, mohla by to být zatuhlá regulace turba (tu můžeš vyzkoušet rukou, jak moc z tuha regulace chodí), ale třeba taky nějaká netěsnost v podtlakových hadičkách. Kdyby ta samotná regulace turba byla až tak špatná, tak si myslím, že by to stihlo spadnout do nouzáku. Takže ještě mě napadla váha vzduchu (když jsem si kdysi váhu vzduchu poškodil neodborným čištěním, chovalo se to trochu podobně jak píšeš a na dálnici to jelo max 180 km/h).
Zřejmě by nebylo naškodu to nalogovat přes VAG, ale nejsem si jistý, které kanály logovat v tomhle případě (zřejmě log aktuálního tlaku v sání, požadovaný tlak a hodnoty váhy vzduchu).
S pozdravem ><((('>

alien629
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 22.01.2011 12:02
Bydliště: Uherské Hradistě
Kontaktovat uživatele:

Re: PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od alien629 »

ahoj, všechny podtladové hadičky jsem už vyměnil. Log mám v plánu příští týden, tak jsem zvedavý co tam na mě číhá. Tu regulaci jsem skoušel rukou a šla jakože celkem z tuha,a ale tak ja nevím jak lehce má chodit. A váha se má správně čistit jak? :-) jinak dneska jsem ještě zaregistroval že když tomu šlapu tak při 3200ot je tam taky menší stráta tahu. chvíli táhne mín a pak pokračuje normálně..
PASSAT 1.9 TDI AFN

Sedlo01
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 02.09.2012 13:32
Bydliště: České Budějovice

Re: PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od Sedlo01 »

váha by se správně čistit neměla. S nějakou turbodírou musíš počítat samotnej cooler má asi 3l objem a vedení taky pěkných pár litrů sežere. až uděláš log tak se uvidí co dál, jestli tam bude únik, špatná regulace nebo bude čistej
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP

Uživatelský avatar
DJ_blueFISH
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 20.01.2010 16:01
Bydliště: Brno

Re: PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od DJ_blueFISH »

Ahoj, mě ta regulace jde rukou taky z tuha a přitom mi turbo šlape pěkně, spíš jestli při tom pohybu s tím táhlem regulace turba necítíš, že by se vyloženě místy zasekávala. Jinak pravda, váha by se neměla čistit vůbec, ale už jsem si dřív koupil přímo čistič váhy vzduchu (tuším na oleje.cz to ještě prodávají) a s tím jsem už nějakou váhu vzduchu čistil a ničemu to neuškodilo.
U mě jde motor za plynem hodně pěkně oproti jiným autům, které tu turbo díru vyloženě mají, takže snad to půjde pořešit i u tebe.
S pozdravem ><((('>

alien629
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 22.01.2011 12:02
Bydliště: Uherské Hradistě
Kontaktovat uživatele:

Re: PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od alien629 »

No udělám log a uvidím. Já si myslím že to v pořádku není, mel jsem před tím 1z a to je podobný motor a nic atkového mi to nedělalo. Snad na to dojdu.. pak napíšu jak dopadl log
PASSAT 1.9 TDI AFN

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od termotulen »

Já mám také tu prodlevu ve výkonu po razantnějším sešlápnutí plynu. Nejvíc to pozoruju při 4. a 5. v táhu nad 2000 ot./min, řekl bych něco kolem 2200 a výš. Dnes jsem jel do průdkého kopce a celkem dost vynechávek. Mám pocit, že se to průběžně pomalu zhoršuje s autem jsem za rok a něco najel 40 tisíc km, řešil jsem už prasklou hadici pod turbem ta je vyměněná, auto už dávno nehulí, potlakové hadičky všechny měněny nedávno, vymenil jsem i čidlo na sání a je nová váha vzduchu(výměnný díl bosch). Tak už nevím čím by to bylo? Muj mechoš říkal, že hodnoty jsou zprávné, ale auto nejede jak má. prej říkal, že by mohly být ulámaný lopatky na turbu, že se stím už taky setkal, turbo je pravděpodobně původní z nájezdem 270K a tak že by šlo pravděpodobně o zatuhlou regulaci? Auto ale jinak vubec nehulí.
Asi nemá smysl řešit turbo, když to ještě nepadá do nouzáku? Co byste doporučili? Díky

Sedlo01
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 02.09.2012 13:32
Bydliště: České Budějovice

Re: PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od Sedlo01 »

kdyby byly ulámaný lopatky na turbu tak ti to v tich otáčkách co to točí odejde do několika sekund.
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od termotulen »

Tak mě to dokonce hodilo už i do nouzáku, stalo se tak při předjíždění auta do kopce na 4. rychl.st. nahnal jsem to do cca 2500 ot./min a najednou velké zbrždění, po té jelo auto na plný plyn 110 km/h (5.st).
Všímám si, že auto nehulí, hadičky a trubky od přeplnování ok, coller ok, nový, myslel jsem na regulaci, ale můj mechoš povídal, že to může mít hodně příčin, tak to hodil na diagnostiku, a zkoušel přidávat plyn na neutrál. Vyjeli mu hodnoty jiné u vzduchu,
Ukazoval mi to, vrchni kolonka plnění vzduchu požadovaná 850 a spodní byla 550-570, povídal že by to mělo být váhou vzduchu.
Ale tu mám krátce novou (výměnný díl bosch), a navíc jsem netušil, že i když je váha špatna, že to může házet do nouze....

Co mislíte clubáci, bude to váhou, mám ji reklamovat? NA váhu najeto zatím cca 15.000 km, zprvu to bylo ok, pak se to zhorsovalo.
Mechos mi povidal že bylo nesmysl kupovat nový obal s vnitrkem té váhy vzduchu/repas výměnný dil bosch (vahu sem delal jinde) a povídal, že by tam šupl vyloženě jen ten vnitřek, nejaký pirburg cosi...

Dwonder
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 07.04.2014 18:10

Re: PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od Dwonder »

Jestli je to váhou vzduchu zjistíš jednoduše nahradíš ji diodou podle tohoto návodu. :wink: Mě třeba odešla váha i ventil N75, diodou jsem zjistil, že je KO váha a když to padalo stále do nouzáku tak jsem hledal dál až jsem našel ten ventil, taky se hodí pokud máš staré hadice podtlaku je vyměnit stojí to pár korun a budeš mít jistotu. Snad ti to pomůže :good:

Uživatelský avatar
DJ_blueFISH
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 20.01.2010 16:01
Bydliště: Brno

Re: PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od DJ_blueFISH »

termotulen: Ahoj, už jsem špatnou váhu vzduchu měl a nikdy mi to přitom nespadlo do nouzáku, akorát auto nemělo optimální výkon ani optimální spotřebu. Co popisuješ mi přijde nejpravděpodobněji na tu zatuhlou regulaci naklápění lopatek turba. V paměti závad lze přes VAG zjistit proč to do nouzáku spadlo - nejčastěji kvůli nedosažení požadovaného tlaku.
Jinak tu váhu vzduchu Pierburg mám a je v pohodě, dobře řešená (přijde mi, že má oproti Bosch navíc pasivní chlazení), dává dobré hodnoty, prej by mohla mít i vyšší životnost než Bosch. Právě případně stačí koupit samotné čidlo váhy vzduchu bez té části potrubí (to čidlo váhy vzduchu je tam stejně našroubované) - ale jak jsem psal, samotnou příčinou nouzáku váha vzduchu nejspíš nebude, čištění turba je po nějakém čase (třeba po 250 tisících km) potřeba.
S pozdravem ><((('>

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od termotulen »

Dík za názory. Po ujetí cca 7tisíc km od posledního příspěvku mě to spadlo jednou do nouze, ještě krom výměny váhy jsem měnil čidlo nasávaného vzduchu potrubí (nebo cosi podobného od mého mechoše), stejně to nepomohlo. Auto dal má díru ve výkonu, v tahu a nejvíc na 4,5.st. v tahu nad 2tis.ot. Když sešlapávám plynule, tj. nedržím plyn nadoraz, tak je to ok, ale jamile chci tomu šlapat/ předjíždět na rovinkách a zejména do kopců, tak to pěkně zpomali, musím pak trochu ubrat na plynu a najednou jako by auto ožilo a dál táhne jak má. Mechoš mi pověděl, že bych měl vyčistit turbo, cosi s bankou-táhlem na turbu, že prý mi to vytáhne a nějak zajede na vyčištění, udajně je to na počkání, prý se to i pískuje. Jinak auto nejak nehulí, podtlak. hadičky a vzducháč taky meněn. EGR nebo N75 to sem neřešil, to je asi ok. Jinak jsem byl nedavno na STK emise a kourivost OK, tak asi turbo chce vyčistit co vy na to?

Zatím to neřeším, s autem se jezdit dá, nežere vubec a tak me to nejak neovlivnuje, ale jednou bych to prubl, už sem vyměnil kupů věcí, že to snad ani není možný :x

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od CentriFUGA »

A nemáš u turba spíš fakt zatuhlou či zasekávající se regulaci ? Ještě když ti to spadlo i do nouzáku ? Možná by nebylo na škodu nechat turbo vyčistit a uvidíš no.

Koukal jsem že si nahoře psal že máš 270 000km původní turbo - buď v klidu já 345 000 a taky stále fachá jak má, takže bych ho nechal vyčistit, jestli to nežere olej nebo nekouří tak bude turbo jako takové OK, ale viděl bych to na špatnou spolupráci regulace.

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od termotulen »

Mozný je tak nejak vsechno. Ukazoval mi mechoš hodnoty na vagu, první byla nejak 850 a měnila se pri seslapávání plynu na neutral, rikal že by měli byt hodnoty seřazeny na 550, tak nevím. O tom, že chodi táhlo ne uplne od dorazu k dorazu. tak mi to muze skocit do nouze, mozna regulace a nebo toto snad jedině.
Časem vyčistím a uvidím.
Ano, původní turbo, ted 277 tisíc. Olej jsem dolíval po cca 13000 km asi 0.2 l. az do vymeny po 15t.km takže to nejak olej nežralo, akorat mě kape olej ze spod motoru (sem tam), to říkal, že bývá špatný gufero mezi motorem a prevodovkou. Řikal nechat, že se gufero mění se spojkou, jde o to jakej je to olej co mi sem tam ukapne na zem, jestli je to motorovej nebo převodovej. Kdyby převodovej, tak jestli by nebylo na škodu dolit převodového? Předtím jsem jel na 10w40 což byla pitomost a ted posledních 20tkm už na předpis 5w30 (karbon OK, ale strachoval jsem se), a tak asi když je olej řidší, tak sem tam někde uteče (mám takový pocit).

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: PRODLEVA VÍKONU PŘI SEŠLÁPNUTÍ PLYNU

Příspěvek od majkl1 »

Takhle to okecávat můžeš dalších milión kilometrů. :P Bez pořádného logu, kde vyprovokuješ tu díru, nic kloudnýho nevymyslíš. Maximálně budeš měnit naslepo jeden díl za druhým.
Podobné chování může mít tvůj motor i v případě, že máš špatně nastavený rozvody, respektive rozhozenou vačku oproti klice. Ale to se dá s trochou fantazie vyčíst i z toho logu. :drinks:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“