Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
- RDPanek
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 26.09.2012 00:28
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
Ahoj,
již delší dobu možná více jako rok a půl, když se objevím po čtvrtk-půl roce v servisu, tak jsem říkal, že z výfuku se line poměrně kyselý až nesnesitelný zápach, fakt dobrý při nastartování neotvírat okénka a odjet ( chudáci řidiči zamnou ).
Mám Passata 3C Variant 2007, 2.0TDI 125kW ( prej nejhorší varianta, PD + PDF ) sám se v tom moc nevyznám, ale už s ním dva roky jezdím a zatím spokojen. Specializuji se na jiné věci a na auto by měl být specialista můj autorizovaný servis, ne já.
No ohledně toho smradu že je to normální, ale mám v rodině ještě Caddy 2010 a kámoš má Octavii I, ale prostě smrad u těchto naftových agregátů skoro žádný. Na to mi v autorizáku řekli, že ten smrad je naprosto normální.
Teď mám na tachometru 200.000 a nechal jsem si vyměnit setrvák a ještě v servisu říkám, že po dobu půl roku na zpět jsem ve zpětném rzcátku viděl modrý kouř, tak v rozmezí po dvou měsících, nedělalo to furt jen si to upšouklo modrý dým a zas nic - ani jsem nepocítil pokles výkonu a to jsem jel po dálnici 130 na tempomat. Říkal jsem si, že to je asi ta regenerace, ale pro jistotu jsem to zmínil v autorizáku, aby mi to potvrdili, že nejde o nic vážného. Tak se na to podívali a že filtr pevných částic je zanesen nad míru/kritickou mez, nebo tak nějak to říkali a že udělali regeneraci a že další 200.000 mám po starostech.
Takže regeneraci v autoservisu dělali před 3týdny, tento týden jedu pomalu na kruháči ve městě a zase si to upšouklo modrého dýmu ( sorry kluci, nejsem odborník ) a rozsvítila se kontrolka DPF, tak jsem s tím zajel do servisu, co se děje a že filtr je prý na odpis, že to chce nový, nebo to prý dělají specializované firmy chemií. Nový DPF bez práce mi vyčíslili na cca 38.000 a "eco" 27.000 - což je darda a hlavně mě sere, že se v autorizáku na vše ptám, abych problémům předcházel a říkám jim vše co se mi nezdá a teď mám dát zase 27.000 bez práce.
No a s tím "možná" souvisí i to že když jedu do mírného kopce a jedu bez tempomatu, tak cítím, jak někdy na milisekundu ubyde výkon a zase je hned vše v pořádku, jen někdy a když jedu dotoho samého kopce na tempomat tak to nedělá. Spolujezdec to nemá šanci poznat, ale jako řidič ten mikro pokles poznám, tak jestli to s tím také nějak nesouvisí, protože jsem se někde dočetl, aby DPF správně fungovalo, tak musí být v naprostém pořádku turbo, klapka vzduchu a další ( ale možná jen spekulace )
Dnes jsem byl s autem ještě na trase cca 50km a rozsvítila se kontrolka "žhavení" s textem "motor do dílny", ztráta výkonu a u tempomatu vykřičník a tempomat přestal fungovat.
Tak se chci zeptat, co si myslíte o tom smradu? je fakt, že po té regeneraci filtru, který údajně dělali to tolik nesmrdělo, ale přeci stále, nyní to zase smrdí kysele dost? Co si myslíte o tom, že jsou ty pšouky modrého dýmu a že když byl tedy filtr zasranej až až, že nesvítila kontrolka? Jak to že po třech týdnech je naodpis a proč "asi" nyní může psát "motor do dílny"?
Já jsem třeba našel tuto firmu, abych se aspoň dočetl jaké jsou ceny a co to vše obnáší:
http://www.autoalles.sk/oprava-filtra-p ... AP-filtra/" onclick="window.open(this.href);return false;
Neznáte nějakého odborníka/firmu z Liberce/cka ?
Jsem trochu naštvaný na ten autorizák, protože mi příjde, že jim musím vše říkat, že sotva příjdou na něco sami a jestli se tento problém s filtrem indikoval kyselý zápach (smrad !!!) z výfuku, jestli prostě autorizák něco zanedbal. Nechci na ně něco házet, ale opět, říkám jím, když jedu přes přejezd, tak to mlátí, dostal jsem odpověď že nic nenašli ( proč si sakra to auto někde neprojeli ), náhodou jsem nechal vyměnit čepy někde na ramenech a huráá, je po mlácení. No a moje story o tom, když mě auto při rozjezdu a při dobržďování nakopávalo a autorizák s tím nechtěl nic mít, že to si musím rozhodnout sám, jestli chci setrvák vyměnit, tak to už jsem radši zapoměl.
Sorry, za delší post, ale musel jsem se vypsat a zajímajímě vaše názory. PS: filtr vyhazovat úplně nechci. Děkuju a pěkný víkend
již delší dobu možná více jako rok a půl, když se objevím po čtvrtk-půl roce v servisu, tak jsem říkal, že z výfuku se line poměrně kyselý až nesnesitelný zápach, fakt dobrý při nastartování neotvírat okénka a odjet ( chudáci řidiči zamnou ).
Mám Passata 3C Variant 2007, 2.0TDI 125kW ( prej nejhorší varianta, PD + PDF ) sám se v tom moc nevyznám, ale už s ním dva roky jezdím a zatím spokojen. Specializuji se na jiné věci a na auto by měl být specialista můj autorizovaný servis, ne já.
No ohledně toho smradu že je to normální, ale mám v rodině ještě Caddy 2010 a kámoš má Octavii I, ale prostě smrad u těchto naftových agregátů skoro žádný. Na to mi v autorizáku řekli, že ten smrad je naprosto normální.
Teď mám na tachometru 200.000 a nechal jsem si vyměnit setrvák a ještě v servisu říkám, že po dobu půl roku na zpět jsem ve zpětném rzcátku viděl modrý kouř, tak v rozmezí po dvou měsících, nedělalo to furt jen si to upšouklo modrý dým a zas nic - ani jsem nepocítil pokles výkonu a to jsem jel po dálnici 130 na tempomat. Říkal jsem si, že to je asi ta regenerace, ale pro jistotu jsem to zmínil v autorizáku, aby mi to potvrdili, že nejde o nic vážného. Tak se na to podívali a že filtr pevných částic je zanesen nad míru/kritickou mez, nebo tak nějak to říkali a že udělali regeneraci a že další 200.000 mám po starostech.
Takže regeneraci v autoservisu dělali před 3týdny, tento týden jedu pomalu na kruháči ve městě a zase si to upšouklo modrého dýmu ( sorry kluci, nejsem odborník ) a rozsvítila se kontrolka DPF, tak jsem s tím zajel do servisu, co se děje a že filtr je prý na odpis, že to chce nový, nebo to prý dělají specializované firmy chemií. Nový DPF bez práce mi vyčíslili na cca 38.000 a "eco" 27.000 - což je darda a hlavně mě sere, že se v autorizáku na vše ptám, abych problémům předcházel a říkám jim vše co se mi nezdá a teď mám dát zase 27.000 bez práce.
No a s tím "možná" souvisí i to že když jedu do mírného kopce a jedu bez tempomatu, tak cítím, jak někdy na milisekundu ubyde výkon a zase je hned vše v pořádku, jen někdy a když jedu dotoho samého kopce na tempomat tak to nedělá. Spolujezdec to nemá šanci poznat, ale jako řidič ten mikro pokles poznám, tak jestli to s tím také nějak nesouvisí, protože jsem se někde dočetl, aby DPF správně fungovalo, tak musí být v naprostém pořádku turbo, klapka vzduchu a další ( ale možná jen spekulace )
Dnes jsem byl s autem ještě na trase cca 50km a rozsvítila se kontrolka "žhavení" s textem "motor do dílny", ztráta výkonu a u tempomatu vykřičník a tempomat přestal fungovat.
Tak se chci zeptat, co si myslíte o tom smradu? je fakt, že po té regeneraci filtru, který údajně dělali to tolik nesmrdělo, ale přeci stále, nyní to zase smrdí kysele dost? Co si myslíte o tom, že jsou ty pšouky modrého dýmu a že když byl tedy filtr zasranej až až, že nesvítila kontrolka? Jak to že po třech týdnech je naodpis a proč "asi" nyní může psát "motor do dílny"?
Já jsem třeba našel tuto firmu, abych se aspoň dočetl jaké jsou ceny a co to vše obnáší:
http://www.autoalles.sk/oprava-filtra-p ... AP-filtra/" onclick="window.open(this.href);return false;
Neznáte nějakého odborníka/firmu z Liberce/cka ?
Jsem trochu naštvaný na ten autorizák, protože mi příjde, že jim musím vše říkat, že sotva příjdou na něco sami a jestli se tento problém s filtrem indikoval kyselý zápach (smrad !!!) z výfuku, jestli prostě autorizák něco zanedbal. Nechci na ně něco házet, ale opět, říkám jím, když jedu přes přejezd, tak to mlátí, dostal jsem odpověď že nic nenašli ( proč si sakra to auto někde neprojeli ), náhodou jsem nechal vyměnit čepy někde na ramenech a huráá, je po mlácení. No a moje story o tom, když mě auto při rozjezdu a při dobržďování nakopávalo a autorizák s tím nechtěl nic mít, že to si musím rozhodnout sám, jestli chci setrvák vyměnit, tak to už jsem radši zapoměl.
Sorry, za delší post, ale musel jsem se vypsat a zajímajímě vaše názory. PS: filtr vyhazovat úplně nechci. Děkuju a pěkný víkend
VW Passat 2007 2.0TDI 125kw DSG
- selatko
- VWagenista
- Příspěvky: 1238
- Registrován: 23.08.2013 10:46
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
To tady ani nepiš, že jezdíš do autorizáku, tady tě za to ukamenujou já ti neporadím, ale auto už v záruce očividně není, takže bych jezdil k někomu, kdo tomu rozumí
VW Passat 3C Variant - 2.0TDi bez DPF - manual - 125kW BMR
-----------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------
- Qido
- VWexpert
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 26.10.2012 20:04
- Bydliště: Praha
Re: Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
Co k tomu napsat. Servis k hovnu. Neumí nic, jsou to jen cvičené opice co udělají zrovna to, co jim napíše počítač.
K tvým dotazům.
Když provedli regeneraci, tak to není tak, že by filtr celý vyčistili a zase by fungoval dál. Pouze o něco snížili to zanešení. A od určité míry zanešení není už regenerace možná.
Kyselý smrad je jasný a není třeba to více komentovat. DPF je na odpis.
Pokud se nemýlím, tak kontrolka filtru ukazuje, že probíhá regenerace nikoliv chybu filtru. Ale to si nejsem jistý.
Je možné, že se na zasranej filtr nabalují další chyby. Přeci jen motor je udušený a musí to přes ten filtr procpat.
Máš 2 možnosti.
Vyřezat DPF ven a upravit jednotku.
Nebo ho vyměnit, buď za nový nebo pokud by se našel i nějaký rozumně ,,jetý,,. Bohužel, servis na tuto problematiku kolem Liberce Ti neporadím. Jen ne v autorizáku.
K tvým dotazům.
Když provedli regeneraci, tak to není tak, že by filtr celý vyčistili a zase by fungoval dál. Pouze o něco snížili to zanešení. A od určité míry zanešení není už regenerace možná.
Kyselý smrad je jasný a není třeba to více komentovat. DPF je na odpis.
Pokud se nemýlím, tak kontrolka filtru ukazuje, že probíhá regenerace nikoliv chybu filtru. Ale to si nejsem jistý.
Je možné, že se na zasranej filtr nabalují další chyby. Přeci jen motor je udušený a musí to přes ten filtr procpat.
Máš 2 možnosti.
Vyřezat DPF ven a upravit jednotku.
Nebo ho vyměnit, buď za nový nebo pokud by se našel i nějaký rozumně ,,jetý,,. Bohužel, servis na tuto problematiku kolem Liberce Ti neporadím. Jen ne v autorizáku.
- hkr
- VWexpert
- Příspěvky: 3268
- Registrován: 08.08.2013 21:38
- Bydliště: Praha
Re: Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
Jinak doplním, že mi auto taky dost blbě smrdělo a po chipce a celkově srovnání sw po předchozích "úpravách" + výměně váhy vzduchu u motorpowera auto nesmrdí (máme garáž, takže vím, o čem mluvím)
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
- RDPanek
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 26.09.2012 00:28
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
Díky za odpovědi. Ano máte pravdu, dnes jsem tam byl a opravdu mi vedoucí servisu řekl, že to řeší jen přes počítač a na smrad z výfuku jen pokrčil rameny.
Poptám se na nějakýho experta v Liberci, který dělá škodovky a VW. Mám i typ, protože mi pomohl rozpoznat, že mám špatný setrvačník, v servisu mi řekli, že si to musím rozhodnout sám, jestli ho chci vyměnit a že by to "asi" mohl být setrvačník.
Takže pokud si nenajdu jiného mechanika, tak musím tady na foru položit tisíc otázek, s dojmy jít do autorizáku a tam mi řeknou, že na fórech se plácají nesmysly. Takže jiného mechanika.
Poptám se na nějakýho experta v Liberci, který dělá škodovky a VW. Mám i typ, protože mi pomohl rozpoznat, že mám špatný setrvačník, v servisu mi řekli, že si to musím rozhodnout sám, jestli ho chci vyměnit a že by to "asi" mohl být setrvačník.
Takže pokud si nenajdu jiného mechanika, tak musím tady na foru položit tisíc otázek, s dojmy jít do autorizáku a tam mi řeknou, že na fórech se plácají nesmysly. Takže jiného mechanika.
VW Passat 2007 2.0TDI 125kw DSG
- selatko
- VWagenista
- Příspěvky: 1238
- Registrován: 23.08.2013 10:46
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
Cenově/kvalitou/vším se ti stejně vyplatí zajet k Praze, kde jsou osvědčení mechanici a udělají ti cokoliv bez problému za lepší cenu a ještě ušetříš i s cestou ..
Nevím proč sem pleteš dvouhmotovej setrvačník, ale ten se smradem snad nemůže mít nic společnýho. To že je špatnej pozná každej franta, kterej někdy seděl v autě
Nevím proč sem pleteš dvouhmotovej setrvačník, ale ten se smradem snad nemůže mít nic společnýho. To že je špatnej pozná každej franta, kterej někdy seděl v autě
VW Passat 3C Variant - 2.0TDi bez DPF - manual - 125kW BMR
-----------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------
- RDPanek
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 26.09.2012 00:28
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
No pletu jsem ho sem díky doilustraci, jaký mám pocit z autorizovaného autoservisu.
VW Passat 2007 2.0TDI 125kw DSG
- capo
- Jezdec
- Příspěvky: 449
- Registrován: 12.02.2008 09:47
Re: Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
Jestli ti diagnostika píše že je filtr již zanesen pod kritickou hodnotu, tak nepomůže než jeho:
- chemické vyčištění
- výměna za nový
- výměna za jiný starý (který může být stejný i horší)
- jeho vymlácení
- jeho úplně vyříznutí.
Nevím o jiné variantě řešení. Osobně bych uvažoval pouze o chemii, a pokud by nepomohla ta, tak výměně za nový kus. Klidně nějaká druhovýroba, ale firma která má zkušenosti a reference (takových moc nebude). Mám takový pocit, a zkušenější možná upřesní, že po tom chemickém vyčištění bude třeba stav zaplnění nějak vynulovat softwarově, protože tam není čidlo reálného poklesu tlaku nebo tak něco, ale jen jednoduché načítadlo v závislosti na ujetých km, jehož hodnota by se výměnou či čištěním nezměnila (což by nemělo vliv na praxi, která by se samozřejmě změnila).
- chemické vyčištění
- výměna za nový
- výměna za jiný starý (který může být stejný i horší)
- jeho vymlácení
- jeho úplně vyříznutí.
Nevím o jiné variantě řešení. Osobně bych uvažoval pouze o chemii, a pokud by nepomohla ta, tak výměně za nový kus. Klidně nějaká druhovýroba, ale firma která má zkušenosti a reference (takových moc nebude). Mám takový pocit, a zkušenější možná upřesní, že po tom chemickém vyčištění bude třeba stav zaplnění nějak vynulovat softwarově, protože tam není čidlo reálného poklesu tlaku nebo tak něco, ale jen jednoduché načítadlo v závislosti na ujetých km, jehož hodnota by se výměnou či čištěním nezměnila (což by nemělo vliv na praxi, která by se samozřejmě změnila).
Minulost : Passat Variant 3C MR2010, 2.0 TDI 125 kW, DSG, R-LINE; Pak chvilku Octavia 2,0TSI DSG L&K
Současnost : Passat Variant B8 MR2016, BiTDI a dost solidní výbavička
Současnost : Passat Variant B8 MR2016, BiTDI a dost solidní výbavička
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
Osobně bych uvažoval pouze o chemii
to se v podstatě rovná vymlácení, měřeno v DE.
to se v podstatě rovná vymlácení, měřeno v DE.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- capo
- Jezdec
- Příspěvky: 449
- Registrován: 12.02.2008 09:47
Re: Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
Jako že po chemickém čištění už DPF neplní svoji původní funkci, a chová se jako by byl vymlácenej? To je tak smutný že se mi tomu ani nechce věřit?
Minulost : Passat Variant 3C MR2010, 2.0 TDI 125 kW, DSG, R-LINE; Pak chvilku Octavia 2,0TSI DSG L&K
Současnost : Passat Variant B8 MR2016, BiTDI a dost solidní výbavička
Současnost : Passat Variant B8 MR2016, BiTDI a dost solidní výbavička
- prassat
- Pilot
- Příspěvky: 773
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severozápad
Re: Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
Zkoušel někdo, nebo nějaká zkušenost s neoriginální náhražkou DPF něco jako je zde http://www.aaavyfuky.cz/index.php?zbozi ... 5sx-kovovy" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm
- skacel99
- VWmaniak
- Příspěvky: 9993
- Registrován: 30.10.2008 15:25
- Bydliště: Jevíčko
Re: Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
Přidávám se k dotazu na DPF z druhovýroby. Jak to funguje ve srovnání s originálem?
můj GV 2.0TDI 4motion http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=281722
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
-
- Řidič
- Příspěvky: 66
- Registrován: 17.03.2012 01:36
Re: Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
Na vyčištění filtru použij Normfest DPF 100,cena cca 1000kč,nic se nerozebírá viz.návod k použití u Normfestu,čistí skvěle a filtr jak nový.Najdeš to i na YouTube.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 353
- Registrován: 12.09.2009 19:47
- Bydliště: Púchov
Re: Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
brod píše:Na vyčištění filtru použij Normfest DPF 100,cena cca 1000kč,nic se nerozebírá viz.návod k použití u Normfestu,čistí skvěle a filtr jak nový.Najdeš to i na YouTube.
By ma celkom zaujímalo či má niekto s tým skúsenosť, prípadne akú?
-
- Řidič
- Příspěvky: 116
- Registrován: 27.07.2014 00:35
- Bydliště: Příbram
Re: Kyselý smrad z výfuku, výměna DPF
RDPanek: mám doma úplně stejný papír, jenom s tím rozdílem, že u mě je míra zanesení olejovým popílkem 103 gramů. Po předchozí investici do nového motoru a setrvačníku (celkem cca 60 tis Kč) nebylo jiné řešení- musel ven.
VW Passat B8 DFGA 2018
VW Passat B6 BMM 2007
Peugeot 406 HDI 1999
BMW E30 1.8 IS 1991
VW Passat B6 BMM 2007
Peugeot 406 HDI 1999
BMW E30 1.8 IS 1991