STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 18.11.2012 13:57
Re: STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
mam technicky dotaz zkoušeli jste nekdo už přehazovat raminka na steračich že to řidičove bylo u spolujezdce a naopak dneska jsem to viděl na jednom v Ostrave tak by mě zajimalo jestli to dal stira okno než origo..?
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
No nevím jakej by to mělo mít smysl, spíš to jen blbě namontoval. Kdyby to mělo nějakej smysl, snad by na to soudruzi ve vw přišli už před mnoha lety.
- matko001
- Závodník
- Příspěvky: 639
- Registrován: 19.06.2012 23:32
- Bydliště: Amsterdam NL
STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
Ak chces stierat dalej, tak si kup stierac na soferovu stranu na audi A2 a malinko ho dolad. Tak to mam u seba a je to v pohode...
Rodinny Ford Galaxy 2003, 1.9 TDI 96kw, 6 st.
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
Bohužel patřím ke „šťastlivcům“ s II, který ještě chytily klasický stěrače. Při koupi byly na autě ještě originály Hned v létě po koupi, léta páně 2008, byly na autě ty compass (co to bylo za stěrače jsem zjistil až teď zpětně ). Schytaly pár ran od kamenů, dokonce jedna šla přímo na uchycení, takže se plast odporoučel, ale stíraly statečně až do loňska. To se na řidičovo stěrači uprostřed utrhla gumička, tak jsem stěrače prohodil. Za tu dlouhou službu pružiny stěračů začaly solidně reznout Poslední rok, rok a půl jsem hledal porůznu, kde pořídit nový, ale všude byly jenom 8mm. Tak jsem se konečně rozhoupal a dnes jsem navštívil Prochyho, u něhož jsem pořídil ramínka na Aerotwiny. Auta po 6/2001, který je měly seriově, tak měly i jiný mechanismus-táhla, aby se stěrače nepotkávaly. Na staré verzi je tudíž nutná úprava. Optimisticky jsem doufal, že bude stačit poladit vzdálenost ve výchozí poloze. Nestačilo. Musí se upravit „délka“ ramínka - jak? foto dodám Zatím musím uznat, že Aerotwiny neznámého stáří, který jsem vzal s ramínkama, stírají lépe než compassy z roku 2008
- Přílohy
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
-
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10.07.2013 21:48
- Bydliště: Teplice nad Metují
Re: STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
Nezkoušeli jste někdo takovýdle ultralevný? http://www.zbozi.cz/vyrobek/sterac-flat ... -28-710mm/" onclick="window.open(this.href);return false; Je to skoro až podezřelý...
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš
Sharan III 2013 2,0
Sharan III 2013 2,0
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
jestli to je compass, tak jak jsem psal - vydržel mi dlouho a hromada lidí ho tady měla taky a za tu cenu i kdybys měl kupovat každej rok novou sadu...
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
- vikino1
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: SK-TO
Re: STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
Ja som minulý rok kúpil v Kauflande 700mm flaty po 3eura myslím, že sú to Sheron. A som s nimi max. spokojný stierajú bez čmuh a nevynechávajú.
Niekedy sa aj lacná vec vydarí. Teraz striehnem kedy budú zase.
Niekedy sa aj lacná vec vydarí. Teraz striehnem kedy budú zase.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
Pro poruchu táhel jsem sehnal táhla z modelu 2005. Motor stěračů je původní. Dal jsem je do auta a zjistil, že díky jiným délkám táhel chodí stěrače po delší dráze. Zejména pravý stěrač chodí tak daleko, že i když dám v klidové poloze stěrač těsně k plastu pod sklem, v horní krajní poloze mi stejně naráží do boční lišty.
Nabízí se mi pouze dvě řešení: Buď na novou konzoli dám původní stará táhla (která jsou v pořádku), nebo místo zahnutých stěračů budu muset použít rovné.
Nabízí se mi pouze dvě řešení: Buď na novou konzoli dám původní stará táhla (která jsou v pořádku), nebo místo zahnutých stěračů budu muset použít rovné.
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
....je tam i jine "prepakovani "
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
Rozdíly jsem očekával, protože vím, že právě Ty jsi tady psal o tom, že novější táhla jsou jiná. Pravda je, že jsem to moc do hloubky nestudoval. Pršelo mi za krk a měnil jsem to u silnice.
Co jsem našel určitě, že všechna tři táhla oproti těm původním jsou delší. Pod pojmem jiné přepákování si toho moc představit neumím - domníval jsem se, že tím míníš právě ty délky táhel. Každopádně teď musím vyřešit, aby se mi pravý stěrač nezarážel o lištu na kraji okna. Toho zřejmě docílím jedině tím, že na pravou stranu dám původní (asi o 15 mm) kratší táhlo. Totiž ani výměna lišt ze zahnutých na rovné to nevyřešila, při vyšší rychlosti stěračů nebo prudším dešti pravá lišta stále naráží.
Je zvláštní, že ačkoli jsou delší všechna tři táhla (levé, pravé i to propojovací), zlobí jen pravý stěrač. Levý mi připadá, jako kdyby chodil po stejné dráze, co ten původní (možná o chlup víc, ale opravdu jen o kousek, což ničemu nevadí).
Co jsem našel určitě, že všechna tři táhla oproti těm původním jsou delší. Pod pojmem jiné přepákování si toho moc představit neumím - domníval jsem se, že tím míníš právě ty délky táhel. Každopádně teď musím vyřešit, aby se mi pravý stěrač nezarážel o lištu na kraji okna. Toho zřejmě docílím jedině tím, že na pravou stranu dám původní (asi o 15 mm) kratší táhlo. Totiž ani výměna lišt ze zahnutých na rovné to nevyřešila, při vyšší rychlosti stěračů nebo prudším dešti pravá lišta stále naráží.
Je zvláštní, že ačkoli jsou delší všechna tři táhla (levé, pravé i to propojovací), zlobí jen pravý stěrač. Levý mi připadá, jako kdyby chodil po stejné dráze, co ten původní (možná o chlup víc, ale opravdu jen o kousek, což ničemu nevadí).
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
Uz si to moc nepamatuju,ale pri prechodu na Aerotwin me to potrapilo.
1.krokovej motor
2.to prepakovani.
1.krokovej motor
2.to prepakovani.
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
Aha, už to chápu konečně. Tam je rozdíl v tom mezikusu, co přenáší sílu na to dlouhé táhlo doprava......! No jo, tak proto mi to zlobí - ono je to vlastně delší jakoby dvakrát - jednou na táhlu a podruhé na tom "přepákování".
V tom případě mi asi nezbyde nic jiného, než zkusit na pravou stranu použít to původní kratší táhlo. Mohlo by to pomoct. Protože jinak bych to musel překopat celé, včetně toho středního uložení atd., což se mi moc nechce. To táhlo vyměním na autě, zatímco jinak bych tom usel zase vyndávat ven.
Díky za vysvětlení.....
Akorát mi pořád vrtá hlavou, jaký smysl vlastně má dávat zničehonic pravému stěrači o tolik delší chod než původně? Přece sklo je pořád stejného rozměru, jiná změna nikde nebyla a motůrek na to nemůže mít vliv. Jsem z toho malinko jelen (možná jiné zvíře).
V tom případě mi asi nezbyde nic jiného, než zkusit na pravou stranu použít to původní kratší táhlo. Mohlo by to pomoct. Protože jinak bych to musel překopat celé, včetně toho středního uložení atd., což se mi moc nechce. To táhlo vyměním na autě, zatímco jinak bych tom usel zase vyndávat ven.
Díky za vysvětlení.....
Akorát mi pořád vrtá hlavou, jaký smysl vlastně má dávat zničehonic pravému stěrači o tolik delší chod než původně? Přece sklo je pořád stejného rozměru, jiná změna nikde nebyla a motůrek na to nemůže mít vliv. Jsem z toho malinko jelen (možná jiné zvíře).
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
Takže všechno jinak: Ačkoli mám prokazatelně nový typ táhel stěračů s číslem 7M3......, délka toho přepákování je stejná, jako u původních táhel. Jinými slovy ta klika je na obou táhlech naprosto stejná. Taktéž prostřední táhlo je naprosto stejné. Pouze krajní táhla, která vedou k levému a pravému stěrači, jsou o cca centimetr delší, než u staršího provedení. Navíc na téhle délce vůbec nezáleží.
Pořád mi pravý stěrač naráží do lišty okna. Obávám se, že do těch nových táhel někdo v minulosti zasahoval, nebo je to nějak jinak.
----------
Takže už je to vyřešeno: Na klice pravého stěrače, tedy na tom dílu, kde táhlo otáčí stěračem, je kloub uložený excentricky a lze jím otáčet (je zajištěn maticí M8). Povolil jsem to, koulí otočil, utáhl a hle!!! - stěrače chodí, jak mají .
Pořád mi pravý stěrač naráží do lišty okna. Obávám se, že do těch nových táhel někdo v minulosti zasahoval, nebo je to nějak jinak.
----------
Takže už je to vyřešeno: Na klice pravého stěrače, tedy na tom dílu, kde táhlo otáčí stěračem, je kloub uložený excentricky a lze jím otáčet (je zajištěn maticí M8). Povolil jsem to, koulí otočil, utáhl a hle!!! - stěrače chodí, jak mají .
- matak
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 14.09.2014 23:14
- Bydliště: Praha 4
Re: STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
zdravim, mam sharana r.v.97 a znami mi rikal, ze mi tam nebudou pasovat ty felogumove sterace flat, ale musim dat klasicke raminkove. je to pravda? protoze na eshopech kdyz zadam tak mi vyskocej i ty celogumove. diky za radu popripade za nejaky tio jaky koupit. budu objednavat na autorozvodech.
Sharan 1.9 tdi 81kw, r.v.1997
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: STĚRAČE, PŘEDNÍ: jaká ramínka, jaké stěrače?
na autorozvodech maji flaty obj. číslo MEY 0296002400 - ty maji adapter na ramínková ramena
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....