MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od smolda »

Meluzína v turbu znamená chlapci jen jedno, ale nebudu to sem psát abych vás nezarmoutil. Teď se jen jedná o to za jak dlouho to přijde.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od kubenec »

Ale to co je na té nahrávce není přeci přidírající se turbo? Mě to příjde na chybnou regulaci. Jak jsem psal s tou meluzínou, tak to nebude tak horky. Prostě při startu slyším jak sepne a pak tak cca 2min. je slyšet to točení. Potom už je klid. Nemůže to dělat taky ta regulace, N75 nebo podtl. hadice? Ještě jsem vypozoroval. že někdy jde auto jak pila za plynem a jindy se musí jako nutit a není to tak pružny, ale táhne. Upozornuji, že nejde o stav nouze, ten netáhne vůbec.

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od M@rty74 »

Já tomu teda moc nerozumím, ale určovat závadu turba podle nahrávky mi přijde jako zkusit vyklopit logr z kafe na talířek a ptát se ho kdy vyjedou blaničtí rytíři...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od smolda »

Tak se taky přidám, i když nevím jestli jsem tu se svým drobným problémem správně: Při zátahu turba je slyšet ostrý syčivý zvuk - utíká mi vzduch z výtlaku. Měl jsem podezření na prasklou hadici a nebo některou z trubek. Zaslepil jsem potrubí od výtlaku z turba až k EGRu, místo snímače tlaku vzduchu jsem napíchnul vzduch o tlaku 1,5 bar. Calá trasa od výstupu z turba, přes intercooler až k EGRu bez ztráty tlaku. Kde by mohl být zakopaný pes?
EDIT: Ještě doplním další informace - VAG píše: regulační hodnota nedosažena, z výfucku černý dým z nespáleného paliva
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od Skyppy »

Snad už jen těsnění sací potrubí/hlava válců. Že by jsi měl povolenou vzduchovou přírubu turba je asi nesmysl.

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od kubenec »

smolda píše:Tak se taky přidám, i když nevím jestli jsem tu se svým drobným problémem správně: Při zátahu turba je slyšet ostrý syčivý zvuk - utíká mi vzduch z výtlaku. Měl jsem podezření na prasklou hadici a nebo některou z trubek. Zaslepil jsem potrubí od výtlaku z turba až k EGRu, místo snímače tlaku vzduchu jsem napíchnul vzduch o tlaku 1,5 bar. Calá trasa od výstupu z turba, přes intercooler až k EGRu bez ztráty tlaku. Kde by mohl být zakopaný pes?
EDIT: Ještě doplním další informace - VAG píše: regulační hodnota nedosažena, z výfucku černý dým z nespáleného paliva
A co treba cidlo tlaku? Pokud nebude ukazovat, tak turbo bude tlacit na max a ten vzduch musi nekam jit. To same plati o tom kouri, RJ motoru ocekava tlak a ten mu neprichazi. Proto chyba. Ja mel presny opak, cidlo ukazovalo 1970mbar na volnobeh a turbo omezovalo a auto nejelo. Koukni do merenych hodnot na 11 kanal a udelej zkusebni jizdu.

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od smolda »

No jo Kubo, jenže vadný čidlo ti neudělá to, že je unikající vzduch za jízdy slyšet, na VAGíně je hodnota požadovanýho tlaku vyšší, než skuetčného. Vypadá to, že cenu dostane to zvíře s kapsou - zadní strana je mírně "zafrflaná" od oleje. Tak že mě asi sání nemine. Jen doufám že sání a výfuk mají každé svojí sadu šroubů. :fool:
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od kubenec »

smolda píše:Na VAGíně je hodnota požadovanýho tlaku vyšší, než skuetčného.
No prave to muze byt ten problem. RJ chce tlak, turbo tlaci, ale od cidla se nedostava pozadovana odezva. Tudis turbo tlaci dal a ten vzduch musi nekam jit, tak to proste sici. Vem v potaz, ze tohle turbo da klidne 1,5 atm a to klidne muze dat i vic, kdyz zde pada nouzak pri pretlaku. A preci kdyby to bylo sani, tak by to bylo slyset i pritom testu s tlakovym vzduchem.

O kolik se lisi pozadavek od skutecnosti?

Ja bych zacal vymenou cidla a pak az sundaval sani. V CC-autodily.cz me stalo origos asi 250 + 65 dopravne pres Zasilkovnu.cz

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od smolda »

No jo, ale to co fučí z toho sání se nedá přeslechnout, to co chce ŘJ motoru utíká pryč a na motor toho moc nezbyde. Vím co myslíš, ale to by fungovalo za předpokladu, že bude celej systém včetně sání těsnej, nikde nebude nic utíkat a i přes to se bude motoru zdát že má málo vzduchu pokud bude snímač tlaku turba v kopru. Tady se jedná o ztrátu tlaku únikem a otázka zněla "kudy to může utíkat" a né jestli je problém zaviněnej snímačem tlaku.
EDIT: Pokud by turbo tlačilo a nedalo se odregulovat, nevím o tom že by u motoru AUY byl nějaký shut off ventil, kterej by přebytečnej tlak jednoduše vypustil. Pokud se pletu, opravte mě.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od kubenec »

Tak mi ale potom vysvetli proc to nebylo slyset, kdyz si to potrubi natlakoval pres cidlo tlaku pred EGRem. Ta trubka je od vystupu z turba az k parohum na sani z jednoho kusu. Obrazne receno, myslim tim bez zadne prekazky. Takze podle meho selskeho rozumu, to nemuze sicet ani od turba, kdyz to nesici pres tlakovy vzduch. Cca stejny tlak. Kolega mel kdysi na Lagune praskly chladic a bylo to slyset uchem jak to tam utika.

Edit:
Jasne jak rikas, ale potom to nemuze byt ani to sani na motoru, protoze ten tlak uz podle Tebe neni na cidle a to je pred sanim. Tudis je to blbost. Ten unik musi byt tedy pred cidlem. A tam je pouze intercooler a dve hadice. Budes muset na krovky a cucnou na ty hadice.

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od smolda »

Právě že před EGRem (mezi turbem a EGRem) jsem to měl zaslepený, dírou po snímači tlaku turba jsem to natlakoval a tudíž JENOM EGR včetně sání nebyl vyzkoušenej. Z toho plyne že problém bude nejspíš tam.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od 11mAjA11 »

Pak ještě existuje "generátor kouře" pro tyto případy ideální pomocník..

Napojit, natlakovat kouřem a on se někde ukáže..

Jénže to je věcička, kterou nemá jen tak někdo..
A to je prouser..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od kubenec »

smolda píše:Právě že před EGRem (mezi turbem a EGRem) jsem to měl zaslepený, dírou po snímači tlaku turba jsem to natlakoval a tudíž JENOM EGR včetně sání nebyl vyzkoušenej. Z toho plyne že problém bude nejspíš tam.
Pavle, ale v tomto případě je to vážně blbost ta netěsnost. Jak mi vysvětlíš ztrátu tlaku na čidle, když je podle Tebe unik až za ním. Sám si řekl, že na něm bylo mín než ŘJ chtěla.

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Janchi999 »

Zdar borci. A nemoze byt unik vzduchu medzi vzduchovym filtrom a turbom?
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od kubenec »

O tom jsem taky neco slysel, ale co ten nizkej tlak za turbem? To na nej taky nemuze mit vliv.

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“