MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Janchi999 »

Mozno tresknem blbost, prosim opravte ma. Ale ak pred turbom je prasknuta hadica a uteka vzduch, tak potom sa ani vrtulka nedokaze roztocit tak, aby vyvinula pozadovany tlak v potrubi s cidlom tlaku. Ci?
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od kubenec »

Jak muze utikat vzduch na podtlaku? Naopak zde turbo dostava cisty vzduch a nemusi prece premahat odpor filtru. Tudis to ma naopak jednodusi.

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
Naposledy upravil(a) kubenec dne 08.08.2014 21:36, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Janchi999 »

Este jedna otazka. Ak niekde uteka vzduch na trase od turba k parohom, klesne tlak vzduchu v celom potrubi, alebo len od toho miesta uniku?
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od kubenec »

Tlak zakonite klesa az za mistem uniku. Tlak v celem systemu klesne pouze v pripade, ze je unik nahly, ale pri konstantnim uniku je tlak stejny. Priklad: Kdyz klesne tlak za turbem a jednotka zjisti pokles, tak regulace zvysi otacky turba a tlak se opet zvysi na pozadovanou uroven a zde uz tlak klesat nemuze, protoze turbo tlaci vic a cidlo nasledne vyhodnoti spravnou hodnotu. V Pavlove pripade je tlak stale nizky, tudis bych nadale hledal chybu jinde.

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od smolda »

Dneska jsem se k tomu bohužel nedostal, ale zítra ještě fouknu do EGRu, respektive do parohů rozvodu vzduchu a pustím se do toho. Pokud najdu něco zajímavýho, vyvěsím fotku a nebo aspoň info. Nebojte se vlka nic.
Pravda, generátor kouře by mohl ledaccos napovědět. Vím jak by šel jednoduše a rychle udělat podomácku, ale čas letí a v neděli jedu pro dceru k první dceři.
Ale jen bych rád Májovi přpoměl diskotéky za komančů, respektive kouřovou clonu, ty už si nepamatuješ jak se tahle blbůstka vyráběla? Zalov v paměti. Když nebudeš vědět, nebo si nevzpomeneš, napíšu ti do SZ jak na to. Věř tomu, že tlak lze v tomhle generátoru vyvinout dost velkej.
EDIT: Kubo, tlak v kapalinách i plynech se šíří rovnoměrně všema směrama, to se učí už na základce. Tudíž před čidlem i za čidlem je tlak stejnej.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od kubenec »

Vzdyt jsem psal, ze tlak je porad stejny a k poklesu dojde pouze pri necekanem uniku media a pak se to zase dorovna pokud zdroj prida na vykonu.

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od 11mAjA11 »

Diskárny pamatuju, na trh sem dorazil v roce 1982, ale spíš sem drandil na motorce po srazech a rockových zábavách..

Jo je to glycerín na žhavý předmět (jako "zdravé kouření"), sme se o tom bavili, ale není třeba moc tlaku, stačí aby se to sání řádně naplnilo a jakýkoli malý přetlak a se na netěsnosti projeví.

Pozn. to netěsné sání před vstupem vzduchu na turbínu turba (nasátí až po cestě za filtrem je špatně), znamenalo by to že by mohla být zkreslena informace o hmotnosti nasátého vzduch pro ŘJ protože by "falešně" nasátý vzduch neprošel váhou..

Netvrdím že to něčemu bude 100% vadit nebo že se to negativně projeví, nikdy sem to neřešil, ale zkuste si odpojit sací hadici od váhy vzduchu a projet se co to udělá..

Syčení by se taky mohlo ozvat teoreticky, ne tlakový vzduch, ale podtlakový..

:wink: :wink: :wink:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od smolda »

Strana sání je OK, tím jsem začína - ve směru proudění vzduchu. Stále mi zbývá fouknout do toho EGRu, dnes jsem se k tomu zase nedostal, tak že zítra.
S tím glycerínem máš pravdu, je to tak jak píšeš. Dělávaly se foukadla z papiňáků, drátovej odpor jako topný tělísko a zvenčí reostat, kterým jsi ten odpor řídil a taky vypínač, aby bylo čím ten bordel vypnout.
Jinak s tou poruchou jsem jel dneska cca 360km (tam a zpátky), vyzvednout dceru z týdenní návštěvy u starší dcery. Jízda byla obrazem bídy a utrpení. Navíc to auto vysloveně sežralo 1/2 nádrže. Vřele doporučuju nejezdit s takovým autem. Nejen že se dál neskonale ku*ví, ale je to o nervy.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od 11mAjA11 »

A hulí to jak lokotka nebo ne?
Tam bude nějaká pitomost..

Švárovi pouští trochu IC a ono to celkem slyšet jde, ale jede to vcelku normálně a nic moc se neděje, do nouze to nepadá..
Má omaštěnej IC když leží pod autem tak na levé straně..

Vedení je celkem komplikovaný a není kompletně viditelné tak to snad najdeš..

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od smolda »

Pod kopcem halda aut včetně mýho, ale na kopci jsem byl první - ostatní zabloudili v hustém černém dýmu. :laugh:
Pokud by se to někdy někomu stalo: za každou cenu udržovat otáčky do 2000 (!), jinak okamžitě nouzák. Na dálnici to je šestej qalt, tempomat nastavenej na max 110 km/h.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od 11mAjA11 »

Tzn. je únik tlakového vzduchu váha dává korektní informaci o nasátém množství vzduchu ovšem ten se nedostane až do válců, což je nemilé ošklivý Kamile..

:blush: :blush: :blush: :blush: :blush:

Ale myslím si že paroží by odfouknout nemělo pokud by to teda nebylo vyloženě odšroubovaný (povolený šrouby)..

:good: :good: :good: :good:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od smolda »

No jsem napnutej, zejtra do toho hrábnu.
VAG, co se týká váhy, drží hubu. Jediný co se mu nelíbí je, jak už jsem psal, "regulační úroveň nedosažena" To je ten pinďour v tlakový rouře za IC. Od turba až k EGRu to mám prolezlý, ale zítra zkusím natlakovat EGR samotnej a uvidíme, jen budu asi muset maličko zvednout tlak (možná, dopředu nejsem schopnej říct) díky netěsnosti vlastní záklopky EGRu a v motoru bude taky minimálně jeden ventil otevřenej. Necháme se překvapit. Dám info.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od kubenec »

A co jeste pritom vyndat Egr a tu rouru dostatecne ucpat a otestovat toho samotneho pindoura. Tlak do 1,6 atm musi zvladnout. A budes vedet zda vazne nevykcluje.

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od vilik »

11mAjA11 píše: Pozn. to netěsné sání před vstupem vzduchu na turbínu turba (nasátí až po cestě za filtrem je špatně), znamenalo by to že by mohla být zkreslena informace o hmotnosti nasátého vzduch pro ŘJ protože by "falešně" nasátý vzduch neprošel váhou..
To je jeden problém. Další je nasávaný NEFILTROVANÝ vzduch. Pro sací, velice a velice rychle se otáčející vrtulku je to brusná pasta. To se neprojeví hned, ale za nějaký čas (pokud se neopraví) v podobě jiného tvaru sacích lopatek a samozřejmě jiného, určo menšího výkonu turba.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, TURBO: turbo je slyšet do auta

Příspěvek od smolda »

Ne kluci, sání - podtlaková část je OK, problém je za turbem.
Kubo, asi máš pravdu, EGRu se asi pověnuju víc.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“