Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Lion
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 21.01.2012 15:27

Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

Příspěvek od Lion »

Ahoj
Mám pár dotazu ohledně passatu 1.9 Tdi-PD 96kw. Mám v plánu koupit uvedené vozidlo, a jelikož jsem maftu ještě neměl, tak se Vás chci zeptat na pár otázek :D Tento motor má dvě označení motoru a to AWX,AVF a má otázka zní který z těchto motorů je lepší nebo spolehlivější, nebo čím se liší?
Dálší otázka, vstřikovače jsou bosch, delphi nebo siemens? Dají se vstřikovače bez problému repasovat, nebo je v některých problém? Kolik přibližně stojí repas vstřiků?
Vysokotlaké čerpadlo je jaké značky, dá se také repasovat? Kolik stojí repase čerpadla? Filtr pevný částic tyto motory ještě neměly?
Co nejčastěji na tomto motoru odchází(rozbijí)? Slyšel jsem že je to nejlepší motor s produkce VW a je to prý držák. Ale jak říkám, je to z doslechu :D
Jsou nějaké dobré rady co zkouknout před koupí, nebo na co si dát pozor a co jde zjistit pohmatem, okem atd.
Předem děkuji za odpověď.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

Příspěvek od M@ty »

AWX je 5q a má menší spojku 228mm a nižší toč. moment 285Nm. AVF je 6q s spojkou 240mm a má 310Nm. Jinak jsou to totožné motory a tudíž není rozdíl v poruchovosti.

Vstřikování je Bosch a vstřiky jsou repasovatelné. Na rozdíl od rotaček ale není tolik možností kde to dělají (a dobře).

Vysokotlaké čerpadlo systém PD nemá. Tandem je paliv. čerpadlo a vývěva zároveň. Plného tlaku palivo dosahuje až ve vstřikovačích. Tandem není vyloženě poruchový díl, nový není až tak drahý a jetý funkční se dá pořídit od 1000,- Pasuje i z novějších motorů.

Filtr pevných částic (DPF) měly tyto motory pouze za příplatek a je to (dle mě) jen dobře že jsou spíše vzácností. Naopak pevnou součástí byl u 2.0 TDI BGW,BHW - což už je kapitola sama pro sebe.

Pokud tyto motory neznáš, tak si sežeň někoho kdo jim opravdu rozumí. O celkové diag. s nemusím zmiňovat. Určitě se ti vyplatí hledat a vybírat. Nesmíš se bát cestovat a nenech se uchlácholit pěknou výbavou. Osobně jsem své auto hledal cca 3 měsíce po celém Reichu a nakonec jsem jel 600km.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Lion
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 21.01.2012 15:27

Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

Příspěvek od Lion »

Ma@ty velice děkuji za odpověď je přínosná a naučná. Takže pokud to chápu dobře tak vstřiky jsou pouze bosch a daji se bez problému repasovat, ale že není tolik možností kde to dobře repasují??? Já myslel že to není problém, když to je tak známí a dost rožšířený motor. To commonraill vstřikování repasuji prý všude... Takže ani bosch servis neumí dobře repase vstřikovačů? Kolik takový repas jednoho vstřiku stojí?
Passat má tedy jenom tandemové čerpadlo, které dodává palivo do vstřiků a zároveň funguje jako podtlak na brzdy-proto i vývěva? Takže passat nemá žádné klasické palivové čerpadlo v nádrži?
Naftové motory neznám, takže nevím ani jaký mají mít zvuk, kam se v motoru a na co se podívat, jak mají jet tyhle motory atd.
Dá se z diagnostiky poznat nebo načíst skutečný stav kilometrů?

Lion
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 21.01.2012 15:27

Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

Příspěvek od Lion »

Ještě otázka, když se měni gumičky pod vstřikama které odcházej, jak jsem se dočetl, tak se musí udělat nastavení vstřiků(seřízení zdvihu vstřiků na nějaké stupně)??? Nebo proč se to dělá to seřízení?

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

Příspěvek od M@ty »

Vstřiky PD repasuje v ČR málo firem (vím jen o jedné, ale jméno si už nepamatuji). Všichni to na repasi posílají. Od toho se odvíjí i cena. Test cca 400,-ks a kompletní repase cca 4500,-ks. Na druhou stranu vstřiky vydrží velký nájezd km a k jejich dobré kondici většinou postačí vyčištění a výměna těsnění (cca 120,-ks).
Podávací čerpadlo v nádrži je. První série PD 85kW v Passatu B5 jej neměly a pokud padala nafta, tak pak motor musel dlouho točit než si tandem znovu nasál naftu až z nádrže. Takže tandem dokáže dodávat naftu i bez podávacího čerpadla, ale všechny AVF, AWX je mají. Ještě bývá často netěné těsnění tandemu na hlavě válců. Pokud to neteče víkem čerpadla, tak se dodává originál těsnění (buď gumové nebo plechové dle typu tandemu) které je celkem levné.
Skutečný stav km je oříšek. Musí se počítat s tím že tohle auto si nekupovali důchodci na nedělní cesty do kostela. Většina aut má skutečných km od půl miliónu výše. Motor ani tak nemusí být ve špatné kondici. Vše je odvislé od pravidelné údržby a především výměny oleje normy VW 505.01 s výměnným intervalem 1 rok nebo max. 15tis popř. VW 507.00 s prodlouženým intervalem 2 roky a 25tis. A jak to tak bývá, tak co je servisováno s kratšími intervaly a olej měněný po max 15tis km (ještě lépe po 10tis.),tak to má větší předpoklad pro další bezproblémový provoz. V případě dlouhých intervalů hrozí riziko vydření vačkové hřídele. Ten olej prostě po takové době nemaže. Ale fabrika to píše, tak proč se toho nedržet. Je to blbost, ale každý si na to musí přijít sám.
Seřízení vahadel vstřiků není zas tak náročný úkon, ale ještě bych kromě novým těsnění obětoval pár peněz za nové šrouby vahadel. Dělá se to pro rovnoměrné dávkování paliva do všech válců. "zmáčknutím" vstřiku dochází k natlakování paliva a ŘJ si řídí dobu po kterou je vstřik otevřený. Aby bylo dosaženo stejných parametrů na všech střikovačích, musí být seřízeny stejně. Seřízení popisuje třeba Pohodářkájík zde : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=159&t=294981 V případě špatných těsnění vstřiků se může dostávat nafta do oleje (náplň přibývá), olej se palivem ředí a hůř maže např. turbo.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

bobrik123
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 18.10.2011 17:39

Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

Příspěvek od bobrik123 »

Kde seženu těsnění na vstřikovače za cca 120kč :?:

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

Příspěvek od M@ty »

Myslel jsem v CC, ale teď koukám že podražily. Takže nejlevnější sada Bosch 1417010997 na jeden vstřikovač vyjde 162,-
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

bobrik123
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 18.10.2011 17:39

Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

Příspěvek od bobrik123 »

Můžeš mi napsat kde to koupím.Ptal jsem se ve VW cena 850kč a v auto dílech chtěli 670kč.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

Příspěvek od M@ty »

VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

bobrik123
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 18.10.2011 17:39

Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

Příspěvek od bobrik123 »

Seženu to těsnění v Kelly?

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

Příspěvek od M@ty »

Seženeš ho tam, ale pokud nemáš nějakou solidní slevu, tak se ti to vyplatí vzít z netu i s poštovným.

Odkazy na Kelly moc nefungují, tak alespoň takový důkaz :
Přílohy
1 kelly.jpg
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

bobrik123
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 18.10.2011 17:39

Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

Příspěvek od bobrik123 »

Těsnění na vstřikovačích jsem vyměnil,Tak jsem zvědav jak to pude.

fb_petr65
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 08.12.2020 10:57

Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

Příspěvek od fb_petr65 »

Zdravím mám dotaz mám passat b5. 5 1.9 96kw a měnil sem na, něm hlavu motoru a mám, pár dotazů nastavil sem rozvody na, rysky a mám problém že vstřikama při Startu díl točí a chytne ale má moc přidáno a když mu uberu na, kolečku tak nechystá a ukazuje mi velkou spotřebu tak mám dotaz jak mám,, nastavit správně vstřiky díky za rady

Peoa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 23.05.2021 12:43

Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu

Příspěvek od Peoa »

Zdravim lidičky 🙋‍♂️ Obracím se na Vás o radu, pro mě alespoň dost důležitou. Před časem byl pořízený passat B5 s motorem B5.5, bohužel pro mě s potkaným motorem 😒 Dal jsem tam originál motor z B5, klasika co tam má být. Ovšem nějak mi tam nepasuje elektrika a potřeboval bych radu co s tím. Jak na tomhle motoru zapojit vše, jak má být. Přikládám i fotky, ať zhruba víte o co se jedná. Budu rád za každou radu a pomoc 🙏🙏
Přílohy
IMG_20210523_113714.jpg

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“