MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
- Janchi999
- Jezdec
- Příspěvky: 209
- Registrován: 29.06.2009 08:14
- Bydliště: SloVWakia
- Kontaktovat uživatele:
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Jasně - to byl vtip.
Takže víme, co je příčinou blbých teplých startů a víme, jak to odstranit. Neumíme to ovšem udělat, protože nemáme příslušný kabel.
Takže je nám to vlastně na dvě (až tři) věci.....
Takže víme, co je příčinou blbých teplých startů a víme, jak to odstranit. Neumíme to ovšem udělat, protože nemáme příslušný kabel.
Takže je nám to vlastně na dvě (až tři) věci.....
-
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10.07.2013 21:48
- Bydliště: Teplice nad Metují
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Teorie:
Všim jsem si správně, že u spínače na brzdě jsou čtyři (nebo určo víc než dva) dráty (jsem línej tam jít)? Kdyby byly dva na světlo a dva na signál pro ŘJ, nešlo by je propojit se spínačem spojky, ŘJ by si i při šlápnutí spojky myslela, že brzda a potom by šlo ŘJ přehodit na automat?
a jen mimo - jak tempomat funguje při řazení? Po puštění spojky se sám nastaví na minulou hodnotu, nebo je potřeba znova zmáčknout tlačítko a aktivovat? Měl jsem tempomat jen v Jeepu a to byl automat, tak tohle neznám
Všim jsem si správně, že u spínače na brzdě jsou čtyři (nebo určo víc než dva) dráty (jsem línej tam jít)? Kdyby byly dva na světlo a dva na signál pro ŘJ, nešlo by je propojit se spínačem spojky, ŘJ by si i při šlápnutí spojky myslela, že brzda a potom by šlo ŘJ přehodit na automat?
a jen mimo - jak tempomat funguje při řazení? Po puštění spojky se sám nastaví na minulou hodnotu, nebo je potřeba znova zmáčknout tlačítko a aktivovat? Měl jsem tempomat jen v Jeepu a to byl automat, tak tohle neznám
Naposledy upravil(a) J.A.Y. dne 16.06.2014 21:18, celkem upraveno 1 x.
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš
Sharan III 2013 2,0
Sharan III 2013 2,0
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Nad tímhle jsem taky přemýšlel. Teoreticky to možné je.
-
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10.07.2013 21:48
- Bydliště: Teplice nad Metují
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
já tempomat nemám a ani o něm neuvažuju, dálnice nejezdím a jinde se to tak nepoužije. Zkusil bych to přepnout na automat, a hlavně u tchána, kterej má ještě větší problémy se startama. Máš pls návod? Díky
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš
Sharan III 2013 2,0
Sharan III 2013 2,0
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Kódování ŘJ motoru změnit z 00002 na 00001.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Dlouho se potýkám s tím, že mi nechce startovat teplý motor. To ostatně nejsem sám, jak je z tohoto příspěvku patrno. Startovací dávka paliva na MAX, k tomu přepínací relé pro oblbnutí snímače teploty motoru při startu - to jsou rovněž známé věci, a pořád to nebylo to pravé. K tomu před pár lety částečná repase startéru (pouzdra) a taky nic. O všem jsem tu na fóru už psal. Vyměnil jsem baterku minulý týden - moje byla po smrti. Však ani s novou 100Ah baterkou to nechtělo točit nijak ochotně - spíš nijak, než ochotně. Tak mi došla trpělivost a vyndal jsem startér s tím, že na něm musím něco najít, protože to už není normální. A našel.....
Matice na jednom z pevných kontaktů cívky (na tom, co z něho vede splétaný drát k plusovým uhlíkům) byla z nějakého důvodu jakoby opálená, ojiskřená a zcela spečená s podložkou pod ní. Očko na tom silovém splétaném drátu bylo upálené na víc než polovině obvodu, prostě nebylo - tudíž jsem usoudil, že tam asi dlouhodobě řádil přechodový odpor a pěkně to hořelo.
Ta matka ani nešla odšroubovat z toho kontaktu dolů, jak to bylo spečené. Vypadalo to, jako kdybyste to vzali céóčkem. Musel jsem matku těsně podél závitu odříznout, aby povolila, pak šla dolů.
Vyměnil jsem všechna pouzdra, uhlíky, volnoběžku a hodil to do auta.
Přátelé - tak, jak mi teď startuje auto, nestartovalo nikdy za celých téměř osm let, co ho mám. Startovací dávku paliva jsem vrátil na původní defaultní hodnotu, vyřadil jsem i to oblbovací relé. Teplý motor mi chytá úplně stejně, jako motor studený - na čtvrtý šťouch. Prostě TA-TA-TA-TA a vrčí. Navíc rozdíl v otáčkách startéru před opravou a nyní je natolik znatelný, že to snad ani není možné.
Celá repase startéru mě vyšla na cca 700 korun a osm hodin (mojí vlastní) práce.
Matice na jednom z pevných kontaktů cívky (na tom, co z něho vede splétaný drát k plusovým uhlíkům) byla z nějakého důvodu jakoby opálená, ojiskřená a zcela spečená s podložkou pod ní. Očko na tom silovém splétaném drátu bylo upálené na víc než polovině obvodu, prostě nebylo - tudíž jsem usoudil, že tam asi dlouhodobě řádil přechodový odpor a pěkně to hořelo.
Ta matka ani nešla odšroubovat z toho kontaktu dolů, jak to bylo spečené. Vypadalo to, jako kdybyste to vzali céóčkem. Musel jsem matku těsně podél závitu odříznout, aby povolila, pak šla dolů.
Vyměnil jsem všechna pouzdra, uhlíky, volnoběžku a hodil to do auta.
Přátelé - tak, jak mi teď startuje auto, nestartovalo nikdy za celých téměř osm let, co ho mám. Startovací dávku paliva jsem vrátil na původní defaultní hodnotu, vyřadil jsem i to oblbovací relé. Teplý motor mi chytá úplně stejně, jako motor studený - na čtvrtý šťouch. Prostě TA-TA-TA-TA a vrčí. Navíc rozdíl v otáčkách startéru před opravou a nyní je natolik znatelný, že to snad ani není možné.
Celá repase startéru mě vyšla na cca 700 korun a osm hodin (mojí vlastní) práce.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 09.11.2018 15:31, celkem upraveno 1 x.
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
tak to jsi mohl takto startovat uz davno,protoze starter se tu resil ....Marek77 píše: Přátelé - tak, jak mi teď startuje auto, nestartovalo nikdy za celých téměř osm let, co ho mám..
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
To je jistě možné.
-
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10.07.2013 21:48
- Bydliště: Teplice nad Metují
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
když jsem si nechával dělat startér, výslovně jsem tohle musel po pánoj chtít. Jinak to prej nedělá, dokud to jede tak stykač nerozebírá. Já mám ale už zkušenost z Jeepu, že se to vytluče a vypálí, proto jsem ho do toho nahnal. Bylo to dobře, bylo to taky už ošuchaný. Řešit to někde v Chorvatsku bych asi nemusel (i když manuál se dá aspoň roztlačit/táhnout)
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš
Sharan III 2013 2,0
Sharan III 2013 2,0
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 05.02.2010 21:24
- Bydliště: České Budějovice
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Tak bych se chtěl taky přidat do "klubu" špatně startujících. Je to pár měsíců zpátky co sem udělal repas startéru a od té doby mi to přijde snad horší. Studený naskočí téměř hned (řekl bych klasicky dlouhá doba na staré auto) ale jakmile se to ohřeje tak to je tak 5s co držim klíček než to naskočí. Většinou to lidem dělá startér, ale ten mám "nový" a je to v háji, napadá někoho krom tý start. dávky co by to mohlo dělat ( tu dávku bych měl vyřešit příští týden). Díky za názory
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Otázkou je, co vše jsi na startéru dělal. Já jsem před lety taky dělal startér, měnil jsem pouzdra. A taky to nepomohlo. Protože problém byl na té cívce, což jsem si tehdy nevšiml, nebo to třeba ani nebylo ještě tolik nápadně vidět. Udělal jsem to až teď minulý týden. A není problém.
Jsem moc rád, že jsem to objevil a odstranil. Samozřejmě hlavně kvůli tomu komfortu startování, ovšem nejen proto. Když si uvědomím, kolik energie se na tom přechodovém odporu proměňovalo v teplo, mohlo to taky pěkně začít hořet.
Jsem moc rád, že jsem to objevil a odstranil. Samozřejmě hlavně kvůli tomu komfortu startování, ovšem nejen proto. Když si uvědomím, kolik energie se na tom přechodovém odporu proměňovalo v teplo, mohlo to taky pěkně začít hořet.
-
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 31.07.2008 08:43
- Bydliště: Plzensko
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
na 2.0 tdi, BRT se mně zhoršily teplé starty a nevím jestli je to shoda náhod a je v problém baterka/startér nebo
1) byly dělány rozvody..dřív byl předvstřik -3.4 , teď je 0...a zároveň stoupla spotřeba na volnoběh z 0.6l/h na 0.8 l/h
2) dřív, když jsem přišel k auto (studené to určitě dělalo), tak když jsem otočil klíčkem tak bylo slyšet, jako když někam vstříkne kapalina (já to bral, že se zaplo čerpalo na naftu)..teď je slyšet spíše takové mručení, spíš jako kdyby někde něco utíkalo
budu rád za každou radu
1) byly dělány rozvody..dřív byl předvstřik -3.4 , teď je 0...a zároveň stoupla spotřeba na volnoběh z 0.6l/h na 0.8 l/h
2) dřív, když jsem přišel k auto (studené to určitě dělalo), tak když jsem otočil klíčkem tak bylo slyšet, jako když někam vstříkne kapalina (já to bral, že se zaplo čerpalo na naftu)..teď je slyšet spíše takové mručení, spíš jako kdyby někde něco utíkalo
budu rád za každou radu
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 31.07.2018 21:28
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Zdravím SAGarov.
Ja mam tiez 2,0 TDI BRT a problém so zlými teplými štartami som vyriešil výmenou snímača vačkového hriadeľa. Diagnostika pisala bud prerušovaný alebo žiadny signál tohto snímača.
Studené štarty boli, aj sú na brnk, ale tie teplé...katastrofa - 5s točenia kým RJ "pochopila" zo snímača kluky, kedy má šprtnúť dávku nafty. Rovnako nechcel poslúchať ani tempomat buď nešiel vôbec, alebo po chvílke bezdôvodne vypol a následne nereagoval na žiadny pokyn. Po výmene tohoto čidla frčí teplý štart na brnk aj tempomat tiež jak zamlada. Stálo ma to 18,-€ za diel + robota moja pravačka a lavačka
Ja mam tiez 2,0 TDI BRT a problém so zlými teplými štartami som vyriešil výmenou snímača vačkového hriadeľa. Diagnostika pisala bud prerušovaný alebo žiadny signál tohto snímača.
Studené štarty boli, aj sú na brnk, ale tie teplé...katastrofa - 5s točenia kým RJ "pochopila" zo snímača kluky, kedy má šprtnúť dávku nafty. Rovnako nechcel poslúchať ani tempomat buď nešiel vôbec, alebo po chvílke bezdôvodne vypol a následne nereagoval na žiadny pokyn. Po výmene tohoto čidla frčí teplý štart na brnk aj tempomat tiež jak zamlada. Stálo ma to 18,-€ za diel + robota moja pravačka a lavačka
-
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 31.07.2008 08:43
- Bydliště: Plzensko
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
tak to zkusím hodit na diagnostiku, protoze tempomat mi sem tam taky nefunguje...jsem myslel, ze je chyba v pacce
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC