MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
Vtip je asi v tom když hladina oleje klesne natolik, že olejový čerpadlo už nenasaje dostatek oleje. Motor sice není mazanej, ale spadnou i hydroštěly.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
....takže se to domlátí i nahoře na ventilech...
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
Tak nějak
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- pelikaan
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 17.03.2010 15:33
- Bydliště: Dolní Kalná
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
Ahoj, sháním NOVÉ turbodmychadlo KKK 53039880049 na motor 1.8t AWC.
Před 2 roky jsem dělal repas originál turba, vyměnil jsem vše potřebné (olej. trubky, atd), vyčistil podle pokynů firmy, kde mi to repasovali a po dvou letech a cca 30tkm to žere víc oleje, než to originální s 210tkm. Inu repasu nevěřit, ale zajímalo by mě, proč někteří prodejci nabízejí turbo nové, ale chtějí vrátit moje staré.
Mám pak dojem, že dostanu repasované, ať chci, nebo ne.
Máte s tím takové zkušenosti? Dělal tu někdo turbo takhle hnedle 2x za sebou?
Před 2 roky jsem dělal repas originál turba, vyměnil jsem vše potřebné (olej. trubky, atd), vyčistil podle pokynů firmy, kde mi to repasovali a po dvou letech a cca 30tkm to žere víc oleje, než to originální s 210tkm. Inu repasu nevěřit, ale zajímalo by mě, proč někteří prodejci nabízejí turbo nové, ale chtějí vrátit moje staré.
Mám pak dojem, že dostanu repasované, ať chci, nebo ne.
Máte s tím takové zkušenosti? Dělal tu někdo turbo takhle hnedle 2x za sebou?
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
Tvoje staré chtějí opravdu kvůli repasi. Jinak poptávka sem nepatří - rač si prostudovat pravidla fóra a díly poptávej tady: http://www.vw-club.cz/viewforum.php?f=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Zkus klubáka s nickem Prochy3344
Zkus klubáka s nickem Prochy3344
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.01.2013 14:25
- Bydliště: Olomouc
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
Kluci, prosím o váš názor:
Tchán hlásí S.O.S. z Chorvatska - asi mu odchází turbo (teď už bílý kouř po nastartování - pak zmizí, v turbu to skřípe, cestou tam dvakrát spadl do nouzáku, ale jel bez kouře) - je to Octávka s motorem ALH, turbo před cca 1500km měněné - repas od Baculíka z Hranic. Jeho dotaz zní takto: dá se turbo obejít/vyřadit (např. zaslepit olej, aby to v případě přelomení hřídelky nevycuclo a následně nenasálo olej) a jet na nouzák 1000 km zpátky? Já bych něco takového svojemu autu neudělal, ale druhá varianta je, že v případě kolapsu turba cestou zpátky za Sharana hodím autopřepravník a trošku se projedu ...
Nevím, co turbo udělá bez oleje - po zadření kluzného ložiska se zasekne a zůstane stát nebo rupne hřídelka, urazí se lopatky a vletí do trubek, intercooleru a menší trosky případně i dál? Druhá věc - co udělá s motorem několik set km v nouzáku bez ohledu na spotřebu a šnečí tempo?
Díky
H
Tchán hlásí S.O.S. z Chorvatska - asi mu odchází turbo (teď už bílý kouř po nastartování - pak zmizí, v turbu to skřípe, cestou tam dvakrát spadl do nouzáku, ale jel bez kouře) - je to Octávka s motorem ALH, turbo před cca 1500km měněné - repas od Baculíka z Hranic. Jeho dotaz zní takto: dá se turbo obejít/vyřadit (např. zaslepit olej, aby to v případě přelomení hřídelky nevycuclo a následně nenasálo olej) a jet na nouzák 1000 km zpátky? Já bych něco takového svojemu autu neudělal, ale druhá varianta je, že v případě kolapsu turba cestou zpátky za Sharana hodím autopřepravník a trošku se projedu ...
Nevím, co turbo udělá bez oleje - po zadření kluzného ložiska se zasekne a zůstane stát nebo rupne hřídelka, urazí se lopatky a vletí do trubek, intercooleru a menší trosky případně i dál? Druhá věc - co udělá s motorem několik set km v nouzáku bez ohledu na spotřebu a šnečí tempo?
Díky
H
VW Sharan II AUY r.v. 2000
-
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 05.07.2010 08:50
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
Tento dotaz bych smeroval na dieselpower forum,jsou tam zkuseni praktici,jiste radi poradi.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.01.2013 14:25
- Bydliště: Olomouc
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
Ahoj,
hlásím výsledky: turbo v pořádku, bílý kouř byl olej stečený z tlumiče zpátky do katu (parkování v prudkém svahu z kopce, olej zůstal v tlumiči po prvním výbuchu turba). Kouření zmizlo při zkušební jízdě po cca 500 metrech. Zdroj skřípání: volnoběžka altíku - při zkušební jízdě začalo problikávat dobíjení, ke konci svítilo, při vymontování se volnoběžka protáčí na obě strany. Poslal jsem novou volnoběžku spolu s přípravkem do Chorvat, vyměněno, vyzkoušeno, bez problémů. Nouzák po cestě by mohl být N75, stalo se to při podřazení z 5 na 4 asi ve 130 (jezdí s tím jak Fitipaldi), asi nestihlo uregulovat, ukáže se po návratu.
Vyřešeno, uzavřeno.
H.
hlásím výsledky: turbo v pořádku, bílý kouř byl olej stečený z tlumiče zpátky do katu (parkování v prudkém svahu z kopce, olej zůstal v tlumiči po prvním výbuchu turba). Kouření zmizlo při zkušební jízdě po cca 500 metrech. Zdroj skřípání: volnoběžka altíku - při zkušební jízdě začalo problikávat dobíjení, ke konci svítilo, při vymontování se volnoběžka protáčí na obě strany. Poslal jsem novou volnoběžku spolu s přípravkem do Chorvat, vyměněno, vyzkoušeno, bez problémů. Nouzák po cestě by mohl být N75, stalo se to při podřazení z 5 na 4 asi ve 130 (jezdí s tím jak Fitipaldi), asi nestihlo uregulovat, ukáže se po návratu.
Vyřešeno, uzavřeno.
H.
VW Sharan II AUY r.v. 2000
-
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 05.07.2010 08:50
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
Vymena volnobezky se doporucuje tusim s rozvody po 120 000km,dost casto se to podcenuje a pak to takhle dopada.Jsou volnobezky co najedou i statisice km bez problemu,je to kus od kusu.
Jinak ji jenom stacilo pribodovat ceockem na pevno a v klidu dojet domu,pro priste.
Jinak ji jenom stacilo pribodovat ceockem na pevno a v klidu dojet domu,pro priste.
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
Honzajs
....kurňa, tchán je ale dobrodruh....!
S takovým autem, tak daleko....
....kurňa, tchán je ale dobrodruh....!
S takovým autem, tak daleko....
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
Tak turbo na Alhambře 2001 85kw PD vyměněno, není to sice nic moc, ale není to ani žádná katastrofa.
V klidu se to dá udělat na nájezdech, dělal sem na zemi horší věci..
Doporučuji před prvním startem po destrukci turba, krom komplet vyčištění celého vedení stlačeného vzduchu ( což si myslím že je samozřejmost ), vyšroubovat všechny žhaviče a několikrát zakvedlat motorem naprázdno.
Vyflusá se nateklý olej do kanálů v hlavě a do válců, předejde se nepříjemnosti s nemožností nastartování ( protočení motoru ).
Švára byl tak aktivní že než sem to stih udělat tak nastartoval ( auto sice chytlo , ale hnedle zdechlo jak to natáhlo velké množství oleje , ve volnoběhu se naštěstí nic nestalo , ale byl z toho trochu vykleplý, že mu najednou nejde nastartovat a protočit startérem motor)..
Prskne to ven sice trochu nafty s olejem, ale to je v pohodě, hadr to pochytá, pak je to v klidu..
V klidu se to dá udělat na nájezdech, dělal sem na zemi horší věci..
Doporučuji před prvním startem po destrukci turba, krom komplet vyčištění celého vedení stlačeného vzduchu ( což si myslím že je samozřejmost ), vyšroubovat všechny žhaviče a několikrát zakvedlat motorem naprázdno.
Vyflusá se nateklý olej do kanálů v hlavě a do válců, předejde se nepříjemnosti s nemožností nastartování ( protočení motoru ).
Švára byl tak aktivní že než sem to stih udělat tak nastartoval ( auto sice chytlo , ale hnedle zdechlo jak to natáhlo velké množství oleje , ve volnoběhu se naštěstí nic nestalo , ale byl z toho trochu vykleplý, že mu najednou nejde nastartovat a protočit startérem motor)..
Prskne to ven sice trochu nafty s olejem, ale to je v pohodě, hadr to pochytá, pak je to v klidu..
- colcino
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 10.09.2011 13:31
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
Než začnu chci se omluvit jestli jsem dotaz špatně zařadil. Kdyžtak bych prosil admina o přesun ať v tom není bordel.
Náš Sharan přestává poslední dobou táhnout. VAG sice nic neukazuje ale problém tu je. Motor musím vytočit až na 3000 abych dal 5 jinak je na 5 naprosto bez výkonu. Má nalítáno +- 450 000 servis se ale dodržuje. Co se však nedělalo tak EGR a nečistilo se turbo. Akorát těsnění pod hlavou i hlava je nová. Nevím přesně v jakém stavu jsou vstřiky a podtlakové hadice ale se starty auto problém nemá, ani volnoběh nekolísá. Jestli mohlo EGR tak zašpinit za ty roky sání a klapku že to má až tak rapidní vliv na výkon to nevím. Snad se od vás dočkám nějaké odpovědi
Náš Sharan přestává poslední dobou táhnout. VAG sice nic neukazuje ale problém tu je. Motor musím vytočit až na 3000 abych dal 5 jinak je na 5 naprosto bez výkonu. Má nalítáno +- 450 000 servis se ale dodržuje. Co se však nedělalo tak EGR a nečistilo se turbo. Akorát těsnění pod hlavou i hlava je nová. Nevím přesně v jakém stavu jsou vstřiky a podtlakové hadice ale se starty auto problém nemá, ani volnoběh nekolísá. Jestli mohlo EGR tak zašpinit za ty roky sání a klapku že to má až tak rapidní vliv na výkon to nevím. Snad se od vás dočkám nějaké odpovědi
VW Sharan 1,9 81kW AFN r.v. 1999
VW Passat B5 1,6 Benzín 74 kW r.v. 8/1997
VW Passat B5 1,6 Benzín 74 kW r.v. 8/1997
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
Jak to kouří/nekouří, jak to táhne na ostatní kvalty ?
Sání je shozené za chvíli, EGR taky, možná bude stačit nahlédnout do sání dírou po EGRu je tam sice nic moc přístup ale zrcátkem to vidět bude.
Stejně to ale asi nikdo na dálku nevyřeší a bude to chtít aspoň projet, resp. za jízdy kouknout na hodnoty ( nebo nalogovat a poslat někomu logy k prozkoumání ) to že to nevyhazuje chyby neznamená že všechno je OK.
Sání je shozené za chvíli, EGR taky, možná bude stačit nahlédnout do sání dírou po EGRu je tam sice nic moc přístup ale zrcátkem to vidět bude.
Stejně to ale asi nikdo na dálku nevyřeší a bude to chtít aspoň projet, resp. za jízdy kouknout na hodnoty ( nebo nalogovat a poslat někomu logy k prozkoumání ) to že to nevyhazuje chyby neznamená že všechno je OK.
- colcino
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 10.09.2011 13:31
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
No na diesla to teda netáhne vůbec. Na 1,2 se to dá ale hůř je to už všelijaké. Občas si za studena, nebo když prudce někdo šlápne na 1 tak si černě zakouří. Ale ne vždy. Jinak ten log- jaké hodnoty přesně budou třeba?
VW Sharan 1,9 81kW AFN r.v. 1999
VW Passat B5 1,6 Benzín 74 kW r.v. 8/1997
VW Passat B5 1,6 Benzín 74 kW r.v. 8/1997
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
Vaha vzduchu,EGR,netesnost...
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670