MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
Ja vypozoroval, pokud jedu po dalnici do 120km/h veme si AUY cca 5,8 - 6,2 lt/100km(dle stavu a provozu), ale pri prekroceni na 130 a vic uz zere pres 7lt/100km a nic s tim nejde udelat. Oboji mereno na stejne useku dalnice D5 a pri tempomatu. Nejlepe na spotrebu se mi jezdilo za moji polovickou, kdyz zacinala jezdit. Jeli jsme okresky max 70km/h a ja mel spotrebu 5,2 po 60km jizdy.
Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
Známý byl nedávno v Tatrách a říkal, že když jel do stovky, vešel se do šesti litrů (ASZ). Ovšem dálnice je přes sedm.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
někde jsem četl, že když se PDčko rozumně čipne tak mlže spotřeba klesnout i o více než litr. Prý se to týká té 85KW verze. Mám tu teď galaxy 85kw a sharana 96kw, Mohu říct že rozdíl ve výkonech je fakt znatelnej, ale to se týká i spotřeby, menší výkon menší spotřeba. Mám takový pocit, že si zase koupím starou dobrou rotačku, nějakou pěknou z posledních.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
Tam Ti zase bude chybět šestá rychlost. Věř mi, rychle se na ni zvyká .
Super by bylo mít rotačku a k tomu šest rychlostí. Jenže ono to není jen tak. Předně je přestavba na 6q dosti náročná a samozřejmě dnes už finančně nerentabilní.
Super by bylo mít rotačku a k tomu šest rychlostí. Jenže ono to není jen tak. Předně je přestavba na 6q dosti náročná a samozřejmě dnes už finančně nerentabilní.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
Marek77: 90% toho jezdím po našich okreskách kde si šestku stejně nedám s 86kw, ta 96 ji sice vezme, ale podle palubáku je vidět že je motor podtočenej a spotřeba letí vzhůru. Nedávno jsem videl v německu nabízet Galaxy 99 ale už novej model s motorem 81kw s rotačkou, dokonce tam byli i fotky. Ono dávali do týhle Galaxy z počátku rotačky? Víte o tom něco? Takový auto bych si hned koupil.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
Galaxy 99 nemohl být nový model, protože ten je až od modelového roku 2001 (takže výroba od jara 2000). Jedině, že by to byla zbořenina a někdo na to navěsil nové plechy.
Modely II (od modelu 2001) v žádném případě neměly rotačky. Od počátku výroby se osazovaly pouze motory PD - zpočátku 66 a 85kW, později 96kW a nakonec (těsně před dvoulitrem) byly asi rok motory 110kW.
Modely II (od modelu 2001) v žádném případě neměly rotačky. Od počátku výroby se osazovaly pouze motory PD - zpočátku 66 a 85kW, později 96kW a nakonec (těsně před dvoulitrem) byly asi rok motory 110kW.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
mě to bylo taky divný, ale podle fotek z venku to byl komplet nový model, včetně zadních lamp, interiéru a fotka motoru byla rotačka. Fakt divný.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
Jinak když už jsme v tématu o spotřebě, rád bych se podělil o svou spotřebu. Jezdím v poslední době výhradně na 100% řepku, kterou na pumpách hledám pod názvem BIO100. Letos jsem na to najezdil určitě víc než půlku všech kilometrů. Rotačky na to jezdit mohou a finanční úspora cca 600 Kč na jedné nádrži je pro mne opravdu lákavá. Například v Zastávce u Brna nebo v Měříně počítají nyní za litr tohoto moku 27,90 Kč.
Pominu-li tu úsporu v ceně, která sama o sobě je natolik zajímavá, že je hlavním důvodem, proč na tu močku jezdím, mám za to, že spotřeba je velmi příznivá. Pokud jedu dálku, kde není dálnice, pohybuji se spotřebou pod šesti litry, konkrétně někde kolem 5,6-5,8. Jen pro úplnost - celoroční průměr mám někde kolem 6,5 l / 100km. Tím bych chtěl oponovat některým zlým jazykům, co na různých fórech tvrdí, že provoz na bionaftu se nevyplácí z důvodu vyšší spotřeby. Moje zkušenosti jsou takové, že spotřeba na naftu i bionaftu je naprosto stejná. Ale fakt je, že provoz na jiná alternativní paliva, mám na mysli ethanol E85 nebo propan, je co do spotřeby ztrátovější - LPG má oproti benzinu litrovou spotřebu cca +10%, ethanol prý dokonce až +20%.
Možná (ale to nemám podloženo a jedná se jen o můj subjektivní pocit) je auto na bionaftu lehce lenivější, prostě nemá takový ten odpich. Pozoruji to ovšem pouze, jsem-li víc naložený - pokud jedu sám, rozdíl žádný. No a protože nejsem závodník a jezdím na tempomatu vždy v mezích dovolených rychlostí, je pro mě finanční úspora 15000 Kč ročně na palivu mnohem zajímavější, než být na stovce o vteřinu rychleji.
Pominu-li tu úsporu v ceně, která sama o sobě je natolik zajímavá, že je hlavním důvodem, proč na tu močku jezdím, mám za to, že spotřeba je velmi příznivá. Pokud jedu dálku, kde není dálnice, pohybuji se spotřebou pod šesti litry, konkrétně někde kolem 5,6-5,8. Jen pro úplnost - celoroční průměr mám někde kolem 6,5 l / 100km. Tím bych chtěl oponovat některým zlým jazykům, co na různých fórech tvrdí, že provoz na bionaftu se nevyplácí z důvodu vyšší spotřeby. Moje zkušenosti jsou takové, že spotřeba na naftu i bionaftu je naprosto stejná. Ale fakt je, že provoz na jiná alternativní paliva, mám na mysli ethanol E85 nebo propan, je co do spotřeby ztrátovější - LPG má oproti benzinu litrovou spotřebu cca +10%, ethanol prý dokonce až +20%.
Možná (ale to nemám podloženo a jedná se jen o můj subjektivní pocit) je auto na bionaftu lehce lenivější, prostě nemá takový ten odpich. Pozoruji to ovšem pouze, jsem-li víc naložený - pokud jedu sám, rozdíl žádný. No a protože nejsem závodník a jezdím na tempomatu vždy v mezích dovolených rychlostí, je pro mě finanční úspora 15000 Kč ročně na palivu mnohem zajímavější, než být na stovce o vteřinu rychleji.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 31.08.2014 11:13, celkem upraveno 3 x.
- vikino1
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: SK-TO
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
Podla tohto http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... otoru.html" onclick="window.open(this.href);return false; by si mal asi skrátiť výmenu oleja
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
Marku neidealizuješ to trochu ? Běžně dotankuji tak 60l . Když vemu Prahu, kde je průměrná cena nafty 36,- za litr a průměr smn 29,- tak je rozdíl 420,- na jedné nádrži... Jde o reálný pohled - pořád je to dost, s tím souhlasím, jen to není tolik jak píšeš. Není to nic proti nikomu a ničemu, nemluvě o tom, že do PD to nedám...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
....nehlede na to,co to dela se vsim co ta bio-sracka potka U nas uz na to nejezdi vetsina dopravcu a ani zemedelci
U kamionu to nama vykon a tudiz je to naprosto nerentabilni....
A to pominu zkracenej interval vymen oleje a vseho okolo
U kamionu to nama vykon a tudiz je to naprosto nerentabilni....
A to pominu zkracenej interval vymen oleje a vseho okolo
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
Olej měním celé roky po 10.000 km (v poslední době třikrát ročně), bez ohledu na to, jaké palivo to spaluje. Čtyřka oleje plus filtr mě stojí necelých 500 Kč, což je cena stejná jako u výměny oleje ve staré škodovce.
S ničím mi to nedělá vůbec nic. Nic to nežere, neucpává, neničí. Ono se to totiž musí do dvou týdnů spotřebovat - je to ve svém základu potravina s poměrně krátkou dobou upotřebitelnosti. Když to nějaký tupý agroborec nechá v kombajnu přes zimu do další sezony, nedivím se, že mu to způsobí problémy.
Rentabilita je, M@rty74, mnohem vyšší, než počítáš. Předně - objem nádrže NENÍ 60 litrů! Že Ty těch 60 litrů tankuješ, je něco zcela jiného. Objem nádrže je mnohem větší. Dotankovat 60 litrů do plné znamená mít v nádrži ještě minimálně dalších 20 litrů, což by mně umožnilo ještě jet z Třebíče do Sokolova v naprostém klidu .
Dále, a to je další fakt - nejezdím na směsnou naftu SMN, nýbrž na 100% methylester a ten je levnější. Cena 27,90 Kč, kterou jsem tu deklaroval, je skutečná. Někde se občas objeví i cena o chloupek nižší, dejme tomu 27,50 Kč, ale to málokdy. Oproti ceně za klasickou naftu (cca 36 Kč) je to rozdíl osmi korun na litru. Někdy může ten rozdíl být i větší, neboť zdaleka ne všude mají naftu "jen" za třicet šest, že? Nezřídkakdy vídám na svých cestách naftu, jejíž cena tvrdě atakuje čtyřicet korun.
Do nádrže dostanu 80-84 litrů, čili pokud ji dotankuju v množství 75l+, je to úspora 600 Kč na nádrži.
Ročně najedu kolem 27.000-30.000 km, což odpovídá 25 nádržím paliva (plným nádržím, tedy 25 x 80 až 84 litrů). Hovoříme tedy o roční úspoře přes 15.000 Kč.
A že bys bionaftu do motoru PD nedal, je samozřejmě jen Tvá věc a rozhodnutí, ale ujišťuji Tě, že Tvůj motor AUY na methylester klidně může jezdit. Je to výrobcem dovoleno . Pokud tento výrobek plní specifikaci ČSN EN 14214 / EN 590, což plní, nemůže být problém ani v motorech jiných koncepcí, než jsou rotační čerpadla. Pozor jen u motorů s filtry pevných částic, tam to dovoleno není. Předpokládám však, že takovou blbost ve voze jistě nemáš.
S ničím mi to nedělá vůbec nic. Nic to nežere, neucpává, neničí. Ono se to totiž musí do dvou týdnů spotřebovat - je to ve svém základu potravina s poměrně krátkou dobou upotřebitelnosti. Když to nějaký tupý agroborec nechá v kombajnu přes zimu do další sezony, nedivím se, že mu to způsobí problémy.
Rentabilita je, M@rty74, mnohem vyšší, než počítáš. Předně - objem nádrže NENÍ 60 litrů! Že Ty těch 60 litrů tankuješ, je něco zcela jiného. Objem nádrže je mnohem větší. Dotankovat 60 litrů do plné znamená mít v nádrži ještě minimálně dalších 20 litrů, což by mně umožnilo ještě jet z Třebíče do Sokolova v naprostém klidu .
Dále, a to je další fakt - nejezdím na směsnou naftu SMN, nýbrž na 100% methylester a ten je levnější. Cena 27,90 Kč, kterou jsem tu deklaroval, je skutečná. Někde se občas objeví i cena o chloupek nižší, dejme tomu 27,50 Kč, ale to málokdy. Oproti ceně za klasickou naftu (cca 36 Kč) je to rozdíl osmi korun na litru. Někdy může ten rozdíl být i větší, neboť zdaleka ne všude mají naftu "jen" za třicet šest, že? Nezřídkakdy vídám na svých cestách naftu, jejíž cena tvrdě atakuje čtyřicet korun.
Do nádrže dostanu 80-84 litrů, čili pokud ji dotankuju v množství 75l+, je to úspora 600 Kč na nádrži.
Ročně najedu kolem 27.000-30.000 km, což odpovídá 25 nádržím paliva (plným nádržím, tedy 25 x 80 až 84 litrů). Hovoříme tedy o roční úspoře přes 15.000 Kč.
A že bys bionaftu do motoru PD nedal, je samozřejmě jen Tvá věc a rozhodnutí, ale ujišťuji Tě, že Tvůj motor AUY na methylester klidně může jezdit. Je to výrobcem dovoleno . Pokud tento výrobek plní specifikaci ČSN EN 14214 / EN 590, což plní, nemůže být problém ani v motorech jiných koncepcí, než jsou rotační čerpadla. Pozor jen u motorů s filtry pevných částic, tam to dovoleno není. Předpokládám však, že takovou blbost ve voze jistě nemáš.
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
Marku Jezdi si na co chces,ale hlavne do toho nenut dalsi ...
Kazdeho vec.....ale ja bych to do niceho uz nedal - vlastni zkusenost .
Kazdeho vec.....ale ja bych to do niceho uz nedal - vlastni zkusenost .
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
Všimni si, prosím, že nikoho do ničeho nenutím. Jen píšu vlastní zkušenosti, nic víc .
Znám ve svém okolí mnoho odpůrců biopaliv obecně, kteří mají buď přímo negativní zkušenosti, nebo prostě použití takové věci odmítají z principu. Ovšem drtivá většina odpůrců biopaliv žádnou osobní zkušenost nemá a pouze reaguje na informace typu JEDNA PANÍ POVÍDALA. Nic proti tomu, je to právo každého z nás.
Po pravdě - já taky nejsem právě nadšený z toho, že na to jezdím. Mám z toho takový malinko zvláštní pocit, ačkoli negativní zkušenost zatím nemám (a doufám, že mít nebudu). Mnohem lépe bych spal, kdybych do motoru lil kvalitní motorovou naftu, to přiznávám. Uvědomuji si, že bionafta je alternativa a jako každá alternativa to s sebou nese jistá rizika. Ovšem ten cenový rozdíl je natolik zajímavý, že jsem neodolal. Mám starou rotačku ve vynikající kondici a stavu, pro níž je trvalé použití bionafty (dle již zmíněné specifikace) dovoleno, a proto si myslím, že tomu motoru se nic stát nemůže. A i kdyby - naftové čerpadlo na vrakáči koupím za litr, sadu trysek rovněž, kompletní motor za deset tisícovek. I kdyby mi kvůli bionaftě motor odešel každý rok, nebo čerpadlo ročně odešlo desetkrát, což je ovšem samozřejmě obojí holý nesmysl, pořád se mi to vyplatí.
Znám i pár lidí, co na bionaftu léta jezdí, najeto mají v součtu stovky tisíc km bez jediného problému - doporučují a chválí. Dokonce znám i řadu lidí, co do svého vozu zcela bez ostychu, strachu a navzdory všem rizikům lijí olej na smažení. Zrovna teď je v Albertu za 21,90 - to jsou panečku fronty..... Mnohdy to jsou i modernější motory, než moje AFN .
Život je otázkou priorit .
Znám ve svém okolí mnoho odpůrců biopaliv obecně, kteří mají buď přímo negativní zkušenosti, nebo prostě použití takové věci odmítají z principu. Ovšem drtivá většina odpůrců biopaliv žádnou osobní zkušenost nemá a pouze reaguje na informace typu JEDNA PANÍ POVÍDALA. Nic proti tomu, je to právo každého z nás.
Po pravdě - já taky nejsem právě nadšený z toho, že na to jezdím. Mám z toho takový malinko zvláštní pocit, ačkoli negativní zkušenost zatím nemám (a doufám, že mít nebudu). Mnohem lépe bych spal, kdybych do motoru lil kvalitní motorovou naftu, to přiznávám. Uvědomuji si, že bionafta je alternativa a jako každá alternativa to s sebou nese jistá rizika. Ovšem ten cenový rozdíl je natolik zajímavý, že jsem neodolal. Mám starou rotačku ve vynikající kondici a stavu, pro níž je trvalé použití bionafty (dle již zmíněné specifikace) dovoleno, a proto si myslím, že tomu motoru se nic stát nemůže. A i kdyby - naftové čerpadlo na vrakáči koupím za litr, sadu trysek rovněž, kompletní motor za deset tisícovek. I kdyby mi kvůli bionaftě motor odešel každý rok, nebo čerpadlo ročně odešlo desetkrát, což je ovšem samozřejmě obojí holý nesmysl, pořád se mi to vyplatí.
Znám i pár lidí, co na bionaftu léta jezdí, najeto mají v součtu stovky tisíc km bez jediného problému - doporučují a chválí. Dokonce znám i řadu lidí, co do svého vozu zcela bez ostychu, strachu a navzdory všem rizikům lijí olej na smažení. Zrovna teď je v Albertu za 21,90 - to jsou panečku fronty..... Mnohdy to jsou i modernější motory, než moje AFN .
Život je otázkou priorit .
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY, SPOTŘEBA: jaké máte motory a spotřeba?
Presne takMarek77 píše:
Život je otázkou priorit .
P.S: pak nechapu ,proc jsi napr. resil (pomalu na nekolika strankach a i jinde) zda poridit zhav. kolik keramiku,nebo obyc...Marek77 píše:I kdyby mi kvůli bionaftě motor odešel každý rok, nebo čerpadlo ročně odešlo desetkrát, což je ovšem samozřejmě obojí holý nesmysl, pořád se mi to vyplatí.
No nic,zivot jde dal - zdar
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670