1.4 TGi (CNG) 81 kW
Moderátor: Olaf87
- sirdo
- VWsenior
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
v Autosalone na Prime zacinaju dlhodoby test VW Caddy na CNG, takze pre buducich potencialnych majitelov tohto pohonu je to must watch zalezitost...
http://play.iprima.cz/autosalon/autosalon-2014-7" onclick="window.open(this.href);return false;
http://play.iprima.cz/autosalon/autosalon-2014-7" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Tiguan/T-Roc Club Slovakia na Facebooku
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
- sirdo
- VWsenior
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
http://www.auto.cz/skoda-octavia-g-tec- ... i-se-81245" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Tiguan/T-Roc Club Slovakia na Facebooku
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
né děkuji, na plyn mám doma sporák. nechci nižší výkon, nechci vyšší hmotnost, nechci extra palivový systém navíc se servisním rizikem. ty tlakový bomby taky budou mít svoji životnost a ani nechci domyslet kolik stojí výměna
VW Golf VII 1,4 TSI
- Dandim
- Jezdec
- Příspěvky: 275
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
Bofors: Přečti si něco o CNG a pak mluv....
To že máš doma sporák na plyn je pěkné a de facto výhoda: možnost tankovat doma.
To že má auto nižší výkon bych ani neřekl (např. CNG má oktanové číslo 130). Jedná se spíše o nastavení výkonu v automobilce. Např. Passat měl na CNG 110 kW (motor na CNG+benál) a na benál 103 kW (motor na benál).
O vyšší hmotnosti.... Např Caddy to má udělané dobře (dle mně i logicky). Dali pryč rezervu, nádrž na benál má 13l jen a přidali jen bomby. Takže bych řekl že jsi plus mínus na stejné hmotnosti (ale rozdíl hmotností cng vs benál aut neznám, takže se můžu mílit).
Bomby mají životnost 20 let (v případě Caddy).
Na novém Golfu/Leonu/Octavii na CNG se mi nejvíce nelíbí, že tam dali malou nádrž na CNG a zbytečně velkou na benál (ale celkový dojezd je super).
A naopak líbí, že příplatek za CNG je relativně malý (je to myslím v tom odkazu výše (recenze)).
To že máš doma sporák na plyn je pěkné a de facto výhoda: možnost tankovat doma.
To že má auto nižší výkon bych ani neřekl (např. CNG má oktanové číslo 130). Jedná se spíše o nastavení výkonu v automobilce. Např. Passat měl na CNG 110 kW (motor na CNG+benál) a na benál 103 kW (motor na benál).
O vyšší hmotnosti.... Např Caddy to má udělané dobře (dle mně i logicky). Dali pryč rezervu, nádrž na benál má 13l jen a přidali jen bomby. Takže bych řekl že jsi plus mínus na stejné hmotnosti (ale rozdíl hmotností cng vs benál aut neznám, takže se můžu mílit).
Bomby mají životnost 20 let (v případě Caddy).
Na novém Golfu/Leonu/Octavii na CNG se mi nejvíce nelíbí, že tam dali malou nádrž na CNG a zbytečně velkou na benál (ale celkový dojezd je super).
A naopak líbí, že příplatek za CNG je relativně malý (je to myslím v tom odkazu výše (recenze)).
-
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 31.07.2013 14:05
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
Tak určitě to není pro každého. S mým nízkým ročním nájezdem pro mě cng smysl nemá, ale do firemního auta jako alternativa dieselu je to použitelné
VW Golf VII 1.4TSI 103kW Highline MY2013
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
dandim- na CNG mám odježděné opravdu hodně, mám v práci služebák. životnost bomby nevím, pokud 20 let tak dobrý. jinak všechno co sem psal platí. výkony starých motorů mě nezajímají, zajímá mě výkon mojí 1,4 TSI a to má G7 i O3 81kW. a věř mi že ta tlaková bomba na CNG je mrcha těžká, protože na rozdíl od LPG je CNG pod tlakem víc než 200 barů. zažil sem s tím osobně dost problémů na to abych to nechtěl. o cadyně na CNG mi ani nemluv to je etalon zdechlosti, na to že to je 2,0
VW Golf VII 1,4 TSI
-
- Jezdec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 09.03.2014 11:53
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
Po 3 měsících a 18 dnech čekání mám Golf Variant 81kW TGI 6G Bluemotion doma.
Pro zájemce o TGI uvedu následující informace:
- má vzadu multilink to je víceprvkovou nápravu EDIT: MĚLO VZADU MULTILINK, UŽ HO NEMÁ
- nemá, opakuji nemá snížený podvozek o 15 mm
- nemá na masce chladiče modrou linku, když objednáte obyčejné světlomety, s lepšími světlomety ta modrá linka tam je
- pod víkem v kufru tesně shora doléhá plech (vypouklé dno směrem nahoru), pod kterým jsou nádrže (ty jsou přístupné zespodu), po obvodu pod víkem je místečko tak akorát pro uložení úzkých dlouhých předmětů (typu složený výstražný trojúhelník apod.)
- má sprej a kompresor na opravu pneu
Pro průměrné spotřeby CNG u TGI se můžete podívat na stránky http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false;, kde si vyhledáte tento model.
Obecně lze říci, že pokud chcete jezdit úsporně, tak sledujte palubní počítač a ten vás navede -
(- sledovat doporučení z palubního počítače a dle něj zařazovat rychlosti
- jezdí se s nižšími otáčkami, než jsem byl u 10 let starého motoru zvyklý,
- nejezdit brzda plyn, ale plynule, lehce atd. - pak se dostanete na výrobcem udávanou kombinovanou spotřebu)
Pro zájemce o TGI uvedu následující informace:
- má vzadu multilink to je víceprvkovou nápravu EDIT: MĚLO VZADU MULTILINK, UŽ HO NEMÁ
- nemá, opakuji nemá snížený podvozek o 15 mm
- nemá na masce chladiče modrou linku, když objednáte obyčejné světlomety, s lepšími světlomety ta modrá linka tam je
- pod víkem v kufru tesně shora doléhá plech (vypouklé dno směrem nahoru), pod kterým jsou nádrže (ty jsou přístupné zespodu), po obvodu pod víkem je místečko tak akorát pro uložení úzkých dlouhých předmětů (typu složený výstražný trojúhelník apod.)
- má sprej a kompresor na opravu pneu
Pro průměrné spotřeby CNG u TGI se můžete podívat na stránky http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false;, kde si vyhledáte tento model.
Obecně lze říci, že pokud chcete jezdit úsporně, tak sledujte palubní počítač a ten vás navede -
(- sledovat doporučení z palubního počítače a dle něj zařazovat rychlosti
- jezdí se s nižšími otáčkami, než jsem byl u 10 let starého motoru zvyklý,
- nejezdit brzda plyn, ale plynule, lehce atd. - pak se dostanete na výrobcem udávanou kombinovanou spotřebu)
Naposledy upravil(a) karlozs dne 26.02.2015 19:41, celkem upraveno 2 x.
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)
- sirdo
- VWsenior
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
congrats a vela km bez nehody...
VW Tiguan/T-Roc Club Slovakia na Facebooku
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
-
- Jezdec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 09.03.2014 11:53
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
Ještě doplním papírovou benzínovou spotřebu u TGI 81kW z velkého techničáku:
(tu jsem nikde na internetu nenašel)
Benzín (l): 7,0 / 4,5 / 5,4
a pro úplnost i plyn:
CNG (kg): 4,5 / 2,9 / 3,5
Takže TGI zdar!
(tu jsem nikde na internetu nenašel)
Benzín (l): 7,0 / 4,5 / 5,4
a pro úplnost i plyn:
CNG (kg): 4,5 / 2,9 / 3,5
Takže TGI zdar!
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 03.09.2014 10:44
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
@Karlozs: Gratulujem aj ja! Sam uvazujem nad kombikom s CNG, ale este nie som rozhodnuty ktore z koncernu vybrat.
Aky velky kufor ma ten Golf TGI? Nikde som to nenasiel, resp. vsade udavaju rovnaku velkost ako pri normalnom TSi. Je tomu tak? Lebo napr. Octavia ho ma zmenseny na 480l.
Aky velky kufor ma ten Golf TGI? Nikde som to nenasiel, resp. vsade udavaju rovnaku velkost ako pri normalnom TSi. Je tomu tak? Lebo napr. Octavia ho ma zmenseny na 480l.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 09.03.2014 11:53
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
Velikost kufru není v návodu k užívání od Golfu uvedena. Není uvedena ani na stránkách volkswagen.cz .
Jen z různých zdrojů na internetu jsem našel tyto pro Golf, údaje v litrech:
G7Variant: 605 s místem pro rezervu, 1620 se skopenýma
G7Variant TGI: 424, 1439 se sklopenýma
G7hatchback TGI: 291, 1181 se sklopenýma
a pro srovnání Octavia:
O3 kombi: 610 s místem pro rezervu, 1740 sklopené sedadla, reálných 585? (rezerva má 25?)
O3 liftback: 590 s místem pro rezervu, 1580 se sklopenýma, reálných 565?
O3 G-tec kombi: 480, 1610 se sklopenýma
O3 G-tec liftback: 460, 1450 se sklopenýma
Zajímavé je, že Octavia liftback na plyn má větší zavazadlový prostor než Golf Variant na plyn.
Nevím, proč Golf Variant TGI má takový úbytek zavazadlového prostoru. Má někdo vysvětlení?
Jen z různých zdrojů na internetu jsem našel tyto pro Golf, údaje v litrech:
G7Variant: 605 s místem pro rezervu, 1620 se skopenýma
G7Variant TGI: 424, 1439 se sklopenýma
G7hatchback TGI: 291, 1181 se sklopenýma
a pro srovnání Octavia:
O3 kombi: 610 s místem pro rezervu, 1740 sklopené sedadla, reálných 585? (rezerva má 25?)
O3 liftback: 590 s místem pro rezervu, 1580 se sklopenýma, reálných 565?
O3 G-tec kombi: 480, 1610 se sklopenýma
O3 G-tec liftback: 460, 1450 se sklopenýma
Zajímavé je, že Octavia liftback na plyn má větší zavazadlový prostor než Golf Variant na plyn.
Nevím, proč Golf Variant TGI má takový úbytek zavazadlového prostoru. Má někdo vysvětlení?
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)
-
- Jezdec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 09.03.2014 11:53
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
Tak mi to nedalo a začal jsem porovnávat plochu a výšku zavazadlového prostoru u O3C a G7V.
Nejprve jsem začal hledat na internetu.
Rozměry neplynových kombíků jsem našel tady:
http://www.autohit.cz/testy/39920-skoda ... k-se-patri" onclick="window.open(this.href);return false;
pro kontrolu ještě nějaké tady:
http://life.ihned.cz/c1-59445070-merili ... -4-2223670" onclick="window.open(this.href);return false;
Z těchto výše uvedených zdrojů uvádím, údaje v cm:
O3C:
délka: 105
šířka mezi podběhy: 101
výška k platu: 45 (od mezipodlahy, protože od plechu by to mělo být 57,
viz http://autokaleidoskop.cz/Testy/Skoda-O ... a-nadchla/" onclick="window.open(this.href);return false; )
GV7:
délka: 105
šířka mezi podběhy: 101
výška k platu: 47 (od mezipodlahy)
Umístění mezipodlahy, výška od spodního plechu k hornímu povrchu mezipodlahy, údaje v cm:
O3C: 12, viz zdroj: http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clan ... icova-zona" onclick="window.open(this.href);return false;
GV7: 12, naměřeno mnou. Výška samotného plastu: 9,3 cm + tlouška textilu na plechu 0,7cm + tlouštka mezipodlahy 2 cm.
Takže si to shrňme:
Plocha dna kufru je stejná u obou modelů (1,05m*1,01m).
Výška mezipodlahy je taky stejná u obou modelů: 12 cm.
Podle fotografií jsem zjistil, že výška mezipodlahy u obou modelů na plyn je přibližně stejná. Možná, že došlo k designové změně jen u Octavie. Něboť v tom druhé odkazu na článek se dočtete, že "Nádrže pod podlahou (octavie) snižují zejména hloubku kufru - přibližně o deset centimetrů." Toto je ale nutno ověřit. V tom by totiž mohl být zakopaný pes.
V případě snížení hloubky kufru o 10 cm by pro O3C mělo platit:
Zabudováním CNG nádrží se zvýšila podlaha a objem klesá u O3C o 0,106 m3 (1,05*1,01*0,10) a o dalších 25 l za prohlubeň pro rezervu, což je celkem 131 l (106 l + 25 l), což odpovídá Škodou deklarovanému poklesu po výpočtu: 610 l - 480 l = 130 l
(0,106 m3+25 l je cca 130 l).
Pro G3V by mělo platit výše uvedené také. Ale Volkswagen uvádí pokles objemu z 605 l na 424 l, což je o 181 l méně. Jak je to možné? Oproti O3C je to o dalších 51 l větší pokles.
Pro úplnost uvedu mnou naměřené údaje u G3V TGI, (neměřil jsem to na těsno), v cm:
Šířka mezi podběhy: 100
Délka uprostřed kufru: 104
Hloubka od plata k mezipodlaze: 47
Podlaha je od nakládací hrany níže o cca 3 cm
Boční plasty u blatníků jsou vyšší o 2,5 cm než je podlaha
Ještě poznámka. Ta podlaha u TGI by se měla dát vyjmout z kufru. Dá se zvednout (ale není určena pro zvedání, protože nemá madlo.) A jsou tam stejné plastové díly, které se dávají do neplynových golfů. (To je se stejnými prolisy pro uložení plata, i když to plato tam dát samozřejmě nejde.) Mezi opěradly zadních sedadel a ohýbací plochou dna je vzdálenost 29 cm, kde by měl být schovaný volný prostor. Toto ale nemůžu potvrdit, protože jsem to odmontované neměl. Orientačním výpočtem je takto nepřístupno 35l (1,01*0,29*0,12).
Nejprve jsem začal hledat na internetu.
Rozměry neplynových kombíků jsem našel tady:
http://www.autohit.cz/testy/39920-skoda ... k-se-patri" onclick="window.open(this.href);return false;
pro kontrolu ještě nějaké tady:
http://life.ihned.cz/c1-59445070-merili ... -4-2223670" onclick="window.open(this.href);return false;
Z těchto výše uvedených zdrojů uvádím, údaje v cm:
O3C:
délka: 105
šířka mezi podběhy: 101
výška k platu: 45 (od mezipodlahy, protože od plechu by to mělo být 57,
viz http://autokaleidoskop.cz/Testy/Skoda-O ... a-nadchla/" onclick="window.open(this.href);return false; )
GV7:
délka: 105
šířka mezi podběhy: 101
výška k platu: 47 (od mezipodlahy)
Umístění mezipodlahy, výška od spodního plechu k hornímu povrchu mezipodlahy, údaje v cm:
O3C: 12, viz zdroj: http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clan ... icova-zona" onclick="window.open(this.href);return false;
GV7: 12, naměřeno mnou. Výška samotného plastu: 9,3 cm + tlouška textilu na plechu 0,7cm + tlouštka mezipodlahy 2 cm.
Takže si to shrňme:
Plocha dna kufru je stejná u obou modelů (1,05m*1,01m).
Výška mezipodlahy je taky stejná u obou modelů: 12 cm.
Podle fotografií jsem zjistil, že výška mezipodlahy u obou modelů na plyn je přibližně stejná. Možná, že došlo k designové změně jen u Octavie. Něboť v tom druhé odkazu na článek se dočtete, že "Nádrže pod podlahou (octavie) snižují zejména hloubku kufru - přibližně o deset centimetrů." Toto je ale nutno ověřit. V tom by totiž mohl být zakopaný pes.
V případě snížení hloubky kufru o 10 cm by pro O3C mělo platit:
Zabudováním CNG nádrží se zvýšila podlaha a objem klesá u O3C o 0,106 m3 (1,05*1,01*0,10) a o dalších 25 l za prohlubeň pro rezervu, což je celkem 131 l (106 l + 25 l), což odpovídá Škodou deklarovanému poklesu po výpočtu: 610 l - 480 l = 130 l
(0,106 m3+25 l je cca 130 l).
Pro G3V by mělo platit výše uvedené také. Ale Volkswagen uvádí pokles objemu z 605 l na 424 l, což je o 181 l méně. Jak je to možné? Oproti O3C je to o dalších 51 l větší pokles.
Pro úplnost uvedu mnou naměřené údaje u G3V TGI, (neměřil jsem to na těsno), v cm:
Šířka mezi podběhy: 100
Délka uprostřed kufru: 104
Hloubka od plata k mezipodlaze: 47
Podlaha je od nakládací hrany níže o cca 3 cm
Boční plasty u blatníků jsou vyšší o 2,5 cm než je podlaha
Ještě poznámka. Ta podlaha u TGI by se měla dát vyjmout z kufru. Dá se zvednout (ale není určena pro zvedání, protože nemá madlo.) A jsou tam stejné plastové díly, které se dávají do neplynových golfů. (To je se stejnými prolisy pro uložení plata, i když to plato tam dát samozřejmě nejde.) Mezi opěradly zadních sedadel a ohýbací plochou dna je vzdálenost 29 cm, kde by měl být schovaný volný prostor. Toto ale nemůžu potvrdit, protože jsem to odmontované neměl. Orientačním výpočtem je takto nepřístupno 35l (1,01*0,29*0,12).
Naposledy upravil(a) karlozs dne 08.09.2014 21:18, celkem upraveno 3 x.
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)
-
- Jezdec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 09.03.2014 11:53
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
Ještě poznámka k té podlaze v G7V.
V odkazu http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clan ... icova-zona" onclick="window.open(this.href);return false;
najdete zajímavý výrok ohledně prostoru pod mezipodlahou:
"Výrobce sice udává u Golfu Variant královský objem zavazadlového prostoru 605 l, který dokáže překonat (a to jen o pět litrů) pouze nová Octavia Combi, jenže podle našich měření se třetina tohoto objemu nachází pod podlahou, takže se nedá využít při transportu objemnějších nákladů."
Takže jestliže chcete zvětšit zavazadlouvý prostor u TGI, tak jedině vyndáním podlahy.
Sice nebude rovná, ale taškám či batohům by to nemělo vadit.
TGI zdar!
V odkazu http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clan ... icova-zona" onclick="window.open(this.href);return false;
najdete zajímavý výrok ohledně prostoru pod mezipodlahou:
"Výrobce sice udává u Golfu Variant královský objem zavazadlového prostoru 605 l, který dokáže překonat (a to jen o pět litrů) pouze nová Octavia Combi, jenže podle našich měření se třetina tohoto objemu nachází pod podlahou, takže se nedá využít při transportu objemnějších nákladů."
Takže jestliže chcete zvětšit zavazadlouvý prostor u TGI, tak jedině vyndáním podlahy.
Sice nebude rovná, ale taškám či batohům by to nemělo vadit.
TGI zdar!
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 02.09.2014 15:57
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
Vyčerpávající rozbor ,úplná diplomka ze zavazadlového prostoru... ... konečně vím, jaký mám objem kufru.
VW Golf VII Variant 1.4TGI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 02.09.2014 15:57
Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
Takto to vypadá po odklopení mezipodlahy:
@Karlozs: Jak dlouho jedeš po načerpání CNG na benzín a nezkoušel jsi porovnat reálnou spotřebu plynu vůči palubnímu počítači?VW Golf VII Variant 1.4TGI