1.4 TGi (CNG) 81 kW

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
karlozs
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 226
Registrován: 09.03.2014 11:53

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od karlozs »

@Karlozs: Jak dlouho jedeš po načerpání CNG na benzín a nezkoušel jsi porovnat reálnou spotřebu plynu vůči palubnímu počítači?[/quote]

Já jsem si toho všiml až teď po měsíci ježdění, že po naplnění CNG jedu na benzín. U moji poslední jízdy, kterou jsem monitoroval, jsem ujel přesně 1,9 km na benzín a pak se auto přeplo na CNG. Pro ostatní vysvětlím, že po načerpání CNG dochází nejdříve k vyhodnocování kvality plynu. Po vyhodnocení auto přepne na plyn. Benzín jsem ještě nikdy nekupoval. Stále jezdím na CNG. Ujeto mám přes 3000 km. Moje skutečná spotřeba CNG je přesně 3,66 Kg/100km po najetí těch cca 3000 km. Palubní počítač mi ukazuje skoro to samé, myslím, že to bylo 3,7 kg.
Jsem maximálně s autem spokojený. A jak to vychází u tebe?
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)

srnecek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 02.09.2014 15:57

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od srnecek »

U mě je to podobné, na CNG se po natankování systém přepne po cca 1-2 km, někdy to trvá trošku déle, ale myslím, že v tom hraje roli i styl jízdy. Co se týče spotřeby, mám najeto zatím 1500 km, palubák mi ukazuje průměrku 3,7 kg / 100km, jezdím v podstatě jen město a malý okresky, po dálnici jsem ještě nejel (je v tom započítaná i manželka, která dramaticky zvyšuje spotřebu a snižuje rychlostní průměr :) ) Benzín také kupovat nehodlám, proto jsem to nekupoval. Tu čtvrtku nádrže, co tam mám asi postupně vyjedu těmi starty po natankování a pak zase čtvrtku doplním. S CNG jsem zatím fakt spokojený, na rozdíl od minulého auta na LPG je spotřeba neuvěřitelně nízká, žádné starty ani přívstřiky na benzín. Auto taky jako celek funguje super, mám tedy jednu závadu z výroby, ale tu mají na záruku opravit.
Pokud jsi neviděl, tady je nějaký studijní materiál, je to tedy k Oktávce, ale mělo by to být stejné:
http://www.srnsky.cz/download/forum/CNG-Octavia.pdf
VW Golf VII Variant 1.4TGI

karlozs
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 226
Registrován: 09.03.2014 11:53

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od karlozs »

Tak jsem to pdf proletěl a tato informace v PDF týkající se teploty chladicí kapaliny je divná:

Motor je vždy startován na benzin, jestliže nastala některá z následujících podmínek:
– teplota chladicí kapaliny vozidla nižší než 15 °C
– byl čerpán zemní plyn (CNG)
– v tlakových nádobách na CNG není dostatek zemního plynu ( jsou prázdné)
Přepnutí motoru na zemní plyn (CNG) proběhne automaticky, jestliže jsou dodrženy následující podmínky:
– dostatek paliva v tlakových nádobách na zemní plyn (CNG) - alespoň rezerva
– žádná závada v systému CNG
Start motoru na zemní plyn (CNG) proběhne automaticky, jestliže jsou dodrženy následující podmínky:
– teplota chladicí kapaliny vozidla vyšší než 15 °C
– dostatek paliva v tlakových nádobách na zemní plyn (CNG) - alespoň rezerva
– žádná závada v systému CNG

Přitom v předchozím textu ve schématu se hovoří o teplotě chladicí kapaliny -10°C.
Jak tomu mám rozumět?

Ale jinak super zdroj! Budeme chytřejší než osazenstvo v servisech.
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)

srnecek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 02.09.2014 15:57

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od srnecek »

Taky je mě to divné, ale je to v kapitole "Kontrolní prohlídka plynového zařízení (GAP)", tak možná je to doporučení pro servis, kde by mohl být problém nasimulovat teplotu chladící kapaliny na -10 °C. Já osobně počítám s tou nižší teplotu :)
VW Golf VII Variant 1.4TGI

karlozs
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 226
Registrován: 09.03.2014 11:53

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od karlozs »

@srnecek Zmínil jsi nějakou závadu...

Abych jen nevychvaloval a když budu hodně kritický, tak bych našel dvě blbosti, které se objevily při provozu auta. Při jízdě, když jsem neměl zapnuté rádio, což bylo až teď poslední dobou, tak ten klid v autě narušuje jakési vyluzování dvou zvuků.
Jeden zvuk vychází nepravidelně a to z pravé části palubky a jedná se o nějaké velmi opakuji velmi tiché zrychlující "pípání" na vysoké frekvenci z nějaké elektroniky, která tam je zabudovaná. Tento zvuk se objevuje nepravidelně. (Je to zvuk, který bych přirovnal ke zvuku, který je vyluzován do sluchátek, když podstupujete vyšetření sluchu u ušního.)
A druhá blbost je nějaké vrzání či vibrování plastu v levé části palubky či dveří. Taky nepravidelně.
To jsou sice blbosti, ale mě s citlivým uchem to může zanedlouho začít vadit.

V mém starém autě bych neměl šanci něco takového zaregistrovat, protože jízda byla v abnormálním hluku.
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)

srnecek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 02.09.2014 15:57

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od srnecek »

Moje závada je, že mi po uzamčení vozu zůstanou levé zadní dveře, na což jsem přišel až po týdnu, kdy jsem chtěl zkusit, zda je auto zamčené a k mému překvapení se dveře otevřely. Po předvedení závady v autosalónu mi reklamace byla uznána a teď čekám na díl, který to způsobuje (je prý krátká tyč, co má zajíždět do dveří).

K tvým závadám: Jsem také celkem citlivý na různé pazvuky z vozu, ale žádné "tiché pípání" neslyším. Co se týče zavrzání z levé části vozu, tak jsem měl možnost :) již tento zvuk několikrát slyšet, přesně, jak popisuješ. Zatím neřeším, ještě nějakou dobu počkám jestli si vůz "sedne" (mám ho cca 14 dní).
VW Golf VII Variant 1.4TGI

karlozs
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 226
Registrován: 09.03.2014 11:53

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od karlozs »

Zajímavé to s těmi dveřmi.
Člověk musí všechno prověřovat a na nic se nespoléhat.

Až budu mít čas a chuť tak ten zavazadlový prostor v tom mojem TGI změřím a zjistím skutečný obsah výpočtem a to od mezipodlahy a pak zkusím tu mezipodlahu a ty všechny podepírající plasty vytáhnout ven (jestli to vůbec půjde vytáhnout) a pak bych spočítal maximální objem.

VW počítá obsah pomocí cihliček 200*100*50, které se snaží různě poukládat do kufru. To samé i škodovka. Mimochodem, největší objemové ztráty, předpokládám, mají u zaoblených tvarů jako je právě místo pro rezervu apod. A je třeba si taky uvědomit, že teoreticky se klidně může stát, že jednu celou řadu cihliček, tam prostě nemusí do kufru pod roletku narvat.

Nemám na to teď ale vůbec čas. Uvádím to tady jako výzvu pro ostatní. Myslím, že by se mohl nějaký obětavec najít, co by to mohl takto prověřit, jestli nás VW neuvádí v omyl těmi 424l.

Krom toho si myslím, že v případě převážení velkým báglů na dovoleou se klidně dá dát ta roletka z auta pryč a pak už jste omezeni jen stropem. Pro zajištění koupíte síť a tu tam lze přichytit přímo na poutka na kastli.
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)

karlozs
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 226
Registrován: 09.03.2014 11:53

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od karlozs »

Posílám foto (1/2):
ZAVAZADLOVÝ PROSTOR 1.4 TGI GOLF VARIANT

Výpočet objemu bude následovat...
Přílohy
1.4 TGI Golf Variant_boot_Gepäckraum_11.jpg
1.4 TGI Golf Variant_boot_Gepäckraum_12.jpg
1.4 TGI Golf Variant_boot_Gepäckraum_13.jpg
1.4 TGI Golf Variant_boot_Gepäckraum_14.jpg
1.4 TGI Golf Variant_boot_Gepäckraum_15.jpg
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)

karlozs
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 226
Registrován: 09.03.2014 11:53

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od karlozs »

Posílám foto (2/2):
ZAVAZADLOVÝ PROSTOR 1.4 TGI GOLF VARIANT
Přílohy
1.4 TGI Golf Variant_boot_Gepäckraum_16.jpg
1.4 TGI Golf Variant_boot_Gepäckraum_17.jpg
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)

karlozs
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 226
Registrován: 09.03.2014 11:53

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW - Objem zavazadlového prostoru

Příspěvek od karlozs »

Objem zavazadlového prostoru G7V 1.4 TGI dle mých výpočtů:

Objem po odstranění mezipodlahy je celkem 476 l.
Objem nad mezipodlahou a v bočních kapsách je 420 l (395l + 26l).
Odstraněním mezipodlahy získáte 56 l.

Výrobce uvádí:
424 l

Rozdíl mezi hodnotou udávanou výrobcem (424l) a vypočtenou hodnotou 420 l je 4l, což je odchylka menší než 1%. Z porovnání hodnot lze odvodit, že hodnota udávaná výrobcem se týká zavazadlového prostoru nad mezipodlahou a v bočních kapsách.

Naměřené hodnoty a výpočet přikládám:
Přílohy
GV7 kufr prostor mezi podběhy.jpg
G7V kufr prostor kolem podběhů.jpg
Tab_1.4 TGI G7V zavazadlový prostor.jpg
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)

karlozs
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 226
Registrován: 09.03.2014 11:53

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od karlozs »

Upozorňuji na markantní rozdíl mezi normální a plynovou verzí G7V, který jsem si uvědomil až teď.
Kromě toho, že na mezipodlaze nemá TGI žádné madlo na zvedání mezipodlahy, tak dále oproti normální verzi nemá na samotné podlaze žádný kobercový potah. To podporuje můj závěr výše, že VW se "vykašlal" na ten prostor pod mezipodlahou a nezahrnuje ho do těch 424l.
Pro porovnání přikládám foto normální verze s rezervou. Mimochodem orientačním propočtem si můžete zjistit, že objem kolem rezervy je hrubým odhadem 70 l a více.

Co se týče zavazadlového objemu u O3C G-tec, tak nejsem schopen ověřit, zda prostor pod mezipodlahou škodovka do celk. objemu 480l tento zahrnuje či nikoliv. Mezi O3C G-tec a G7V TGI dle výše uvedených údajů není v celkovém objemu skoro žádný rozdíl (480 l vs. 476 l spočítaných).



TGI zdar!
Přílohy
Demonstrativně přikládám i foto G7V se standardním prostorem pro rezervu.
Demonstrativně přikládám i foto G7V se standardním prostorem pro rezervu.
Pro zajímavost O3C G-tec a nádrže pod jakýmsi levným deklem .
Pro zajímavost O3C G-tec a nádrže pod jakýmsi levným deklem .
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)

harrysoumen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 01.10.2014 11:48

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od harrysoumen »

Ahoj Kluci,

můžu se zeptat na Vaše postřehy a spokojenost s TGI? Uvažuji úplně stejně, jako vy z kraje roku, jenže tehdy to byla velká neznámá. Dnes už jich přece jen pár jezdí a rád bych toho využil. Mám teď mazdu 5 na LPG a uvažuji nad novým autem. Připadá mi ale nesmysl investovat do auta, jehož provoz bude dražší, než u současného (1,7kč/km). Přiznám se, že jsem měl vždy japonce a k VW jsem se dostal jen kvůli CNG, ale musím objektivně uznat, že po usednutí do Golfu to pro mě splňuje představu o Audi :-). Vím, že už bylo zmíněno že 1,4 TGI má multilink a nemá snížený podvozek, což jsou skvělé informace. V jednom testu O3 jsem dokonce četl, že výkon je upraven "papírově", aby se auto vešlo do nižších sazeb pojištění v ostatních zemích a byla v testu křivka výkonu a toč.momentu, kdy naměřili cca 96kw a cca 215nm. Testovali to v auto Jarov, ale nevím, do jaké míry je test objektivní. http://www.auto.cz/skoda-octavia-combi- ... 729a4db8a2" onclick="window.open(this.href);return false;

Budu rád za vaše postřehy! Díky H.

srnecek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 02.09.2014 15:57

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od srnecek »

Ahoj,
napíši jen zkušenosti s CNG, ostatní info o G7V si najdeš určitě jinde.
Motor:
- pokud chceš, tak dokáže poměrně těžký kombík rozhýbat docela slušně, nepočítej pak ale s udávanou spotřebou 3,6 Kg/100 km. I když v práce máme Yeti 1,2 77kw TSI a ten se mi zdá o maličko živější. Jiné koncernové motory jsem nejel, tak nemůžu porovnat.
- pokud si klidný jezdec a jdeš po ekonomice provozu a zároveň chceš auto velikosti a kvality G7V, není podle mne lepší volba, než G7V
- přepínání plyn/benzín a obráceně naprosto ok, nemáš šanci poznat, že se změnilo palivo.
Kufr:
- Karlozs toho napsal o kufru v příspěvcích výše fakt hodně, stačí jen nastudovat. Mě osobně kufr plně dostačuje.
Přístroje:
- dva palivoměry z výroby jsou super, oproti přestavbě na LPG v mém minulém autě, i když byla kvalitně provedená, je to nebe a dudy, opravdu se na ten ukazatel můžeš spolehnout, stejně tak na ukazate le spotřeby a dojezdu, vše funkční ve stejné "kvalitě" jako u benzínu.
- vadí mě, že pokud máš málo benzínu, tak i přesto, že jezdíš na plyn, tak ti auto pořád upozorňuje, že máš natankovat.
Servis:
- pozor, servisní interval je u G7V na CNG 15000 km
Tankování:
- záleží, jakou čerpačku máš poblíž, u mě obě čerpačky, kolem kterých jezdím, v pohodě, natankuji bez problémů plnou, celkem i rychle - komfort čerpání vyšší než u LPG, žádné odfuky plynu a tak se nekonají, jen občas mám problém hadici odpojit od ventilu.
- dojezd cca 400 km na CNG, pro mě naprosto dostačující, já za 3,5 tis. ujetých km najel asi 10 km na benzín.
- pokud nemáš stanici někde blízko tvé trasy nebo někdě u tvého bydliště, tak na CNG zapomeň.
VW Golf VII Variant 1.4TGI

Uživatelský avatar
Dandim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 275
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Dandim »

Nebo pumpu koupit domů :-D
V rodině máme dvě Caddyny a taky naprostá spokojenost se vším, včetně CNG.
U Caddy je ale servisní interval Longlife. (2roky/30000 km).
Zaráží mně 15 000 km u Golfu, ale to je jen detail...

harrysoumen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 01.10.2014 11:48

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od harrysoumen »

Ahoj, díky za info. No, teoretické informace mám nastudované dobře :-), z golfu jsem nadšený, ale praxe je praxe. Chtěl jsem se zeptat, zda jste během používání neřešili nějaký problém a teď myslím s autem obecně. Samozřejmě největší neznámou je ten motor, ale asi mám taky vybráno. Do pátku složím zálohu. Na tyhle auta asi žádné velke akce VW neplánuje, spíše s dalším oslabováním koruny bude hůř. Vybral jsem tedy highline s xenony, tažným a sedadly ErgoActive. Máte ještě nějaké tipy, co autu chybí? Řešil jsem ve dvou salonech, zda bude mít golf v této konfiguraci osvětlení pod zrcátky a nikdo mi to nebyl schopen s určitostí říct. Závěr byl takový, že zřejmě ne. Musel bych přidat dalších 5tis. za el.sklopná zrcátka a pak by to měl. Ne, že by šlo o život, jen bych to v highline čekal, když to má i moje 6letá služební oktávka :-). To si raději odpustím osvětlené lišty ve dveřích, ale každý výrobce má svou logiku.

Jaký máte názor na ten test? Myslím měření výkonu a krouťáku na zkušebně. Pokud píšete, že 1,2tsi 77kw působí živěji (navíc ve vyšším yeti), tak mi těch 96kw moc pravděpodobných nepřipadá. Ale s autem bude z 80% jezdit žena do práce a jinak máme jedno dítě, takže přetěžovat auto taky nijak zvlášť nehodlám. Je znát nějaký rozdíl na chodu motoru na benzín/cng. Myslím chod na volnoběh, odezva plyn.pedálu. V některých testech píšou, že auto jezdí lépe na benzín (hlavně z nižších otáček) a v některých, že mu více svědčí CNG.
Každopádně díky a hodně bezstarostných kilometrů :-)

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“