Čištění turba B5.5 r.v. 2003
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 07.09.2014 09:53
Čištění turba B5.5 r.v. 2003
Ahoj všichni
chtěl jsem se zeptat, jestli jako amatér dokážu sám vyčistit turbo, popřípadě jestli to je nutné dělat. Pokud ano, neměl by k tomu někdo nějaké rady a tipy - nejlépe fotodokumentaci.
Předem díky moc za odpovědi.
chtěl jsem se zeptat, jestli jako amatér dokážu sám vyčistit turbo, popřípadě jestli to je nutné dělat. Pokud ano, neměl by k tomu někdo nějaké rady a tipy - nejlépe fotodokumentaci.
Předem díky moc za odpovědi.
- CentriFUGA
- VWexpert
- Příspěvky: 2574
- Registrován: 23.03.2013 23:28
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čištění turba B5.5 r.v. 2003
no jde o to jak zkušenej amatér si, ale myslím, že bude muset turbo dolů. Co se týče čištění - jde o to co chceš čistit a proč - pokud je zatuhlá regulace, tak někdy to vyčistit jde, někdy už je stejně pozdě.
Proč ho chceš čistit - co ti auto dělá ?
Proč ho chceš čistit - co ti auto dělá ?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 07.09.2014 09:53
Re: Čištění turba B5.5 r.v. 2003
no auto šlape jako hodinky - myslel jsem, vyčistit to jen tak preventivně. Mám ho rok a za tu dobu sem to nedělal, ale jinak s turbem problém není. takže myslíš, že pokud je vše ok, tak ho čistit nemusím?
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Čištění turba B5.5 r.v. 2003
Ano. Pokud není problém se zatuhlou regulací, tak bych ho nechal žít. Také nemám problém. Regulace chodí a pravidelně dostává za uši.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 07.09.2014 09:53
Re: Čištění turba B5.5 r.v. 2003
ok, díky!
- CentriFUGA
- VWexpert
- Příspěvky: 2574
- Registrován: 23.03.2013 23:28
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čištění turba B5.5 r.v. 2003
Přesně tak, občas auto trošku vytoč, ono se to samo trochu vyčistí
Pokud není s turbem žádný problém, tak proč se v tom šťourat.
Když nemám s ničím žádný problém, tak se v tom zbytečně nešťourej a užívej si bezproblémového ježdění
Pokud není s turbem žádný problém, tak proč se v tom šťourat.
Když nemám s ničím žádný problém, tak se v tom zbytečně nešťourej a užívej si bezproblémového ježdění
-
- Řidič
- Příspěvky: 104
- Registrován: 09.02.2014 18:20
Re: Čištění turba B5.5 r.v. 2003
M@ty píše:Ano. Pokud není problém se zatuhlou regulací, tak bych ho nechal žít. Také nemám problém. Regulace chodí a pravidelně dostává za uši.
Co to znamená dostává za uši ?
Kolik otáček, jak dlouho a jak často bych měl motor vytočit ?
Při jakých otáčkách začíná turbo makat ? A kdy se natáčejí lopatky ?
Nerad bych něco zanedbal, ale většinou jezdím cca 100 na 5 rychlostní stupeň a to točím 2000/min.
Občas jedu na 4 rychlostní stupeň 90tkou a to točím cca 2400 ot/min
Děkuji za odpověď.
Dr. Ueno
- CentriFUGA
- VWexpert
- Příspěvky: 2574
- Registrován: 23.03.2013 23:28
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čištění turba B5.5 r.v. 2003
Tak jak to popsat, třeba když předjíždíš, tak ho vytočit klidně ke 4tisícům, nic se nestane, ale nedržet to tam dlouho, nebo udělat rychlejší rozjezd apod ... vše samozřejmě s ohřátým motorem.
Turbo začíná makat někde kolem 1500 otáček, a pak funguje stále, lopatky se naklápějí podle toho jak moc na to právě šlpáneš - respektive kolik potřebuješ výkonu, pokud jedeš na čtvrt plynu tak se nenaklopěj tolik, jako když tomu dáš třičtvrtě plynu ...
já taky většinou jedu 100km/h na 6ku, to je normální, lechtám tam cca 1900otáček, ale pak občas udělám třeba trochu razantnější rozjezd, aby to co všude zůstává trochu vylítalo ven
nesmí si šlověk myslet že když má naftu že to nesmíš vytočit nad 3 tisíce apod ... samozřejmě chce to jen krátkodobě, ne že pojedeš 100km/h na trojku 50km
Turbo začíná makat někde kolem 1500 otáček, a pak funguje stále, lopatky se naklápějí podle toho jak moc na to právě šlpáneš - respektive kolik potřebuješ výkonu, pokud jedeš na čtvrt plynu tak se nenaklopěj tolik, jako když tomu dáš třičtvrtě plynu ...
já taky většinou jedu 100km/h na 6ku, to je normální, lechtám tam cca 1900otáček, ale pak občas udělám třeba trochu razantnější rozjezd, aby to co všude zůstává trochu vylítalo ven
nesmí si šlověk myslet že když má naftu že to nesmíš vytočit nad 3 tisíce apod ... samozřejmě chce to jen krátkodobě, ne že pojedeš 100km/h na trojku 50km
-
- Profík
- Příspěvky: 973
- Registrován: 12.01.2008 21:08
- Bydliště: Přerov
Re: Čištění turba B5.5 r.v. 2003
Jednou denně to vytočím do červenýho a neřeším to....
-
- Řidič
- Příspěvky: 104
- Registrován: 09.02.2014 18:20
Re: Čištění turba B5.5 r.v. 2003
Vytočíš do červeného a pak ?
Jak dlouho to tam držíš ?
Jedno vytočení na 2 -3 sekundy to vyřeší ?
To se mi nezdá.
Jak dlouho to tam držíš ?
Jedno vytočení na 2 -3 sekundy to vyřeší ?
To se mi nezdá.
-
- Profík
- Příspěvky: 973
- Registrován: 12.01.2008 21:08
- Bydliště: Přerov
Re: Čištění turba B5.5 r.v. 2003
Pak dám šestku
Většnou někde na boční cestě při předjíždění podržím trojku a pak dám šestku abych zjistil jestli je spojka OK
Dělám to tak od roku 96 co mám Passaty a s turbem nikdy problém ani po 650000km když jsem např prodával B5
Většnou někde na boční cestě při předjíždění podržím trojku a pak dám šestku abych zjistil jestli je spojka OK
Dělám to tak od roku 96 co mám Passaty a s turbem nikdy problém ani po 650000km když jsem např prodával B5
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Čištění turba B5.5 r.v. 2003
to jsou rady
- MikiDNV
- Řidič
- Příspěvky: 83
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čištění turba B5.5 r.v. 2003
cistim turbo tak, ze vychadzam z obce, zaradena 5.ka, rychlost na cca.70 km/h a zoslapnem plyn na podlahu. Podrzim 3 sekundy, pak zaradim 6.ku a pozriem si v spataku ciernu dymovu clonu. Turbo je ciste
druha moznost to co pise Kelly01
druha moznost to co pise Kelly01
- Tomikcek
- VWjunior
- Příspěvky: 1622
- Registrován: 14.08.2010 13:05
- Bydliště: Hovězí - Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čištění turba B5.5 r.v. 2003
To je zvláštní mě to třeba nekouří vůbec a pokud tam máš "dýmovou" clonu tak asi taky nebude všechno okMikiDNV píše:cistim turbo tak, ze vychadzam z obce, zaradena 5.ka, rychlost na cca.70 km/h a zoslapnem plyn na podlahu. Podrzim 3 sekundy, pak zaradim 6.ku a pozriem si v spataku ciernu dymovu clonu. Turbo je ciste
druha moznost to co pise Kelly01
Já to prostě sem tam když je možnost vytočím všechny kvalty ke 4tis
VW Passat CC 2009 2.0TDi 125kW + Audi S4 b5 avant 2.7BiTurbo s K04 - V̶W̶ P̶a̶s̶s̶a̶t̶ 3̶B̶G̶ 9̶6̶k̶W̶ 6̶q̶ -̶ A̶u̶d̶i̶ A̶4̶ b̶7̶ 2̶.̶0̶T̶F̶S̶I̶ Q̶ -̶ A̶4̶ b̶5̶ 1̶.̶8̶T̶ Q̶
- CentriFUGA
- VWexpert
- Příspěvky: 2574
- Registrován: 23.03.2013 23:28
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čištění turba B5.5 r.v. 2003
jak je psáno nade mnou - ať to potočím, vytočím tak passat neakouří ani trochu.
touran při velkým zrychlení lehce začoudí, ale fakt nepatrně a podle mě to je tím, že tam je chip ze 100 na 120kW.
touran při velkým zrychlení lehce začoudí, ale fakt nepatrně a podle mě to je tím, že tam je chip ze 100 na 120kW.