Výměna a utahovací moment ložiska předního kola VW Passat 3C
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.08.2010 21:30
Výměna a utahovací moment ložiska předního kola VW Passat 3C
Demontáž šla celkem dobře, tedy až na to, že přístup na čtyři šrouby, které drží pouzdro ložiska, nebyl zrovna optimální. Koupil jsem originál ložisko od výrobce FAG, které stálo cca 2 tis. Hlavní šroub, který drží pohromadě ložisko s těhlicí jsem povolil celkem bez problémů. Mimochodem, tento šroub musíte povolit ještě před tím, než sundáte kolo, ale to je asi zbytečné připomínat. Bzdový třmen a kotouč jde sundat bez problémů. Co se týče těch zbývajících čtyř šroubů, které spojují poloosu s pouzdrem ložiska, tak jejich uvolnění standardním způsobem jsem po cca pár pokusech vzdal. Za prvé je k nim hodně špatný přístup, protože je to z vnitřní strany, kde překáží kloub těhlice, a za druhé inženýři z VW zvolili podle mě dost nevhodné šrouby TORX s hvězdičkou, které mi opravdu povolit nešly. Nakonec bylo nejjednodušší řešení šrouby odřezat flexou přímo na pouzdře ložiska. Při demontáži a následné montáži ložiska je ale třeba zasunout těhlici do krajní polohy, aby bylo možné povolit/utáhnout čtyři šrouby pouzdra ložiska. S nasazením a nalisováním nového ložiska také žádný problém. Dokonce se mi zdálo, že tam nové ložisko šlo nasadit až příliš lehce.
Pozitivní je, že výměna ložiska se obejde bez demontáže ramene poloosy či kulových čepů. Samozřejmě je možné zdemontovat spodní rameno poloosy, ale podle mě to nutné není. Pokud tak učiníte, bude asi dobré udělat pro jistotu novou geometrii. Celá výměna mi trvala cca čtyři hodiny a nebyla nijak technicky náročná. Ani raději nechci vědět, kolik by to stálo ve značkovém servise.
Bohužel, jediné co jsem nikde nezjistil, je utahovací moment šroubu, který drží pohromadě ložisko s čepem těhlice. Na tomto odkaze http://www.octaviaclub.cz/clanky/navod- ... s-657.html" onclick="window.open(this.href);return false; jsem se dočetl, že utahovací moment je 180 Nm + 180°, ale jsou to hodnoty pro zadní ložisko Octavie II RS. Mohlo by to být stejné, ale jistotu nemám.
Nevíte někdo jaká je doporučená hodnota utahovací momentu na přední ložisko kola pro VW Passat 3C?
Díky
Naposledy upravil(a) Hyvris dne 13.09.2014 11:47, celkem upraveno 2 x.
Passat Var. 3C5, 2.0 TDi, 103kW, BKP, Sportline, Arctic Blue Silver, r.v. 10/05
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.08.2010 21:30
Re: Výměna a utahovací moment ložiska předního kola VW Passat 3C
Zdravím, takže po dlouhém pátrání zajména na zahraničních serverech jsem našel něco užitečného viz http://www.skf.com/binary/79-66360/457377.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;, ale byla to fuška.
pro Passat 3C by tedy měl být utahovací moment 200Nm + dotáhnout ještě o 180°.
VWI - page 34
With hex he
ad bolt: With vehicle on ground, loosen 90
degrees. With vehicle off the ground and brakes applied,
remove bolt. Tighten new bolt 148 ft-lbs/200 Nm. Lower
vehicle onto its wheels and tighten an additional 180
degrees.
With
12 point bolt: Use special tool XZN18-T10162.
12 point bolt without ribs, tighten new bolt 148 ft-lbs/
200 Nm with vehicle off the ground. Lower vehicle
onto its wheels and tighten an additional 180 degrees.
12 point bolt with ribs, tighten new bolt 52 ft-lbs/70 Nm
with vehicle off the ground. Lower vehicle onto its wheels
and tighten an additional 90 degrees.
pro Passat 3C by tedy měl být utahovací moment 200Nm + dotáhnout ještě o 180°.
VWI - page 34
With hex he
ad bolt: With vehicle on ground, loosen 90
degrees. With vehicle off the ground and brakes applied,
remove bolt. Tighten new bolt 148 ft-lbs/200 Nm. Lower
vehicle onto its wheels and tighten an additional 180
degrees.
With
12 point bolt: Use special tool XZN18-T10162.
12 point bolt without ribs, tighten new bolt 148 ft-lbs/
200 Nm with vehicle off the ground. Lower vehicle
onto its wheels and tighten an additional 180 degrees.
12 point bolt with ribs, tighten new bolt 52 ft-lbs/70 Nm
with vehicle off the ground. Lower vehicle onto its wheels
and tighten an additional 90 degrees.
Passat Var. 3C5, 2.0 TDi, 103kW, BKP, Sportline, Arctic Blue Silver, r.v. 10/05
- Tomášek
- VWmaniak
- Příspěvky: 9666
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lovčovice u Jemnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna a utahovací moment ložiska předního kola VW Passat 3C
Tak ono obecne ty hvezdickovy srouby jsou vymysl, zlatej klasickej 6hran. Jinak nema to oznaceni XZN?
- sharik4x4
- VWagenista
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Výměna a utahovací moment ložiska předního kola VW Passat 3C
U passata 3C se mění celý náboj.Jsou 2 typy na 3šrouby a na 4šrouby.Není potřeba vědět dotahovací moment,stačí to pořádně dotáhnout a jezdit.Takže se nic nelisuje a žádná vůle se nenastavuje.Stačí mít na to vhodné kvalitní nářadí,ne made in china.
Nikdy jsem šrouby neřezal,vždy šly povolit delší ráčnou.Klíč XZN je dobré mít prodloužený, pak je přístup snadný.
Nikdy jsem šrouby neřezal,vždy šly povolit delší ráčnou.Klíč XZN je dobré mít prodloužený, pak je přístup snadný.
- Bobik_a
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 30.01.2011 21:19
Re: Výměna a utahovací moment ložiska předního kola VW Passat 3C
Já jsem si měnil ložiska na passatovi sám - už všechny čtyři ks a to mám najeto jen 120tkm ..
Jinak předek i zadek jde v pohodě..trochu zručnosti a jde vše..
Jinak utahovací momenty jsou odlišné pro různé typy šroubů!!!
jsou tři typy šroubů:
1)se šestihranou hlavou a 2)s dvanactihranou hlavou bez drážkovaní na spodní dosedací straně šroubu .. 200Nm a pootočit o 180st.
3)s dvanactihranou hlavou s drážkoanou spodní dosedací plochou .. 70Nm a pootočit o 90st. (to platí i pro 4ks šroubů držících jednotku ložiska v těhlici - samozřejmostí jsou vždy nové šrouby!)
U zadních šroubů se to liší tř.pevnosti 8.8 a 10.9 (původně jsem to v příspěvku napsal nepřesně!)
Jinak já sem to měnil na levé přední: klasika, sundání spodního ramene kuláku (kulák zůstává v těhlici, nutné sundat autonivelaci xenonů), vyndání poloosy a pak je přístup a povolení v pohodě.
Na pravé mi však nešlo vyndat spodní rameno z kulového čepu, tak jsem sundal rameno celé a pak už klasika jak na levé straně. Před vložením nové ložiskové jednotky je potřeba těhlici důkladně vyčistit a je lepší i antikorozně upravit - zinková správková barva, stačí i vazelína...
Jinak na netu se nechá najít i návod, sice jsem to našel až po výměně ale pro ty co je to čeká dobrá inspirace...
http://www.youtube.com/watch?v=Y2ueku55MvM" onclick="window.open(this.href);return false;
M.
Jinak předek i zadek jde v pohodě..trochu zručnosti a jde vše..
Jinak utahovací momenty jsou odlišné pro různé typy šroubů!!!
jsou tři typy šroubů:
1)se šestihranou hlavou a 2)s dvanactihranou hlavou bez drážkovaní na spodní dosedací straně šroubu .. 200Nm a pootočit o 180st.
3)s dvanactihranou hlavou s drážkoanou spodní dosedací plochou .. 70Nm a pootočit o 90st. (to platí i pro 4ks šroubů držících jednotku ložiska v těhlici - samozřejmostí jsou vždy nové šrouby!)
U zadních šroubů se to liší tř.pevnosti 8.8 a 10.9 (původně jsem to v příspěvku napsal nepřesně!)
Jinak já sem to měnil na levé přední: klasika, sundání spodního ramene kuláku (kulák zůstává v těhlici, nutné sundat autonivelaci xenonů), vyndání poloosy a pak je přístup a povolení v pohodě.
Na pravé mi však nešlo vyndat spodní rameno z kulového čepu, tak jsem sundal rameno celé a pak už klasika jak na levé straně. Před vložením nové ložiskové jednotky je potřeba těhlici důkladně vyčistit a je lepší i antikorozně upravit - zinková správková barva, stačí i vazelína...
Jinak na netu se nechá najít i návod, sice jsem to našel až po výměně ale pro ty co je to čeká dobrá inspirace...
http://www.youtube.com/watch?v=Y2ueku55MvM" onclick="window.open(this.href);return false;
M.
VW je už minulost...
- Bobik_a
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 30.01.2011 21:19
Re: Výměna a utahovací moment ložiska předního kola VW Passat 3C
Jinak spodní rameno a vyndání hnacího hřídele není potřeba, dá se i bez této manipulace, ale pak je tam přístup napikaču a nedá se to pak dobře ošetřit.. proto je to lepší vyndat vše..
VW je už minulost...
- Lukáš Z
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 05.07.2014 19:36
Re: Výměna a utahovací moment ložiska předního kola VW Passat 3C
Tak já už mám za sebou taky úspěšně vyměněné ložiska (hučelo mi levé přední, tak jsem si řekl, že vyměním všechny ať mám v budoucnu klid). Musím říct, že ty zadní byly úplně v pohodě, ale u těch předních jsem se natrápil. Vyklepat poloosu skoro nadlidský úkol, tak jsem nastříkal konkor a pak už to šlo v pohodě a pravé přední mi to moc neulehčilo, takže jsem urval trhák :/ Zase jsem nechal působit konkor dva dny, poklepkával po šroubu a nakonec to šlo uvolnit s novým trhákem. Páka sice 2m, ale s tím se počítá Dotáhnuto jak jsem tu přečetl na 180 Nm +180pootočení a vše funguje jak má