Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Leosprochazka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 15.09.2012 18:22

Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od Leosprochazka »

Ahoj už jsem to tu někde trošku rozebíral ale,nemůžu najít vlákno....Mám passata cca rok a nepodařila se mi odstranit jedna závada,Jde o to že to dělá někdy víc a někdy mín.....Auto při nastartovaní začně po chvíli tarokovat jako na tři nebo tak něco a začne hulit modrej kouř z výfuku.....Auto psalo po koupi pár chyb,jedna byla i snímač vačky....čidlo se vyměnilo a auto je už bez závad co se týče Wagu....Ale auto pořád při určité teplotě cca 40 stupnů začne tarokovat a hulit.....Když nastoupím do auta a jedu tak to nezaregistruju,ale když nastartuju a stojím u auta tak to začne tarokovat a kouřit.....jak to ale kdyby přeleze teplotu cca 50 stupnů je celkem klid.......Spotřeba je dobrá,olej se nestrácí,je to jen ta nespálená nafta,jako by to tam dávalo velký množtví nafty v ten daný moment.....Vačka dobrá,hodnoty po rozvodech nastavený,sinchronizace taky,vstřiky se přetěsnily origo gumičkama a už nevím co dál.........Jestli je to váhou vzduchu,nebo třeba lambdou,nebo teplotním čidlem,už fakt nevím.......Beru jakoukoli radu jestli se vám stalo něco podobnýho......Děkuji za příspěvky.....

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od M@ty »

Tak můžeš v rámci svých sil kouknout na rozdíly vstřik. množství - nejlépe když to dělá. Pak zkouknout čidla teploty chlad. kapaliny a nafty, zda neměří blbosti a nekecají. To by se v paměti závad neuložilo jako chyba. Pokud máš systém chlazení paliva s výměníkem na naft. filtru, tak se dá zhruba plus/mínus teplota paliva porovnávat s teplotou vody.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Leosprochazka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 15.09.2012 18:22

Re: Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od Leosprochazka »

No tak to zkusím prozkoumat,nebo spíš můj známej....Já wag nemám a nerozumím mu....System chlazení nafty mám a je k tomu napojený nějaký ventil plastovej a z toho jsou utrhany hadičky,jen tak to tam vysí,jsem si říkal jestli to na to nemá vliv.....Když ti sem hodím foto řekneš mi co to plus mínus je.......zatím dík....

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od M@ty »

Ventil co tam visi? Napada me cidlo teploty nafty. To je na hadici vedle paliv. filtru. Udelej tedy foto a nafot si i seznam zavad. Mam nejake tuseni ze jich bude vic.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Leosprochazka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 15.09.2012 18:22

Re: Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od Leosprochazka »

Tak Jsem jel na pc.....No ta první závada bude asi skrz to že jsem si dělal druhej klíč,při koupi jsem dostal jen jeden.....Koupil jsem si na vrakáču a dělal novou planžetu a nahraval jsem přes zámky central.....Pak jsem zkousel i startovat,samozřejmě nic :-) ......To ta pevní zavada asi a ta druhá nevím,dělaly mi rozvody před 5 měsíci a klima není napuštěná,tak asi proto.....Co dodat dál nevím.....Foto toho ventylu co je napojenej na vodu.......
Přílohy
wag
wag
chladič
chladič
ventil
ventil
hadička
hadička

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od M@ty »

Je o rozpojené pod plast. trubkou sání u elektoventilu EGRu cca 10cm vpravo od naft. filtru.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Leosprochazka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 15.09.2012 18:22

Re: Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od Leosprochazka »

Jo dobrý zítra to omrknu,a může to mít na něco vliv......

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od M@ty »

To víš že ano. Podtlak si tudy přisává.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Leosprochazka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 15.09.2012 18:22

Re: Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od Leosprochazka »

Ahoj,spojil jsem to asi dobrý,nastartoval jsem auto a od teploty cca +15 stupnů to neudělalo.....Napojil jsem to asi jak má být,jeden konec hned k tomu podtlaku a jeden do trubičky plastové,byla kousek vedle ta vede někde kolem motoru zadem asi někam k airboxu......Jen ještě jedna otazka jestli se ti chce o tom mlet,k čemu to slouží ten podtlakovej ventil nebo co to je u te chadice od vody jak z ni vedla ta hadicka vyhaknuta.....To nějak přivyra přísun chladící kapaliny nebo tak něco.......Jinak Děkuji

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od M@ty »

Ta černá plast. podtlak. trubička, co vede kolem motoru, je na EGR. Pokud je zaslepený, tak je dobré jí zaslepit (ucpat), ať se EGR zbytečně nehýbe.

Ten ventil jsem na Praseti moc nezkoumal, ale na expřibližovadle to byl přepouštěcí ventil vody do topení. Buď šla do topení nebo zpět do motoru a sloužilo to jako malý okruh když nebyl otevřený termostat. Tady to je na vratné hadici, ale princip bude možná stejný. Ale fakt jsem to blíž nezkoumal. Kámoš se Supem 3U4 AWX mi tvrdí že to vůbec nemá. Musím mu to někdy zkontrolovat.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Leosprochazka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 15.09.2012 18:22

Re: Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od Leosprochazka »

No plechy na zaslepení s Egru do sání mám koupený,ale zatím jsem se k tomu nedostal......Ted jsem to chtěl dělat o výkendu,rozdělat egr vyčistit a zalepit tu trubku.....Nějaký rady teda.....Pokud jsem tě pochopil tak tu černou trubičku mám zaslepit.....Nebo zaslepit ten pruchod z egru do sání...

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od CentriFUGA »

Jediná moje rada je, ať to děláš o raději víkendu, protože kdyby si to dělal o "výkendu", tak by se ti to třeba nemuselo podařit. :-)

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od M@ty »

EGR a sani vycistit. Rovnou musis koupit novy „O ” krouzek mezi EGR a saci potrubi a tesneni mezi saci potrubi a hlavu motoru. Pak potrebujes nejaky cistic - petrolej, Arvu, Trichlor, Perchlor nebo jiny utreich. Podtlak EGRu ucpi bud v te kratke hadicce hned za solenoidem (jak jsi nasazoval) nebo v te dlouhe pred EGRem. A do budoucna zvaz vymenu podtlak. hadicek za nove. Stoji to par korun a vyhnes se podobnym problemum az nejaka zpuchrela praskne. Pripadne budes potrebovat 1,5 - 2m 3mm nebo 3,5mm a 1m 5mm vnitrniho prumeru. Bud gumovou na prepady neno silikonovou. Dle libosti. Ja mam silikonovou a celkem to i pekne vypada.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Leosprochazka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 15.09.2012 18:22

Re: Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od Leosprochazka »

No a nezačne to zas zlobit to auto....Nechápu tu souvislost proč tu trubičku k egru teda davají,když praskne tak to začne zlobit a dělá to neplechu......Když mi pišeš že zaslepit a je klid......Ale částečně ti rozumím,zlobilo auto když si to tama bralo vzduch tak ucpat na tvrdo a je klid.....

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Motor AVF 1,9 tdi Tarokuje a kouří....

Příspěvek od M@ty »

Spatne mi rozumis. Podtlak. hadicky mas nejspis jeste puvodni. A jen jsem ti psal ze by bylo dobre je dobudoucna vymenit. Kdyz nejaka praskne (je jich tam vic nez jen ty co jsi nasadil), tak si tou dirou bude prisavat podtlak a pak to bude delat zase brajgl. EGR je ovladany podtlakem a to ze ho zaslepis a ucpes mu ovladaci podtlak, tak takto to soudruzi puvodne nevymysleli. Ale prospiva to motoru a ekologii to tolik neuskodi. Emisemi to projde. U tebe jde zaslepit v pohode. U novejsich 1.9 (03 vys) je to slozitejsi.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“