Ztráta výkonu a klapot

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
HeaveN
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 02.08.2014 16:54

Ztráta výkonu a klapot

Příspěvek od HeaveN »

Ahoj,

nedávno jsem si koupil Passata 1.9TDI, 74kW, r.v.:2001. Jezdi dobře, ale cca před 14 dny začalo při vyšší rychlosti nad 110 km/h asi vypadávat turbo a zároveň s tímto začal kolísat ukazatel teploty na přístrojovce (ten kolísá neustále bez ohledu zda zrovna došlo k výpadku či ne).
Když zastavím vypnu motor a znovu nastartuju, tak turbo opět naskočí.

Chtěl bych se zeptat zda s tím nemá někdo zkušenost a na co se můžu v servisu připravit (cenově). Zda na výměnu turba nebo to bude něco jiného.

Díky

Uživatelský avatar
Tomikcek
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1622
Registrován: 14.08.2010 13:05
Bydliště: Hovězí - Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu a klapot

Příspěvek od Tomikcek »

Tohle je hodně široký pojem ... Padá ti to do nouzáku a příčin může být spoustu . Zajed na diagnostiku a uvidíš

Mě to dělala zatuhlá regulace turba
VW Passat CC 2009 2.0TDi 125kW + Audi S4 b5 avant 2.7BiTurbo s K04 - V̶W̶ P̶a̶s̶s̶a̶t̶ 3̶B̶G̶ 9̶6̶k̶W̶ 6̶q̶ -̶ A̶u̶d̶i̶ A̶4̶ b̶7̶ 2̶.̶0̶T̶F̶S̶I̶ Q̶ -̶ A̶4̶ b̶5̶ 1̶.̶8̶T̶ Q̶

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu a klapot

Příspěvek od CentriFUGA »

Jenže on má motor 74kW a tam je turbo bez naklápění lopatek, takže tím to u něj nebude ...

HeaveN
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 02.08.2014 16:54

Re: Ztráta výkonu a klapot

Příspěvek od HeaveN »

Do nouzaku to asi nepada....proste jede dal bez jakékoliv signalizace ......jeste doplnim, že ve chvíli kdy to vypadne, takzačne něco u motoru klepat.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu a klapot

Příspěvek od CentriFUGA »

a čím si přišel na to že turbo přestane fungovat - prostě jen přestane auto táhnout nebo se děje něco jiného ? ... kdyby padalo trubo do nouzáku, tak to nemusí být až při rychlosti nad 110km/h ... zkus jet třeba nějakej táhlejší kopec a trochu tomu dávat, pokud bude problém na trubu, tak ti to v půlce kopce přestaně uplně táhnout a spadne do nouzáku ...

HeaveN
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 02.08.2014 16:54

Re: Ztráta výkonu a klapot

Příspěvek od HeaveN »

turbo byl jen muj typ......:( v podstate se nic jineho nedeje....prestane tahnout (začne se ozývat nějaké záhadné klepání) a i rozjet se je problem musím to v tu chvíli vytáčet, abych to aspoň nějak rozjel a mohl řadit.

Omlouvám se za můj mizerný popis..bohužel jsem toho více nepozoroval.....zkusím ten kopec a pak tedy asi servis.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu a klapot

Příspěvek od CentriFUGA »

Zkus kopec, ale pokud to třeba v půlce přestane táhnout tak pak servis a myslím, že to turbo bude asi příčina ... nepozoruješ zvýšenou kouřivost ?

Uživatelský avatar
Tomikcek
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1622
Registrován: 14.08.2010 13:05
Bydliště: Hovězí - Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu a klapot

Příspěvek od Tomikcek »

CentriFUGA píše:Jenže on má motor 74kW a tam je turbo bez naklápění lopatek, takže tím to u něj nebude ...
¨

To jako že má klasický obtok jako u 66kW ?! To jsou ale věci já měl zato že PD měly všechny variabilní naklápění
VW Passat CC 2009 2.0TDi 125kW + Audi S4 b5 avant 2.7BiTurbo s K04 - V̶W̶ P̶a̶s̶s̶a̶t̶ 3̶B̶G̶ 9̶6̶k̶W̶ 6̶q̶ -̶ A̶u̶d̶i̶ A̶4̶ b̶7̶ 2̶.̶0̶T̶F̶S̶I̶ Q̶ -̶ A̶4̶ b̶5̶ 1̶.̶8̶T̶ Q̶

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu a klapot

Příspěvek od CentriFUGA »

není to tim jeslti to je rotačka nebo PD, protože i třeba 1,9 81kW a 85kW mají naklápění lopatek ... myslím, že 74kW je snad jedinej spolu s 66kW, který mají klasický trubo ...

Uživatelský avatar
mahony.x
Řidič
Řidič
Příspěvky: 50
Registrován: 31.01.2012 22:20
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu a klapot

Příspěvek od mahony.x »

CentriFUGA píše:není to tim jeslti to je rotačka nebo PD, protože i třeba 1,9 81kW a 85kW mají naklápění lopatek ... myslím, že 74kW je snad jedinej spolu s 66kW, který mají klasický trubo ...
mám taky 74kw a mám naklápěcí lopatky :smoke:
VW PASSAT kombi 1,9 TDI,74 kw,2002 4x2

TATRA 815 6x6

VELOREX 3x1

VOLVO FM12 6x6

Jenzz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 31.01.2014 20:13

Re: Ztráta výkonu a klapot

Příspěvek od Jenzz »

CentriFUGA píše:není to tim jeslti to je rotačka nebo PD, protože i třeba 1,9 81kW a 85kW mají naklápění lopatek ... myslím, že 74kW je snad jedinej spolu s 66kW, který mají klasický trubo ...
Tyhle motory 74kw a nebo 96kw je to jedno, ale obojí má turbo s naklápěnýma lopatkama..

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu a klapot

Příspěvek od CentriFUGA »

Aha, tak beru zpět, žil jsem v domění že 74kW má obyč turbo jak 66 ...

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Ztráta výkonu a klapot

Příspěvek od M@ty »

I 66kW ma VGT turbo. Zalezi na rocniku.

K problemu. Pokudti pada teplota vody na budiku, tak ti nejspis klasicky odeslo cidlo teploty ve vyvodu vody z hlavy motoru. Kup nove, zelene s ovalnym konektorem. Bud original nebo nejake „znackove” (ne Cinu). Pak bych teprve udelal LOG. Pokud nevis jak tak se poptej ve svem okoli nebo tady na foru. Servis je az na dalsim miste...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“