Haprující tachometr + palivoměr
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 28.04.2009 07:18
Haprující tachometr + palivoměr
Nazdar chlapi,
prosím o názor či radu v následujícím případě.
Cca. koncem srpna se mi z ničeho nic rozsvítila kontrolka ESP, tak sem zastavil, vypnul motor a znovu nastartoval. ESP zhaslo, ale přestal mi fungovat tachometr a v každé zatáčce navíc spadla ručička palivoměru na nulu. Hledal sem na fóru možnou příčinu, takže sem se zaměřil na snímač rychlosti na převodovce. Vysušil, oblepil konektor el. páskou co to šlo ( nic moc přístup = takže to asi nestojí za to ) a tachometr naskočil, problém s palivoměrem taky skončil. Od té doby se mi stávalo, že ráno při cestě do práce se mi znovu rožla kontrolka ESP, při cestě z práce ale vše ok. Za měsíc se mi rožla kontrolka brzdového obložení a problém s ESP zmizel = nevím zda to spolu může souviset ? Nicméně cca. před týdnem sem při slejváku vlítl levým předním kolem do velké kaluže a následující den mi začal tachometr a palivoměr zase haprovat, ale tak nějak divně. Totiž dokud se auto nezahřeje na 90 st. vše funguje jak má, jak se zahřeje na 90 st. tak tachometr začne poskakovat směrem dolů až umře úplně a v ten moment při každé změně těžiště auta ( zatáčka, zrychlování ) se ručička palivoměru hodí doplna ( ne do prázdna jako minule ). Tak nevím, jestli tam mám znovu lézt a pokusit se to utěsnit líp, nebo vzhledem k tomu, že do zahřátí vše funguje ok, to bude jiný problém - např. čidlo K.O. ? Díky za tipy !!
prosím o názor či radu v následujícím případě.
Cca. koncem srpna se mi z ničeho nic rozsvítila kontrolka ESP, tak sem zastavil, vypnul motor a znovu nastartoval. ESP zhaslo, ale přestal mi fungovat tachometr a v každé zatáčce navíc spadla ručička palivoměru na nulu. Hledal sem na fóru možnou příčinu, takže sem se zaměřil na snímač rychlosti na převodovce. Vysušil, oblepil konektor el. páskou co to šlo ( nic moc přístup = takže to asi nestojí za to ) a tachometr naskočil, problém s palivoměrem taky skončil. Od té doby se mi stávalo, že ráno při cestě do práce se mi znovu rožla kontrolka ESP, při cestě z práce ale vše ok. Za měsíc se mi rožla kontrolka brzdového obložení a problém s ESP zmizel = nevím zda to spolu může souviset ? Nicméně cca. před týdnem sem při slejváku vlítl levým předním kolem do velké kaluže a následující den mi začal tachometr a palivoměr zase haprovat, ale tak nějak divně. Totiž dokud se auto nezahřeje na 90 st. vše funguje jak má, jak se zahřeje na 90 st. tak tachometr začne poskakovat směrem dolů až umře úplně a v ten moment při každé změně těžiště auta ( zatáčka, zrychlování ) se ručička palivoměru hodí doplna ( ne do prázdna jako minule ). Tak nevím, jestli tam mám znovu lézt a pokusit se to utěsnit líp, nebo vzhledem k tomu, že do zahřátí vše funguje ok, to bude jiný problém - např. čidlo K.O. ? Díky za tipy !!
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Haprující tachometr + palivoměr
Tak palivoměr by mohl mít problém ve vyšoupané plošné desce plováku v nádrži. Kabeláž čidla otáček rychlosti v převodovce jsem také opravoval a problém jsem zcela vyřešil až po přeletování konektorů a výměně části kabelu do svazku. U mě byl konektor zoxidovaný a i přes mech. čištění a koupel v Kontaktolu nebyl úplně O.K. Další možnost je načaté čidlo ale díky souvislosti s tou vodou bych tomu moc nedával. Spíš kabel nebo konektor.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 28.04.2009 07:18
Re: Haprující tachometr + palivoměr
No nemyslím si, že by byl problém v plováku, ručička palivoměru začne blbnou vždy až v momentě, kdy zcela přestane fungovat tachometr. Nějak to spolu souvisí, není možný, že obě dvě věci začnou nefungovat vždycky zároveň. Doporučí mi někdo někoho v Brně a okolí, kdo by mi ten svazek k čidlu dokázal vyměnit, ale abych za to nedal tisíce ??
- GeorgettaCZ
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 30.10.2014 11:23
- Bydliště: Praha 6 - Dědina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Haprující tachometr + palivoměr
Ahoj! Sem nováček, tak prosím o shovívavost. Nicméně, mám ten samý problém, jako morcak33. Za studena je všecko v poho, krom toho, že mi z nějakýho důvodu porát svítí vykřičník v kolečku (ASB/ESP..?). Když pak ale ujedu třeba 15-20 km, zahapruje tachometr, až usne na 0 kmh uplně, i když třeba jedu 120kmh. Občas, když klesne rychlost pod 80-90kmh, vysokočí a chvíli ukazuje a kolísá, ale pak zas usne.
Palivoměr, pokud je plná nádrž tak v pohodě, ale od půlky nádrže občas pípne a ručička se zhoupne k nule. No a od 1/4 nádrže to pípá při každý příležitosti; zatáčka, akcelerace, brždění...
Ale co mě nejvíc vadí, je fakt, že v okamžiku, kdy přestane jít tachometr, tak už se ani nenačítá ujetá vzdálenost. Jezdím denně 80km reálnou vzdálenost, ale napočítá se tak 20-30 km. Takže kontrola nad ujetýma kilometrama vzhledem k oleji atd., je nulová.
Mechanik diagnostikou vyčetl, že je špatnej spínač brzdových světel a prej že je to na prt, že je přes něj napájená paluba či co, moc jsem tomu nerozuměl.
Dnes jsem sundal ten spínač u brzdovýho pedálu, mám tam tenhle: 4A0945515A. v autokelly stojí 300,-. Tak mě zajámalo, co na tom stojí 300, rozebral sem ho a ty rozpínací kontakty byly dost očuzený. Tak jsem to přebrousil jemným šmirglem do leskla a uvidím. jsem v práci, ještě jsem s tím od tý doby nejel, uvidím cestou domu.
Chtěl jsem znát váš názor a třeba i nějakou radu. A taky chci juknout na ten snímač tychlosti. Kde to najdu? dá se k tomu dostat, aniž by muselo auto do servisu/na zvedák..?
Předem díky!!!
Palivoměr, pokud je plná nádrž tak v pohodě, ale od půlky nádrže občas pípne a ručička se zhoupne k nule. No a od 1/4 nádrže to pípá při každý příležitosti; zatáčka, akcelerace, brždění...
Ale co mě nejvíc vadí, je fakt, že v okamžiku, kdy přestane jít tachometr, tak už se ani nenačítá ujetá vzdálenost. Jezdím denně 80km reálnou vzdálenost, ale napočítá se tak 20-30 km. Takže kontrola nad ujetýma kilometrama vzhledem k oleji atd., je nulová.
Mechanik diagnostikou vyčetl, že je špatnej spínač brzdových světel a prej že je to na prt, že je přes něj napájená paluba či co, moc jsem tomu nerozuměl.
Dnes jsem sundal ten spínač u brzdovýho pedálu, mám tam tenhle: 4A0945515A. v autokelly stojí 300,-. Tak mě zajámalo, co na tom stojí 300, rozebral sem ho a ty rozpínací kontakty byly dost očuzený. Tak jsem to přebrousil jemným šmirglem do leskla a uvidím. jsem v práci, ještě jsem s tím od tý doby nejel, uvidím cestou domu.
Chtěl jsem znát váš názor a třeba i nějakou radu. A taky chci juknout na ten snímač tychlosti. Kde to najdu? dá se k tomu dostat, aniž by muselo auto do servisu/na zvedák..?
Předem díky!!!
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Haprující tachometr + palivoměr
To ESP nemas deaktivovane tlacitkem? Jinak vycist chyby diag.
Mel jsem ty same problemy s tachometrem a u me to byl spatny kabel a konektor cidla otacek rychlosti v prevodovce. Uz jsem to psal vyse. Dal mi blbnul budik teploty diky spatnemu cidlu. Budiky se dajimotestovat v akcnich clenech na diag.
Mel jsem ty same problemy s tachometrem a u me to byl spatny kabel a konektor cidla otacek rychlosti v prevodovce. Uz jsem to psal vyse. Dal mi blbnul budik teploty diky spatnemu cidlu. Budiky se dajimotestovat v akcnich clenech na diag.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
- GeorgettaCZ
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 30.10.2014 11:23
- Bydliště: Praha 6 - Dědina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Haprující tachometr + palivoměr
Ahoj, M@ty!
1. díky za radu!
2. Eeem, myslíš si ,že když koupím diagnostickej kabel a sosnu diagnostickej SW, budu schopnej to udělat? Sem profesně IT, s počítačema si rozumím. Resp. sw. už mám tento: http://tracker.cztorrent.net/torrent/va ... vad/196273" onclick="window.open(this.href);return false; a kablík se rozhoduju koupit tento: http://autodiagnostiky.heureka.cz/skoda ... ofi-kabel/" onclick="window.open(this.href);return false;
3. prosím tě, kde najdu ten konektor čidla otáček rychlosti..? je to přístupný shora, jen když otevřu haubnu nebo musí auto na zvedák? Ostatní budíky sou v poho, teda hapruju občas i palivoměr, ale přisuzuju to tomu samýmu, jelikož se to projevuje pouze ve stejnou dobu.
4. ESP vypnutý tl. nemám, resp. svítí to trvale, takže už sem ztratil přehled v jaký je to poloze v tomhle okamžiku...
Předem díky!!!
Páčko
1. díky za radu!
2. Eeem, myslíš si ,že když koupím diagnostickej kabel a sosnu diagnostickej SW, budu schopnej to udělat? Sem profesně IT, s počítačema si rozumím. Resp. sw. už mám tento: http://tracker.cztorrent.net/torrent/va ... vad/196273" onclick="window.open(this.href);return false; a kablík se rozhoduju koupit tento: http://autodiagnostiky.heureka.cz/skoda ... ofi-kabel/" onclick="window.open(this.href);return false;
3. prosím tě, kde najdu ten konektor čidla otáček rychlosti..? je to přístupný shora, jen když otevřu haubnu nebo musí auto na zvedák? Ostatní budíky sou v poho, teda hapruju občas i palivoměr, ale přisuzuju to tomu samýmu, jelikož se to projevuje pouze ve stejnou dobu.
4. ESP vypnutý tl. nemám, resp. svítí to trvale, takže už sem ztratil přehled v jaký je to poloze v tomhle okamžiku...
Předem díky!!!
Páčko
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Haprující tachometr + palivoměr
Tak k tomu KKL kabelu : Tento bohatě stačí a snad jde koupit ještě levněji. Mrkni i na Aukro. Soft k němu bude a pokud není v CZ, tak si najdi VAG 304. Mám ho a vystačí na většinu operací.
Čidlo otáček rychlosti a jeho konektor má své umístění dle typu převodovky. U mě je umístěno nad LP vnitřním kloubem poloosy a přístupné je buď zespodu nebo pro kontrolu případné oxidace konektoru i z vrchu. Je lepší dát stranou expanzku chlad. kapaliny (po demontáži třech vrutů) tak jak je i s hadicemi. Platí to tedy pro motor 1.9 - s benzínovým čtyřválcem to bude obdobné, ale u V6 možná bude z vrchu horší přístup. Pokud čidlo nenajdeš, tak mrkni do kufru k rezervě a vyfoť papírový štítek na kterém jsou údaje o autě včetně kódu převodovky a já bych se pokusil najít kde je to čidlo ot.
Na střed. panelu u rádia máš tlačítko vypínání ESP. Pokud ho zmáčkneš tak deaktivuješ ESP a info o tom je že se rozsvítí jeho kontrolka. Aktivuješ opět zmáčknutím tlačítka.
Čidlo rychlosti (ot. v převodovce) vypadá takto :
Čidlo otáček rychlosti a jeho konektor má své umístění dle typu převodovky. U mě je umístěno nad LP vnitřním kloubem poloosy a přístupné je buď zespodu nebo pro kontrolu případné oxidace konektoru i z vrchu. Je lepší dát stranou expanzku chlad. kapaliny (po demontáži třech vrutů) tak jak je i s hadicemi. Platí to tedy pro motor 1.9 - s benzínovým čtyřválcem to bude obdobné, ale u V6 možná bude z vrchu horší přístup. Pokud čidlo nenajdeš, tak mrkni do kufru k rezervě a vyfoť papírový štítek na kterém jsou údaje o autě včetně kódu převodovky a já bych se pokusil najít kde je to čidlo ot.
Na střed. panelu u rádia máš tlačítko vypínání ESP. Pokud ho zmáčkneš tak deaktivuješ ESP a info o tom je že se rozsvítí jeho kontrolka. Aktivuješ opět zmáčknutím tlačítka.
Čidlo rychlosti (ot. v převodovce) vypadá takto :
- Přílohy
-
- Má hranatý obdélníkový konektor
- Čidlo rychlosti v převodovce.jpg (5.18 KiB) Zobrazeno 2934 x
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 28.04.2009 07:18
Re: Haprující tachometr + palivoměr
Tak u mě problém po cca. 14 dnech sám odezněl, aniž bych na cokoliv šáhl. Je tedy evidentní, že ta vlhkost někde vyschla a je to ok, funguje tachometr a tím pádem i palivoměr. Hold nesmím vlítnout levým kolem do kaluže ....
Jinak já mám 74kw 1.9 Tdi, k čidlu přístup po sundání levého předního kola a krytu za kolem, čidlo mám nahoře na převodovce, konektor sem sundal v pohodě, ale nepřišel sem na to, jak vytáhnout celý čidlo.
Jinak já mám 74kw 1.9 Tdi, k čidlu přístup po sundání levého předního kola a krytu za kolem, čidlo mám nahoře na převodovce, konektor sem sundal v pohodě, ale nepřišel sem na to, jak vytáhnout celý čidlo.
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Haprující tachometr + palivoměr
Prostříkni ten konektor nějakým lepším Kontaktolem. Čidlo jde vyjmout po odjištění zobáčku, ale počítej s tím že v tom hliníku převodovky může být pěkně "zarostlé". U mě jsem s ním musel také slušně zabojovat.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
- GeorgettaCZ
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 30.10.2014 11:23
- Bydliště: Praha 6 - Dědina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Haprující tachometr + palivoměr
Ahoj džentlmeni! OK, juknu na to o víkendu a poreferuju.
1. DĚKUJI! Za to, že jste mě uklidnili že moje volba kabelu je správná. SW mám už sosnutej i v češtině. Mám Vag-com 304.409 a ktomu ještě nějaký serepetičky. Až budu mít kabel, juknu na to. 250,- za něj mě netrápí.
2. Já v tý B5ce nemám původní motor..., je tam 1.9 TDI/74 kW/AVB ze starýho Superba. Takže to čidlo, když sundám LP kolo, tak bych ho měl najít.., chápu to správně, že?
Tak zatím!
1. DĚKUJI! Za to, že jste mě uklidnili že moje volba kabelu je správná. SW mám už sosnutej i v češtině. Mám Vag-com 304.409 a ktomu ještě nějaký serepetičky. Až budu mít kabel, juknu na to. 250,- za něj mě netrápí.
2. Já v tý B5ce nemám původní motor..., je tam 1.9 TDI/74 kW/AVB ze starýho Superba. Takže to čidlo, když sundám LP kolo, tak bych ho měl najít.., chápu to správně, že?
Tak zatím!
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Haprující tachometr + palivoměr
Stačí když mrkneš od motoru směrem od expanzky chlad. kapaliny. Konektor je hranatý obdélníkový používaný spíš u Siemens čidel, takže na Passatu praští do oka - je jiný než ostatní. Zajištění je pružinou. Dost se používá třeba u Oplů. U mě je přímo nad vnitřním kloubem.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 09.05.2012 18:51
Re: Haprující tachometr + palivoměr
Zdravím a přidávám se k tomuto tématu...
jak se již někdo výše ptal, může mít palivoměr a tachometr nějakou souvislost se spínačem brzdových světel? na VAG mám chybu spínače brzdových světel, takže ten budu měnit..ale když se mi auto ohřeje (ne vždy), tak mi začne haprovat ručička tachometru a pak se přidá i ručička palivoměru, přesně jak píší někteří výše...buď mírně kolísá, nebo z ničeho nic rychle spadne ne rezervu a pípne mi rezerva a zase hned vyskočí na správnou hladinu a opakuje se to...na čidle rychlosti nebo otáček nebo jak se to jmenuje jsem zjistil oxidaci a očištění vždy zase chvíli funguje...ale s tím palivoměrem si nevím rady...na VAG to žádnou chybu nepíše ohledně tacho nebo paliva...
jak se již někdo výše ptal, může mít palivoměr a tachometr nějakou souvislost se spínačem brzdových světel? na VAG mám chybu spínače brzdových světel, takže ten budu měnit..ale když se mi auto ohřeje (ne vždy), tak mi začne haprovat ručička tachometru a pak se přidá i ručička palivoměru, přesně jak píší někteří výše...buď mírně kolísá, nebo z ničeho nic rychle spadne ne rezervu a pípne mi rezerva a zase hned vyskočí na správnou hladinu a opakuje se to...na čidle rychlosti nebo otáček nebo jak se to jmenuje jsem zjistil oxidaci a očištění vždy zase chvíli funguje...ale s tím palivoměrem si nevím rady...na VAG to žádnou chybu nepíše ohledně tacho nebo paliva...
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Haprující tachometr + palivoměr
Můžeš mít dvě na sobě nezávislé závady. Pokud se budíky při testu akčních členů normálně hýbou, tak bych šel po kabeláži čidla rychlosti jak jsem psal výše a po vydřené plošné desce plováku v nádrži.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 09.05.2012 18:51
Re: Haprující tachometr + palivoměr
tak jsem se jeste docetl, ze koncernova auta ukazuji hladinu paliva v zavislosti na spotrebe paliva..a kdyz mi blbne rucicka tacho, tak tim mam velkou spotrebu, protoze mi nenabiha ujeta vzdalenost..ale asi to bude nezavisle ne sobe no..
- GeorgettaCZ
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 30.10.2014 11:23
- Bydliště: Praha 6 - Dědina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Haprující tachometr + palivoměr
Ahoj, já teď neměl vůbec čas se tomu věnovat. Taky byla zima a já nemám garáž. Auto jezdí, do práce mě vždy dovezlo, tak nebyl důvod u toho zmrznout. Nicméně! Já sem ještě někdy v listopadu vymontoval ten spínač brzd (a buhví čeho všeho eště), co je pod pedálem brzdy, (2 větší a 2 menší kontakty). Rozebral sem ho, obrousil a očistil ty zapečený kotakty. Taky sem cvičně vymontoval budíky, komplet je rozebral, opucoval kontakty konektorů a zase složil. Asi to nějakej efekt mělo, protože sem od tý doby už nezpozoroval tu chybu s padajícím tachometrem ani palivoměrem. Je ale fakt, že teploty se poslední dva-tři měsíce tady v Praze pohybovaly pořád kolem nuly, spíš pod nulou. Uvidím, jestli se to znovu neobjeví, až se teplota venku zas zvedne.
Pro změnu řeším tvrdnutí brzdovýho pedálu. Brzdím hlavně motorem. A když dobržduju jen zlehka, všecko je v pohodě. V okamžiku ale, kdy musím brzdit prudčeji, se mi rozsvítí ABS. Někdy dokonce i brzdový obložení (O) ! Podle mýho autoemechanika to může být vývěva nebo přímo kostka ABS. Je fakt, že když dupnu na brzdu, tak zaheftuju všecky kola a dál jen gumuju asfalt! Ale to obložení je mi divný. Mám z ledna 2015 komplet nový obložení, kotouče i destičky, vepředu i vzadu. Všecko odvzdušnění, v pohodš, brzdí to jak vzteklý, kontrolní kabílky od předních destiček zapojený, kontakty sem čistil...
Pro změnu řeším tvrdnutí brzdovýho pedálu. Brzdím hlavně motorem. A když dobržduju jen zlehka, všecko je v pohodě. V okamžiku ale, kdy musím brzdit prudčeji, se mi rozsvítí ABS. Někdy dokonce i brzdový obložení (O) ! Podle mýho autoemechanika to může být vývěva nebo přímo kostka ABS. Je fakt, že když dupnu na brzdu, tak zaheftuju všecky kola a dál jen gumuju asfalt! Ale to obložení je mi divný. Mám z ledna 2015 komplet nový obložení, kotouče i destičky, vepředu i vzadu. Všecko odvzdušnění, v pohodš, brzdí to jak vzteklý, kontrolní kabílky od předních destiček zapojený, kontakty sem čistil...