1,8 20V - nejde adaptovat klapka sání
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Jezdec
- Příspěvky: 294
- Registrován: 30.10.2008 19:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
1,8 20V - nejde adaptovat klapka sání
Pánové prosím o radu.
Marně se snažím udělat adaptaci klapky sání. Mám dva klon kabely 7.04 a 11.11. Nejde. Dokonce sem si půjčil i originální kabel a taky nejde. Na zlomek vteřiny při základním nastavení kanálu 98 naskočí že to běží, ale hned se tam hodí chyba - Group 98 not available. Klapka se po startu adaptace otevře na 3,5° (stejně jako při zapnutí zapalování), bzučí asi necelou minutu a pak se zase zavře nadoraz.
Postup dělám podle VIS - zahřátý motor, smazat adaptace, bez chyb v jednotce a stejně to nejde. Připojoval sem i nabiječku na baterii, aby napětí bylo vyšší (dočetl jsem se, že někdy to dělalo chyby i když napětí baterie bylo dobré, a přestalo po připojení na nabíječku).
Motor je 1.8 20V ADR s pevným sáním, rv 1996, ECU 058 907 557C, klapka VDO 058 133 063H.
Po vypnutí a zapnutí zapalování ukazuje 4.pole kanálu 98 hodnotu ADP OK. Stav adaptace v 1.poli na kanálu 23 je 001111 a správně by měla být 100000. Tzn. ze throttle body adaptation je OK, ale vše ostatní není. Nechápu.
Výňatek z LBL file pro ECU 058-907-557 C:
"023,0,Throttle Body Adaptation Information
023,1,Adaptation Status,,Specification: 100000
; 0xxxxx - Throttle Potentiometer adjustment with Idling Potentiometer not OK
; x1xxxx - Throttle Body Adaptation not OK
; xx1xxx - Learning process Max. Position Throttle Potentiometer not OK
; xxx1xx - Learning process Min. Position Throttle Potentiometer not OK
; xxxx1x - Learning process Max. Position Idling Potentiometer not OK
; xxxxx1 - Learning process Min. Position Idling Potentiometer not OK
023,2,Throttle Body,Min. Position,Specification: 70...93 %
023,3,Throttle Body,Emergency Stop,Specification: 67...83 %
023,4,Throttle Body,Max. Position,Specification: 8...39 %"
Klapku sem měnil, původně tam byla 058 133 063. Rozdíl mezi nimi je jenom čistě mechanický v plastovém kotouči pro lanko. Verze H nemá výstupek, který nuceně zavře klapku, jenom ten jeden kterým ji otevírá. Mechanicky stav klapek uvnitř je u obou perfektní. Hodnoty které dávají oba snímací potenciometry jsou taky OK.
Auto mám asi rok, adaptace vždy fungovala. Před pár měsíci to už začalo vyhazovat tu chybu, ale na poněkolikátý pokus se to chytlo a adaptace proběhla OK. Pak už to nešlo. Klapku sem vyměnil, protože mi sporadicky sám motor zvýšil otáčky na volnoběh na 3000rpm (klapka se otevřela na 17° sama). Všechny podtlaky, hadičky, vše OK. Falešný vzduch sem vyloučil. Kabeláž ke klapce je v pořádku. Ta druhá klapka už to nedělá, ale nemůžu ji adaptovat a to mě trošku štve. Auto jinak jede OK a s tou druhou klapkou reaguje na plyn znatelně živěji. Nak
EDIT. smazal sem adaptační hodnoty klapky odpojením baterie. Po připojení baterie klapka zavrčí a pořád bzučí. Adaptační status se změní na 010100. Pokus o adaptaci skončí chybou a znova statusem 001111.
Takže sem to znova smazal odpojením baterky, nechal motor běžet 10minut bez přidání plynu, pak 3 minuty 3000rpm a následně to pořádně projel >50km (až do červeného). Adaptační status se nezměnil (010100) ale aspoň si jednotka znova najela adaptace směsi. Kdyby mi někdo uměl poradit, byl bych moc vděčný.
Marně se snažím udělat adaptaci klapky sání. Mám dva klon kabely 7.04 a 11.11. Nejde. Dokonce sem si půjčil i originální kabel a taky nejde. Na zlomek vteřiny při základním nastavení kanálu 98 naskočí že to běží, ale hned se tam hodí chyba - Group 98 not available. Klapka se po startu adaptace otevře na 3,5° (stejně jako při zapnutí zapalování), bzučí asi necelou minutu a pak se zase zavře nadoraz.
Postup dělám podle VIS - zahřátý motor, smazat adaptace, bez chyb v jednotce a stejně to nejde. Připojoval sem i nabiječku na baterii, aby napětí bylo vyšší (dočetl jsem se, že někdy to dělalo chyby i když napětí baterie bylo dobré, a přestalo po připojení na nabíječku).
Motor je 1.8 20V ADR s pevným sáním, rv 1996, ECU 058 907 557C, klapka VDO 058 133 063H.
Po vypnutí a zapnutí zapalování ukazuje 4.pole kanálu 98 hodnotu ADP OK. Stav adaptace v 1.poli na kanálu 23 je 001111 a správně by měla být 100000. Tzn. ze throttle body adaptation je OK, ale vše ostatní není. Nechápu.
Výňatek z LBL file pro ECU 058-907-557 C:
"023,0,Throttle Body Adaptation Information
023,1,Adaptation Status,,Specification: 100000
; 0xxxxx - Throttle Potentiometer adjustment with Idling Potentiometer not OK
; x1xxxx - Throttle Body Adaptation not OK
; xx1xxx - Learning process Max. Position Throttle Potentiometer not OK
; xxx1xx - Learning process Min. Position Throttle Potentiometer not OK
; xxxx1x - Learning process Max. Position Idling Potentiometer not OK
; xxxxx1 - Learning process Min. Position Idling Potentiometer not OK
023,2,Throttle Body,Min. Position,Specification: 70...93 %
023,3,Throttle Body,Emergency Stop,Specification: 67...83 %
023,4,Throttle Body,Max. Position,Specification: 8...39 %"
Klapku sem měnil, původně tam byla 058 133 063. Rozdíl mezi nimi je jenom čistě mechanický v plastovém kotouči pro lanko. Verze H nemá výstupek, který nuceně zavře klapku, jenom ten jeden kterým ji otevírá. Mechanicky stav klapek uvnitř je u obou perfektní. Hodnoty které dávají oba snímací potenciometry jsou taky OK.
Auto mám asi rok, adaptace vždy fungovala. Před pár měsíci to už začalo vyhazovat tu chybu, ale na poněkolikátý pokus se to chytlo a adaptace proběhla OK. Pak už to nešlo. Klapku sem vyměnil, protože mi sporadicky sám motor zvýšil otáčky na volnoběh na 3000rpm (klapka se otevřela na 17° sama). Všechny podtlaky, hadičky, vše OK. Falešný vzduch sem vyloučil. Kabeláž ke klapce je v pořádku. Ta druhá klapka už to nedělá, ale nemůžu ji adaptovat a to mě trošku štve. Auto jinak jede OK a s tou druhou klapkou reaguje na plyn znatelně živěji. Nak
EDIT. smazal sem adaptační hodnoty klapky odpojením baterie. Po připojení baterie klapka zavrčí a pořád bzučí. Adaptační status se změní na 010100. Pokus o adaptaci skončí chybou a znova statusem 001111.
Takže sem to znova smazal odpojením baterky, nechal motor běžet 10minut bez přidání plynu, pak 3 minuty 3000rpm a následně to pořádně projel >50km (až do červeného). Adaptační status se nezměnil (010100) ale aspoň si jednotka znova najela adaptace směsi. Kdyby mi někdo uměl poradit, byl bych moc vděčný.
- amavet
- VWexpert
- Příspěvky: 4166
- Registrován: 11.02.2008 07:50
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8 20V - nejde adaptovat klapka sání
stav se , muzu to skusit s moji diagnostikou . u me se za nevyresenou praci neplati
VW golf 2 GTI 16V 95kw , odtah pastika variant B5.5 2.8 V6 4motion 777539977 , Golf 4 2,8 V6 4motion , Honda CBR 600 F3
-
- Jezdec
- Příspěvky: 294
- Registrován: 30.10.2008 19:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8 20V - nejde adaptovat klapka sání
Jeste sem zkusil mitr baterku plne nabitou a nabijecku nechat pripojenou. Nekde jsem zaslechl, ze adaptace delala problem pokud byla baterka slabsi (ta moje je rok a neco stara) a to i kdyz bylo napeti >12V. Nic. Tak sem vzal 4clanek LiFe z modelu (14,4V) ktery udrzi hodne vysoke proudy. Napojil paralelne na akumulator a zkusil. Nic. Napeti na akumulatoru se behem adaptce vubec nezmeni, ani skokove. Vzhledem k tomu, ze jsem zijistil ze zapisem hodnoty "000" do kanalu 00 pri adaptaci jednotky 01 (motor) se nikdy nevymazou adaptacni hodnoty (tj. tovarni stav - reset) tak sem si sehnal jeste jednu stejnou RJ motoru. Jako by ta jednotka byla snad blokovana. Nicmene vzhledem k tomu, ze ma zapsany kod WSC 00000, tak uz se v ni nekdo hrabal. Bude ale par dni trvat nez dorazi nova.
amavet> moc rad se zastavim, rad bych tento tyden. Domluvime se po SZ nebo zavolam. Nak
amavet> moc rad se zastavim, rad bych tento tyden. Domluvime se po SZ nebo zavolam. Nak
- alfik666
- Jezdec
- Příspěvky: 346
- Registrován: 09.08.2012 20:40
Re: 1,8 20V - nejde adaptovat klapka sání
Odpoj na chvilu baterku a adaptavie mas zmazane...
Passat 1.8T APU
Alfa 156 2.4 JTD
Alfa 156 2.4 JTD
-
- Jezdec
- Příspěvky: 294
- Registrován: 30.10.2008 19:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8 20V - nejde adaptovat klapka sání
Áno, to víme ale jak už jsem psal v textu výše (vím je dlouhý, tak jsi ho asi nečetl celý) nijak mi to nepomůže v tom, že ta adaptace nejde správně provést.
- alfik666
- Jezdec
- Příspěvky: 346
- Registrován: 09.08.2012 20:40
Re: 1,8 20V - nejde adaptovat klapka sání
Asi by som vyskušal inu klapku...
Passat 1.8T APU
Alfa 156 2.4 JTD
Alfa 156 2.4 JTD
-
- Jezdec
- Příspěvky: 294
- Registrován: 30.10.2008 19:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8 20V - nejde adaptovat klapka sání
Zkusil sem jinou ŘJ, zkusil sem jinou klapku. Problem zustal. Kaslu na to, auto jezdi bez problemu. Nak
-
- Jezdec
- Příspěvky: 294
- Registrován: 30.10.2008 19:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8 20V - nejde adaptovat klapka sání
Problém vyřešen, nakonec byly obě klapky vadné (vadné ve smyslu že nejde adaptace, ačkoliv jinak vše fungovalo). Veškeré vodiče mezi ECU a klapkou byly v pořádku, nakonec až nová klapka jde bez problému adaptovat. Nak
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: 1,8 20V - nejde adaptovat klapka sání
malo kdy se stane že najednou dvě klapky špatne