TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Nejde přes něj teplá voda - přes výměník ano, ale klapka vzduvhu to obchází okolo výměníku.
- ls
- Řidič
- Příspěvky: 174
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Mě funguje zadní topení jenom v zimě .Ted je vypnutý.
- petrg
- Řidič
- Příspěvky: 182
- Registrován: 26.09.2007 11:06
- Bydliště: PRAHA
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Jak to tady pročítám, tak nabývám dojmu, že ti nejde bufík, kontroloval jsi ho?Mira077 píše:Tak už je to vyřesený. Oddělal jsem ten tapecír,ikdyž jen částečně,pořád mi to drželo někde nahoře u okna,ale dostal jsem se ke konektoru od ventilátoru. Přerušil jsem červenobílý drát a napojil delší draty a vypínač jsem umístil vedle zásuvek na 12V v kufru,takže to můžu v případě zapnout. Akorát jsem myslel,že se mi rychleji ohřeje voda v okruhu,když se neochlazuje zadní radiátor
Ford Galaxy 1,9TDI 85KW Ghia, 2003
- hasto
- Nový člen
- Příspěvky: 21
- Registrován: 02.01.2008 17:33
- Bydliště: Trebostovo 100, okr. Martin, SR
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Ja mám tykáto problém, mám Ford Galacy 1998 1,8 TDI, Mám automatickú dvojzónovú klimatizáciu, nedá sa mi ovládať otáčky predného ventilátora. Nedá sa ani zapnúť. Pozeral som sa k napájaniu ventilátora, ak sa nemýlim ten je na pravej strane, vedľa neho na ľavo je daľšia skrynka je tam taká červená škatiľka, do ktorej idú 3 drôty, nie je tam žiadne napätie, neviem si s tým poradiť. Za pomoc ďakujem.
Najlepšie skiboxy , kvalita za dobrú cenu ---http://www.skibox.sk
-
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 22.02.2010 10:23
- Bydliště: Banská Bystrica, SR
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
skusal uz niekto čistit zadny ventilator kurenia? nieje tam ziadny filter na vzduch a myslim si že tam bude určite kopec prachu a podobne....
- petrklm
- Řidič
- Příspěvky: 74
- Registrován: 20.12.2010 14:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Řeším, jak odstavit přívod vody do zadního radiátoru. Mám benzíňák a v zimě se motor dlouho zahřívá. Vzadu topit rozhodně nepotřebuju. Asi by to chtělo někde vpředu trubky říznout a propojit... má někdo s tímhle zkušenost?
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Na 1,8T je někde na úrovni prostředního sloupku dole v trubkách ventil, který nepouští vodu dozadu pokud není zapnuté zadní topení.
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
- petrklm
- Řidič
- Příspěvky: 74
- Registrován: 20.12.2010 14:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Předpokládám, že tedy bude ovládaný elektricky a v mém případě nefunkční. Dík za radu, zkusím ho najít a případně rozpohybovat. Bylo by to jednodušší, než něco řezat.vhml píše:Na 1,8T je někde na úrovni prostředního sloupku dole v trubkách ventil, který nepouští vodu dozadu pokud není zapnuté zadní topení.
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Je to ovládaný pneumaticky. A dneska jsem po cestě domů šáhnul na trubky a jsou horký, takže mi to zřejmě taky nefunguje
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Zrovna včera jsem si toho ventilu všiml na Sharanu 1999 2.8. Napadlo mne, že to bude ventil, ale na Galaxech jsem ho neviděl.
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
A trubky máš po jízdě studené? Já nevím jestli mi ventil propouští, nebo se trubky ohřejou jen předáváním tepla od motoru bez proudění.
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
- petrklm
- Řidič
- Příspěvky: 74
- Registrován: 20.12.2010 14:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Já na ty trubky nikdy nesahal před ani po (ono cokoliv dělat před panelákem je otrava...). Celý ten systém je mi k ničemu, takže slova o rozpohybování beru zpět, nejspíš se bude řezat .
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Stačí se na úrovni zadních dveří ohnout a šáhnout za práh, tam je nahmatáš.
Přemešlím, že bych tam dal na tu hadici nějakej kohout. Úplně natvrdo zavřít to nechci.
Přemešlím, že bych tam dal na tu hadici nějakej kohout. Úplně natvrdo zavřít to nechci.
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Tyhle hydropneumatické ventily se dají běžně koupit i starší. Já ho koupil loni a dal ho do okruhu zadního topení tak, že když je aktivní bufík, ventil propouští a je-li bufík neaktivní, ventil do zadního traktu nepropouští vodu. Tím se zkrátí okruh chlazení vody o třetinu a ohřev motoru je nesrovnatelně rychlejší.
Kdo nemá bufík, může tenhle ventil ovládat třeba tlačítkem zadního ventilátoru, nebo jiným spínačem, který si jednoduše někam umístí. Elektropneumatický ventil (podobný třeba ventilu na regulaci turba nebo EGR) se dá koupit kolem tří stovek. Hadici od podtlaku navedu do tohoto elektropneu ventilu a z něj na membránku toho ventilu vody. Pokud přivedu proud, podtlak přitáhne membránku, po odpojení elektriky membránka odpadne.
Dokonce bych řekl, že pokud jedu mimo město, motor se mi na pouze přední okruh ohřeje stejně rychle, jak s bufíkem na oba okruhy. Po městě ne - tam bufík vítězí.
Pasuje tam třeba ventil topení z Opelu - například Vectry to mají standardně. Stačí do googlu napsat ventil topení vectra a vypadne to hned. Výhodou tohoto ventilu je to, že je trojcestný, čili můžete si vybrat režim, jaký chcete používat (jestli má vodu uzavírat v pozici bez podtlaku, nebo naopak v pozici s pod tlakem - jak se komu hodí). Druhou výstupní větev zaslepit.
Montáž tohoto ventilu rozhodně nedoporučuju pod vůz. Uvnitř, vlevo zadní části vozu, kde je umístěno topné těleso, je moře místa, kam to lze namontovat. I podtlaková hadice se tam vede mnohem lépe (prahem pod plasty). VYZKOUŠENO!!!
Kdo nemá bufík, může tenhle ventil ovládat třeba tlačítkem zadního ventilátoru, nebo jiným spínačem, který si jednoduše někam umístí. Elektropneumatický ventil (podobný třeba ventilu na regulaci turba nebo EGR) se dá koupit kolem tří stovek. Hadici od podtlaku navedu do tohoto elektropneu ventilu a z něj na membránku toho ventilu vody. Pokud přivedu proud, podtlak přitáhne membránku, po odpojení elektriky membránka odpadne.
Dokonce bych řekl, že pokud jedu mimo město, motor se mi na pouze přední okruh ohřeje stejně rychle, jak s bufíkem na oba okruhy. Po městě ne - tam bufík vítězí.
Pasuje tam třeba ventil topení z Opelu - například Vectry to mají standardně. Stačí do googlu napsat ventil topení vectra a vypadne to hned. Výhodou tohoto ventilu je to, že je trojcestný, čili můžete si vybrat režim, jaký chcete používat (jestli má vodu uzavírat v pozici bez podtlaku, nebo naopak v pozici s pod tlakem - jak se komu hodí). Druhou výstupní větev zaslepit.
Montáž tohoto ventilu rozhodně nedoporučuju pod vůz. Uvnitř, vlevo zadní části vozu, kde je umístěno topné těleso, je moře místa, kam to lze namontovat. I podtlaková hadice se tam vede mnohem lépe (prahem pod plasty). VYZKOUŠENO!!!
-
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 22.02.2010 10:23
- Bydliště: Banská Bystrica, SR
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
existuje aj niečo podobné čo by znieslo naftu? dalo by sa potom vcelku pekne a jednoducho spraviť zabezpečenie - odpojí prívod nafty