Zadní stěrač - setře při startu
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- pavel@cz
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 16.01.2011 14:29
- Bydliště: Chotěvice
Zadní stěrač - setře při startu
Ahoj kolegové, mám drobný problém se zadním stěračem - občas se stane, že při startu motoru setře okno (nasucho ). Většinou se to stane při delší pauze, třeba do druhého dne.
Nevím, ale asi to není normální. Jinak funguje v pohodě.
Dáte mi typ, co by mohlo být v nepořádku?
Díky!
Nevím, ale asi to není normální. Jinak funguje v pohodě.
Dáte mi typ, co by mohlo být v nepořádku?
Díky!
VW GOLF IV 1,9 TDi 81kW ASV, 2002; VW GOLF VI Variant 1,6 TDi CR 77kW, 2011
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
- pavel@cz
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 16.01.2011 14:29
- Bydliště: Chotěvice
Re: Zadní stěrač - setře při startu
Díky za info, můžeš být malinko konkrétnější, jak zhruba by mohla být vadná? Než jí začnu kurýrovat.
Děkuju.
Děkuju.
VW GOLF IV 1,9 TDi 81kW ASV, 2002; VW GOLF VI Variant 1,6 TDi CR 77kW, 2011
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Zadní stěrač - setře při startu
Nekurýrovat, vyměnit ! Páčka je většinou mechanicky vychozená, protože je celá plastová a plast se postupně odírá. Potom dochází k náhodným stykům kontaktů, nebo naopak k nedolehnutí kontaktu.
Ještě by to mohlo dělat relé stěračů, ale to je míň pravděpodobny.
Ještě by to mohlo dělat relé stěračů, ale to je míň pravděpodobny.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- pavel@cz
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 16.01.2011 14:29
- Bydliště: Chotěvice
Re: Zadní stěrač - setře při startu
Moc díky, zkušenosti jsou k nezaplacení.
VW GOLF IV 1,9 TDi 81kW ASV, 2002; VW GOLF VI Variant 1,6 TDi CR 77kW, 2011
- pavel@cz
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 16.01.2011 14:29
- Bydliště: Chotěvice
Re: Zadní stěrač - setře při startu
Tak dnes jsem se dostal k výměně páčky stěračů...a to občasný stírání při startu motoru TRVÁ.
Má někdo nápad, co ještě povyměňovat? (sranda)
VW GOLF IV 1,9 TDi 81kW ASV, 2002; VW GOLF VI Variant 1,6 TDi CR 77kW, 2011
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Zadní stěrač - setře při startu
Vyzkoušet jiny relé, proměřit kabeláž. Zkontrolovat jak sou na tom dráty v průchodkách kufrových dveří.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- pavel@cz
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 16.01.2011 14:29
- Bydliště: Chotěvice
Re: Zadní stěrač - setře při startu
No, doufám, že se mi podaří najít chybu. Nemám rád, když se něco děje a neděje, pak se těžko hledá zakopanej pes.
Výsledek dám vědět.
Výsledek dám vědět.
VW GOLF IV 1,9 TDi 81kW ASV, 2002; VW GOLF VI Variant 1,6 TDi CR 77kW, 2011
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Zadní stěrač - setře při startu
No jo, to je holt úděl techniky, když nefunguje jak má.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- pavel@cz
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 16.01.2011 14:29
- Bydliště: Chotěvice
Re: Zadní stěrač - setře při startu
Máš recht, a to ještě nevíš, že se mi ozvaly i přední stěrače, které, když chci setřít, tak se napoprvé jen těěěžce zvedají a někdy se rozběhnou až po chvilce. No, zatím se pokaždé, po mém zděšení, nakonec rozběhly.
Mechanismus jsem měl rozebranej a je naprosto krásnej, čistej, nezkorodovanej a promáznutej, kluzný ložiska i kloubky.
No, teď, co to může být. Na předek i zadek je společné relé pro stěrače nebo má každej svůj?
Dík za každé info.
Mechanismus jsem měl rozebranej a je naprosto krásnej, čistej, nezkorodovanej a promáznutej, kluzný ložiska i kloubky.
No, teď, co to může být. Na předek i zadek je společné relé pro stěrače nebo má každej svůj?
Dík za každé info.
VW GOLF IV 1,9 TDi 81kW ASV, 2002; VW GOLF VI Variant 1,6 TDi CR 77kW, 2011
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Zadní stěrač - setře při startu
U předních stěračů zatuhávají ty hřídele v pouzdrech. Pokud po odmontování motorku de s oběma hřídeli dobře hýbat, tak je problém v motorku.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- pavel@cz
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 16.01.2011 14:29
- Bydliště: Chotěvice
Re: Zadní stěrač - setře při startu
Takže zase mřížka,...atd. ven, už se nemůžu dočkat
A myslíš proměřit motor? Asi jo, že. Že by napálenej?
Mechanika jako taková je jak nová.
A myslíš proměřit motor? Asi jo, že. Že by napálenej?
Mechanika jako taková je jak nová.
VW GOLF IV 1,9 TDi 81kW ASV, 2002; VW GOLF VI Variant 1,6 TDi CR 77kW, 2011
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Zadní stěrač - setře při startu
Mechanika sice může vypadat nově, ale duležity je, aby se volně hejbala. Motorek moc dobře změřit nejde. Musel bys ho rozkuchat a měřit na komutátoru vinutí proti sobě. Pokud motor nemá sílu pohnout stěračema, tak je vadnej, ale jenom za předpokladu, že táhloví stěračů chodí volně.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- pavel@cz
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 16.01.2011 14:29
- Bydliště: Chotěvice
Re: Zadní stěrač - setře při startu
Jak jsem psal výše, mechanismus jsem měl rozebranej a je naprosto krásnej, čistej, nezkorodovanej a promáznutej, kluzný ložiska i kloubky, takže volně chodí.
Někdy se stěrače rozběhnou hned, někdy se jim jako moc nechce.
Nejsem elektrikář, ale kdyby se jen(nevím) přidíralo ložisko výstupu z motoru(jestli tam je), asi by vyletěl nahoru proud?
Někdy se stěrače rozběhnou hned, někdy se jim jako moc nechce.
Nejsem elektrikář, ale kdyby se jen(nevím) přidíralo ložisko výstupu z motoru(jestli tam je), asi by vyletěl nahoru proud?
VW GOLF IV 1,9 TDi 81kW ASV, 2002; VW GOLF VI Variant 1,6 TDi CR 77kW, 2011
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Zadní stěrač - setře při startu
Proud by sice vyletěl, ale to bys musel změřit přímo na drátech od motorku. Sou dvě možnosti jak to udělat. První je, že máš klešťovej ampérmetr co měří stejnosměrnej proud, což na 99% nemáš, jelikož je to drahá sranda. Druhá možnost je měřit ampérmetrem připojeným v obvodu od motorku, ale to bys musel mít měřák na větší proudy, protože například multimetry měří max 10A, což je málo, může tam být až 30A.
Motor má kluzny ložiska a převodovka taky. Většinou tam bývá dost vazelíny na celej život motorku, ale může se samozřejmě stát že se ložisko zadře.
Když si to měl rozebrany, chtělo to kontrolu motorku a táhel zvlášť. Pustit na prázdno a divat se co to dělá.
Motor má kluzny ložiska a převodovka taky. Většinou tam bývá dost vazelíny na celej život motorku, ale může se samozřejmě stát že se ložisko zadře.
Když si to měl rozebrany, chtělo to kontrolu motorku a táhel zvlášť. Pustit na prázdno a divat se co to dělá.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI