Servo cuká volantem

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od Kubi230 »

Takže, má zkušenost. Po zakoupeni B5-ky r.v.97 AFN 81kw jsem všechno prohlédnul, veškeré náplně....v servu bylo málo tak jsem koupil G002000 prodali mi také zelený ale v nádobce byl červený. Dolil jsem to tím zeleným a asi po 2 letech mi začalo chcat řízení, levá strana, ubytek asi za 10km z max na min v nádobce. Poznal jsem to až když mi začalo hučet servo. Jinak nevím jestli to je ale může to asi také být smíchaním těchto dvou olejů, jinak jsem měl prasklou manžetu takže se tam taky mohl dostat prach a to by byl další důvod. Ale jde o to že když origo tam byl červený nebo oranžový se starým řízením. A ted´jsem sehnal na výměnu řízení z A4 2.5tdi r.v2001 tak kterej tam lejt tedka? Jestli to vypustit a dat tam už zelenej nebo koupit zase ten červenej? Jinak před výměnou tam bylo řízení bez pomocnýho pístku a ted tam mám s pístkem. Na výměnu to není problém pasuje to. Ale potřeboval bych zjistit ten olej. Jinak se prodava červený, zelený a pak čirý. Já tam mám momentálně směs všech tří :-D z důvodu že v neděli před Velikonocema jsem prostě nic nesehnal a auto potřebuju každej den do práce. Můžete mi teda někdo poradit s tím olejem. Díky
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od majkl1 »

Jestli červený (dextron II) nebo zelený je jedno, jen bych to nemíchal. Zelený jsou dnes hlavně v elektrických servech. Osobně jsem měl lepší pocit z červeného oleje.
Ten pístek je tlumič řízení. Taky počítej s tím, že pravděpodobně budeš mít tužší řízení (pocit slabšího účinku). Je to dané seřízením tuhosti pro těžší motor. Lze s citem doštelovat vymezovací matkou. Já si na to zvykl (řízení z 2.8 syncro s tiptronicem a už bych ani nechtěl jemnější :pleasantry: )
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od Kubi230 »

No to řízení mi přijde trochu tužší ale na to si zvyknu. Jinak k té výměně oleje v servu... Když odpojím u serva tu jednu hadici. teď přesně nevím kterou :-D a potom to budu vytlačovat řízením (do prava, do leva) a současně to propláchnu přes nádobku dolejváním zelenýho oleje tak mám šanci že z toho vycucnu všechen ten hnuj? :-D ..... A ještě jedna věc jelikož mi to začalo chcat tak nějak nepozorovaně a hodně, tak jsem si toho všiml až když jsem slyšel servo pak jsem s tím cca tak 8km ještě jel( bylo to slyšet v nízkejch a hlavně při parkování, při vysokejch otáčkách skoro ne) ale ne že by bylo nějak extra hlučný ale prostě ho občas teď slyším to servo. Tak myslíš že pujde do háje? A dá se s tím jezdit nebo je to lepší vyměnit hned aby se nedostaly nějaký šponky do řízení atd.?
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od majkl1 »

Já olej vypouštím jednou z hadic vedoucích ke chladiči oleje (taková trubka dole před chladičem klimatizace). Je to nejnižší místo. Všechen olej nikdy z okruhu nedostaneš, ale většina se dá. Vypustíš, zatočíš volantem od krajní polohy ke krajní. Tím dostaneš většinu ven. Objem je něco málo přes půl litru, tak tam nalej půlku, projeď, vypusť a dolej zbytek. Případně to podle znečištění za týden zopakuj.
Servo se po výměně oleje může zklidnit. Zkus a uvidíš. Vyměnit ho můžeš kdykoli. Mě po poslední výměně se (už jeté servo) ozývalo skoro 100km, než ztichlo úplně.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od Kubi230 »

Tak jsem zatím neměnil. Ale až bude víc času tak se do toho pustím a nebo to dám známýmu. Jinak jsem před tím ještě neměl udělanou geometrii. Tak jsem z toho měl takovej divnej pocit. Ale potom mi přijde že se to aji uklidnilo. Ale zdá se mi že mi tam něco hučí když jedu. Ale to by mohla bejt poloosa a nebo to že jsem tam ještě hodil starý sjetý zimaky na dojetí. No uvidíme.
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od Kubi230 »

Tak teď nějak z hlavy nevím kde je chladič klimy :-D ale vlezl bych pod to a podíval se. Stačí teda povolit jen nějakou svorku a vypustit olej? Ta hadice kterou jsi vypouštěl vede od serva a nebo od řízení? Jinak se servo ozívá čím dál tím víc má to cenu měnit ten olej? A nepomohlo by vyndat ho, zkusit rozebrat a otočit ty lopatky? Nejsem teda zase takovej fachman ale jestli to není nic složitýho tak bych to zkusil je to určitě levnější varianta než kupovat nový servo :-D
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od majkl1 »

Já na výměnu oleje odšroubuju prostřední a levý šroubky, které drží spodní kryt motoru, plus ty, které ho drží k levému podběhu. Kryt zatížím třeba těžším kladivem a dám na něj misku, do které chytám olej. Svorku, kterou povolíš, najdeš před intercoolerem a je jedno, zda povolíš tu, která stahuje hadici od nádobky se servoolejem nebo tu, která jde od převodky řízení. Je to okruh a tady je nejnižší místo. Lopatky otočit jdou, ale to kvičení většinou způsobuje zadrhávající přetlakový vetil, který nejdeš pod výstupem ze serva (vrchní šroub s kovovým těsněním). Pod šroubem je pístek s pružinkou. Když na ten pístek budeš tlačít (třeba šroubovákem) musí chodit hladce. Vytáhni pístek a očisti ho a zkontroluj, zda už nemá na sobě vydřený drážky.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

greg_kovacs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 05.09.2012 15:07

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od greg_kovacs »

Ahoj, jak tady pročítám zapeklitosti se servem, chtěl bych se taky na něco zeptat. Myslím si, že mně taky odchází, protože mi občas v zatáčení spíš brání než pomáhá ;)
Ale říkal jsem si, že bude málo kapaliny, tak jsem otevřel nádržku a je tam dost nad maximem (já nedolíval nikdy). Není to třeba indicie na chybu v některým konkrétním dílu, abych nemusel měnit celý servo ?

Díky.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od majkl1 »

Nejprve vyměň kapalinu. Není totiž doživotní :P
Když to nepomůže, mohou být jen dvě možnosti. Buď zlobí přetlakový ventil v servu nebo kanálky v torzním členu v převodce řízení.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

greg_kovacs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 05.09.2012 15:07

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od greg_kovacs »

Je fakt, že barvu už jsem z ní nedokázal vyčíst ;)
Tak vyměním a uvidim, co se bude dít ;)

Díky

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od Kubi230 »

Už mám nějakej ten pátek přehozený řízení + servo čerpadlo obojí starší díly protože kupovat to nový by mě zrujnovalo :-D řízení je z audiny 2.5tdi s pístkem původně bylo bez pístkové a čerpadlo r.v. 2002 jestli si to dobře pamatuju. Pocity z toho mám takový smíšený cenou mě to vše i s výměnou vyšlo na 4 tis cca. Ale mám z toho takovej divnej pocit když auto třeba přes noc stojí a ráno vyjedu a je jedno jesli točím na místě a nebo až po rozjetí ale jakoby v tom tak trošku škubne (jak kdyby bylo něco přilehlý a povolilo se to) nemohly by to bejt čepy na řízení a nebo tyčky? Nápravu už mám horší to vím ale nevím jestli ji to můžu přisuzovat když už byla horší i před výměnou. Olej se neztrací. A nebo to bude ve skříni řízení?
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od xerxes »

serva jsou stejne spiš bych ještě vyměnil servo olej a jak by to nepomolo tak zvedout předek a volně otačet volantem a sledovat to

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od majkl1 »

To tuhnutí jsem měl loni. Dělalo mi to jen na jednu stranu a postupně se to zhoršovalo až to na jednu stranu nechodilo vůbec. Chyba byla v hřebenu. Taky jsem si myslel, že to zatuhne nějaký čep, ale bohužel. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od Kubi230 »

Takže výměna řízení??? Olej jsem měnil taky předtím i s proplachem .-)
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Servo cuká volantem

Příspěvek od majkl1 »

Jak jsem psal - u mě to bylo řízením. Jak je to u tebe nevím, ale projevovalo se mi to obdobně. :roll: :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“