Dvě baterky, jak to vlastně funguje?

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Odpovědět
dkraft
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 301
Registrován: 21.11.2007 23:44

Dvě baterky, jak to vlastně funguje?

Příspěvek od dkraft »

Čau ve spolek, hezké svátky,
chci se zeptat jak vlastně fungují dvě baterie v autě, mám webasto a druhou baterku v levé kapse v kufru. Tu hlavní jsem loni kupoval novou (varta silver, 74Ah nebo tak něco), jezdím z 98% jen krátké trasy po městě a po pravdě bufíka pouštím skoro každý ráno, ale dnes jsem po čtyřech dnech, kdy jsem vůbec nejezdil prostě nenastartoval (elektrika fungovala, ale starter se jen tak na půl převalil a potom už jenom cvakalo zapalování), musel mě natočit soused přes kabely.

Tak se chci zeptat, jak je to zapojeny, jestli má každá baterka "vlastní okruh" nebo jestli to může být tím, že jsem vyměnil jen tu "hlavní" a druhá je už v háji a jestli jsou v zapojeny "paralelně" tak může ovlivňovat i tu novou?

PS: teď jsem s tím jel do dojčlandu na otočku cca 4hodiny a teď to točí, že by to převrátilo auto.

Předem díky za rady! :-)

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?

Příspěvek od KJirka »

webasto nemám, ale z logiky věci myslím, že to budou samostatný okruhy právě proto, aby tě to topení nemohlo znehybnit. Nebo by tam muselo být nějaký softwarový zabezpečení, který by preferovalo startování vozu před nezávislým topením. Ale to je jen úvaha.
Každopádně bych obě baterky pořádně natlouk a uvidíš, až začne mrznout. Se sousedem buď rozhodně v kontaktu :D
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

dkraft
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 301
Registrován: 21.11.2007 23:44

Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?

Příspěvek od dkraft »

KJirka píše:webasto nemám, ale z logiky věci myslím, že to budou samostatný okruhy právě proto, aby tě to topení nemohlo znehybnit. Nebo by tam muselo být nějaký softwarový zabezpečení, který by preferovalo startování vozu před nezávislým topením. Ale to je jen úvaha.
Každopádně bych obě baterky pořádně natlouk a uvidíš, až začne mrznout. Se sousedem buď rozhodně v kontaktu :D
njn, jednu po druhe nabiju a uvidim! :)

PS: je to soused/svagr, jsme ve vetsim kontaktu, nez by se mi nekdy libilo! :-D

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?

Příspěvek od KJirka »

no tak si to u něj nepokaž. Něco mi říká, že ho budeš brzo zase potřebovat :laugh:
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
Hrasko
Profík
Profík
Příspěvky: 1003
Registrován: 09.12.2009 13:58
Bydliště: ...západ SVK

Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?

Příspěvek od Hrasko »

Odpovedal si sa vlastne sam.Mozes v principe pustit webasto tak dlho pred jazdou, ako dlho budes nasledne jazdit ,+- 5 min. jazdy =5min. webastovania. Nestiha ti dobit baterku.
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
V beznádejnej situácii je po ruke vždy jedno riešenie : kladivo
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?

Příspěvek od KJirka »

a jdou obě ty baterky na webasto nebo ne ? A jestli ano, tak to není nijak sichrováno proti úplnýmu vytlučení ?
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?

Příspěvek od sharik4x4 »

Druhá baterie origo je v kufru a napají komplet nezávislé topení a kempimg zásuvku v kufru.Je to samozřejmě oddělený okruh.Dobíjí se, když je nabitá hlavní baterie.Činnost hlavní startovací baterie to vůbec neovlivňuje.Pokud jezdí někdo krátké vzdálenosti těžko se nabije jakákoliv olověná baterie. Klasická olověná baterie potřebuje alespoň hodinu dobíjení a ne 10minut.To by to musel být baterie Li-on či Li-pol. Ale klasická olověná potřebuje čas na dobití.Nejde ji nabíjet rychle 2C či 3C proudem, jako je tomu u moderních akumulátorů Lion či Lipol,Nicd,které jsou schopny se za 10 až 20minut nabít na 80% své kapacity.
Olověným akumulátorům škodí rychlé nabíjení i vybíjení a podpětí.
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482

Uživatelský avatar
Saaw
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 19.01.2014 22:31
Bydliště: Bratislava

Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?

Příspěvek od Saaw »

Inac ked uz sme pri tom, ja tiez jazdim prevazne mesto a kratke trasy. Snazim sa ale kazdy tyzden si spravit niekam dlhsiu trasu, aspon hodinu nech sa baterka nabije. Je to postacujuce? Kolko jej zhruba trva kym sa plne nabije? Diky
VW Passat B7 Variant Highline DSG 2.0 TSI 155 kW 211hp, Mocca anthrazit, 18" VW Kansas, interier hnedo-čierna koža + drevodekor Zebrano, Dynaudio, Kessy

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?

Příspěvek od sharik4x4 »

Pokud je baterii v dobré kondici a v běžném provozu,neklesá její kapacita pod 50%.Takže již za hodinu jízdy by měla být na 80-90%.Více se baterie v autě ani nenabije.
Aby bylo nabíjení " dokonalé" musela by být nabíjena bez zátěže na řízené nabíječce,která řídí celý proces nabíjení a dokáže uzpůsobit průběh,jelikož nabíjení není lineární.Největší problém je totiž u každého typu akumulátoru,nabít ho na 100% C.
Ale to už je na delší technické povídání a stejně by to laikovy nic neřeklo.
V autě je použito jednoduché nabíjení kde se hlídá napětí-napěťový regulátor na alternátoru.Alternátor to do baterie pere hlava nehlava ,dokud baterie nemá správné napětí na svorkách /14,2-14,5V/.Jakmile se napětí vyrovná, tak poklesne proud a prochází pouze min.- udržovací.Proto baterie v autě nemá dlouhou životnost,protože nepracuje v ideálních podmínkách.
Je to jak třeba s motorem.Pokud bude motor pracovat v ideálních podmínkách tak najede milion km,ale jelikož nepracuje, jeho životnost se zkrátí na třetinu.
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?

Příspěvek od KJirka »

hele shariku, ty bys taky jednou mohl přijet na sraz, nemáš to vůbec daleko http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... tart=11175" onclick="window.open(this.href);return false;
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

zdvori
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 21.11.2014 20:04
Bydliště: Břasy

Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?

Příspěvek od zdvori »

Ahoj,

Vždy by jsi mel jet minimalne tak dlouho, jak ti bezelo webasto. Tudíž pokud jsi topil 10 minut mel by jsi jet minimálně 10 minut, lépe o něco dele ...

Šeba
Řidič
Řidič
Příspěvky: 108
Registrován: 22.04.2014 19:05

Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?

Příspěvek od Šeba »

ve předu máš klasikou baterii s volným elektrolytem a vzadu v kufru bude AGM baterie právě na to cyklování ( bufík atd ).

Tyto dvě baterie by neměly být vůbec propojeny co se týče startování. Zadní baterka je podle mě pouze propojena s altíkem a na ni pichlý ten bufík. Proto i kdybys ji vymlátil do mrtva, tak startovací akumulátor by měl v pohodě funguvat ( pokud se mýlím, opravte mě ).

Jinak pokud sis koupil novou baterku tu silverku od Varty, tak tě s tím pocukáváním po městě nečeká nic dobrého... za chvíli čekej, že nebude držet kapacitu ( zaroste sulfátem ), z tý 74Ah baterky uděláš za půl roku 65Ah a postupem ji odpravíš. A tohle se nedá reklamovat;) Vyzkoušej voltáž na baterii bez zatížení, jestli bude pod 12,3, utikej pro nabíječku;) To platí i pro tu vzadu.

Doporučím jezdit, nabíjet externě nabíječkou. Po nastartování minimálně 15km ujet.
BMPčko 400k km

www.battery-import.cz / www.battery.cz / http://www.battery-import.sk

Kdyby přístroje, které lidé během doby vynalezli, ještě taky fungovaly - to by byl příjemný život!

macko25
Profík
Profík
Příspěvky: 996
Registrován: 26.11.2010 23:49
Bydliště: Kosice

Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?

Příspěvek od macko25 »

Moje postrehy su...
Predna baterka pokial nieje dostatocne nabita alebo dobijana tak sa vybije to je jasne...
Druha zadna bateria pokial sa casto pouziva webasto a tiez na kratkej trase tak sa pomaly vybija ...
Vypinaci prud z webasta je fabricky nastaveny na 11,3 Volt...
Tzn ze pri tejto hodnote agregat webasta uz nezapne... Realne podla meraka to je asi 10,7V
A kedze zadna baterka je uz pri tychto hodnotach povazovana za hlboko vybitu tak po starte a prejdeni tej kratkej vzdialenosti ta zadna zacina vybijat tu prednu , nakolko po starte sa medzi sebou prepoja...
A pokial alternator nedobije tu ktora je viac vybita tak sa medzi sebou vybijaju alebo nabijaju...
Mam to niekolko krat vyskusane... Kym som na to prisiel...

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“