SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu
nj, ale je spousta takovejch, kteří si to nenechají vysvětlit, mají svojí hlavu a tak tam dají pevnej. A pak brečí, že jim to hučí, píská, drnčí, klepe se to, ale za žádnou cenu si nechtějí přiznat že to je spojkou a hledají chyby všude jinde.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu
Nehledě k tomu, že v dnešní době je cena za dvouhmotovou spojku a klasickou prakticky stejná. Rozdíl v ceně u jedničkového modelu je cca 800 Kč.
Ano - přiznávám, že ve svém okolí znám několik lidí, co dvouhmotovou spojku na svých autech různých značek a typů nahradili klasickou a nemají (podle jejich slov) žádné problémy a tvrdí, že rozdíl v chování vozu nepoznají. Naopak jsem už několikrát byl svědkem diskuse, kdy majitel právě po takové změně byl doslova nešťastný z rozličných vibrací, zvuků, hučení a jiných problémů, které výměnou vznikly.
Osobně tvrdím jedno: Prakticky nikdo z nás se svým vozem nenajede tolik kilometrů, aby nově namontovanou spojku mohl znovu opotřebovat. Proto lze říci, že to, co tam teď dá, tam s autem už umře. Tudíž se domnívám, že by se tam mělo dát to, co tam skutečně patří. Podle mého názoru je nesmysl, že dvouhmotové setrvačníky odcházejí nějak brzy nebo dřív, jak se tu a tam v některých diskusích říká. Je to především o jízdním stylu. Jak je všeobecně známo, dvouhmota nesnáší přetěžování v nízkých otáčkách, proto je třeba se tím řídit a nemůže být problém. Pokud někdo jezdí po městě na čtyřku nebo dokonce vyšší rychlost, čímž má motor pod otáčkami točivého momentu, a pak následně silně akceleruje, je jasné jako nic jiného, že spojka je v tu chvíli nejpřetěžovanější součástí pohonu a trpí. Souhlasím, ono to u dvojek svádí podtáčet motor, protože je tam šest kvaltů a navíc první čtyři jsou poměrně dlouhé. Ale už dávno neplatí, že nižší otáčky znamenají nutně nižší spotřebu - to je holý nesmysl a asi tu nemusím vysvětlovat důvody - tudíž po městě pěkně za tři na dvou tisísích (platí pro modely II) a řadit tak, aby otáčky po přeřazení neklesaly pod 1700-1800 rpm. Optimální otáčky pro naše motory jsou 1750-2500 rpm, což je rozsah, s kterým si vystačíte na 99% našich silnic. Pak vás spojka přežije.
U modelu I je to trochu jinak, protože nemá tak dlouhé rychlosti (a bohužel mu chybí šestá rychlost - ale to je v tuto chvíli jedno). Tam lze vcelku bezpečně jet po městě padesátkou i na čtyřku, protože v ten okamžik jsou otáčky motoru 1750 rpm a to lze považovat za bezproblémové. To, že zpřevodování rychlostních stupňů u modelů I je dosti krátké, je z hlediska životnosti spojky vlastně paradoxně výhodou. Motor lze těžko podtáčet a spojku tak těžko přetěžovat. Tam je problém opačný - motor se točí jak vrtulník. Možná i proto relativně malá dvouhmotová spojka dokáže vydržet doslova nemožné. Znám několik lidí, co jim na Sharanu I vydržela dvouhmota přes půl milionu. Já sám mám nyní najeto 330 tisíc km na původní spojku a krom nepatrného chrastění na volnoběh zastudena (asi půl minuty po studeném startu) o ní prakticky nevím.
Jediné, k čemu bych se osobně přikláněl, je dávat u modelu II silnější setrvačník (pro modely 96 a 110 kW) i do slabších verzí.
Ano - přiznávám, že ve svém okolí znám několik lidí, co dvouhmotovou spojku na svých autech různých značek a typů nahradili klasickou a nemají (podle jejich slov) žádné problémy a tvrdí, že rozdíl v chování vozu nepoznají. Naopak jsem už několikrát byl svědkem diskuse, kdy majitel právě po takové změně byl doslova nešťastný z rozličných vibrací, zvuků, hučení a jiných problémů, které výměnou vznikly.
Osobně tvrdím jedno: Prakticky nikdo z nás se svým vozem nenajede tolik kilometrů, aby nově namontovanou spojku mohl znovu opotřebovat. Proto lze říci, že to, co tam teď dá, tam s autem už umře. Tudíž se domnívám, že by se tam mělo dát to, co tam skutečně patří. Podle mého názoru je nesmysl, že dvouhmotové setrvačníky odcházejí nějak brzy nebo dřív, jak se tu a tam v některých diskusích říká. Je to především o jízdním stylu. Jak je všeobecně známo, dvouhmota nesnáší přetěžování v nízkých otáčkách, proto je třeba se tím řídit a nemůže být problém. Pokud někdo jezdí po městě na čtyřku nebo dokonce vyšší rychlost, čímž má motor pod otáčkami točivého momentu, a pak následně silně akceleruje, je jasné jako nic jiného, že spojka je v tu chvíli nejpřetěžovanější součástí pohonu a trpí. Souhlasím, ono to u dvojek svádí podtáčet motor, protože je tam šest kvaltů a navíc první čtyři jsou poměrně dlouhé. Ale už dávno neplatí, že nižší otáčky znamenají nutně nižší spotřebu - to je holý nesmysl a asi tu nemusím vysvětlovat důvody - tudíž po městě pěkně za tři na dvou tisísích (platí pro modely II) a řadit tak, aby otáčky po přeřazení neklesaly pod 1700-1800 rpm. Optimální otáčky pro naše motory jsou 1750-2500 rpm, což je rozsah, s kterým si vystačíte na 99% našich silnic. Pak vás spojka přežije.
U modelu I je to trochu jinak, protože nemá tak dlouhé rychlosti (a bohužel mu chybí šestá rychlost - ale to je v tuto chvíli jedno). Tam lze vcelku bezpečně jet po městě padesátkou i na čtyřku, protože v ten okamžik jsou otáčky motoru 1750 rpm a to lze považovat za bezproblémové. To, že zpřevodování rychlostních stupňů u modelů I je dosti krátké, je z hlediska životnosti spojky vlastně paradoxně výhodou. Motor lze těžko podtáčet a spojku tak těžko přetěžovat. Tam je problém opačný - motor se točí jak vrtulník. Možná i proto relativně malá dvouhmotová spojka dokáže vydržet doslova nemožné. Znám několik lidí, co jim na Sharanu I vydržela dvouhmota přes půl milionu. Já sám mám nyní najeto 330 tisíc km na původní spojku a krom nepatrného chrastění na volnoběh zastudena (asi půl minuty po studeném startu) o ní prakticky nevím.
Jediné, k čemu bych se osobně přikláněl, je dávat u modelu II silnější setrvačník (pro modely 96 a 110 kW) i do slabších verzí.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 05.08.2008 21:47
Spojková sada Sachs pro ASZ a BTB
Zdar klucí, máte někdo v ASZ nebo BTB komplet spojku se setrvákem od Sachsu pro ASZ např. Octa I...? Případně Vás prosím o postřehy, jak se chová motor hlavně na volnoběh(třeba nepravidelný chod, vibrace atd)? Po špatných zkušenostech z LUK repset bych to zkusil.
Díky
Díky
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 09.11.2007 20:12
- Bydliště: Žamberk
Re: SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu
Mám teď čerstvě vyměněnou spojku i s dvouhmotou a je to nebe a dudy oproti předtím chrastícímu setrváku. Celkově auto ztichlo, řazení i spojka jdou lehčeji. Nyní komplet set SACHS jen spojkové ložisko je LUK. Holá dvojhmota vyšla na 4.500,-Předtím bylo všechno původní - najeto cca 230 tis. - Ford Galaxy TDi PD 85kw, manual 6 kv.
J.
J.
-
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 22.02.2010 10:23
- Bydliště: Banská Bystrica, SR
Re: SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu
kolko Ta presne čo stálo? menil si všetko komplet?
dííky
dííky
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu
....a opet zbytecna citace
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
johnyM128 opakovaně tě žádám respektuj pravidla - příště už ti to rovnou smažu!!!
Odesláno z mého Lenovo S860 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Lenovo S860 pomocí Tapatalk
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 21.12.2014 09:24
Re: SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu
Zdravím, pročetl jsem téma a nepotěšilo mě, že neušetřím - jednohmotu jsem zavrhnul Praktická otázka: kde prosím za dobře koupit spojkovou sadu s dvouhmotou na Sharana I 1,9TDi 81kw r.v. 3/2000? autorozvody.cz?
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu
Otázka nezní "zadobře", ale jakou sadu. Na spojce asi toho moc neušetříš.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 21.12.2014 09:24
Re: SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu
Za dobře a dobrou sadu Auto má odjeto 310tis km tak tahle spojka s ním zůstane doživotně. Sháním něco pro běžný provoz, občas vlek... Nevím ještě přesně typ/průměr - jsem na dílně teprve v pořadí tak to řeším jen pro orientaci.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu
zdravím vás
taky se přidám se svou zkušeností. Sice z Mercedesu ale asi to bude stejný. Měl jsem 124 s motorem 300D 6ti válec. Odešla tam převodovka a jediná kterou jsem sehnal byla na obyčejnou spojku. U mercedesu se to totiž liší už převodovkou, jinak dlouhým trnem. Takže mě navrhli tam dát obyčejnou spojku. V tý době jsem s tím tahal auta z německa a můžu vám říct, že jsem za rok a půl doslova roztrhal 4 převodovky a nikdo netušil proč. Dnes už vím, že dávat jednoduchou spojku místo dvouhmoty do SAGu je cesta která vede k velkým problémům.
taky se přidám se svou zkušeností. Sice z Mercedesu ale asi to bude stejný. Měl jsem 124 s motorem 300D 6ti válec. Odešla tam převodovka a jediná kterou jsem sehnal byla na obyčejnou spojku. U mercedesu se to totiž liší už převodovkou, jinak dlouhým trnem. Takže mě navrhli tam dát obyčejnou spojku. V tý době jsem s tím tahal auta z německa a můžu vám říct, že jsem za rok a půl doslova roztrhal 4 převodovky a nikdo netušil proč. Dnes už vím, že dávat jednoduchou spojku místo dvouhmoty do SAGu je cesta která vede k velkým problémům.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu
Konečně někdo rozumnej...
Spousta lidí se snaží na spojce ušetřit a místo dvojhmoty cpe do auta jednohmotu. Když nastanou problémy a dotyčnej zjistí o kolik narostly náklady na "výměnu" spojky, postaví auto do bazaru a dál nic neřeší...
Spousta lidí se snaží na spojce ušetřit a místo dvojhmoty cpe do auta jednohmotu. Když nastanou problémy a dotyčnej zjistí o kolik narostly náklady na "výměnu" spojky, postaví auto do bazaru a dál nic neřeší...
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 10.01.2015 20:25
- Bydliště: Nove Mesto nad Vahom
Re: SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu
Pozdravujem vsetkych vacsich odbornikov ako som ja.
Mam problem na Sharane (2008, 2,8 V6, LPG, 4motion, 160 000 km) a mozno mi budete vediet poradit alebo ma aspon pripravit na to co ma caka.
Posledny mesiac ked som daval motor do otacok tak viac hucal ako tahal...a do tahu sa bral az pri pokojnejsom pridavani. Ked som mu na vianoce skusil vytocit viac a potom ho podradil do 5 tak mi ostal makky spojkovy pedal a trochu to zasmrdelo. Dalsich 50 km som zasiel do servisu bez spojky len pomocou medziplynu. Po preradeni otackami akceleroval normalne a bez problemov.
Teraz cakam co mi servisak povie. Dokazete prosim aj z takehoto chabeho popisu odhadnut na co sa mam pripravit? Nemam odhad co vsetko bude treba menit ani kolko moze stat praca. Vdaka za kazdu radu.
Mam problem na Sharane (2008, 2,8 V6, LPG, 4motion, 160 000 km) a mozno mi budete vediet poradit alebo ma aspon pripravit na to co ma caka.
Posledny mesiac ked som daval motor do otacok tak viac hucal ako tahal...a do tahu sa bral az pri pokojnejsom pridavani. Ked som mu na vianoce skusil vytocit viac a potom ho podradil do 5 tak mi ostal makky spojkovy pedal a trochu to zasmrdelo. Dalsich 50 km som zasiel do servisu bez spojky len pomocou medziplynu. Po preradeni otackami akceleroval normalne a bez problemov.
Teraz cakam co mi servisak povie. Dokazete prosim aj z takehoto chabeho popisu odhadnut na co sa mam pripravit? Nemam odhad co vsetko bude treba menit ani kolko moze stat praca. Vdaka za kazdu radu.
vw sharan, 2008, 2,8 V6, 150 kW, AYL
- vikino1
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: SK-TO
Re: SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu
To by ti mal povedať servisák po zistení závady. Záleží aj či ti bude dávať náh. diely on alebo si ich dokážeš zohnať sám. Cenu práce má každy inú.
Ak sa bude meniť spojka so zotrvákom a ložisko +gufero tak rátaj min. 600e.
Ak sa bude meniť spojka so zotrvákom a ložisko +gufero tak rátaj min. 600e.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 10.01.2015 20:25
- Bydliště: Nove Mesto nad Vahom
Re: SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu
Tak vraj treba menit spojku a za spojku sachs za material pyta 250 eur. Dobra cena?
vw sharan, 2008, 2,8 V6, 150 kW, AYL