Homokineťák vs celá poloosa

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
patap
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 05.10.2011 21:45

Homokineťák vs celá poloosa

Příspěvek od patap »

Zdar chlapi...

Na mém praseti (B5 TDI) se úplně vysral homokinetický kloub. Nyní uvažuju, že vyměním celou poloosu kus za kus z důvodu, abych nemusel vyklepávat ramena. Jelikož to je dělník na doježdění, tak mi nevadí, že to nebude nové.
Otázka je zda-li si to dokážu vyměnit v garáži bez kanálu..tedy jaký je přístup k těm šroubům na převodovce, jak budu muset moc to auto zvednout...

Díky :wink:

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: Homokineťák vs celá poloosa

Příspěvek od fredh »

v pohodě to dáš. Jen si sežeň někoho, kdo ti bude šlapat na brzdu, až budeš povolovat těch šest šroubů pod autem. Práce na půl hoďky to vyměnit. Mám to za sebou.
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

patap
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 05.10.2011 21:45

Re: Homokineťák vs celá poloosa

Příspěvek od patap »

OK díky, o víkendu jdu na to ;-)

patap
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 05.10.2011 21:45

Re: Homokineťák vs celá poloosa

Příspěvek od patap »

Ještě jeden dotaz...
Poloosu z TDI 66kw a 1.8T použít nemůžu co? Podle toho co jsem vygoogloval, tak ty mají na kloubu počet vnějších drážek 33 kdežto já mám 81kw a tam by mělo být 38.
Všude píšou něco jiného..co je tedy pravda?

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Homokineťák vs celá poloosa

Příspěvek od FandaTDI »

moc nechápu to s těma ramenama a samotnym kloubem vs celou poloosou (ani v jednom případě neni nutný povolovat ramena), ale krom počtu drážek (typu kloubu) jde u poloosy i o její rozměry (délku, tloušťku) závislý hlavně na typu převodovky a motoru ... záměnnost nevim, ale min.poloosa je jiná třeba i u stejnýho modelu/motorizace s manuálem a automatem (automat má kratší), i když kloub může bejt teoreticky stejnej...

Uživatelský avatar
Goodicek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 362
Registrován: 27.09.2013 17:45
Bydliště: Vlčnov

Re: Homokineťák vs celá poloosa

Příspěvek od Goodicek »

závisí to na typu motoru, Benzín má 33 a Nafta 38 (homokineťák) Ale jestli ti sedne i poloosa nevim, navíc při výměně homokiněťáku nemusíš sundavat nic jinýho než čep (aby sis nerozhodil geošku), já jsem Sundal akorát kolo, brzdič a čep, vymanévroval jsem homokineťák, narazil novej, pak jsem druhým zvedákem zvednul za brzdový kotouč do polohy kdy to máš na kolech, vrazil tam čep zpátky, zašrouboval, nandal sem kolo a bylo to, asi hodina práce i s kafíčkem a pokecem u našeho mechanika (opravuje náklaďáky a dodávky), který mě to nechtěl udělat protože prej nemá čas ale mám dojet a vercajk mě pujčí....
EX- Feldari 1.3 BMM - Sporák
EX- Ford Transit VI, T350 - 92 kW - 2.4L Duratorq TDCi - DOFA

VW Passat Variant B5 - 85 kW - 1.9 TDI PD - ATJ
Ford Transit VII, T350 - 103 kW - 2.4L Duratorq TDCi - H9FB

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Homokineťák vs celá poloosa

Příspěvek od FandaTDI »

ani ten čep a brzdič sundavat nemusíš...

patap
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 05.10.2011 21:45

Re: Homokineťák vs celá poloosa

Příspěvek od patap »

No než jsem to rozebíral, tak jsem si přečetl tenhle návod http://forum.passat-club.cz/viewtopic.php?f=184&t=2203 kde to vyklepnutí ramen popisuje...
Jinak už to mám vyměněno, byla tam ta 38čka :wink: Šlo to celkem v pohodě až na to, že jsem pěkně dlouho skákal po tyči než povolila středová matice :D
PS: Tohle jsem vytáhnul...úplně na kusy..nenašel jsem ani jednu kuličku :D
Obrázek

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Homokineťák vs celá poloosa

Příspěvek od FandaTDI »

moc pěkný :-) Jak dlouho už se ten kloub "ozýval" (spíš už "skučel",ne? Asi to nebylo zrovna "náhle",co?) a jak to začlo? Já jen, že naposledy jsem si roztrhlý manžety všiml až když byla kolem dokola a skoro prázdná a po vyčištění sice nevypadal kloub nijak poškrábaně, ale trochu vakl tam je a ozývá se po výměně manžety (paradoxně?) při zatáčení "na jeho stranu" (tj. vnitřní/míň zatížený kolo) při přidávání(/míň při ubírání) plynu...
Příště zkus místo vytahování čepů přizvednout celou těhlici a vytočit si volant ;-) (měnil jsi šroub? ;-) ... )

patap
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 05.10.2011 21:45

Re: Homokineťák vs celá poloosa

Příspěvek od patap »

Koupil jsem ho od známého jako nepojízdného kvůli toho kloubu...říkal, že jen tak někdy luplo ale jinak byl klid..no a naposled co s ním jel z práce, tak mu začalo mlátit do řízení, ale k baráku ještě dojel..druhý den už se nepohnul z místa :D Šroub jsem neměnil

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Homokineťák vs celá poloosa

Příspěvek od xerxes »

dalo se to čekat,prvně co jsem dělal po koupi auta tak jsem vyčistil a přemazal všechny homokynetáky

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“