Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

worhow
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 29.09.2014 14:47

Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od worhow »

Zdravim, mám takový problém, který již delší dobu řeším. Jedná se o to, že když nechám jen nastartovaný motor nebo i když vyřadím za jízdy, tak motor jakoby umírá. Otáčky padají, jako kdyby to mělo chcípnout a na poslední chvíli si auto samo přidá na nějakých 1200 otáček, aby nechcíplo a světla také zhasínají a pak se zase rozsvítí. Tohle se opakuje stále když je vyřazeno. Také když točím motor pod 2000 otáček tak trochu cuká. Už jsem vyměnil všechny svíčky i kabely ke svíčkám. Vyčistil jsem klapku + jsem jí zresetoval. Resetoval jsem jí podle tohoto návodu, jelikož nemám možnost napojit auto na PC:
  • Pro smazání veškerých "měkkých" dat obyčejně funguje tento postup: Odpojíme ( - ) pól baterie, sešlápneme brzdový pedál (tím se vybije zbytkový náboj v elektrické soustavě) a necháme auto asi jednu hodinu stát. Pak připojíme baterii, zapneme klíček a počkáme ca 30s. Z motoru se může ozývat cvakání, to se motor snaží "naučit" škrtící klapku a najíždí s ní do krajních poloh. Když cvakání ustane, nastartujeme motor a necháme ho běžet ve volnoběhu až do dosažení provozní teploty. Volnoběh bude různě kolísat a postupně by se měl ustálit na nějakých 750-850 rpm. Plné obnovení adaptačních dat nastane během ca 500km provozu, podle stylu jízdy. Po tuto dobu je třeba počítat s mírnými odchylkami v práci motoru, které ovšem řidič málokdy vůbec postřehne.

Když jsem baterii znovu připojil a nechal jsem auto nastartované, tak otáčky stáli na cca 800 rpm. Když jsem to pak zkoušel projet, tak to jelo úplně suprově. I když jsem to pak chcípnul a znovu nahodil, tak v pohodě otáčky zůstávali na 800 rpm a už to neumíralo, takže jsem si myslel že je problém vyřešený. Jenomže druhý den to začalo nanovo. I když jsem s autem najel i víc než udávaných 500km, tak problém stále přetrvává.
Když jsem byl na diagnostice, tak mi zjistily pouze snímač teploty a termostat že mají vadný signál, ale teplota ukazuje v pohodě a když jsem měnil vodu, tak jsem zkoušel i kontrolku a taky blikala, že je málo vody, tak jsem to neřešil.
Mám golfa IV 1.6 benzín 74kW APF rok neznámí :D jelikož byl dotažený z německa a někdo nebyl důsledný, tak je tu jen 1. registrace v ČR v roce 2000, ale podle mě je starší :D.
Díky za jakoukoliv radu.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od majrek001 »

to čidlo teplotní bych vyměnil má to dva okruhy jeden pro motor a druhý pro budíky.. Nebo alespoň proměř hodnoty na diag. jestli to neukazuje na každém okruhu jinou hodnotu a hlavně za origo
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

worhow
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 29.09.2014 14:47

Re: Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od worhow »

Ok zkusim to. Dík za radu snad to pomůže.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od M@ty »

Mrknul bych ještě na přisávání falešného vzduchu těsněním pod klapkou nebo odvětráním bloku motoru do sání :thk:
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od xerxes »

pro jistotu ještě vyčisti škrtici klapku,vymaž adaptačni hodnoty a prověd zakladni nastaveni

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od tomakecTD »

Souhlas, základní nastavení je třeba. Plus zhlédnout ty teploty, atd. Na nějaké babské povídačky o domácím základním nastavení se mi nelíbí :tongue:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od xerxes »

babské povídačky :mrgreen:

Uživatelský avatar
Martas666
Řidič
Řidič
Příspěvky: 82
Registrován: 13.07.2010 22:02
Bydliště: Březina - Kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od Martas666 »

Když mi auto na volnoběh dělalo blbosti ( pořád to padalo, pak se to zas chytlo a furt dokola ) , tak jsem nikomu nevěřil že může být nějaká hadička, nebo cokoliv s odvětráním v háji. Jelikož jsem vytáhl předtím klapku, vyčistil ji, nastavil a všechno okolo, tak jsem si myslel že mi odešlo těsnění pod klapkou, nebo nedej bože klapka. ( do té doby to nedělalo ) Pořád jsem kolem toho chodil, až jsem pak měl nějaký osvícení, se na ty hadičky přece jen pořádně podívám. Jenže jak jsem vyndával klapku, tak jsem si jednu malinkatou hadičku co vede do té velké trubky od klapky k filtru nevědomě přivřel, že nebyla vidět. zapojil jsem ji na své místo a od té doby auto drží volnoběh jak z výroby.

Ještě před vyčištěním klapky mi motor po nastartování dvakrát jak kdyby protůroval a hodně spadl pod volnoběžný otáčky ( jak když lehce dvakrát po sobě prošlápneš plyn ). Předchozí majitel byl přesvědčen, že to je schválně a že se tím motor snaží nějak srovnat volnoběh :D to byl taky důvod čištění klapky.

akorát s tím lehkým pocukáváním pod 2000ot. mám problém taky. Jde to vždy, na jakýkoliv stupeň, cca od 1700 do 2000ot.
Jak bude trochu čas, projdu všechny hadice a trubky znovu. Vag nepíše nic.
VW G3 1.6 55kw .... VW G4 1.6 74KW

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od xerxes »

někdy se stane že klapka se na poprve nenastavi dobře,zkus třeba nastavit i víc krát.

roman G IV
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 08.11.2012 19:27

Re: Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od roman G IV »

Čau kluci,mám na vás taky prosbu. Můj Golf IV 16 sr mě asi chce sežrat zaživa,žere jak protrhlej a nevím,čím by to mohlo být. Občas zacuká,na volnoběh chvílema blbne na tři válce,ale jak se rojedu je to v pořádku.Měnil jsem svíčky,kabely a v pondělí i novou cívku,ale pořád mě zlobí. hlavně ta spotřeba,na třetinu nádrže najedu max 100km .Dočetl jsem se,že by to mohla být první lambda,přece jen dědek má najeto 192000 km podle tacho. Na diagnostice to lambdu sice vyfluslo,ale prý není ko podle mechanika. Prosím ,nějakou radu na co mrknout ? Děkuju

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od xerxes »

Kazdopadne spotrebu ovlivnuje lambda a vaha vzduchu tak na to bych kuknul

roman G IV
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 08.11.2012 19:27

Re: Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od roman G IV »

Díky ,juknu na to. Ale už jsem se objednal ke známýmu mechanikovi na měření tlaků ve válcích,mám takovýho tucha ,že mě čeká nějaká jobovka jako zabrušování sedel ventilů a tak .No peněženka se už nemůže dočkat :-) Aůůů

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od xerxes »

zabroušeni možna nebude třeba ale však uvidiš :(

roman G IV
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 08.11.2012 19:27

Re: Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od roman G IV »

Díky za útěchu :-) zítra na to s Golfíkem jdeme... Ještě ,že má strejda autoservis a dobrý mechaniky,snad to nebude katastrofa,ale bohužel náznaky jsou jasný . To musíme holt zvládnout,ta spotřeba je jako u tahače raket v Rusku a ty tři válce na volnoběh mě taky pěkně síří a to je v Čechách třetí rok z Deutschlandu :-)

roman G IV
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 08.11.2012 19:27

Re: Problém s umíráním vozu golf IV 1.6

Příspěvek od roman G IV »

Tak už vím co s tím asi bude,předběžně,druhej a třetí válec má malej tlak a snad by to mohlo být fouklý těsnění pod hlavou,ale to se ještě ukáže,no běs děs...

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“