- Pro smazání veškerých "měkkých" dat obyčejně funguje tento postup: Odpojíme ( - ) pól baterie, sešlápneme brzdový pedál (tím se vybije zbytkový náboj v elektrické soustavě) a necháme auto asi jednu hodinu stát. Pak připojíme baterii, zapneme klíček a počkáme ca 30s. Z motoru se může ozývat cvakání, to se motor snaží "naučit" škrtící klapku a najíždí s ní do krajních poloh. Když cvakání ustane, nastartujeme motor a necháme ho běžet ve volnoběhu až do dosažení provozní teploty. Volnoběh bude různě kolísat a postupně by se měl ustálit na nějakých 750-850 rpm. Plné obnovení adaptačních dat nastane během ca 500km provozu, podle stylu jízdy. Po tuto dobu je třeba počítat s mírnými odchylkami v práci motoru, které ovšem řidič málokdy vůbec postřehne.
Když jsem baterii znovu připojil a nechal jsem auto nastartované, tak otáčky stáli na cca 800 rpm. Když jsem to pak zkoušel projet, tak to jelo úplně suprově. I když jsem to pak chcípnul a znovu nahodil, tak v pohodě otáčky zůstávali na 800 rpm a už to neumíralo, takže jsem si myslel že je problém vyřešený. Jenomže druhý den to začalo nanovo. I když jsem s autem najel i víc než udávaných 500km, tak problém stále přetrvává.
Když jsem byl na diagnostice, tak mi zjistily pouze snímač teploty a termostat že mají vadný signál, ale teplota ukazuje v pohodě a když jsem měnil vodu, tak jsem zkoušel i kontrolku a taky blikala, že je málo vody, tak jsem to neřešil.
Mám golfa IV 1.6 benzín 74kW APF rok neznámí jelikož byl dotažený z německa a někdo nebyl důsledný, tak je tu jen 1. registrace v ČR v roce 2000, ale podle mě je starší .
Díky za jakoukoliv radu.