VW PASSAT B5 - problémy se startováním

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Dregs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 07.01.2015 20:47

VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od Dregs »

Zdravím,

vlastním VW PASSAT B5 r. v. 2000 - 85KW PD.
Když ráno jedu do práce (kolem 07:00 hod.), tak otočím klíčkem, chvilku svítí žhavení a poté začnu startovat (jakmile zhasne kontrolka). Motor ze začátku má snahu, ale přibližně 1 sekundu, poté pouze točí. Další 2 - 4 pokusy motor pouze točí a ani nemá snahu chytnout. Poté to zkusím znovu a motor začíná mít snahu, ale musím mu pomoct plynem, aby se rozběhl. Tento problém mám pouze od té doby, co je venku zima. Jakmile motor běží, tak i když ho například po 1 minutě chcípnu, tak už chytá na brnk a to i odpoledne, když odjíždím z práce, vyloženě ráno mám pouze tento problém.

Všechny žhavící svíčky mám v pořádku.
Auto krásně topí i ukazuje teplota vody.
Diagnostika žádnou závadu nezjistila.

Dnes jsem objednal žhavící relé 202 (modré), myslíte, že to pomůže nebo kde může být další zrada, co by vysvětlovala tento problém ?

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od FandaTDI »

Skoro bych tu "ztrátu snahy" tipoval na baterku, ale když to na pátej chytne (navíc s přidáním, což by se moc u těchhle motorů nemělo, natož vymrzlejch... :roll: ), tak je ještě "statečná" :mrgreen:
To relé (proud do žhavičů,...) jsi nějak proměřoval před objednáním novýho?
Aby to nakonec nebyla třeba padající nafta...
Kdy byl naposled měněnej palivák?
Po naskočení běží pravidelně? Zakouří?
Po vyloučení možnejch příčin/závad je další možnost zvýšit startovací dávku ...

Dregs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 07.01.2015 20:47

Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od Dregs »

FandaTDI píše:Skoro bych tu "ztrátu snahy" tipoval na baterku, ale když to na pátej chytne (navíc s přidáním, což by se moc u těchhle motorů nemělo, natož vymrzlejch... :roll: ), tak je ještě "statečná" :mrgreen:
To relé (proud do žhavičů,...) jsi nějak proměřoval před objednáním novýho?
Aby to nakonec nebyla třeba padající nafta...
Kdy byl naposled měněnej palivák?
Po naskočení běží pravidelně? Zakouří?
Po vyloučení možnejch příčin/závad je další možnost zvýšit startovací dávku ...
Bohužel jsem nic neproměřoval, ani nevím jak, poradil mi to známý, že to bude relé.
Auto jsem koupil přibližně před 2 měsíci, tudíž netuším, kdy byl měněn.
Po naskočení podle mě běží pravidelně, auto nekouří zatím.

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od FandaTDI »

To vypadá podle mě spíš na tu naftu. Jestli jsi po koupi ještě nedělal pravidelnej servis, začal bych tim, hlavně vč. toho paliv.filtru.
Pokud nevíš jak, tak po/při tom pravidel.servisu to nech někoho zkontrolovat/proměřit (ať už přechoďák na samotnym relé nebo proud do žhavičů, pokud to nevyřeší ten palivák, ap.)
Btw. je lepší (natož teď v zimě) mít v nádrži aspoň půlku ...
Jo a předchozí příspěvky se necitujou ;-)

Dregs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 07.01.2015 20:47

Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od Dregs »

Psal jsem si s původním majitelem a ten naftový filtr měnil před cca 4 roky, ale ještě minulou zimu prý auto perfektně startovalo a to i v mrazech, hnedka na brnk. Zítra by mě mělo dorazit to relé, tak doufám, že to vyřeší problém a nebudou to pouze zbytečně vyhozené peníze.

Známý mě říkal, že naftový filtr by to neměl být, že by to dělalo při každém startování a né jen ráno. Dále by to mělo vliv na výkon vozu a vozidlo jede perfektně, krásně táhne i při vysokých otáčkách.

Je pravda, že když jsem to měl na diagnostice poprvé, tak to psalo závadu s časem žhavení, ale z nějakého důvodu to už neukazuje a paměť je čistá.

Trošku mě i mate, že ráno to bez plynu nenatočím ani prd, což na žhavení nemá vliv (plyn) ne ?

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od fredh »

dej si mezi čerpadlo a palivovej filtr průhlednou hadičku. Je to nejsnazší způsob, čím začít.Ppokud budou bubliny, vyměnit palivák. Já měním palivák každej rok.
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od FandaTDI »

Dregs píše: Trošku mě i mate, že ráno to bez plynu nenatočím ani prd, což na žhavení nemá vliv (plyn) ne ?
Pokud vim, tak ne (a i kdyby za studena jo, čekal bych to spíš opačně než naznačuješ...)

Jestli to, že "by to neměl být naftový filtr" (natož pokud byl měněnej před 4 rokama) , je od toho samýho známýho, co radil vyměnit relé bez proměření, tak bych ho bral s rezervou :wink: ... ale uvidíš sám, až to relé vyměníš. Doufám, že pak napíšeš, jestli to tim bylo nebo ne, resp. čim to nakonec bylo :wink:

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od majkl1 »

Podle mne ti padá nafta.
Zkus (pokud máš podávací čerpadlo v nádrži) před prvním startováním natlačit několikerým otočením klíčku do první polohy. Pokud to bude o chloupek lepší, bude to patrně vzduchem v systému.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Dregs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 07.01.2015 20:47

Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od Dregs »

Již jsem zkoušel i 6x po sobě zapnout klíček do první polohy a poté startovat, ale ani to nepomohlo. Kdyby byl špatný naftový filtr, tak bych měl problémy i se startováním za tepla ne ? Ale když nesněžilo a nebyla vyloženě venku kosa, tak jsem startoval na brnk ráno.

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od fredh »

taky můžeš mít v paliváku nasráženou nějakou vodu, která ti zmrzne a nepustí naftu do čerpadla. Nandání průhledný hadičky a případná výměna paliváku je ta nejjednodušší a nejlevnější věc čím začít.
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Dregs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 07.01.2015 20:47

Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od Dregs »

Dnes dorazilo nové žhavící relé, tak jsem ho vyměnil a zítra ráno uvidím a dám echo, jak to vypadá.

Dregs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 07.01.2015 20:47

Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od Dregs »

Již jsem dvě rána startoval po výměně relé a zatím perfektní. Chytne na brnk.

Dregs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 07.01.2015 20:47

Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od Dregs »

Omlouvám se, že píšu znovu, ale bohužel můj problém se nevyřešil. Pár dní zpět bylo u nás ráno -10 stupňů a problém se opakoval. Žhavil jsem raději 3x, poté startuji a 2 sekundy to vypadalo, že motor se rozběhne a pak nic a pouze točil. Tohle se opakovalo přibližně dalších 5 startování (již pouze točil, ani snaha ...), poté již začal mít snahu a za pomocí plynu se pomalu rozběhl. Dnes ráno u nás bylo +6 stupňů, sedl jsem do auta, otočil a na 1 startování auto chytlo.

Žhavící relé svíček jsem vyměnil.
Co dále ???
Někteří zde psali naftový filtr, ale pokud by to byl naftový filtr, tak by se tenhle problém opakoval při každém startování ne ? Ale já tento problém mám jen, když je cca kolem nebo pod nulou a pouze ráno, když auto chcípnu například po minutě ráno, tak hned pak už chytá na cvrnk.

PS: občas (1 - 2 do měsíce max.) se mi stane, že při nastartování auto docela hulí bílý kouř (když šlápnete na plyn, tak je to jak dýmovnice, ale když to jedete projet, tak se to ztratí a pak cajk, nevím jestli to má souvislost).

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od FandaTDI »

pokud máš v paliváku vodu (i ty parafíny,apod. víc ztuhnou pod nulou), tak je vcelku logický, že se to děje jen při teplotách pod nulou a ne při každym startu ... Samosebou to může bejt třeba "jen" nějakou netěsností, kterou si to při chladnutí natáhne bublinu, ale s tim bílým kouřem bych to tipoval spíš na ten palivák... (bílej kouř je buď voda/pára a/nebo nespálená nafta - co předvstřik?)

jokes
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 288
Registrován: 08.01.2014 08:39
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním

Příspěvek od jokes »

Po 4 letech neřeš palivak výměn ho vždyť meyle stojí 220kc. A když něco lepšího tak MAN 365 kč. To je snad základ údržby . Co jaro a podzim odkalit a máš jistotu .
Pašík Kombik AVF chip 110kW 2003
Sportsvan 1,4/92kw ME 2016
Toyota Yaris 1,33/74kw 2009
Autosklo Jokeš
prodej a montáž autoskel
Vysoké Mýto
tel. 604310143

ČIŠTĚNÍ KLIMATIZACÍ OZÓNEM

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“