KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
- petrklm
- Řidič
- Příspěvky: 74
- Registrován: 20.12.2010 14:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
Tak nikdo nic? Nejspíš tedy skončím v nějakým dvoulitru, ten mám aspoň vyzkoušený a jsem s ním celkem spokojený.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
V SAGu druhé generace máš na výběr ze čtyř (resp. pěti) benzinových motorů, stejně jako u první generace.
SA mají koncernový 1,8T/20V 110kW. To je velmi slušné svezení, za dobré povinné ručení. Samozřejmě je tam riziko turba v případě, že s tím jezdil dobytek. To obecně platí u každého motoru s turbem.
Dvoulitr 8V 85kW je u SA parametricky stejný jako u G, ale konstrukčně jsou to zcela jiné motory (SA mají motor VW, G má motor Ford). Jede to jakž takž, ale žádný závodník to není. Ostatně zkušenosti máš. Dvoulitr v G je dvouvačka, ovšem osm ventilů, řetězový rozvod, motor poměrně starý, ale vcelku drží.
G má motor Ford 2,3/16V 107kW, což je výkonová alternativa motoru 1,8T v SA. Osobně jsem s ním něco málo odjel a můžu říct, že se mi s tím jezdilo velmi příjemně. Výkonové parametry prakticky stejné jako 1,8T, ale s výhodou nehrozicích problémů s turbem. Navíc je to motor konstrukčně jednodušší (ovšem vyšší kubatura, čili vyšší ručení a malinko vyšší spotřeba).
Na TOPu je VR6 2,8/24V 150kW, což je koráb. Ovšem něco to spapá a taky ručení je slušná kláda.
Všechny motorizace mají 6q.
Mně osobně (pokud bych se rozhodl mít toto auto s benzinovým agregátem) se nejvíc líbí motor 2,3/16V v Galaxy.
Je třeba vědět, co od toho chceš, kolik ročně najedeš a jakým způsobem auto užíváš.
SA mají koncernový 1,8T/20V 110kW. To je velmi slušné svezení, za dobré povinné ručení. Samozřejmě je tam riziko turba v případě, že s tím jezdil dobytek. To obecně platí u každého motoru s turbem.
Dvoulitr 8V 85kW je u SA parametricky stejný jako u G, ale konstrukčně jsou to zcela jiné motory (SA mají motor VW, G má motor Ford). Jede to jakž takž, ale žádný závodník to není. Ostatně zkušenosti máš. Dvoulitr v G je dvouvačka, ovšem osm ventilů, řetězový rozvod, motor poměrně starý, ale vcelku drží.
G má motor Ford 2,3/16V 107kW, což je výkonová alternativa motoru 1,8T v SA. Osobně jsem s ním něco málo odjel a můžu říct, že se mi s tím jezdilo velmi příjemně. Výkonové parametry prakticky stejné jako 1,8T, ale s výhodou nehrozicích problémů s turbem. Navíc je to motor konstrukčně jednodušší (ovšem vyšší kubatura, čili vyšší ručení a malinko vyšší spotřeba).
Na TOPu je VR6 2,8/24V 150kW, což je koráb. Ovšem něco to spapá a taky ručení je slušná kláda.
Všechny motorizace mají 6q.
Mně osobně (pokud bych se rozhodl mít toto auto s benzinovým agregátem) se nejvíc líbí motor 2,3/16V v Galaxy.
Je třeba vědět, co od toho chceš, kolik ročně najedeš a jakým způsobem auto užíváš.
- petrklm
- Řidič
- Příspěvky: 74
- Registrován: 20.12.2010 14:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
Díky za reakci, přesně tohle jsem potřeboval. Jezdím často krátký trasy po městě, víkendy jsou 70 tam a 70 zpátky. Celkově toho za rok moc nenajedu, protože provozuju tři auta, každý má svoje určení. SAG je prostě na zásobování a chalupaření, v tomhle segmentu vnitřní prostor nemá konkurenci. Když to shrnu, tak mi zůstává ta VW 2,0 (neuvěřitelně vytrvalej motor) a 2,3 od Forda (je to mimochodem přesná půlka mý V8 v Lincolnu...). První na řadě bude Ford, už jen aby byla nějaká změna, potom holt Alhambra spolu s Sharanem. Sám jsem zvědavej
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
Fakt je, že ty 2.3 DOHC mají kořeny až ve starém Scorpiu, jestli né ještě dál. Za ty roky je to dlouhodobě prověřenej motor, kterej prostě drží.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
A navzdory vyšší kubatuře je, co se týká spotřeby, srovnatelný s dvoulitrem. Je podstatně svižnější, takže není třeba tolik na něj šlapat.
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
...akorát si nejsem jistej, jestli 2.3DOHC v Galaxy II má 6q nebo jen 5q převodovku.
EDIT: je to tak, 2.0DOHC a 2.3DOHC mají 5q VTX-75. 6q mají ropáky a VR6.
Teď jde o to, jak moc se na tu 6ku jezdí a taky kde.
EDIT: je to tak, 2.0DOHC a 2.3DOHC mají 5q VTX-75. 6q mají ropáky a VR6.
Teď jde o to, jak moc se na tu 6ku jezdí a taky kde.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
Pokud mně je známo, tak všechny dvojkové modely Sharanu a Alhambry bez výjimky mají 6q. Že by to u Galaxy bylo jinak, bych se moc moc divil.
- C3
- Závodník
- Příspěvky: 561
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
Ahoj,
tak zacinam prichazet do backoroveho veku (taky) a hledam neco, co mi ted chvili vydrzi... Nejsem ten typ,co bere auta na splátky a taky jsem postavil nejeden starej VW-diesl.. takze kam se muj dotaz ubira:
behem cca 3 mesicu chci koupit staryho Sharana-Alhabru-Galaxy a to ideálně v TDi 81kW, cenove to vidim 40-60k, proste co padne pod ruku, dost mozna si pro to pofrcim do nemecka/rakouska, kdyz si nevyberu "doma".
Kazdopadne NIKDY jsem nemel PDcko,neservisoval ho a mam z nej obavy (po precteni desitek disk.fór nevim, nekdo utekl od PD zpet k rotacce, nekdo k PD a neda dopustit)
Co bych potřeboval vědět je asi tohle:
-slabiny kastlí do r. 2001
-jaký je rozdíl v převodovce oproti např. v GIII, b4 atp.. jestli vůbec je
-co je asi nej nevýhodou?
-na co si dát bacha?
V mojí cenové relaci dokážu sehnat i facelift,ale je to zase PD, tak klidně i názory na tyhle první PDčka (85kW). A jak tak rikam, potrebuji spolehlivejsi auto od ktereho vim,co cekat. Diky kazdemu za nazor a radu
tak zacinam prichazet do backoroveho veku (taky) a hledam neco, co mi ted chvili vydrzi... Nejsem ten typ,co bere auta na splátky a taky jsem postavil nejeden starej VW-diesl.. takze kam se muj dotaz ubira:
behem cca 3 mesicu chci koupit staryho Sharana-Alhabru-Galaxy a to ideálně v TDi 81kW, cenove to vidim 40-60k, proste co padne pod ruku, dost mozna si pro to pofrcim do nemecka/rakouska, kdyz si nevyberu "doma".
Kazdopadne NIKDY jsem nemel PDcko,neservisoval ho a mam z nej obavy (po precteni desitek disk.fór nevim, nekdo utekl od PD zpet k rotacce, nekdo k PD a neda dopustit)
Co bych potřeboval vědět je asi tohle:
-slabiny kastlí do r. 2001
-jaký je rozdíl v převodovce oproti např. v GIII, b4 atp.. jestli vůbec je
-co je asi nej nevýhodou?
-na co si dát bacha?
V mojí cenové relaci dokážu sehnat i facelift,ale je to zase PD, tak klidně i názory na tyhle první PDčka (85kW). A jak tak rikam, potrebuji spolehlivejsi auto od ktereho vim,co cekat. Diky kazdemu za nazor a radu
Horky vzduch a velky tlak..k tomu kapka paliva..Síla velká tlaci pisty..kola hvízdaj..turbo krici..splodin dym+sila velka,nemas nic kdyz nemas diesla!
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
Pokud chceš model 1 (do r.2000 vč.) s motorem 81kW, pak nemusíš řešit problematiku motorů PD. Motorizace 81kW je rotačka.
Slabiny karoserií v podstatě nejsou. Navzdory věku ty vozy jezdí na původních plechových dílech. Mírná koroze 5.dveří není nic neobvyklého i u mnohem novějších vozů, tu a tam se ukážou spodní rožky předních blatníků (v přechodu k prahům).
Převodovky modelů 1 jsou od pana Forda, čili s Golfem nebo Passatem nemají vůbec nic společného.
Nevýhodou modelů 1 je podle mého názoru špatné odstupňování převodů. Jsou krátké. Točí to otáčky jak vrtulník. Chybí tomu šestá rychlost, případně delší rozvodovka aspoň o 20%. Ale to se mnohokrát řešilo na různých fórech.
Na co si dát pozor? Specifické problémy to řekl bych nemá. Zlobívá bufík, ale to je detail poměrně snadno odstranitelný.
Je tu toho napsáno víc než dost, stačí použít Sherlocka a hledat.
Slabiny karoserií v podstatě nejsou. Navzdory věku ty vozy jezdí na původních plechových dílech. Mírná koroze 5.dveří není nic neobvyklého i u mnohem novějších vozů, tu a tam se ukážou spodní rožky předních blatníků (v přechodu k prahům).
Převodovky modelů 1 jsou od pana Forda, čili s Golfem nebo Passatem nemají vůbec nic společného.
Nevýhodou modelů 1 je podle mého názoru špatné odstupňování převodů. Jsou krátké. Točí to otáčky jak vrtulník. Chybí tomu šestá rychlost, případně delší rozvodovka aspoň o 20%. Ale to se mnohokrát řešilo na různých fórech.
Na co si dát pozor? Specifické problémy to řekl bych nemá. Zlobívá bufík, ale to je detail poměrně snadno odstranitelný.
Je tu toho napsáno víc než dost, stačí použít Sherlocka a hledat.
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
Koukal jsem do TISu a je to jak píšu.Marek77 píše:Pokud mně je známo, tak všechny dvojkové modely Sharanu a Alhambry bez výjimky mají 6q. Že by to u Galaxy bylo jinak, bych se moc moc divil.
Nevím jestli je v převodovkách pro I a II model, ale když jsem chvíli jezdil s Galaxem I s VR6, tak je fakt, že ty převody by mohli být na tenhle motor delší. Třeba ale pro ten 2.3DOHC to může být OK.Manual Transaxle and Clutch
General Information
This section contains descriptions of Diagnosis and Testing and of General Service Operations for the VXT-75 manual transaxle, the 6-speed manual transaxle and the clutch.
Both manual transaxles are equipped with a cable shift and a hydraulic clutch operating system.
Transaxle systems
Two types of manual transaxles are available.
Availability as follows.
l The VXT-75 manual transaxle is available with the 2.0L DOHC-16V and the 2.3L DOHC-16V engine.
l The 6-speed manual transaxle is available with the 1.9L TDI (66 kW and 85 kW) diesel engine and the 2.8i CD-V6–24V engine.
The Galaxy MY 2000.75 is the first Ford vehicle to be built with a 6-speed manual transaxle.
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
zapomněl jsi na nosníky za předním kolemMarek77 píše:...
Slabiny karoserií v podstatě nejsou. Navzdory věku ty vozy jezdí na původních plechových dílech. Mírná koroze 5.dveří není nic neobvyklého i u mnohem novějších vozů, tu a tam se ukážou spodní rožky předních blatníků (v přechodu k prahům).
...
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
O těch nic nevím.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
Platí celé pro model I:the.max píše: Nevím jestli je v převodovkách pro I a II model, ale když jsem chvíli jezdil s Galaxem I s VR6, tak je fakt, že ty převody by mohli být na tenhle motor delší. Třeba ale pro ten 2.3DOHC to může být OK.
Převody pro motory 2,0 a 2,3 jsou kratší, než převody pro 2,8 (motor 2,8 128kW má rychlejší koncový převod rozvodovky). Takže krátké jsou všechny. A bohužel pro naftové motory je to nejcitelnější.
Podle toho převodování měly mít všechny benzinové motory převodovky z diesela a dieselové motory měly mít převodovky s rychlejším koncem o 20% než původně - pak by to sedělo přesně.
Na jedno Galaxy 2,3 z roku 1999 jsem dával převodovku z dieselové verze. Odešla mu a bylo těžké ji sehnat, zatímco dieselových byla plná hromada. Borec byl velmi nadšen snížením spotřeby o téměř litr na průměru. A že to na pětku nebylo tak svižné jako původně, to mu fakt nevadilo. Důležité bylo, že otáčky na delší štreky šly podstatně níž.
Převodovky pro dieselové motory mají první tři kvalty úplně stejné, jako benzinové motory 1,8T, 2,0 a 2,3. Takže na rozjezd to nemělo absolutně žádný vliv. Čtyřka je delší jen minimálně, ovšem pětka je znát opravdu dost. A protože motor 2,3 v Galaxy má maximum točivého momentu 203 Nm v poměrně nízkých otáčkách 2450 rpm, delší převodovku hravě zvládá.
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
jo, přesně, místo kam se dává hever, dost často mechanici v pneuservisech si na to nedávají pozor, auto pak zvedají za podlahu, nebo to je jen na části nosníku, nebo nemají na zvedácích gumové nebo dřevěné špalky a jde to kov na kov. A pak přijde zima a sůl a je zaděláno na problém. Taky jsem měl asi 5cm vyžranou díru v tom nosníku.
A pokud jde o převodovku, tak při výměně spojky může proběhnout i výměna převodovky
A pokud jde o převodovku, tak při výměně spojky může proběhnout i výměna převodovky
- C3
- Závodník
- Příspěvky: 561
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?
supr píšu si - vlézt pod auto a starý TDi mají krátkou převodovku :/
konkrétně víte? např. 2k otáček při pětce a 3k?
konkrétně víte? např. 2k otáček při pětce a 3k?
Horky vzduch a velky tlak..k tomu kapka paliva..Síla velká tlaci pisty..kola hvízdaj..turbo krici..splodin dym+sila velka,nemas nic kdyz nemas diesla!