Regenerácia DPF

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Odpovědět
Uživatelský avatar
Archie
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2047
Registrován: 17.08.2009 01:01
Bydliště: kousek od Kladna

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od Archie »

lamecek píše:... dnes se mi rozsvítila kontrolka DPF - palubovka hlásí filtr pevných částí, pročíst manuál. Auto mi připadá, že jede v pořádku žádná změna na výkonu atd....
Co je na tom nesrozumitelného? Pročti manuál, pokud nemáš zkus najít na netu.

Nevím jak přesně to je u tvého typu motoru, ale u CR se kontrolka DPF rozsvěcí ve chvíli kdy je dosaženo prahové hodnoty množství pevných částic ve filtru (u CR je to 24gr u tvý káry nevím) - je to výzva k uživatelem řízené regenerační jízdě (fuj to je hnusnej překlad :-) ) - dojde k tomu v situaci, kdy už nestačí tzv. pasivní regenerace která probíhá při běžné jízdě (teplota spalin 350°C až 500°C) a neproběhla tzv. aktivní regenerace - tzn. zvýšení teploty na (550°C až 650°C), kterou si dělá auto samo*. K tomu rozsvícení by mělo dojít v případě, kdy se jezdí hlavně krátké trasy a kára nemůže udělat sama tu aktivní regeneraci. A chce po tobě tu regenerační jízdu jejíž popis bys měl mít právě v návodu svého auta.

*proces aktivní regenerace je trochu složitější - tedy provedení - dochází tam ve spolupráci MAF, HO2S, ECM, EGT a čidla tlaku spalin před DPF k aut. úpravě časování vstřiku, dodatečnýmu dostříknutí paliva do válce kvůli zvýšení teploty - aby nespálený uhlovodíky prolezly do katalizátoru kde dohoří a spaliny se zvýšenou teplotou vypečou v DPF co dá spálit.

Takže to určitě nepodceňuj, kontrolka fakt může jen hlásit potřebu té regenerační jízdy a kára sice bude jezdit i se svítící kontrolkou, ale pokud se množství pevných částic v DPF zvýší nad stanovený limit (40gr u CR a na maxikovi se rozsvěcí kontrola v servisu) jde to vypálit už jen přes diagnostiku a pokud to překročí 45gr (opět u CR) už to ani vyvolání nucené regenerace nedovolí a je to na výměnu DPF.
Bye A.
___________________________________________________
VW Passat 3C Variant 2.0 TDI CBAB 2010 BlueMotion

lamecek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 18.08.2014 22:24
Bydliště: Horní Jiřetín, Most, Litvínov

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od lamecek »

Děkuji za odpovědi kucí :) Passat je PD. Dnes po prácí to protáhnu na dálnici. Po projetí vlezu na diagnostiku pro kontrolu, ať zhasne čí nezhasne. Dodám informace jak jsem dopadl, Ahoj.
VW Passat 3C Variant 2.0 TDI - 2007 manual 125 kW

lamecek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 18.08.2014 22:24
Bydliště: Horní Jiřetín, Most, Litvínov

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od lamecek »

Ahoj, omlouvám se za pozdní odpověď. Regenerace proběhla v pořádku statickou jízdou Most -> Chomutov na 2200 ot. Dále jsem to pro jistotu nechal píchnout na diagnostiku a filtr je zanešen na 4,0 a nějaký drobný gramů z celkového množství 60g. Což při najetých 180000km je docela fajné ne? Nemůžu ověřit jestli byl filtr v minulosti měněn, nejsem první majitel.
VW Passat 3C Variant 2.0 TDI - 2007 manual 125 kW

sunka11
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 14.12.2013 09:21

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od sunka11 »

Zdravím
mě se kontrolka s totožným popisem objevovala čím dál častěji např.3 x za týden až nezhasla a auto padlo do nouzového režimu.
Nechal jsem ho odstranit a soft.upravit.
Auto jede lépe navíc tam mám čip a při přidání rychle plynu auto zahulí.... :-(
Passat 2007 125kW nyní 150kW

ricom
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7993
Registrován: 02.06.2009 12:45
Bydliště: v prdeli

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od ricom »

a to je divné že při chipu a DPF pryč zahulí.. to je fakt moc divné :fool:

Uživatelský avatar
Kami3120
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1515
Registrován: 04.09.2010 19:52
Bydliště: Praha

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od Kami3120 »

ricom píše:a to je divné že při chipu a DPF pryč zahulí.. to je fakt moc divné :fool:

:laugh: :laugh: :laugh:

Hele a už teda někdo reálně testnul http://www.cistic-dpf.cz/cistic-dpf/" onclick="window.open(this.href);return false; ? :smoke:

Uživatelský avatar
teekey
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3840
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od teekey »

Kami3120 píše:Hele a už teda někdo reálně testnul http://www.cistic-dpf.cz/cistic-dpf/" onclick="window.open(this.href);return false; ? :smoke:
ono to asi z podstaty veci nemuze byt nic extra, protoze to jde do spalovani. Kdyz uz bych premyslel o nejakem "slusnem" cisteni, tak bych radsi zvolil Liqui Moly.

VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf

moty
Člen klubu
Příspěvky: 39
Registrován: 01.06.2014 12:04

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od moty »

Já bych teda chtěl taky přispět svou zkušeností, nechal jsem vyměnit odstraněný Dpf za Dpf z druhovýroby od výrobce MTS měla by to být prej hodně dobrá replika, nic méně po ujetí asi 700km kombinovaně, tedy město i mimo se mi rozsvítila kontrolka filtru a prej přečíst návod k obsluze tak jsem to podle toho návodu zkusil a po ujetí pár km mi začalo blikat žhavení a motor do dílny. Tak jsme to napíchli a provedli regeneraci přes VAG a nic, pak jsme zjistili že je ulomená jedna trubička na snímači tlaků, snímač jsme vyměnili a kontrolky zhasli. Teď jsem s tím jel znova a asi po 80km zas kontrolka dpf a po asi 50km zase žhavení, tak už nevím co s tím dál, prej tyhle náhrady nefungují a nevypalují jak mají ale když se spustí nucená regenerace tak se vypálí?! Nebo už je ten dpf k.o. kvůli ulomenému snímači?
Passat Variant 2.0TDI, 125kw, 2007

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od skacel99 »

Jak jsi dopadl? V jiném tématu píšeš,že je to OK

moty
Člen klubu
Příspěvky: 39
Registrován: 01.06.2014 12:04

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od moty »

Jo dopadl jsem tak že jsem nechal auto u jednoho týpka týden, nejdřív udělal regeneraci přes VAG asi 3 krát, stáhnul to na asi 2 procenta, pak s tím jezdil normálně a na pc koukal jestli se to vypaluje nebo ne a při jakém kvaltu a kolika otáčkách, zjistil že když se to rozsvítí tak je zaplněn na 40% pak je potřeba zařadit trojku a jet kolem těch 3000 ot. a po asi 5km to zhasne a je zas klid. Takhle jsem to udělal už 2-krát a pokaždý to zhaslo. Zhasne to když je tam asi 15%.Takže tak.
Passat Variant 2.0TDI, 125kw, 2007

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od Qido »

Takže se poměrně velmi rychle zanáší, že.

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od skacel99 »

Takže u druhovýroby to chce regeneraci asi po 700 km,jak je to u originálu,když je OK?

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od Qido »

To se nedá říct. Pokud se jezdí dálky a dálnice, tak se filtr vypaluje průběžně pasivně a regenerace tudíž není ani nutná. Pokud s tím kuckáš jen po městě tak klidně. Težko říct. Jsem rád, že tenhle bazmek v autě nemám.

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od skacel99 »

Mám sice Golfa bez DPF,ale chystám se ho tam vracet,tak scháním informace. Ročně najedu tak 15 000 km,z toho po dálnici max 6000 ročně na dovolenou,když se zadaří.Zbytek trasy kolem baráku mimo obce,většinou tak do 20 km

Šeba
Řidič
Řidič
Příspěvky: 108
Registrován: 22.04.2014 19:05

Re: Regenerácia DPF

Příspěvek od Šeba »

Kami3120 píše:
ricom píše:a to je divné že při chipu a DPF pryč zahulí.. to je fakt moc divné :fool:

:laugh: :laugh: :laugh:

Hele a už teda někdo reálně testnul http://www.cistic-dpf.cz/cistic-dpf/" onclick="window.open(this.href);return false; ? :smoke:
Testnul a s autem se nic nestalo, neměl jsem žádný problém se zanesením. Taková prevence.

Neměl jsem možnost změřit před ani po aplikaci čističe zanesení filtru.
BMPčko 400k km

www.battery-import.cz / www.battery.cz / http://www.battery-import.sk

Kdyby přístroje, které lidé během doby vynalezli, ještě taky fungovaly - to by byl příjemný život!

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“