Co je na tom nesrozumitelného? Pročti manuál, pokud nemáš zkus najít na netu.lamecek píše:... dnes se mi rozsvítila kontrolka DPF - palubovka hlásí filtr pevných částí, pročíst manuál. Auto mi připadá, že jede v pořádku žádná změna na výkonu atd....
Nevím jak přesně to je u tvého typu motoru, ale u CR se kontrolka DPF rozsvěcí ve chvíli kdy je dosaženo prahové hodnoty množství pevných částic ve filtru (u CR je to 24gr u tvý káry nevím) - je to výzva k uživatelem řízené regenerační jízdě (fuj to je hnusnej překlad ) - dojde k tomu v situaci, kdy už nestačí tzv. pasivní regenerace která probíhá při běžné jízdě (teplota spalin 350°C až 500°C) a neproběhla tzv. aktivní regenerace - tzn. zvýšení teploty na (550°C až 650°C), kterou si dělá auto samo*. K tomu rozsvícení by mělo dojít v případě, kdy se jezdí hlavně krátké trasy a kára nemůže udělat sama tu aktivní regeneraci. A chce po tobě tu regenerační jízdu jejíž popis bys měl mít právě v návodu svého auta.
*proces aktivní regenerace je trochu složitější - tedy provedení - dochází tam ve spolupráci MAF, HO2S, ECM, EGT a čidla tlaku spalin před DPF k aut. úpravě časování vstřiku, dodatečnýmu dostříknutí paliva do válce kvůli zvýšení teploty - aby nespálený uhlovodíky prolezly do katalizátoru kde dohoří a spaliny se zvýšenou teplotou vypečou v DPF co dá spálit.
Takže to určitě nepodceňuj, kontrolka fakt může jen hlásit potřebu té regenerační jízdy a kára sice bude jezdit i se svítící kontrolkou, ale pokud se množství pevných částic v DPF zvýší nad stanovený limit (40gr u CR a na maxikovi se rozsvěcí kontrola v servisu) jde to vypálit už jen přes diagnostiku a pokud to překročí 45gr (opět u CR) už to ani vyvolání nucené regenerace nedovolí a je to na výměnu DPF.