Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od hkr »

Tak asi se to bude muset tocit, ale v kombinaci s DSG by to nemuselo byt tak otravne. Zase je fakt, ze ta spotreba je fakt prisna
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Uživatelský avatar
Nemo
Pilot
Pilot
Příspěvky: 786
Registrován: 18.03.2008 19:19
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od Nemo »

no s tými motormi roka by som to bral opatrne lebo v poslednej dobe mám dojem, že to je viac a tom aký je ekologický miesto toho čo to vydrží a ako je to spracované :roll:
Prvá láska vw bora 1,6 16v AZD
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG :-)

Ovcacek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 04.01.2015 08:20

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od Ovcacek »

Nemo píše:no s tými motormi roka by som to bral opatrne lebo v poslednej dobe mám dojem, že to je viac a tom aký je ekologický miesto toho čo to vydrží a ako je to spracované :roll:
To je pravda, kolik to vydrzi, se tady v tom nehodnoti. Ale zas uz se to vyrabi 9 let, takze to uplne neprovereny neni.

Co se hodnoti:

"Anketa „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) je vyhlašována každoročně od roku 1999 a více než 80 motoristických novinářů z celého světa v ní volí nejlepší motory v různých kategoriích. Ve speciálním systému bodování jsou zohledňovány osobní zkušenosti z jízdy, hospodárnost, hlučnost a výkonová charakteristika."

http://www.volkswagen.cz/svet_volkswage ... ym_vit_zem" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat Variant 1.4 Twincharger TSI EcoFuel 2014

ronmalin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 04.12.2014 21:23

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od ronmalin »

Asi dva mesiace mám ročník 2010 (ešte B6) s DSG a zatiaľ je to super. Môj úsúdok je ešte ovplyvnený počiatočným nadšením, ale tomu autu nemám čo vytknúť. Predtým som mal oktávku 1,9 TDI 81kW (nezmar), bol som zarytý nafťák. Keď som počul o CNG a 1,4 TSI, tak som sa smial, že ako môžu napchať tak malý motor do pasata, až kým som sa nezviezol. Tých 150 koní tam proste cítiť. A ako nezanedbateľný fakt je ten, že to ide a nežere. Po okreskách do 3,5 kg, diaľnica plne naložený cca 4,2 kg, mesto do 5 kg. Ale musel som sa s tým naučiť jazdiť, lebo ťažká noha je na tom cítiť, nafta je k ťažkej nohe viac benevolentnejšia.

Neviem ako u vás v ČR, ale u nás som zatiaľ na zlý plyn nenatrafil. Až na tuším 2 čerpačky to má všetko pod palcom SPP a tam s kvalitou nie je problém.
Passat Variant 3C 2010, 1,4 TSI Ecofuel, CNG

ricom
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7993
Registrován: 02.06.2009 12:45
Bydliště: v prdeli

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od ricom »

zlej plyn z principu být nemůže.. možná lépe nastudovat chemii a fyziku :good:
ronmalin píše: Neviem ako u vás v ČR, ale u nás som zatiaľ na zlý plyn nenatrafil. Až na tuším 2 čerpačky to má všetko pod palcom SPP a tam s kvalitou nie je problém.

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od hkr »

Proč by nemohl?
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

ronmalin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 04.12.2014 21:23

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od ronmalin »

ricom píše:zlej plyn z principu být nemůže.. možná lépe nastudovat chemii a fyziku :good:
Poslednou vetou som reagoval na tento príspevok:
Ovcacek píše:Ale pokud se ti podari natankovat kvalitni CNG, jede to i za 3,5kg/100km, coz mi prislo do nedavna uplne scifi. Pri mene kvalitnim za cca 4,5-5kg to je porad cca 1Kc na km.
Passat Variant 3C 2010, 1,4 TSI Ecofuel, CNG

ricom
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7993
Registrován: 02.06.2009 12:45
Bydliště: v prdeli

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od ricom »

jako že by byl zředěnej? plyn je plyn prostě.. max může obsahovat více nějakých příměsí ale rozdílu tam asi moc nebude..
to není palivo jako benz nebo nafta kde se dávají aditiva.
hkr píše:Proč by nemohl?

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od hkr »

Plyn se dá taky pančovat, samosebou obtížněji, ale existují zcela určitě plyny, kterým se dá CNG říznout. Schválně se zeptám otce, mj. je to inža VŠCHT.
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Ovcacek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 04.01.2015 08:20

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od Ovcacek »

CNG auta si po natankovani meri kvalitu plynu, natankovat 90 nebo 100% neni problem, spis je vyjimka natankovat nekvalitni CNG. Da se predpokladat, ze duvodem je to, ze se proste nevyplati pancovat.

Dneska jsem dost jezdil kratke useky po meste, semafor samafor, mel jsem docela na spech, a spotreba 4,5kg. Zatim predci ocekavani.

http://www.ekobonus.cz/ekologicka-dopra ... tem-je-cng" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat Variant 1.4 Twincharger TSI EcoFuel 2014

ronmalin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 04.12.2014 21:23

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od ronmalin »

Na SR jazdí minimum áut na cng (rozumej v normálnom meradle), a s tým ako sa SPP snažia propagovať čistejšie palivo a samozrejme pritiahnuť viac zákazníkov, si myslím, že by šli proti sebe, ak by bol na čerpačkách nekvalitný plyn.
Passat Variant 3C 2010, 1,4 TSI Ecofuel, CNG

everon
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 13.12.2013 04:27

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od everon »

Mám přes rok B6 Variant CNG, najeto 190tis., teď 235tis. servis zatím jen pravidelná výměna oleje + nahrání novějšího SW, teď začala chrastit vodní pumpa - výměna. Na svolávačku mi vyměnili olej v DSG. Na benzín jsem jel za celou dobu asi 3x, jinak stále jen CNG. V pohodě jsme na plyn s tankováním v Rakousku dojeli až na Jadran (a s plnou benzinovou nádrží ještě z Čech). To auto má dvě obrovské výhody při provozu na plyn:
1/ motor - kombinace kompresor a turbo + nízká hmotnost
2/ velikost plynových nádrží.
Ad 1/ motor je lehký a díky kompresoru krásně táhne již od 1200ot. nahoru, nemá žádný skok když se přidá turbo, prostě jde za plynem a přeřazuje poměrně brzy (DSG) okolo cca 2 - 2,2 tis. otáček - dobrý vliv na nízkou spotřebu. Vliv má i to, že CNG plyn má oktanové číslo asi 130, pocitově ta 1.4 jede na plyn stelně jako na benzín. Spotřeba jak tu někdo psal výše: s lehkou nohou 3,5 kg na 100km, dálnice 4,5kg město tak 5kg, když tomu šlapete na krk tak o něco více, ale nijak dramaticky a jede to.
Ad 2/ Velikost nádrží vystačí na jedno naplnění na 500km dojezdu, což v mých podmínkách znamená, že se nijak neomezuju a nepřemýšlím kudy jet okolo plničky ale plním jednou týdně při dojezdu tak 80km.
Podle mě toto jsou dva důvody, proč když teď vyjeli s velkou slávou s Oktávkou CNG, dávají do ní motor jen s 81kW (údajně výrazně línější na plyn než na benzín) a s menší plynovou nádrží (dojezd cca 380km na jedno naplnění) - nebudou vyrábět srovnatelnou konkurenci Passatu.
A je ještě jedna vychytávka, která provoz zlevní: když si pořídíte plnící kartu od Pražské plynárenské (a máte v domácnosti plyn nebo elektřinu od nich) dají vám na plnění CNG u KTERÉKOLIV plnící stanice v ČR slevu 12,1% (10% z ceny bez DPH), takže mě v reálu vychází 1kg plynu na necelých 22,50Kč.

Uživatelský avatar
Archie
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2047
Registrován: 17.08.2009 01:01
Bydliště: kousek od Kladna

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od Archie »

hkr píše:Plyn se dá taky pančovat, samosebou obtížněji, ale existují zcela určitě plyny, kterým se dá CNG říznout. Schválně se zeptám otce, mj. je to inža VŠCHT.
Přesně Dane, pumpaři do toho chodí prdět :laugh:
Bye A.
___________________________________________________
VW Passat 3C Variant 2.0 TDI CBAB 2010 BlueMotion

Ovcacek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 04.01.2015 08:20

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od Ovcacek »

everon píše:Mám přes rok B6 Variant CNG, najeto 190tis., teď 235tis. servis zatím jen pravidelná výměna oleje + nahrání novějšího SW, teď začala chrastit vodní pumpa - výměna. Na svolávačku mi vyměnili olej v DSG. Na benzín jsem jel za celou dobu asi 3x, jinak stále jen CNG. V pohodě jsme na plyn s tankováním v Rakousku dojeli až na Jadran (a s plnou benzinovou nádrží ještě z Čech). To auto má dvě obrovské výhody při provozu na plyn:
1/ motor - kombinace kompresor a turbo + nízká hmotnost
2/ velikost plynových nádrží.
Ad 1/ motor je lehký a díky kompresoru krásně táhne již od 1200ot. nahoru, nemá žádný skok když se přidá turbo, prostě jde za plynem a přeřazuje poměrně brzy (DSG) okolo cca 2 - 2,2 tis. otáček - dobrý vliv na nízkou spotřebu. Vliv má i to, že CNG plyn má oktanové číslo asi 130, pocitově ta 1.4 jede na plyn stelně jako na benzín. Spotřeba jak tu někdo psal výše: s lehkou nohou 3,5 kg na 100km, dálnice 4,5kg město tak 5kg, když tomu šlapete na krk tak o něco více, ale nijak dramaticky a jede to.
Ad 2/ Velikost nádrží vystačí na jedno naplnění na 500km dojezdu, což v mých podmínkách znamená, že se nijak neomezuju a nepřemýšlím kudy jet okolo plničky ale plním jednou týdně při dojezdu tak 80km.
Podle mě toto jsou dva důvody, proč když teď vyjeli s velkou slávou s Oktávkou CNG, dávají do ní motor jen s 81kW (údajně výrazně línější na plyn než na benzín) a s menší plynovou nádrží (dojezd cca 380km na jedno naplnění) - nebudou vyrábět srovnatelnou konkurenci Passatu.
A je ještě jedna vychytávka, která provoz zlevní: když si pořídíte plnící kartu od Pražské plynárenské (a máte v domácnosti plyn nebo elektřinu od nich) dají vám na plnění CNG u KTERÉKOLIV plnící stanice v ČR slevu 12,1% (10% z ceny bez DPH), takže mě v reálu vychází 1kg plynu na necelých 22,50Kč.

Dej vedet, jak pokracuje tvoje spokojenost s autem. Zajimalo by me to s ohledem na to, co cekat v budoucnu. Problemy s plnicimi ventily se te netykaly? Cet jsem, ze to tyhle motory trapilo.
Passat Variant 1.4 Twincharger TSI EcoFuel 2014

Uživatelský avatar
Nemo
Pilot
Pilot
Příspěvky: 786
Registrován: 18.03.2008 19:19
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel KEYLESS MAN 2012

Příspěvek od Nemo »

len otázka k tomu pančovaniu plynu.... Vysvetlite mi potom pekný jav kedy auto (síce je to stará šunka zo starým systémom ale fakt závisí od plynu ako ide) po natankovaní plynu na jednej nemenovanej pumpe, má divný chod, sem tam zhasína, strieľa do sania a na plyn trebárs od OMV ide nádherne :-) Ospravedlňujem sa za :offtopic:
Prvá láska vw bora 1,6 16v AZD
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG :-)

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“