OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
jako kdybych mohl za to, že ostatním okno netopí.
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
To pouštíte předek i zadek najednou? To když dělám tak mi neroztaje ani jedno, protože to altik na volnobeh rozumne neukrmi...
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
Takže podle tohoto to netopí dalším pár lidem co vím... Dosud jsem si myslel, že kdyby netopilo, tak to nerozmrzne vůbec,ale člověk se učí celý život...the.max píše:jako kdybych mohl za to, že ostatním okno netopí.
vhml - ne, nastartuji auto, pustím předek, škrábu zbytek oken a až když se rozjedu tak zapínám zadek, někdy vůbec, protože ho oškrábu...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
Já vám nevím, ale měl jsem Sharana I a teď mám Galaxy II a v pohodě zapínám přední i zadní okno najednou i na volnoběh a bezproblémů to rozehřeje námrazu. Proto tam je 120A silnej altík. Ale díky bufíku to řešit stejně nemusím
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
Aha, tak na AYL mám 150A, mohlo by to mít vliv.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 23.01.2010 09:27
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
otevřu znova téma. Okno mám vyhřívaný, spínaní dle teploty i tlacitkem chodí, na voltmetru se po zapnutí trochu víc odběru projeví,ale okno nic. Pojistky jsem snad prosel jak u mot.tak uvnitr. Kde mám hledat pripojení okna?? Měl jsem oddělany oba dekly u trojuhelnikovych okynek a nic tam není. Dík za radu - Alhambra 2003.
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
přívody bych hledal nahoře pod stropnicí za sluneční clonou u řidiče a splujezdce ale dole nevim kde jsou spodní přívody. Okno je rozdělené na dvě poloviny. Přívod je rudým vodičem s průřezem 2.5mm, druhá strana skla je pak ukostřená. A jestli je přívod od spoda nebo od shora taky nevím, ale na stanách jako u zandího to rozhodně není.
- Petr FG
- Řidič
- Příspěvky: 147
- Registrován: 24.01.2009 20:14
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
Pokud si dobře vzpomínám, tak kostra je nahoře uprostřed nad zrcátkem a plus je dole v rozích, možná jsou ty konektory schovaný pod palubkou.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
Spodní přívody jsou cca 20 cm od spodních rohů skla. Teď mi měnili okno, tak vím. Jsou ploché (tedy aspoň u mě).
Jinak dovolím si něco svých poznatků o vyhřívaném předním skle. Používám to velmi často, nyní co parkuju venku, prakticky denně několikrát. Rozhodně nesouhlasím s tím, že přední sklo rozmrzá déle, než sklo zadní. Jakmile zapnu výhřev čelního skla, je námraza dole doslova za pár vteřin, mizí před očima. Je to proto, že vzdálenosti mezi jednotlivými vlákny výhřevu jsou velmi malé, asi 3 mm, a topí to jak blbý. Odběr je kolem 25-30 Ampér. U zadního skla jednoduše trvá déle, než námraza zmizí, a sice proto, že vlákna topného vedení jsou od sebe minimálně desetinásobně dále, než vpředu. Než se "potkají", musí to trvat déle.
Já ani neškrabu. Prostě nastartuju, zapnu výhřev čelního skla a než vyjedu od domu, vidím čelním sklem naprosto v pohodě - stačí jednou setřít stěrači.
Pokud někdo dodělává vyhřívané čelní sklo na vůz, který to neměl, musí dát minimálně o třídu silnější alternátor. Tedy měl-li 90A, musí aspoň na 120A. Měl-li 120A, musí na 150A. Matematika je v takové chvíli nekompromisní. Představte si jednoduchou modelovou situaci: Ráno minus deset. Žhavení dlouho, start ztuhlého motoru, za chodu na volnoběh dožhavení. V tuto chvíli alternátor tlačí minimálně 60 Ampér, spíš více (podle kondice a stáří akumulátoru). Do toho rozsvítíte světla (skoro 15A), někdo zapne výhřev zadního skla (+ zrcátek, na to nezapomínejte!), výhřev sedadel, rádio, ventilátor topení atd. A máte okamžik, kdy vám 90 Ampér z původního alternátoru ani nestačí. Navíc těch 90 Ampér je alternátor schopen dávat až při otáčkách 5000+, což odpovídá minimálně asi 1500 otáčkám motoru. Ve volnoběhu je to asi tak 60% této hodnoty, víc ani omylem. No a do toho sepnete čelní sklo, což hodí dalších 30 Ampér navíc - a je hotovo. Systém naštěstí umí reagovat na nedostatek proudu odpojením některých méně potřebných aktivovaných spotřebičů a zvýšením volnoběžných otáček motoru, ale ani to nemusí stačit.
Prostě pokud v autě z prvovýroby vyhřívané čelní sklo není, elektroinstalace (ve smyslu výkonu primárního zdroje) s tím nepočítá.
Jinak dovolím si něco svých poznatků o vyhřívaném předním skle. Používám to velmi často, nyní co parkuju venku, prakticky denně několikrát. Rozhodně nesouhlasím s tím, že přední sklo rozmrzá déle, než sklo zadní. Jakmile zapnu výhřev čelního skla, je námraza dole doslova za pár vteřin, mizí před očima. Je to proto, že vzdálenosti mezi jednotlivými vlákny výhřevu jsou velmi malé, asi 3 mm, a topí to jak blbý. Odběr je kolem 25-30 Ampér. U zadního skla jednoduše trvá déle, než námraza zmizí, a sice proto, že vlákna topného vedení jsou od sebe minimálně desetinásobně dále, než vpředu. Než se "potkají", musí to trvat déle.
Já ani neškrabu. Prostě nastartuju, zapnu výhřev čelního skla a než vyjedu od domu, vidím čelním sklem naprosto v pohodě - stačí jednou setřít stěrači.
Pokud někdo dodělává vyhřívané čelní sklo na vůz, který to neměl, musí dát minimálně o třídu silnější alternátor. Tedy měl-li 90A, musí aspoň na 120A. Měl-li 120A, musí na 150A. Matematika je v takové chvíli nekompromisní. Představte si jednoduchou modelovou situaci: Ráno minus deset. Žhavení dlouho, start ztuhlého motoru, za chodu na volnoběh dožhavení. V tuto chvíli alternátor tlačí minimálně 60 Ampér, spíš více (podle kondice a stáří akumulátoru). Do toho rozsvítíte světla (skoro 15A), někdo zapne výhřev zadního skla (+ zrcátek, na to nezapomínejte!), výhřev sedadel, rádio, ventilátor topení atd. A máte okamžik, kdy vám 90 Ampér z původního alternátoru ani nestačí. Navíc těch 90 Ampér je alternátor schopen dávat až při otáčkách 5000+, což odpovídá minimálně asi 1500 otáčkám motoru. Ve volnoběhu je to asi tak 60% této hodnoty, víc ani omylem. No a do toho sepnete čelní sklo, což hodí dalších 30 Ampér navíc - a je hotovo. Systém naštěstí umí reagovat na nedostatek proudu odpojením některých méně potřebných aktivovaných spotřebičů a zvýšením volnoběžných otáček motoru, ale ani to nemusí stačit.
Prostě pokud v autě z prvovýroby vyhřívané čelní sklo není, elektroinstalace (ve smyslu výkonu primárního zdroje) s tím nepočítá.
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
Parádně napsaný!
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
Tak já vycházím z toho, že pokud vyhřívání čelního skla má odběr 25-30 Ampér, pak o stejný proud (minimálně) musím nahoru s altíkem.
Mně se v minulosti několikrát stalo (dlužno říci, že to bylo v období, kdy jsem měl poměrně mizernou baterku), že když jsem měl velký odběr proudu a altík nestíhal zásobit, motor si zvýšil volnoběžné otáčky asi na 1100 rpm. Pokud je baterka stará a nedrží, po startu do ní teče z alternátoru dost vysoký proud. Tím zbývá o to méně na zásobení palubní sítě. A aby altík v tu dobu byl schopen dát víc proudu, musí se mu zvýšit otáčky. Tak si je motor zvýšil. Automaticky to udělá pokaždé, když je málo proudu. Pokud třeba budu stát u garáže, zapnu najednou všechny ventilátory, veškeré osvětlení a výhřev obou skel, okamžitě mi vyskočí otáčky motoru z 840 na 1100 rpm.
A taky se mi párkrát stalo, že jsem zapnul výhřev zadního skla a poté předního skla a v okamžiku, kdy jsem aktivoval to čelní sklo, se mi to zadní vypnulo. Zapnulo se automaticky poté, co se vypnulo přední sklo. Prostě systém měl málo proudu, tak vyhodnotil priority a odstavil méně potřebný obvod. Zadním sklem vidět netřeba, zatímco čelním třeba. Takže zadní sklo budeme rozmrazovat až poté, co rozmrazíme čelní, pane řidiči . Stejným způsobem mi to odstavuje třeba vyhřívání sedadel.
Není to špatné řešení.
Mně se v minulosti několikrát stalo (dlužno říci, že to bylo v období, kdy jsem měl poměrně mizernou baterku), že když jsem měl velký odběr proudu a altík nestíhal zásobit, motor si zvýšil volnoběžné otáčky asi na 1100 rpm. Pokud je baterka stará a nedrží, po startu do ní teče z alternátoru dost vysoký proud. Tím zbývá o to méně na zásobení palubní sítě. A aby altík v tu dobu byl schopen dát víc proudu, musí se mu zvýšit otáčky. Tak si je motor zvýšil. Automaticky to udělá pokaždé, když je málo proudu. Pokud třeba budu stát u garáže, zapnu najednou všechny ventilátory, veškeré osvětlení a výhřev obou skel, okamžitě mi vyskočí otáčky motoru z 840 na 1100 rpm.
A taky se mi párkrát stalo, že jsem zapnul výhřev zadního skla a poté předního skla a v okamžiku, kdy jsem aktivoval to čelní sklo, se mi to zadní vypnulo. Zapnulo se automaticky poté, co se vypnulo přední sklo. Prostě systém měl málo proudu, tak vyhodnotil priority a odstavil méně potřebný obvod. Zadním sklem vidět netřeba, zatímco čelním třeba. Takže zadní sklo budeme rozmrazovat až poté, co rozmrazíme čelní, pane řidiči . Stejným způsobem mi to odstavuje třeba vyhřívání sedadel.
Není to špatné řešení.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
tak to slyším poprvé že by se odstavovalo vyhřejvání sedaček a nebo vypínalo zadní sklo. Nedělal mě to ani jeden sharan I a ani teď Galaxy II
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
- roman325e
- Řidič
- Příspěvky: 76
- Registrován: 08.04.2010 19:20
- Bydliště: Benesov, Ricany
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
Ahoj, mam dotaz. Menil jsem pylovy filtr a od ty doby mi nevyhriva okno. Vcera jsem znovu vyndal ten plast pod nim ale nenasel jsem zadny drat ktery bych mohl poskodit. Nenapada vas co jsem moh pokurvit?:-(
Touareg 2010 4.2tdi
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
Marek77:
To zvyseni otacek nebude delat CE, ale otresove cidlo motoru. Pri velkem zatizeni by chcipnul.
Tomas.nemo:
To je normalni, ze pri velkem poklesu napeti se zacnou odpojovat nejmene uzitecne veci,tj.komfort
Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
To zvyseni otacek nebude delat CE, ale otresove cidlo motoru. Pri velkem zatizeni by chcipnul.
Tomas.nemo:
To je normalni, ze pri velkem poklesu napeti se zacnou odpojovat nejmene uzitecne veci,tj.komfort
Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
kubenec: tak takhle velký pokles napětí jsem ještě asi nezažil aby se mě v autě odpojovali věci.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005