MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
-
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 05.07.2010 08:50
Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
Nevim co je na dozhavovani srandovniho
Dožhavování u PD motoru:
Po každém startu probíhá dožhavování, a to bez
ohledu na to, zda bylo před startem motoru
žhavení aktivní, či nikoliv.
Snižuje se tím hluk spalování, zlepšuje se chod
motoru ve volnoběhu a snižuje se obsah
uhlovodíkù ve výfukových plynech.
Fáze dožhavování trvá max. 4 min a přerušuje se
dosáhnou-li otáčky motoru 2500 min-1.
Dožhavování u PD motoru:
Po každém startu probíhá dožhavování, a to bez
ohledu na to, zda bylo před startem motoru
žhavení aktivní, či nikoliv.
Snižuje se tím hluk spalování, zlepšuje se chod
motoru ve volnoběhu a snižuje se obsah
uhlovodíkù ve výfukových plynech.
Fáze dožhavování trvá max. 4 min a přerušuje se
dosáhnou-li otáčky motoru 2500 min-1.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
To víme...
-
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10.07.2013 21:48
- Bydliště: Teplice nad Metují
Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
J.A.Y. píše:čau, potřebuju vyměnit žhavičky, ráno jsem měl drobet problémy se startem, tak sem se v tom šťoural a ze tří zkoušenejch dvě nehřejou. Čtvrtou jsem už nemontoval v zájmu vlastního duševního zdraví
Doporučíte pls jaký koupit?
a druhá věc, ta plastová konzole či jak by se to mohlo jmenovat, vedení k žhavičkám, je úplně rozpraskaná. Bude potřeba aby tam byla, třeba kvůli odolnosti izolace, nebo to bude stačit předělat na samotný dráty patřičnýho průřezu? Vedou do toho dva, nevíte někdo jestli to je dělený nějak konkrétně, nebo je to jen obyč paralelní zapojení a nezáleží na tom který jdou kam? Díky
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš
Sharan III 2013 2,0
Sharan III 2013 2,0
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
Žhavicích svíček je na trhu plná řiť. Je úplně jedno, jakou značku zvolíš. Všechny vydrží plus minus to samé. Interval výměny u motorů s přímým vstřikováním není dán. Je dán pouze doporučený interval výměny, to je 90-120 tisíc km, resp. s výměnou rozvodů. Tolik by měly vydržet jakékoli svíčky, které jsou na trhu.
Já používám BERU, protože jsem je měl z prvovýroby a vydržely opravdu hodně. Ale jinak je to podle mého názoru zcela jedno. Všechno se vyrábí v Asii. To je jako kdyby ses ptal, jakou značku motorového oleje máš použít. Odpovím stejně - je to jedno. Pokud plní specifikace dané výrobcem motoru, značka nehraje roli.
Ten plastový blbinec je prekérní věc. Praská, protože jednoduše zkřehne a změnami teplot popraská. Měnil jsem ho před třemi lety. Použil jsem vedení z Passata B5, kde tato lišta není, ale jsou tam jednotlivé vodiče s fajfkami (podobně jako u svíček na benzinovém motoru). Musel jsem to pájet namísto původního vedení, ale nebyl to až takový problém a funguje to výborně. Mám za to, že to bylo vedeno dvěma vodiči, každý ke dvěma svíčkám. Protože tudy teče poměrně značný proud, krátkodobě i 30A každou větví, jsou ty dráty slušné provazy. Ale to se nedá nic dělat.
Já používám BERU, protože jsem je měl z prvovýroby a vydržely opravdu hodně. Ale jinak je to podle mého názoru zcela jedno. Všechno se vyrábí v Asii. To je jako kdyby ses ptal, jakou značku motorového oleje máš použít. Odpovím stejně - je to jedno. Pokud plní specifikace dané výrobcem motoru, značka nehraje roli.
Ten plastový blbinec je prekérní věc. Praská, protože jednoduše zkřehne a změnami teplot popraská. Měnil jsem ho před třemi lety. Použil jsem vedení z Passata B5, kde tato lišta není, ale jsou tam jednotlivé vodiče s fajfkami (podobně jako u svíček na benzinovém motoru). Musel jsem to pájet namísto původního vedení, ale nebyl to až takový problém a funguje to výborně. Mám za to, že to bylo vedeno dvěma vodiči, každý ke dvěma svíčkám. Protože tudy teče poměrně značný proud, krátkodobě i 30A každou větví, jsou ty dráty slušné provazy. Ale to se nedá nic dělat.
-
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10.07.2013 21:48
- Bydliště: Teplice nad Metují
Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
díky za odpověď, napadlo mě, že bych ty konce připojený na svíčky nějak vhodně ustřih a naletoval (nebo přes spojky nalisoval) na vodiče. Smršťovačka případně s lepidlem by to mohla vydržet. Svíčky jsem koupil na radu mototechnáře a majitele Sharana levnější český Brisk. Chodím ho tam občas takhle zlobit, zatím mě nevyhnal
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš
Sharan III 2013 2,0
Sharan III 2013 2,0
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
Já se přiznám, že jsem na svém autě nikdy neměnil celou sadu svíček. Vždycky jen tu, která odešla. Nahradil jsem ji pokaždé identickým typem stejného výrobce, aby byly všechny stejné. Ale to je o tom, že si na autě všechno dělám sám, mám dílnu a není pro mě problém před zimním obdobím si svíčky proměřit. Pokud některá nemaká, jde do kopřiv. Pro majitele-uživatele, co do toho leje naftu a servis přenechává někomu jinému, je výměna celé sady nejschůdnější řešení. Je to jistota (i když se často prodraží).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 06.02.2015 19:18, celkem upraveno 1 x.
-
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10.07.2013 21:48
- Bydliště: Teplice nad Metují
Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
já dám všechny nový a ty starý dobrý si necám do zálohy
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš
Sharan III 2013 2,0
Sharan III 2013 2,0
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
I to lze.....
-
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10.07.2013 21:48
- Bydliště: Teplice nad Metují
Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
do zálohy si teda nechám přesně jednu to se ani nedivím, že se tomu při -9 nechtělo. Jo a přeletovat konektory na dráty je na prd, nemaj pérko jako třeba zapalovací svíčka a moc to tam nedrží. Musím sehnat nějakej origoš.
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš
Sharan III 2013 2,0
Sharan III 2013 2,0
- marcelralis
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 18.12.2009 18:00
- Bydliště: Liberecko
Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
Já koupil asi před 4 lety nové Starline, poté, co jsem zjistil při málo úspěšných zimních startech, že funguje jen jedna a připadá mi letos, že asi bude zase nějaká v čudu. Při větším mrazu musím víc točit a motor se rozbíhá trochu nepravidelně, vše je doprovázeno zvýšeným šedočerným čouděním více, než je zdrávo. Přesně to mi dělalo před těmi 4 lety, proběhla výměna svíček a nažhavit, brnknout o startér a jelo to. Takže polské svíčky asi nebyla ta správná volba, ale ještě jsem je neměřil, takže nemůžu říct na sto procent, že je to svíčkama, ale nejspíš bude, i když v čudu bude asi jen jedna, max 2.J.A.Y. píše:J.A.Y. píše:čau, potřebuju vyměnit žhavičky, ráno jsem měl drobet problémy se startem, tak sem se v tom šťoural a ze tří zkoušenejch dvě nehřejou. Čtvrtou jsem už nemontoval v zájmu vlastního duševního zdraví
Doporučíte pls jaký koupit?
a druhá věc, ta plastová konzole či jak by se to mohlo jmenovat, vedení k žhavičkám, je úplně rozpraskaná. Bude potřeba aby tam byla, třeba kvůli odolnosti izolace, nebo to bude stačit předělat na samotný dráty patřičnýho průřezu? Vedou do toho dva, nevíte někdo jestli to je dělený nějak konkrétně, nebo je to jen obyč paralelní zapojení a nezáleží na tom který jdou kam? Díky
Jo a jednou mi to nežhavilo vůbec, ale to byla jiná. Kontrolka žhavení jen asi na vteřinu problikla a po napojení na VAG mi to napsalo čidlo teploty vody nebo tak něco. Dal jsem tam za pajdu nové a zase to jelo.
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
Ahoj,
mám problém s raními starty, Doposavad mě to startovalo bez problému a najednou -asi přes týden nechytne motor hned, musím dobu točit včera dokonce víc než 5 vteřin. pak když to chytne z výfuku se vyvalí dým- nespálená nafta.
Zavzdušněné to nebude protože včera kyž jsem to nastartoval tak po ujetí asi 100metrů jsem motor zhasl a hned jsem zkusil startovat a opět musel jsem dobu točit startérem, podotýkám denní teploty jsou okolo 30stupnů takže žhavičky to asi nebudou nebot při takových teploták by neměli žhavit.
Jěště musím podotknout motor je 81 kw typ AFN najeto 215000km a jede super. Jo vloni když mě mechanik přidával přes počítač zvýšenou dávku paliva při startování-to zas nechtěl chytat teplý motor, tak říkal že to už víc nejde nastavit. Naftový filtr jsem pro jistotu vyměnil a nepomohlo to. Mám jet ve středu na dovču ale mám strach
Poradíte mě někdo co to může dělat? zdali to půjde nastavit přes počítač ( v tom se vůbec nevyznám) nebo je v háji
vstřikovací čerpadlo nebo trysky(ale že by najednou čtyři) nebo snad ,,cucák´´ Jo a teplý motor chytá i když občas také ne na brnknutí
mám problém s raními starty, Doposavad mě to startovalo bez problému a najednou -asi přes týden nechytne motor hned, musím dobu točit včera dokonce víc než 5 vteřin. pak když to chytne z výfuku se vyvalí dým- nespálená nafta.
Zavzdušněné to nebude protože včera kyž jsem to nastartoval tak po ujetí asi 100metrů jsem motor zhasl a hned jsem zkusil startovat a opět musel jsem dobu točit startérem, podotýkám denní teploty jsou okolo 30stupnů takže žhavičky to asi nebudou nebot při takových teploták by neměli žhavit.
Jěště musím podotknout motor je 81 kw typ AFN najeto 215000km a jede super. Jo vloni když mě mechanik přidával přes počítač zvýšenou dávku paliva při startování-to zas nechtěl chytat teplý motor, tak říkal že to už víc nejde nastavit. Naftový filtr jsem pro jistotu vyměnil a nepomohlo to. Mám jet ve středu na dovču ale mám strach
Poradíte mě někdo co to může dělat? zdali to půjde nastavit přes počítač ( v tom se vůbec nevyznám) nebo je v háji
vstřikovací čerpadlo nebo trysky(ale že by najednou čtyři) nebo snad ,,cucák´´ Jo a teplý motor chytá i když občas také ne na brnknutí
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 13.11.2017 20:02
Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
Zdravim Mam Ford galaxy TDI ,66 kw, ktorý prestal žhavit: VAG vypisal poruchu žhaviaceho relé - relé vyskúšane v poriadku,silový obvod relé v poriadku,odpojil som čidlo teploty, na pristojovke svieti kontrolka žhavenia ,ale nezopne relé žhavenia. Po zapnutý zapalovania nemám + na cievke relé. mínus ovláda RJ. Neviem zistiť, ktorá poistka isti ovladaci okruh žhaviaceho relé.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 26.07.2014 16:19
- Bydliště: ostrava
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 26.07.2014 16:19
- Bydliště: ostrava
Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
Dobrý jde my špatně nastartovat auto chytne,ale hned chcípne,natocim znovu a jde asi na 3 válce! Když se zahřeje tak startuje bez problémů předem dekuju za odpověď