ASISTENTI - Dynamic Light Assistant
Moderátor: čapik
-
- Řidič
- Příspěvky: 87
- Registrován: 12.10.2014 10:02
- Bydliště: Stetten AG-CH
Re: SAIII - Asistenti - Dynamic Light Assistant
Sorry za vpád do tématu,ale zeptal jsem se jen mimochodem,abych nemusel zakládat nový téma.
Alhambra III 2,0 TDI style,130KW
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: SAIII - Asistenti - Dynamic Light Assistant
http://igorweb.org/vindec/" onclick="window.open(this.href);return false;DabelRadek píše: nemate nekdo odkaz kde zjistit podle vin vybavu? docela by mne to zajimalo co mi to vypise mam tam toho hafo )
Vložit VIN a pozor, při vkládání kódů přímo vypisováním, oddělovat kódy dle tohoto příkladu:
Příklad: 3FA;1N3;4X3;4A3;8RM;7Q2;QN2;3L3
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- DabelRadek
- Řidič
- Příspěvky: 96
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Posledni Krušnohorec :-)
Re: SAIII - Asistenti - Dynamic Light Assistant
Diky ale muj VIN to neprecte ((
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 25.10.2014 22:35
Re: SAIII - Asistenti - Dynamic Light Assistant
Tady se da zjistit vybava auta podle kódu co jsou na 1.strance servisky
.http://www.igorweb.org/equidec/jaknato.html" onclick="window.open(this.href);return false;
.http://www.igorweb.org/equidec/jaknato.html" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Sharan 7N 2.0tdi Blue Motion 103kW Highline bixenon
-
- Řidič
- Příspěvky: 147
- Registrován: 17.11.2008 15:49
- Bydliště: Bratislava
Re: SAIII - Asistenti - Dynamic Light Assistant
Myslim ze v spetnom zrkadle tam kde je dazdovy senzor musi byt kamera ktora riadi DLA.eauto1.cz píše:Máte někdo aktivní DLA v SAIII?
Je to v menu MFA nebo není?
Jak poznám, že to v autě je a jak to lze povolit/zakázat?
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ASISTENTI - Dynamic Light Assistant
DLA je v menu Assistentů, (kam se dá rychle dostat tak, že "zatroubíte" na páčku blinkrů jako u Škody 120) (Tam kde měly kdysi auta VWAG kolébkový tempomat)
Akorát se v češtině jmenuje natáč. světla. Existuje Light Asistent (Přepíná jen dálková/tlumená)
nebo Dynamic Light Asistent:(Inteligentní světla) http://www.volkswagen.cz/modely/tiguan/ ... ght_assist
Podrobněji: https://translate.google.cz/translate?s ... t=&act=url
Akorát se v češtině jmenuje natáč. světla. Existuje Light Asistent (Přepíná jen dálková/tlumená)
nebo Dynamic Light Asistent:(Inteligentní světla) http://www.volkswagen.cz/modely/tiguan/ ... ght_assist
Podrobněji: https://translate.google.cz/translate?s ... t=&act=url
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- Stepino
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: ASISTENTI - Dynamic Light Assistant
Trochu se v tech nazvech ztracim...
Je to stejne i v Alhambre?
Tam si muzes nechat dat jednak asistent dalkovych svetel (ten jak pises jen prepina dalky) a pak nataceci bixenony.
DLA = nataceci bixenony?
Je to funkcne totez, nebo ty veci popisovane v odkazu Alhambra neumi?
Je to stejne i v Alhambre?
Tam si muzes nechat dat jednak asistent dalkovych svetel (ten jak pises jen prepina dalky) a pak nataceci bixenony.
DLA = nataceci bixenony?
Je to funkcne totez, nebo ty veci popisovane v odkazu Alhambra neumi?
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ASISTENTI - Dynamic Light Assistant
Dynamic Light Assist:
Dynamická světla:
Světlomety Bi-Xenon když mají kameru tak mají buď lA nebo DLA.
U DLA je třeba zapnout v asistentech "Natáč.světla" a potom je DLA stále neaktivní.
Je třeba ještě dát páčku blinkrů od sebe, a zobrazí se ikona (né na budíku modrá dálková) ale na počítači ikona "dálková se symbolem A"
Pak je DLA skutečně aktovován ale dálková ještě nesvítí a Dynamické clony nejsou aktivní, dokud neopustíme osvětlenou obec a nejedeme nad 65kmh.
Dálkové světlomety se automaticky zapínají nad 65 km/h a zůstávají pak již aktivní do zpomalení pod 60kmh nebo jízda osvětlenou obcí.
Ve spojení s kamerou integrovanou za předním oknem jsou dálkové moduly na přání dodávané vrcholné verze bi-xenonových světlometů (včetně denních světlometů LED a dynamického natáčení světlometů do zatáček) odcloňovány pouze v oblastech, v nichž systém zjistí na základě analýzy riziko oslňování ostatních účastníků silničního provozu.
Realizaci této funkce umožňují elektromagneticky ovládané clony mezi projekční čočkou a reflektorem s xenonovou výbojkou.
Ve spojení s natáčením modulu do stran (prostřednictvím funkce natáčení do zatáček) a individuálního ovládání levého a pravého světlometu umožňuje toto uspořádání odcloňovat zdroj světla v závislosti na aktuální situaci.
Oslňování protijedoucích a vpředu jedoucích vozidel je tak vyloučeno a přitom je současně okolí osvětleno v maximální možné míře. (Všude tam, kde nejsou zdroje světla)
Nejlépe je činnost DLA patrná v naprosté tmě+husté mlze, pak je teprve patrné, jak clony pracují, tato videa to nedokáží zachytit, lidské oko nevnímá na tom videu tak dokonale ten kontrast.
Kamera Sharan:
Light Assist:
Pro modely se sériovými bi-xenonovými světlomety (bez světlometů LED pro denní svícení a dynamického natáčení do zatáček) je k dispozici základní varianta asistenta dálkových světlometů Light Assist.
Tento asistent využívá kameru, která podle snímaných zdrojů světla rozpoznává nejrůznější dopravní situace a vydává pokyny k automatickému přepínání světlometů mezi dálkovými a tlumenými světly, a to od 60 km/h. Poznáme dle automatické činnosti modré ikony dálkových světel v budíkách.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Nastavení DÁLNIČNÍCH SVĚTEL.
Když jedete rychle, tak máte při např 200 kmh brzdnou dráhu větší, než je dosvit BiXenonů na tlumený režim, v případě, že je v okolí provoz.
Takže nevidíte na vzdálenost, na kterou dokážete zastavit.
Dálniční světla mění dosvit oproti tlumeným na více než dvojnásobek, ale stále by neměly oslňovat jako dálková.
Proto se dá nastavit větší dosvit nebo jiná geometrie světel, aby jste viděli dál, i když nelze díky okolnímu provozu světla rozvítit na max.
(Nevím zda to je jen pro auta s DLA nebo také pro LA)
Kódování na diagnostice:
STG 09 (Bordnetz) auswählen
STG Lange Codierung -> Funktion 07
Subsystem auswählen: 2 -- xxx -- RLS (Regen- und Lichtsensor)
Byte 0
Bit 0 - Autobahnlicht - aktivieren
Tady je popis přesné funkce:
Bohužel to není snadné jednoduše přeložit bez chyb a proto to nechávám v originále.
Autobahnlicht bei hoher Geschwindigkeit
Im Bordnetzsteuergerät haben Sie die Möglichkeit beim VW Sharan II 7N das Autobahnlicht zu aktivieren. Bei hoher Geschwindigkeit (ab 140 km/h) wird dann die Ausleuchtung des Xenons automatisch angepasst - der Lichtkegel wird in der breite schmäler und somit länger. Sollte kein Kurvenlicht verbaut sein, wird lediglich das Licht bei og. Schwelle eingeschaltet.
Das Autobahnlicht nutzt die große Lichtmenge und optimierte Seiten- und Vorfeldbeleuchtung des Xenon plus Schweinwerfers. Über Sensoren analysiert eine Fahrzeugelektronik ständig die Geschwindigkeit des Fahrzeugs. Nach einer kurzen Zeit oberhalb von 110 km/h geht das System von einer Autobahnfahrt aus und schaltet automatisch von Abblendlicht-Modus in Autobahnlicht-Modus. Durch eine spezielle Stellung der Blende im Xenon plus Scheinwerfer wird nun zusätzliches Licht von einem Aluminium-Reflektor gebündelt und weit vor das Fahrzeug geworfen ohne jedoch andere Verkehrsteilnehmer zu blenden. Dabei wird die Sichtweite mehr als verdoppelt: Von 70m im Abblendlicht-Modus auf 150m im Autobahnlicht-Modus. Diese Erhöhung der Sichtweite bedeutet bei einer Geschwindigkeit von 130 km/h einen Gewinn von 2 Sekunden, um auf Objekte vor dem Fahrzeug reagieren zu können. Das Autobahnlicht erhöht damit die Fahrsicherheit beträchtlich.
--------------------------------------------------------------------------------------
Asistenti světla funkce- změna citlivosti senzoru světla:
jednotka 09 > autorizovat přístup: 31347 > přizpůsobení > Kanál "(8) Asistenti světla funkce-citlivost světelného senzoru" > hodnota na "citlivost (sensitive)" změnit (standartní tovární hodnota "normal")
--------------------------------------------------------------------------------------
Důkaz, že i nevyhřívané sklo, MÁ vyhřívanou kameru.
VELKÁ kamera je vyhřívaná VŽDY, ať sklo je vyhřívané či nikoliv.
Dynamická světla:
Světlomety Bi-Xenon když mají kameru tak mají buď lA nebo DLA.
U DLA je třeba zapnout v asistentech "Natáč.světla" a potom je DLA stále neaktivní.
Je třeba ještě dát páčku blinkrů od sebe, a zobrazí se ikona (né na budíku modrá dálková) ale na počítači ikona "dálková se symbolem A"
Pak je DLA skutečně aktovován ale dálková ještě nesvítí a Dynamické clony nejsou aktivní, dokud neopustíme osvětlenou obec a nejedeme nad 65kmh.
Dálkové světlomety se automaticky zapínají nad 65 km/h a zůstávají pak již aktivní do zpomalení pod 60kmh nebo jízda osvětlenou obcí.
Ve spojení s kamerou integrovanou za předním oknem jsou dálkové moduly na přání dodávané vrcholné verze bi-xenonových světlometů (včetně denních světlometů LED a dynamického natáčení světlometů do zatáček) odcloňovány pouze v oblastech, v nichž systém zjistí na základě analýzy riziko oslňování ostatních účastníků silničního provozu.
Realizaci této funkce umožňují elektromagneticky ovládané clony mezi projekční čočkou a reflektorem s xenonovou výbojkou.
Ve spojení s natáčením modulu do stran (prostřednictvím funkce natáčení do zatáček) a individuálního ovládání levého a pravého světlometu umožňuje toto uspořádání odcloňovat zdroj světla v závislosti na aktuální situaci.
Oslňování protijedoucích a vpředu jedoucích vozidel je tak vyloučeno a přitom je současně okolí osvětleno v maximální možné míře. (Všude tam, kde nejsou zdroje světla)
Nejlépe je činnost DLA patrná v naprosté tmě+husté mlze, pak je teprve patrné, jak clony pracují, tato videa to nedokáží zachytit, lidské oko nevnímá na tom videu tak dokonale ten kontrast.
Kamera Sharan:
Light Assist:
Pro modely se sériovými bi-xenonovými světlomety (bez světlometů LED pro denní svícení a dynamického natáčení do zatáček) je k dispozici základní varianta asistenta dálkových světlometů Light Assist.
Tento asistent využívá kameru, která podle snímaných zdrojů světla rozpoznává nejrůznější dopravní situace a vydává pokyny k automatickému přepínání světlometů mezi dálkovými a tlumenými světly, a to od 60 km/h. Poznáme dle automatické činnosti modré ikony dálkových světel v budíkách.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Nastavení DÁLNIČNÍCH SVĚTEL.
Když jedete rychle, tak máte při např 200 kmh brzdnou dráhu větší, než je dosvit BiXenonů na tlumený režim, v případě, že je v okolí provoz.
Takže nevidíte na vzdálenost, na kterou dokážete zastavit.
Dálniční světla mění dosvit oproti tlumeným na více než dvojnásobek, ale stále by neměly oslňovat jako dálková.
Proto se dá nastavit větší dosvit nebo jiná geometrie světel, aby jste viděli dál, i když nelze díky okolnímu provozu světla rozvítit na max.
(Nevím zda to je jen pro auta s DLA nebo také pro LA)
Kódování na diagnostice:
STG 09 (Bordnetz) auswählen
STG Lange Codierung -> Funktion 07
Subsystem auswählen: 2 -- xxx -- RLS (Regen- und Lichtsensor)
Byte 0
Bit 0 - Autobahnlicht - aktivieren
Tady je popis přesné funkce:
Bohužel to není snadné jednoduše přeložit bez chyb a proto to nechávám v originále.
Autobahnlicht bei hoher Geschwindigkeit
Im Bordnetzsteuergerät haben Sie die Möglichkeit beim VW Sharan II 7N das Autobahnlicht zu aktivieren. Bei hoher Geschwindigkeit (ab 140 km/h) wird dann die Ausleuchtung des Xenons automatisch angepasst - der Lichtkegel wird in der breite schmäler und somit länger. Sollte kein Kurvenlicht verbaut sein, wird lediglich das Licht bei og. Schwelle eingeschaltet.
Das Autobahnlicht nutzt die große Lichtmenge und optimierte Seiten- und Vorfeldbeleuchtung des Xenon plus Schweinwerfers. Über Sensoren analysiert eine Fahrzeugelektronik ständig die Geschwindigkeit des Fahrzeugs. Nach einer kurzen Zeit oberhalb von 110 km/h geht das System von einer Autobahnfahrt aus und schaltet automatisch von Abblendlicht-Modus in Autobahnlicht-Modus. Durch eine spezielle Stellung der Blende im Xenon plus Scheinwerfer wird nun zusätzliches Licht von einem Aluminium-Reflektor gebündelt und weit vor das Fahrzeug geworfen ohne jedoch andere Verkehrsteilnehmer zu blenden. Dabei wird die Sichtweite mehr als verdoppelt: Von 70m im Abblendlicht-Modus auf 150m im Autobahnlicht-Modus. Diese Erhöhung der Sichtweite bedeutet bei einer Geschwindigkeit von 130 km/h einen Gewinn von 2 Sekunden, um auf Objekte vor dem Fahrzeug reagieren zu können. Das Autobahnlicht erhöht damit die Fahrsicherheit beträchtlich.
--------------------------------------------------------------------------------------
Asistenti světla funkce- změna citlivosti senzoru světla:
jednotka 09 > autorizovat přístup: 31347 > přizpůsobení > Kanál "(8) Asistenti světla funkce-citlivost světelného senzoru" > hodnota na "citlivost (sensitive)" změnit (standartní tovární hodnota "normal")
--------------------------------------------------------------------------------------
Důkaz, že i nevyhřívané sklo, MÁ vyhřívanou kameru.
VELKÁ kamera je vyhřívaná VŽDY, ať sklo je vyhřívané či nikoliv.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"