PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
VIS říká:
Popis:
kontrola prevodu neverohodny signal
Možné příčiny:
male nebo velke mnozstvi oleje v automaticke prevodovce*snimac rychlosti vadny*znecistene nebo posunute kolo snimace rychlosti jizdy*elektricka nebo hydraulicka vada spojky nebo soupatkove skrine
Možné projevy:
Doporučený postup:
kontrola stavu oleje v automaticke prevodovce*cist a vymazatpamet zavad*kontrola vedeni*kontrola kola snimace rychlosti jizdy prip vymena*snimac rychlosti jizdy kontrola nebo vymena*behem jizdy cist merene hodnoty skupina 007
Popis:
kontrola prevodu neverohodny signal
Možné příčiny:
male nebo velke mnozstvi oleje v automaticke prevodovce*snimac rychlosti vadny*znecistene nebo posunute kolo snimace rychlosti jizdy*elektricka nebo hydraulicka vada spojky nebo soupatkove skrine
Možné projevy:
Doporučený postup:
kontrola stavu oleje v automaticke prevodovce*cist a vymazatpamet zavad*kontrola vedeni*kontrola kola snimace rychlosti jizdy prip vymena*snimac rychlosti jizdy kontrola nebo vymena*behem jizdy cist merene hodnoty skupina 007
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
DodoR&pitbull666x píše:zdravim vas sousedi,,,, unas na SK taketo forum bohuzial nemame,,,, potrebujem radu,,, za studena ak auto stoji,,, zaradi spiatocku v pohode,,,, aksa vsak z autom jazdi a potrebujem zaradit a cuvat,,,, absolutne nic sa nedeje,,, aksa parkrat pokusim tu siatocku dat a dam viac plynu auto znicoho nic trhne a cuva,,,, alebo nic,,, cim to moze byt?? elektrikou? spateckove svetla idu,,,, ostatne rychlosti krasne radia,,,, vymenil som olej aj filter,,,, pre istotu ale jeto take iste,,,dik Dodo
Kolik ta převodovka má najeto? Je to 4 rychlostní nebo 5ti rychlostní? Jestli ostatní kvalty jdou a ta zpátečka tam zkočí občas jen když přidáš plyn tak bych to tipoval na opotřebené písty. Když totiž zařadíš kvalt, tak solenoidy začnou pouštět tlakový olej z čerpadla do pístů, které zmačknou lamely a tím je zabrzdí. Pokud ale ten píst je opotřebovanej a propouští olej tak při nízkých otáčkách prostě čerpadlo není schopné dát tolik oleje aby se vytvořil dostatečný tlak, který by ty lamely stlačil. Když přidáš plyn, zvýší se otáčky a čerpadlo začne tlačít větší množství oleje které bude už větší než ten únik mezi netěsným pístem a ty lamely to zatlačí. Pokud už ale ten píst netěsní delší dobu, tak počítej i s výměnou lamelek které budou připečené. Na 4 rychlostní je jich 5 nebo 6 podle kódu převodovky, jedna je za 180kč, sada všech pístů tuším 2800kč.
U 5ti rychlostní si teď nejsem jistej, jestli tam jsou na zpátečku lamely nebo pásová brzda, musel bych se podívat jestli to dohledám.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 22.10.2014 18:58
Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
Jeto 98Rok vyroby 4kvalt,,,, ak auto stoji dlhsiu dobu alebo je studene radi super,,,, vsetko aj spatecku,,,,, aksa ide dlhsia trasa uz spatecku nezaradi,,,, az ked pridam viac plynu obcas ju tam zaradi,, dakujem
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
Jo, tak to by sedělo na ten opotřebenej píst. Už nebude těsnit. Takže si najdi u vás někoho, kdo ví co je to automatická převodovka a nech si to opravit (pokud to nezvládneš sám).
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 22.10.2014 18:58
Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
Dekuji za radu
- milda
- Závodník
- Příspěvky: 564
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: ZLÍN
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
VAG píše:
00652-hlídání rychlostního stupně
27-10-nesmyslný signál
Převodovka za studena řadí pouze 1. a 2.Když vyjedu ze studeným autem,tak řadí pouze 1. a 2.Po ujetí cca kilometru,cukne a začne řadit jak po másle..Pokud nestartuji auto a nechám ho cca 3 minuty běžet,převodovka řadí bez problému ,necuká.Pokud v garáži přes noc topím,závada se neprojeví a řadí jak nová,plynule bez cukání.Dík za rady.Milda
MODEDIT: Mildo jako starý pes fóra by jsi mohl trefit do SHERLOCKA ne ?
00652-hlídání rychlostního stupně
27-10-nesmyslný signál
Převodovka za studena řadí pouze 1. a 2.Když vyjedu ze studeným autem,tak řadí pouze 1. a 2.Po ujetí cca kilometru,cukne a začne řadit jak po másle..Pokud nestartuji auto a nechám ho cca 3 minuty běžet,převodovka řadí bez problému ,necuká.Pokud v garáži přes noc topím,závada se neprojeví a řadí jak nová,plynule bez cukání.Dík za rady.Milda
MODEDIT: Mildo jako starý pes fóra by jsi mohl trefit do SHERLOCKA ne ?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 03.12.2011 18:43
- Bydliště: Praha 4
Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
Ahoj Tronici. 15.a16.10.2014 jsem tady psal o problémech s převodovkou tiptronic, po načtení závad(přijel a načetl ,,Fandatdi") jsem koupil multifunkční spínač tiptronicu za 5300,- u Tukase (u jiných až o 2500,-dražší). Motor už šel nastartovat, ale převodovka stále kopala. Hledal jsem na netu a pak objížděl, ale všude 20,30,40 tisíc a výš, pak jsem našel firmu MBstatinon P10-Malešice, ul. U Stavoservisu. Na dotaz kolik by stála oprava, mi majitel řekl, že neví co všechno bude třeba měnit, tak abych předešel případným problémům s placením, řekl jsem mu, že strop co dám dohromady 25 tis.. Odpověděl mi: nevím co by jsme tam dělali za 25 tis.. Auto je hotové a není takřka poznat kdy řadí, stálo mě to 8700,-(diagnostika, selenoid č. 10, těsnění a práce), v pondělí předal v pátek odvezl. Spokojenost, můžu ostatním doporučit, servis na úrovni a hlavně, žádní šejdíři jak je u nás zvykem.
Ford Galaxy Ghia 2005, AUY 85 kw(chip 103kw), Tiptronic, Hybrid turbo 180 hp
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 10.11.2014 10:43
Sharan automat, chyba řazení z 2 na 3
Prosil bych, jestli je možné poskytnout info o situaci, která se nám děje na VW sharan automat 5 rychlostní
rv. 2008 1.9 TDI, najeto 145 000 km.
Pokud je převodovka vychladlá tak řazení probíhá bez problémů, otáčky při přeřazení klesají a řazení je přirozené.
Jakmile však autem urazím cca 100 km a teplota vzroste, tak při řazení z druhého rychlostního stupně na třetí se děje toto:
Pokud se provede svižnější rozjezd, přeřazení je bez problému, otáčky při přeřazení klesnou a řazení je plynulé.
Pokud se však provede velmi plynulý rozjezd, tak při přeřazení z 2. na 3. rychlostní stupeň vyskočí otáčky o cca 500 ot/min,
asi tak na 1/3 s, a po té se provede přeřazení, které je nepřirozené a neplynulé. Toto se však nestane vždy. Spíše je to někdy
výraznější, někdy téměř nepoznatelné, tedy otáčky tolik nepovyskočí, ale spíše se to děje. Podotýkám, že se to
děje pouze u pomalého rozjezdu, tedy ne při příliš velikém zatížení.
Ostatní rychlostní přeřazení a podřazení jsou OK. Olej jsme vyměnili a výsledek stejný.
Poprosil bych Vás o informaci, čeho by se to mohlo týkat, po pár informacích ne servisy jsem se dozvěděl, že problém by mohl být v rozvaděči.
Nedal by někdo info, kde by mohl být v rozvaděči problém? Mě napadá např. solenoid, který nepracuje při ohřátí jak má.
Budu rád za jakékoliv rady. Pokud je možné rozvaděč vyndat bez demontáže převodovky, mohl bych se na něj podívat. Také by mě zajímala informace, jestli je nutné opět měnit olej, když se rozvaděč demontuje a namontuje.
Ještě bych podoktnul, že při napojení to psalo závadu čidla tlaku oleje, nevěrohodný signál. Chyba byla smazána, a další čtení se již neprovádělo.
Za odpovědi moc děkuji, budu rád za jakékoliv odborné info.
rv. 2008 1.9 TDI, najeto 145 000 km.
Pokud je převodovka vychladlá tak řazení probíhá bez problémů, otáčky při přeřazení klesají a řazení je přirozené.
Jakmile však autem urazím cca 100 km a teplota vzroste, tak při řazení z druhého rychlostního stupně na třetí se děje toto:
Pokud se provede svižnější rozjezd, přeřazení je bez problému, otáčky při přeřazení klesnou a řazení je plynulé.
Pokud se však provede velmi plynulý rozjezd, tak při přeřazení z 2. na 3. rychlostní stupeň vyskočí otáčky o cca 500 ot/min,
asi tak na 1/3 s, a po té se provede přeřazení, které je nepřirozené a neplynulé. Toto se však nestane vždy. Spíše je to někdy
výraznější, někdy téměř nepoznatelné, tedy otáčky tolik nepovyskočí, ale spíše se to děje. Podotýkám, že se to
děje pouze u pomalého rozjezdu, tedy ne při příliš velikém zatížení.
Ostatní rychlostní přeřazení a podřazení jsou OK. Olej jsme vyměnili a výsledek stejný.
Poprosil bych Vás o informaci, čeho by se to mohlo týkat, po pár informacích ne servisy jsem se dozvěděl, že problém by mohl být v rozvaděči.
Nedal by někdo info, kde by mohl být v rozvaděči problém? Mě napadá např. solenoid, který nepracuje při ohřátí jak má.
Budu rád za jakékoliv rady. Pokud je možné rozvaděč vyndat bez demontáže převodovky, mohl bych se na něj podívat. Také by mě zajímala informace, jestli je nutné opět měnit olej, když se rozvaděč demontuje a namontuje.
Ještě bych podoktnul, že při napojení to psalo závadu čidla tlaku oleje, nevěrohodný signál. Chyba byla smazána, a další čtení se již neprovádělo.
Za odpovědi moc děkuji, budu rád za jakékoliv odborné info.
VW SHARAN 1.9TDI , r.v.: 2008, 85kW, Automat, Louny
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
Moc asi neporadím, ale určitě by bylo dobře po smazání chyby najet těch zmiňovaných 100km či pár navíc, aby se projevilo to, co popisuješ a udělat znovu diagnostiku, protože by se závada čidla mohla potvrdit.
Dál bych to otestoval i v "manuálním" módu řazení.
Dál bych to otestoval i v "manuálním" módu řazení.
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 10.11.2014 10:43
Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
Tak máme další poznatek:
Ono totiž když to řadí z 2 na 3, tak to dělá jakési mezistupně:
Nejdříve to přeřadí jakoby na půl, otáčky klesnou a po navýšení otáček to na ten 3.stupeň dořadí.
Opět vše v pohodě, pokud to je studené. Dnes jsem s tím jel opět dál a dělá to to co jsem popisoval výše v minulém příspěvku ale upřesním to:
Z 1 na 2 to prostě peřadí, z 2 na 3 to u toho prvního "mezistupně" udělá to že otáčky povyskočí a cukne to, dořazení na 3. stupeň je OK.
TOTO SE DĚJE POUZE V AUTOMATU!!!
Pokud řadím manuálně, řadí to rovnou a plynule, tedy žádné jakési delší přeřazování nenastane.
Opět mě to směruje na solenoid, jenže který by to mohl asi tak být? Ne že by se mi to nechtělo dávat do servisu, klidně to tam dám,
ale nechci, aby měnili celý rozvaděč, když závada bude zjevně jen na některé součástce. Pokud by měli měnit celý rozvaděč, nemusím se tu vykecávat Jinak pokud někdo poradí, jaká asi tak příčina by mohla být, nebo pokud by měl kontakt na servis, kde pouze nemění celý rozvaděč, ale jdou hlouběji do problému budu rád.
Předem moc děkuji.
Ono totiž když to řadí z 2 na 3, tak to dělá jakési mezistupně:
Nejdříve to přeřadí jakoby na půl, otáčky klesnou a po navýšení otáček to na ten 3.stupeň dořadí.
Opět vše v pohodě, pokud to je studené. Dnes jsem s tím jel opět dál a dělá to to co jsem popisoval výše v minulém příspěvku ale upřesním to:
Z 1 na 2 to prostě peřadí, z 2 na 3 to u toho prvního "mezistupně" udělá to že otáčky povyskočí a cukne to, dořazení na 3. stupeň je OK.
TOTO SE DĚJE POUZE V AUTOMATU!!!
Pokud řadím manuálně, řadí to rovnou a plynule, tedy žádné jakési delší přeřazování nenastane.
Opět mě to směruje na solenoid, jenže který by to mohl asi tak být? Ne že by se mi to nechtělo dávat do servisu, klidně to tam dám,
ale nechci, aby měnili celý rozvaděč, když závada bude zjevně jen na některé součástce. Pokud by měli měnit celý rozvaděč, nemusím se tu vykecávat Jinak pokud někdo poradí, jaká asi tak příčina by mohla být, nebo pokud by měl kontakt na servis, kde pouze nemění celý rozvaděč, ale jdou hlouběji do problému budu rád.
Předem moc děkuji.
VW SHARAN 1.9TDI , r.v.: 2008, 85kW, Automat, Louny
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
Tak si taky doplň bydliště - základ pro radu kam do servisu...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 10.11.2014 10:43
Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
Aha, nojo, už jsem to napravil.
VW SHARAN 1.9TDI , r.v.: 2008, 85kW, Automat, Louny
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
Bydliště a typ auta patří do podpisu
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 10.11.2014 10:43
Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
Tak máme opraveno. Na doporučení ze soukromé zprávy zde na foru jsem zajel do servisu Autocentrum pražská k p. Slunéčkovi v Ustí nad Labem. Tam mi řekli, že to může dělat i prasklá pístnice, jelikož je to výrobní vada převodovky, nebo solenoid. Zaměřili se nejdříve na pístnici. Byla v pořádku, jelikož už ji někdo měnil za novou, již vyztuženou. Jinak pro informaci, nová stojí 1 470 KC. Zkontrolovali tam rovnou i lamely. Též v pořádku. Nakonec vyměnili jeden solenoid a je po cukání. Je to cívka s prstencovým jádrem a plastovým vnitřkem prstence. A tam byl problém, jelikož plastový vnitřek má být pohyblivý a byl přidřený. Převodovka řadí bezchybně i po ujetí velké vzdálenosti. Celková cena 5 500 KC.
Mohu doporučit tento servis.
Mohu doporučit tento servis.
VW SHARAN 1.9TDI , r.v.: 2008, 85kW, Automat, Louny
-
- Řidič
- Příspěvky: 125
- Registrován: 18.05.2009 11:05
- Bydliště: Stropkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady
Mám prosbu o radu.pri zaradení spiatočky na tiptroniku to mierne cukne,je to v poriadku?robilo to pred výmenou oleja aj po výmene. diagnostika nevypisuje žiadnu chybu.podľa mňa by to nemalo takto cukať.Je to aj pri studenom štarte aj keď sa to zohreje.Dík za rady.