Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Uživatelský avatar
SYNCHRON
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 223
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kousek od Plzně

Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Příspěvek od SYNCHRON »

Ahoj,

dělam na Ducatu nějakou údržbu a teď měnim i brzdové trubičky... Přemejšlim, z jakého materiálu je tam dát, jestli ocelový nebo měděný...

Doporučený mi byli klasický ocelový, že prý s mědí bych mohl mít problém na některé STK - ale když se nabarví, tak nikdo nepozná, že jsou měděný. Nevim teď no. Máte s tim někdo zkušenosti? Jinak cena za ocelový je 60kč/m - měď 80kč/m.

Určitě měď snese menší tlak než ocelový - ale zase si nemyslim, že by na brzdách byl takový tlak aby se měď roztrhla. Navíc měďený jsou na dosmrti - tak nevim - co myslíte? U těch dvouplášťovejch ocelovejch se při ohýbání nemení průměr trubičky - to vím jistě, ale u tý měděný nevim - jestlu na to není potřeba nějaký přípravejk na ohýbání nebo tak...

Díky za názory a postřehy.

Díky
AŤ SE PRÁŠÍ ZA KOČÁREM!!!

ghost09
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 23.07.2011 18:59
Bydliště: Ostrava

Re: Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Příspěvek od ghost09 »

Připravky na ohýbání trubek jsou ale kdybys ho měl kupovat tak se s cenou dostaneš asi o dost výš než bys čekal. Měděné jsou vyloženě zakázané. Ale vím že servisy to normálně měněj za měděné. Tlak v těch brzdách asi fakt nebude tak velký aby to roztrhl a k tomu ohýbání normálně to ohýbali ručně a s žádným připravkem se nes***li. Zase si vem kolik ty dvouplaštovky vydržej když je tam máš od výroby a měníš je po nějakých 150 tisících. Ja mam na puntu 220tkm a furt tam mám origo trubky. Asi na tom něco bude :-)
Škoda Superb I 161ps, 388Nm.

Uživatelský avatar
ron
Profík
Profík
Příspěvky: 952
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Příspěvek od ron »

Já si dělal trubky na 3 auta a vždycky měd v metráži...myslím že to dělal QuickBrake, koncovky jsem koupil a nikdy žádnej problém
mimochodem na Ducatu je mám taky :lol:
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.

Diablo_666
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 259
Registrován: 06.10.2009 21:44
Bydliště: Pasec

Re: Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Příspěvek od Diablo_666 »

Normálně se dá koupit role měděný trubky na brzdy,nevim proč by to bylo zakázaný.Ohýbat se dají pěkně rukou,jsou myslím žíhaný a měď aspoň nerezne.
Já je budu muset na své audi po 26 letech vyměnit,jsou tam ještě origo ocelové.Palivové jsem už měnil.
Audi 5000CS Turbo Quattro
VW Passat 1.9 TDI B5

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Nějakej další názor na měď? Názory v diskuzích se celkem rozcházejí.Hlavně jde o to,jestli měď nějak nereaguje s brzdovkou a co na to na STK.
Obrázek

bik3r
Závodník
Závodník
Příspěvky: 677
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Příspěvek od bik3r »

nejde ani tak o to, že měď nevydrží takovej tlak jako ocel, ale spíš o to, že ve spojích mědi a hliníku dochází k elektrolýze a ty trubky pak můžou zkřehnout a následně popraskat...
GIII GTI 2.0 16V ABF

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Měď vs. hliník je jasnej. Ale pokud jsou ocelový válečky a ocelový koncovky v hadicích,tak je to taky problém?

Mě jde o to,jestli kupovat levnou sadu na pertlování trubek,která ovšem nezvládne ocelový,nebo investovat do dražší sady.

To se mi ovšem nechce,páč jí použiju tak 2x do roka.
Obrázek

Jarda S.
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1743
Registrován: 31.03.2010 20:12
Bydliště: Netolice

Re: Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Příspěvek od Jarda S. »

ono nejni měď jako měď, to co běžně koupíš jako brzdový trubky z mědi je nějaká slitina
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“