MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od hiero »

nech to naloguje a upni to niekde a pozrieme a nech skontroluje tie veci...

Uživatelský avatar
pavlinač
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 11.02.2015 11:21
Bydliště: Olomouc

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od pavlinač »

Vše jsem si zapsal tak tam ještě zajedu :thanks:

Co to nestavení vstřikovačů udělat? Teda jestli se to dělá 8O

Uživatelský avatar
pavlinač
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 11.02.2015 11:21
Bydliště: Olomouc

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od pavlinač »

Tak druhé načtení a žádná chyba , vše proměřeno - načteno a jediné co je tam špatně jsou ty hodnoty vstřikovačů , uděláme to nastavení vstřiku a jestli to nepomůže dám druhé střiky a změříme tlaky :drinks:

wosa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 23.01.2013 23:37
Bydliště: Náchod

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od wosa »

Čao, mám Sharika se stejným motorem, najeto 185.000 km a řešil jsme to tak, že jsem nechal "vykuchat" DPF. U toho jsem nechal deaktivovat EGR a udělal lehký chip s důrazem na spotřebu.. Z výsledného efektu jsem byl nadšen!! Spotřeba o cca 1,2L nižší než před úpravou (teď jezdím za 8,3L couračky po městě, 7,3L kombinovaná, 6,3L dálkáče) a to ho nijak nešetřím. Co je ale důležitější Sharik chytil doslova druhý dech, před úpravou jsme měl pocit, že ho budu snad už i tlačit.. Teď to lítá!! Minulý týden jsem byl po dvou letech od úpravy na STK a prošel jsem i s emisemi naprosto v klídku.. Jen od svého dvorního mechanika mám info, že snad STKčka chystají nový způsob měření, který nepřítomnost DPF v budoucnu zjistí.. To mě ale nechává zcela chladným, protože než něco zavedou, budu mít tááááááááákle dlouhý fousy :-) :taunt: :smoke: W.
Sharan, r.v. 2007, 2.0 TDI (103 kW)

Krasomil
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 22.02.2015 21:21
Bydliště: Brno

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od Krasomil »

Mám na vás prosbu, jestli se někdo z vás s tímto problémem nestekal?

Mám Sharánka 85 kW, r.v. 2002. Průměrná spotřeba město 11 L, dálnice 8 L.

Sharan mne jede jakoby byl pod otáčkami, tedy přidušený. Z výfuku mne vychází při větším sešlápnutí plynu, bílí kouř.
Když se z auta nekouří, tak je to pro změnu smrad, jak kdybych tam měl 20 let starou naftu.

V servisu byl napojen na VAG a žádná chyba se nezobrazila.
- bufík jede tak jak má.
- výfuk rozebrán, vyčištěn a byla vyměná klapka.
- rozovdy byly děláný pár tisíc zpět
- olej a veškeré filtry vyměněny
- turbo rozebráno a vyčištěno
- hadičky zkontrolovány, nafta nikde neteče a ani vzduch neuniká

Jednou za čas v autě něco "praskne" a sharan se pomalu zvedne na zadní 2 kola... Spotřeba po městě spadne kolem 7L... S vypnutím motoru a znovu nastartování, se situace vrátí ke starému stavu.

Už nevím, čím by to mohlo být. Za každou radu nebo postřeh budu velmi vděčný.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW r.v. 2001 poctivých 127.000 km Brno

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od hiero »

Doporucujem spravit poriadnu diagnostiku a to pri zohriatom motore kanal 1 kontrola volnobeznej davky a teploty, kanal 4 kontrola synchronizacie kluky s vackou, kontrola kanal 13 korekcia vstrekovacov a este nalogovat pocas jazdy na stvorke og 1500 do 4000 pod plnym plynom kanal 3,10,11 koli vahe vzduchu a turbu....

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Bude tam pravděpodobně nějaká odchylka měření nějakého senzoru - váha vzduchu, snímač tlaku za turbem a podobně. On ten senzor nebude úplně po smrti, takže v paměti závad nemusí být vůbec nic.

Mr_47
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 18.09.2012 16:07
Bydliště: Levice

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od Mr_47 »

zdravím mam otazku ohladne spotreby pri 85kw BVK 4x4(nefunguje) nedá sa s tim jazdil za menej ako 7;7,5
Mam uz letne gumy vonku je uz teplejsie tazku bufik uz nekuri kurenie nepouzivam ani klimu mam to off kvoli spotrebe a pri ustalenej jazde pri zohriatom motory robim pri 90tke na 6stke točí skoro 2000otmin aktualnu 5,5-6,0 ... príde mi to ako strasne vela jazdim ako dochodca na tom aute prazdne vacsinou sám či je to normalne... priemerna spotreba sami casto hýbe az k 8 litrom to si neviem predstavim keby na to slapnem kolko to zoberie :blush:
VW passat b7 exclusive 130kw cfgc 2013
Ex ..Seat Alhambra 1.9 TDI 85@103kw 4X4 BVK 2010
Ex..Seat toledo 1.9 TDI 96@120kW ASZ 2003

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

To je na důchodce dost vysoko. Vsadil bych si na termostat, filtr vzduchu, synchronizaci vačkového hřídele, váhu vzduchu nebo podhuštěné pneumatiky.

fabia04
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 05.07.2010 08:50

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od fabia04 »

Prumerna spotreba 7 - 7,5 je v norme.SAG neni rotacka octavie,kde budes jezdit za 5.Tohle auto vazi prazdne nejakych 1700 kg.Jizda v klobouku vychazi po okrskach do 6,dalnice a mesto neni problem jezdit za 8.

Mr_47
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 18.09.2012 16:07
Bydliště: Levice

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od Mr_47 »

No okresný mi idú skôr tak do 7. Niekedy až 7,5. Gumy som teraz dofukoval pred obutim termostat ručička drží 90 takže asi ok všetky filtre menene pár tisíc dozadu. Váhu skontrolujem cez vag a tu synchronizaciu ako overim?
VW passat b7 exclusive 130kw cfgc 2013
Ex ..Seat Alhambra 1.9 TDI 85@103kw 4X4 BVK 2010
Ex..Seat toledo 1.9 TDI 96@120kW ASZ 2003

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od trepifajxl »

Taky přes VAG, tu teplotu ověř taky protože 90 ukazuje od 75 do 115. Jinak blábolům o 6l spotřebě se asi za za normální jízdy věřit nedá to není Octávka která váží o třetinu míň a je o půl metru nižší. Bufíka pusť bude ti udržovat teplotu v okruhu, pro motor a spotřebu to bude lepší než s vypnutým.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Za šest litrů se jezdit dá, to zase takový problém není. Ale muselo by to být s rotačkou 81kW, bez dálnic a souvisle - tedy bez mnoha studených startů.

Například já nedávno jel z Brna do Sokolova, druhý den ze Sokolova do Vizovic, odtud do Ostravy a pak domů (Třebíč) s průměrnou spotřebou 6,3. Bylo to na jednu nádrž a ještě v ní zbylo. Na to, kolik je tam dálnic (prakticky přes půlku z celé trasy), lze snadno dedukovat, že na stejné trase bez dálnic se poměrně bez velkého snažení dostanu i pod šest.
Jezdím na tempomatu na hraně dovolených rychlostních limitů. Bylo to na naftu TankONO a na motoru je 350 tisíc km.

Prostě motory PD jsou žravější (většinou), než rotačky. To je známá věc, o které se mnohde popsalo spousty papíru. Ani přidaná šestá rychlost nepomohla průměrnou spotřebu významněji snížit. Navíc Sharan 4x4 má z naprosto nepochopitelného důvodu podstatně kratší rychlosti než dvoukolka, čímž jej to z hlediska spotřeby samozřejmě ještě víc znevýhodňuje.


Mnoho lidí tvrdí, že čím přísnější normu Euro motor plní, tím vyšší má spotřebu ve srovnání s jeho předchůdcem o nižším Euru. Je to sice na hlavu postavené, ale je to skutečně tak.

Rotačky v SAGu první generace jsou Euro2. První motory PD jsou Euro3 a na spotřebu rotaček se dostávají jen velice stěží. A když vezmeme to zmíněné BVK, tak to je bez diskusí ještě větší problém, neboť to je Euro4. Je to nástupce motoru AUY Euro3.

Mr_47
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 18.09.2012 16:07
Bydliště: Levice

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od Mr_47 »

No takže asi bude všetko v poriadku len sa s tím zmieriť je mi jasné rotacka to neni mám druhé auto prvá generácia Toledo 66 a to vie ísť za 4,5 real neskutočne ale to je niekde inde má to váhu o pulku menšiu. Hej tento BVK je euro 4 a ľutujem kúpu 4x4 kvôli tej krátkej prevodivke lebo auto bude jazdiť skoro čisto diaľnice a pri rýchlosti 140 to točí už 3000 otmin čo strašne huci a zerie. Vyskúšam chip až by tomu niečo pomohlo myslíš žeby sa dala dať prevodovka z prednokkolky?
VW passat b7 exclusive 130kw cfgc 2013
Ex ..Seat Alhambra 1.9 TDI 85@103kw 4X4 BVK 2010
Ex..Seat toledo 1.9 TDI 96@120kW ASZ 2003

Martin-K
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 13.08.2014 15:03
Bydliště: Strakonice

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od Martin-K »

Ahoj prosím vás mohl by mi někdo zkontrolovat log turbo a váhu.
Auto nejede nejhuř ale teď se nějak rozežralo kontroloval jsem teplotu podle vagu ta je 85 výš nejde, spotřeba na volnoběh 0,7l/h, nastavení vačky skáče -0,6 až-1,1.

zde přikládám log http://uloz.to/xfrNAgfV/log-01-003-01029-csv
________________________________________
VW Sharan II,1.9 TDI PD,96 KW,motor ASZ,r.v.2004 Prodáno

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“