"Kickdown" plynu u manuální převodovky
Moderátor: Olaf87
-
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 10.01.2015 00:51
"Kickdown" plynu u manuální převodovky
Chci se zeptat jestli někdo máte u manuální převodovky na plynu takovou tu zarážku jako je u automatu na podřazení? Další věc, jak to přesně funguje? V manuálu a na jiném fóru jsem vyčetl, že by to mělo fungovat v případě, že když máte nastavený omezovač rychlosti a prošlápnete plyn přes tu zarážku ("Kickdown"), tak to zrychlí i přes ten omezovač. A ještě by mně zajímalo, jestli má cenu to prošlápnout když omezovač rychlosti není aktivní? Osobně jsem u GTI žádnej rozdíl při plném plynu k tomu dorazu a prošlápnutí přes ten doraz nezaregistroval.
-
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 03.06.2014 14:08
Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky
Obmedzovač rýchlosti nepoužívam - nerozumiem, na čo vôbec je v prípade, keď má auto tempomat.
Tá funkcia jen tam pri obmedzovači rýchlosti zjavne kvôli bezpečnosti (ak je potrebné zrýchliť nad nastavenú hodnotu). Bude sa jednať ale podľa mňa o softwarovú vec, t.j. nebude na plynovom pedáli spínač, ktorý by to aktivoval (prešľapnutím).
Tá funkcia jen tam pri obmedzovači rýchlosti zjavne kvôli bezpečnosti (ak je potrebné zrýchliť nad nastavenú hodnotu). Bude sa jednať ale podľa mňa o softwarovú vec, t.j. nebude na plynovom pedáli spínač, ktorý by to aktivoval (prešľapnutím).
VW Golf GTI VII Performance
-
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 10.01.2015 00:51
Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky
Já ho taky nepoužívám, ale spíš mě zajímá jestli má smysl to prošlapávat bez toho omezovače, to jsem totiž nikde nevyčetl? Máš tam tu zarážku taky???
-
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 03.06.2014 14:08
Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky
Teraz tomu moc nerozumiem, akú zarážku myslíš.
Pri obmedzovači nastavenom napr. na 100 km/h aj keď dávkuješ plyn pedálom tak, že by si šiel bez obmedzovača 120 km/h, tak riadiace jednotka to ustriehne a ideš len 100 km/h. Ak potrebuješ v tomto režime zrýchliť, tak stlačíš plyn až na podlahu, kedy to auto zrýchli - myslím, že rozpozná polohu pedálu a preto to umožní.
Pri obmedzovači nastavenom napr. na 100 km/h aj keď dávkuješ plyn pedálom tak, že by si šiel bez obmedzovača 120 km/h, tak riadiace jednotka to ustriehne a ideš len 100 km/h. Ak potrebuješ v tomto režime zrýchliť, tak stlačíš plyn až na podlahu, kedy to auto zrýchli - myslím, že rozpozná polohu pedálu a preto to umožní.
VW Golf GTI VII Performance
-
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 10.01.2015 00:51
Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky
No mám na plynovém pedálu doraz jako je u automatu, když chceš aby ti podřadil, tak ten doraz prošlápneš ale já mám manuál a je to tam taky. Prostě do určité dráhy plynu to jde lehce, ale pak je zarážka cca. 2cm, která se dá prošlápnout až úplně k podlaze. Chápu, že když prošlápnu tenhle doraz při zapnutém omezovači rychlosti, tak to pojede i přes omezovač, ale jde mi o to jestli má cenu ten doraz prošlapávat i při vypnutém omezovači. Přijde mi že ne.
- bouda05
- Řidič
- Příspěvky: 82
- Registrován: 14.06.2014 11:59
Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky
U manuálu slouží opravdu pouze pro případ nastaveného omezení rychlosti. Pokud omezovač nepoužíváš, nemá "kickdown" žádný význam. V případě automatu jde o rychlé podřazení, jak jsi zmínil. Žádná hlubší věda se pod tím neskrývá
Golf Variant VII 2.0 TDI ComfortLine - Pacific Blue, Bi-xenon, Ergoactiv
-
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 10.01.2015 00:51
Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky
Díky. To jsem chtěl slyšet. Dneska jsem to zrovna zkoušel a opravdu není rozdíl jestli mám plný plyn k tomu dorazu a nebo až za ten doraz. Ještě jsem se dočetl jednu věc a to jsem taky zkoušel a přijde mi, že to fungovalo. Když máš nastavený režim motoru ECO, tak když to prošlápneš přes ten doraz, tak to zrychluje normálně, protože jinak je ECO režim o dost chcíplejší než normal nebo sport. Každopádně to bylo asi naposledy co jsem režim ECO použil. Jel jsem stejnou cestu tam a zpět, tam jsem měl ECO a zpět sport přibližně při stejném tempu. Rozdíl ve spotřebě : sport sežral o 0,2l méně než ECO. A navím to ECO je fakt chcíplotina, takže od teď jako by tam nebylo.
- Wlashack_cz
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 30.06.2014 23:14
Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky
A jak jsi u těch režimů řadil? Přibližně stejně nebo jsi u ECO poslouchal rádce a při SPORTu jsi řadil až okolo 4t otáček? Myslím si, že u manuálu se stejných hodnot dá dosáhnout. U DSG sotva.
Golfík VII 1.4 TSI 7°DSG
-
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 10.01.2015 00:51
Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky
Rádce vůbec nepoužívám. Když budu řadit u toho ECO režimu stejně jako u normal nebo sport, tak to ECO jede fakt pomaleji. Aspoň to na mě teda tak působí. Možná placebo efekt.
- semacik
- Jezdec
- Příspěvky: 230
- Registrován: 12.01.2014 15:53
Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky
druhe vyuzitie- ak mas eco rezim a das to cez zarazku az na podlahu tak mam pocit ako by to nachvilku ten eco rezim vyplo ... podla mna je to na to aby ked mas eco rezim - obehujes auto a zrazu auto oproti a uz si zosraty ze co teraz ze mas este nejake kone pod kapotou ale eco rezim ti ich nedovoli pouzit tak das podlahu a auto zisti ze bolo by vhodnejsie vypnut eco rezim na chvilu ako by ste si mali dat celovku